kardeşim 40 dakika 7000rpm de 70 le gitmesi bişeyi değiştirir oda boşu boşuna benzin yakarsın motorunu yıpratmaktan başka birşeye yaramaz ayrıca lastik havalarını fazla basarsn zaten parke yolda kullanıyorsun iyice motoru dağıtırsın.
kardeşim 40 dakika 7000rpm de 70 le gitmesi bişeyi değiştirir oda boşu boşuna benzin yakarsın motorunu yıpratmaktan başka birşeye yaramaz ayrıca lastik havalarını fazla basarsn zaten parke yolda kullanıyorsun iyice motoru dağıtırsın.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
Hayır ben burası için demedim marmaris muğla veya marmaris bodrum arası bu motor yol yapsa gelse biraz aynı devirde uzun süre gitse soluğu falan açılmaz mı yani uzun yol yapan bi motorla sadece şehir içinde takılmış bi motor hiç mi farketmez ???
Marmariste yollar evet parke ama marmaristen çıktıktan sonra normal asfalt... ve sürekli yokuş falan...
Genel olarak düşük hacimli motorlarda, motorun optimum üretebildiği güc bandı 6000-9000 arasıdır. Zaten dikkat ederseniz, genelde motorların maksimum güçlerini 7500-8500 arasında, torklarını ise, 5000-7000 arasında verdiklerini göreceksiniz. Aslında motorun en ideal güç bandı 5000-7000 arasıdır ve 7000 devirde sürekli sürmenin "birtek şey dışında" sorunu yoktur. Sadece motorlar, daima yükte çalışması, boşta çalışmaması istenilir. Uzun süre aynı tempoda gitmek motorun bir süre sonra yüksüz şekilde çalışmasına yol açar ve uzun vadede boşluk yapma sorunu oluşturur. Özellikle uzun mesafeli seyahatlerde zaman zaman elinizi gazdan çekerek motorun yüke binmesini sağlayın.
Hmm boşluk yapmak ne demektir ? Dedikleriniz gerçekten doğru hocam dikkatle takip ediyorum söylediklerinizi....
sevgili skyforever
o egsoza bakınca benim egsoz geldi aklıma bende de çelik martian 150 cc var onunda aynı egsoz oda performanslı degil o üstteli küçük aparat sana intercool sistemini hatırlatabilir ( yakıtı 2 kere yakma sistemi) ama kesinlikle alakası yok ben evde benim motordakini söküp inceledim içi boş sadece borudan ibaret evet yanlış duymadın sadece boru yani sadece gösteriş şimdi gelelim diger bir konuya egsozun kesimlerine bakarsan 3 ayrı filtre var onların hemen motora yakın kısmanında küçük kesiklerle büyük kesikler arasında da susturucu şimdi sana tavsiyem eger hız ve performans istiyorsan egsozun 3 filtresinden birini açtır. yada ikisini ama tabi şunuda söyliyeyim bu 3 filtre motoru sıkıştırır sıkışan motor az yakar ama çabuk şişer seçim senin benden aydınlatması o egsoz motoru şıkıştıracaktır
:queen:
Hatırlarsanız, bisikletleri ters çevirip pedalı elimizle çevirmek çok güzel olurdu. Ancak pedalı çevirirken belirli bir devre geldiğimizde, eğer daha hızlı çeviremezsek, pedalın bizim kolumuzu çevirmeye çalıştığını görürdük.
Motorlarda da aynı olay gerçekleşir. Motor içerisindeki yakıtın yanması sonucu elde edilen güçle aşağı doğru hareket eder ve ....gider. Ancak her patlama en az 50 devir çevirme gücündedir. Motorunuz sürekli aynı devirde çalışmaya zorlanırsa, (mesela sürekli aynı gazda 70km hızda gitmek gibi) motor patlamadan aldığı güçle değil, kendi ataleti ile dönmeye çalışır. Yani aslında (şayet uzun vadede sürtünme olmasaydı) motorun yanma sonundaki ısısı hiçbir işe yaramıyor.
Motor parçalarında gerek yağlama gerekse toleranslara bağlı olarak boşluklar bulunur. Motorunuz sürekli güç ürettiğinde, bu boşluklar bir yönde kapanır. Ama motorunuz yukarıdaki gibi boşluğa düşerse, mevcut boşluklar arasında motor parçaları, çok kabaca bir çay bardağı içerisindeki kaşık gibi çalkalanacaktır. Bu zamanla parçaların yıpranmasına neden olur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)