Bencede kesınlıkle normal degıl o servıs pek ugrasmak ıstemıyor herhalde baska bı servıse gotur bence benım Scooter (19a) sakın kullanarak 65 km gecmeden 5,2 lıtre ıle 204 km gıtmıstı.
Bencede kesınlıkle normal degıl o servıs pek ugrasmak ıstemıyor herhalde baska bı servıse gotur bence benım Scooter (19a) sakın kullanarak 65 km gecmeden 5,2 lıtre ıle 204 km gıtmıstı.
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
merhaba arkadaslar.
topiği acalı bir sene oldu
o yakıt sorunu bayağı yordu beni. birkac ay once yolda kaldım motorla,kenara cektim onu bi baktım benzin karburatorden akıyor. onu yetkili servise kadar ittim (sanslıydım uzak değildi ) karburator degisti ve subap ayarı yaptılar. usta, benzin sarfiyatı duser dedi. bi baktım aynı.. :( tekrar goturdum servise dediler mumkun değil sen kilometre sayaci bi kontrol et. ve gercekten km sayacı az gosteriyordu. bir kac defa olctum. yol 9.5 kilometre sayac ise 7.2 km gosteriyor. o da hesaplandığında 100 km = 4.7 litre ye geliyor. birazcık rahatladım fakat o da fazla. 125cc lik scooterin sarfiyatı 100km de 3-3.5 litre olması lazım hadi neyse 4 litreye de raziyim ama 4.7 fazladır. bu ara hava filtresi yenidir,yağ zamanda değiştiriyorum yani her sey dört dörtluk.
sizce sorun ne olabilir?
ben dusundum artık subap ayarı kendim yapayım diyorum(nette resimli anlatım buldum o kadar zor değil)
fakat kanuni hussarın subap aralıgı ne kadar olması lazım bir turlu ogrenemedim. ustalar, arkadaslar, motorcular yardımlarınızı bekliyorum.
(aman kafadan atmayın degerleri sonra mahvederim ayarı )
motor suanda 9500 kilometrede kanuni hussar 2005 modeli.
Benim aletin karburatör ayarını yaptım 4.2 litre ile 120 km gidiyor genelliklede spor gittim ekonomide değildi ama şehir içide değildi.
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
Sevgili arkadaşım bilmiyorum hala hussarın sende mi ki hiç sanmıyıorum büyük ihitmal sattın gitti ,ama olaki hala hussar kullanan birileri vardır diye ben yazayım dedim ,Genel olarak hussarların yakıt tüketimi fazladır bir depo sizin kullanış stilinize göre durumu iyi olan bir hussar da 120 ila 150 km arası yol yaptırabilmektedir ,şimdi gelelim buna neden olan yegane sorunlarımıza Kanuni hussar diğer motorlardan biraz daha farklı bir salıncak yapısına sahip bir motordur Mondial keeway veya benzeri marka motorlarda salıncak Kanuni hussar ın tam tersi alt tarafta iken kanuni hussar ı örnek aldığımızda hemen karburatörün üstünde n şeklinde bir demir boru bağlantısı ile yukarıdan kavisli olduğunu dikkat eden arkadaşlarım farkedeceklerdir ,bu scooter motorların yegane özelliğidir salıncak sistemi yani bir mz de bir cbf te veya en basitinden bir mobilette dahi bu sistem yoktur motorunuzun bagaj içi kapağını açtığınızda karburatör ün üstünden geçen bu boruya dikkatlice bakın bu boru motoru esnettiğinizde ileri geri hareket eder ,
