bilgili arkadaşlar yorumlarını yapmışlar ama benimde bi fikrim var fren balataların sıkıyo olabilirrrr çok hafif bile sıksa 8,5 beygir olan motorunun hızını ciddi şekilde düşürür SAYGILAR
bilgili arkadaşlar yorumlarını yapmışlar ama benimde bi fikrim var fren balataların sıkıyo olabilirrrr çok hafif bile sıksa 8,5 beygir olan motorunun hızını ciddi şekilde düşürür SAYGILAR
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
slm biz 2 kişi düz bi inişde jianshe 110 ile 135 gördük ama arkada insanın bi yeri hissetmemeye başlıo yapılan hız pekde mantıklı deil ama çin malı motorlara güsel bakılırsa çok ii gidio biz 5 motor kapıştık düzde o motor 115 gördü ve bizi sadece ybr geçebildi nouva beat dayun geride kaldı çin malı motorları o kadarda kötülemeyin bence o motorlar tamamen kullanıcıya bakıo....
Yok diskler sıkmıyo arka tekerlekte ön de çok rahat dönüyolar....
Şimdi ben o km kontrol olayında tam 5km gitmişsem benim km saatim doğru mu göstermiş oluyo demektir?
Bi de yolun durumu hakkında kimse bişey dememiş?
Evet,o tabelaların arası 5000 metredir.Motorunuzun odometresi de 5000 metre göstermelidir,eğer aşağı ya da yukarı bir değer elde ettiyseniz, % olarak farkı bulun ve ibrenin gösterdiği değere uygulayın.
Yıllardır onlarca 4 teker bir o kadar da 2 teker kullanmama rağmen tam gösteren gösterge ve sayaca denk gelmedim.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
Yani şimdi konu özeti olarak Km saati doğru göstermiyo olabilir diyorsunuz...Egzozdan çok kayışa baktır diyosunuz?Ve motordan çok fazla şey bekleme mi diyorsunuz??
Bahsettiğiniz sistemi bugün dışarıdan inceledim. Sistem susturucu değil. Dikkat ederseniz basit bir yaylı sisteme sahip. Sanırım, düşük gazlarda motorun egsoz gazının çıkışını engelleyip alt devirlerde ek dolgu ile güç alınmasını sağlarken, yüksek devirlerde gazın basıncına bağlı olarak geçiş yolunu açarak rahat bir çıkış sağlıyor. Sistem arıza vermeye çok müsait. Yüksek devirlerde görevini tam yapamıyorsa güç düşüklüğü yaşatır. Tavsiyem en azından dışındaki yay mekanizmasını daha kaliteli ve yumuşak bir yay seçerek değiştirmeniz.
Hmm hocam bu kadar ilgilendiğiniz için ayrıca teşekkür ederim
Yani o yayları değiştirmem daha mı iyi olur diyorsunuz? Bi de neden yay koymuşlar ki oraya ? Yani o kırmızı silindir o işe mi yarıyo?
Burada aklıma takılan 2 nokta var; birincisi düz bir hat üzerinde gidilemeyeceği ki %10 dan fazla farklar bulunuyorsa çok anlamlı değil belki. İkincisi ve daha önemlisi iise hızın doğru şekilde odometreye yansıtılıp yansıtılmadığı ? Yani bu hassas ve iyi bir sistem gerektirir diye düşünüyorum, sizce?
Sizde veya etrafınızdaki birinde varsaa el tipi GPS cihazları da anlık son hızları ölçmekte gerçekçi bilgiler verebilir. Ben bunu trcih ederdim.
Hız odometreye tam olarak yansıtılır çünkü ikiside aynı telden gelen dişliye bağlıdır. Kilometre saatleri çok basit aletlerdir ve Çin malı motosikletler dışındakiler büyük orande doğru gösterirler. Çin mallarının hatalı gösterme nedeni ise modele özel kilometre saati yapılmamasıdır. Merkezi üretim anlayışı nedeniyle kilometre saatleri bir fabrikada üretilip tüm diğer motorsiklet üreticilerine gönderilmektedir. Bu tip üretim maaliyetleri düşürürken modeller arasındaki küçük farklılıklar saatlerin yanlış göstermesine yol açmaktadır. Ancak yinede km sayacı ile hız göstergesi doğrudan aynı dişliye bağlı olduğu için ikisde aynı oranda hatalı gösterecektir.
Odometre kontrol levhalarının arasında giderken elbette düz bir hat üzerinde gitmek mümkün olmayacaktır ancak sağa sola şerit değiştirmelerden kaynaklana mesafe değişikliği bir kaç metreyi geçmez. 5000 metre içinded 5-10 metre ihmal edilebilir. GPS cihazı ile ölçerseniz 30 cm ile 1 m. arası bir hata payıyla doğru ölçüm yapabilirsiniz.
kardeş senin motor 8,5 beygir diye biliyorum benim asya 9,5 mondial 150 zat lar ise 11 bg diyebiliyorum 150 zatlar performans egzostu ile 140 görüyor banimki düzde 105 rampa aşağı 110 görüyor bg farkı var onu anlatmaya çalışıyorum seninki güç yönünden de az asyada gerçekten fazla gösterme olayı var ama t1 lerde yok t1 ler doğru çünkü taksi ibresi ile doğru kamyon ibresi ile 10 km az gösteriyor kamyon 100 le giderken benimki 110 gösteriyor km saati ile ilgili olduğunu hiç sanmıyorum aradaki bg farkından olabilir birde egzost tan dolayıda olabilir birde 95 kullanıyormuşsun ben 98 kurşunsuz kullanıyorum (akpet)
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
selamlar, motorunuzun son hızına üzülürken şunu da aklınızda bulundurun ki biz Türk'üz. "ben aynı motorla 110-120 gördüm" diyen arkadaşınız muhtemelen aynı motorla "90-100" görmüştür o da muhtemelen hafif meyilde. ihtiyar, teknikhoca vb bir üstadın bir açıklama yapmasını rica ediyorum. beygir gücü ve son hızın bir mantığı yok mudur? 8.5 beygir ile elde edilebilecek son hız hesaplanamaz mı? bu tip scooterların ayrodinamiği aşağı yukarı aynıdır. 8.5 beygir ile elde edebileceğiniz güç de bellidir. benim motorum da 8 beygir ve düz yolda 80'i geçmiyor. hafif meyil varsa belki 90 yapıyor ama çok güvensiz hızlar. şu anda motorunuzdan 8.5 beygirin verebileceğinizi alıyorsunuz bence. ha belki kayışta sorun varsa onu düzelterek biraz daha verim alırsınız. ama 110-120 göremezsiniz. zaten o donanım ile okadar hızlandıktan sonra da sıfır kilometreyi göremezsiniz. duramazsınız yani.
Yollar ne gibi dediydin ?
(parke taşınında buna benzetildiğini okudum ya ermişimdir ben artık)
Abi parke yol yaz geç ne gerek var bu işlere....
[B][COLOR="Red"]"Kendinizi Cesurca Gösterin! Trafikte Farkettirin! Yaşamanız Sadece Buna Bağlıdır!!!"[/COLOR][/B]:bounce:
150 zat hiç güzel motor değil aynı torklara sahip ayrıca o daha ağır ve ben onu tokatlıyorum
http://www.motosiklet.net/forum/fayd...ndirmayin.html TAM SANA CEVAP VERECEK NİTELİKTE
Sen o yol yüzünden neler çektiğimi biseydin anlardın ne demek istediğimi!!!?!
arkadaşım emin ol forumda özellikle teknik bilgiler forumunda vakit geçirdikçe biz iki zaman dört zaman falan yazarken ihtiyar hocanın iki zamanlı bi motoru alıp söküp dört zamanlı hale getirip bi de silindir başına 4 subap takıp al bin diyecek kadar duayen olduğunu göreceksin
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
Aklıma gelmişken motorum genelde şehir içi kullanıldı uzun yola 1-2 defa gidip gelindi çevremdekiler uzun yol yapmamı söylüyo gaz yiyişi bile değişr diyolar ve performansıda gözle görülür artar dediler...
Arkadşaım motora binince böyle bi izlenim sundu...???
Herhangi bir mekanizma, uzun süre tempolu kullanıldığında insanlar gibi kas yapıp veya nefes açıp daha iyi performans vermez, yada sürekli yavaş kullanıldığı için hamlamazlar. Eskiden, düşük sıkıştırmalı oyomobillerde, kurşunlu benzin kullanıldığı zamanlarda, düşük devirlerde seyredildiğinde (mesela 5.vites 40-50km, sürekli dur-kalk yapılan şehir içinde) aracın sübablarında hem ısının artmasına bağlı gelişen yağ incelme ve yağ buharına bağlı kurum, hemde kurşunun tam yanmamasına bağlı kurum oluşurdu. bunun için servsi kitaplarında dahi, "aracınızı belirli belirli zamanlarda normalden hızlı sürün" ifadesi kullanılırdı. Efsane buradan geliyor.
150 zat kullanmadım bilmiyorum arkadaşta var burda resmini çekmişti gösterdi ben ona göre 140 dedim. yanlış anlaşılma olmasın birde ketchup en yakın zaman da resmini çekebilirsem koyacağım buraya bizde yalan yok ne görüyorsak onu söylüyoruz söylediğim süratler bu motorun yapamayacağı bişey değil siz parke yollarda kullanırsanız tabiki gitmez benim egzost orjinal arkasına üç tane delik attırdım motor rahatlasın diye sadece o zaten diyorum 10km sürat fazla gösteriyor bütün süratler büyük arabalara göre hesaplanır taksi ile aynı kamyonla 10 km fark var.bu motorlara aslında bu hızlar bile çok az çünkü olaya güvenlik açısından değilde sürat olarak bakarsak cobra 519 motorlarla adamlar 105 110 yapıyor birde duyduğuma göre olma ihtimalide yüksek bizim motorların üstünde 125 lik karbüratör varmış 150 cc motora kendi karbüratörünü takarsak değil 110 130 yapar bikere biyanki var benim arkadaşta 150 lik karbüratörü bir taktırdı motor kafa atarak gidiyordu bunlar yalan değil doğru inanmayan gelsin çanakkaleye beklerim
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
Söyleyen oldu mu bilemiyorum ama lastik basınçlarını da kontrol et..
İnik lastikler daha çok sürtünür (=daha çok ısınır ve yıpranır) ve hızı da düşürür..
-turgut
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
13' lastikler var öne 28psi arkaya 30 basıyorum bu basınç normal dediler?
TEknik Hocam yani artık yeni motorlarda uzun yol olayı değiştirmez mi diyorsunuz yani motorun atıyorum 40 dakika falan 7000rpmde 70le falan gitmesi bişeyi değiştirmez mi tam olarak???
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)