Ve işin en elim tarafı istanbulun haşin yolları ve sizin agresif kalkmalarınız motor kulaklarını esnettiğinde ,çatlattığında yada kırdığında bunun yaratacağı esnemeler ve kaymalar neticesinde yaylanma esnasında bu borunun karburatörünüze ve daha acısı ciklenize sürtmesi ve cikle ile karburatörün bir birinden ayrılmasına bazen ciklenin kırılmasına sebebiyet vermesi ve şunu kesinlikle unutmayın cikle ters çalışır yani devrede değilken motor zengin karışım yakar yani cikleniz bozuksa hep en pahalı ve en performanssız çalışma sistemi olan zengin karışımda yolculuk yapmak zorunda kalır (çok ses çok titreşim ve takatsiz bir motorla aşırı benzin yakarak )beyhude zararlar (benzin yavaşlık vs ) içinde olursunuz ,akabinde bu aşırı esneme nedeniyle esnek olması yerine sert olan hava filitresi borusunun karburatörden yada hiç farkedilmeyen bir yerden kopup ayrılması yada yırtılması neticesinde filitrenin işini yapamaması çekişin düşmesi bunu farkedemeyen teknik servis elamanının yada ustasının çekiş artsın diye birde üstten karburatörün emisyonuna abanması ciklenin devre dışı kalması nedeniyle zaten zengin karışım veren karburatörün iyice sapıtması 125 cc lik bir motoru 1400 cclik bir arabanın yakacağı benzin miktarıyla anca yürütebilmesi gibi birr yığın neden ,ha tabi birde şu var karburatör ,hava filitresi borusu çıkınca kirlenecek benzin emmeyecek o emmedikçe siz gaza abancak zorlayacak çok yakacak gaz teli koparacak belki manifolttan kaçan ufak toz zerreceikleriyle pistonu silindiri çizecek ödediğiniz benzin parası çektiğiniz çile nin yanında birde teknik serviste para zaman ,heves tüketeceksiniz ,Bütün bunlar bir yana bu kadar sıkıntının sebebiyle o güzelliği ve ihtişamını kaybeden motor biz hussar severlerin aşkı olan bu motor böyle garip sorunları haketmeyecekkadar gürbüz güçlü ve snıfının en ihtişamlılarının içinde olan bir yol arkadaşıdır onu sevenler için ne olursa olsun kurtarılmaya değer bir sevgilidir arkadaşlar karburatörü salıncak borusundan başarabilirseniz bir şekilde uzaklaştırın ciklenizi sık sık kontrol edin aman çukurlardan kaçırın bu motoru hiç arası yok ,hava filitrenizi sık sık kontrol edin taktırabiliyorsanız performans hava filitresi taktırın ama metal tercih etmeyin süngerli olsun ,Benzini 97 oktan kullanın yağınızı mümkün mertebe serviste yada nazınızın geçtiği ustalarda değiştirin fazla yağ bujiye sıçrar kışın çalışmaz az yağ granka gitmeyebilir ,yağ seviyesinde hassas olun yağ çubuğunu çıkarttığınızda yuvadan görünmeyecek şekilde az ama çubukta farkedilecek kadarda yeterli olmalıdır keçelerinizi kontrol ettirin yağ sısıntısı damlacık olsa keçeleri değiştirttirin motor ısındıkça çok daha fazlaşacaktır tahmin edebileceğiniz gibi motor ısındıkça yağda ısınır ısınan yağ daha çabuk kaçak noktalardan sızacaktır ,Kazasız üzünütüsüz arızasız yolculuklar dilerim ..Allah'a emanet olunuz....
Ben balıkesir gönenden bizim burda bi sürü motorcu var gönennin yerlileri 60 yaşında adam tecrübeli onlar bile ezbere hava ayarı yapıyor hava civatası sıkılacak sonra 1.5 tur geri çevrilecek böyle bi ayar yok. Hava ayarı özel eğitim istiyo yani sanat diyebilinecek kadar önemli bizim burda 1 tek usta yapıyo ama oda sen nasıl istersen öyle sana soryor hız mı yakıtmı gerisi senin tercihine kalmış onu sorabilecek bi motorcuya gitmek gerek. işi ustasına yaptırın derim. ama zor uğraşmazlar. Bende 2004 hussar var hava ayarını yakmasın deyipyaptırdım 75 geçmiyodu şimdi varyatör modifiyesi falan yaptım hava ayarı aynı ama sonuç mükemmel benden tavsiye kendi motorunuzun ustası olun ama çok geniş bilgi olması gerek amaç bozmadan orjinalınden daha iyi yapmak yakıtım(şehir içi aragazcıyımdır sert kullanırım 6.41 lt 95 benzin 190 km)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)