ilk 30 300 ve 1000km Olayi
-
iyi gunler ben yeni motor aldim zaten markasi modeli farketmez sonucta calisma ve kullanma prensibleri 2ye ayriliyor scooter tarzi elden otomatik vitesliler ybr tarzi ayaktan vitesliler...
Adam bana
ilk 30da: gaza fazla yuklenme vitesler arasi gec dedi calistirdiktan sonra 1 bos 2 3 4 5 gibi dogurumu?Bence yanlis ben 4te 60km hizla gidiyorum tamam dusuk viteste yuksek guc zarar ama yuksek viteste dusuk guc zararli deilmi?
ilk300:debrijayi tamamen birakmadan vites gaza dokunma sabit hizla git ilk bakim kontrolleri yaptir dediler(40ytl) dogrumu?Bence garantili urunun mesela yagi degismesi gerekiyor 5-10ytl lik yagin sisesi siz 15ytl + iscilik ucreti oduyorsunuz kendiniz koysaniz daha iyi deilmi?
ilk1000:gaza fazla yuklenmeden viteslere hart hurt zorlamadan ve ilk 300km sini bitirmeden girme derler dogrumu?
Neyi Beğenip Seçersen Seç,Aklın Hep Seçemedigin de Kalır :-(.
Reklamlar
-
dostum öncelikle hoşgeldin.motosikletin ilk bakımı 1000km den sonra yapılır.zaten ilk bakımda yağ değiştirmekten başka bir iş yapmıyorlar.garanti konusuna gelince:garanti belgende periyodik bakımlar hangi kilometrelerde görünüyosa o kmlerde götürülür ama garanti dediğin genelde göz boyama gibi görünür.çünkü çoğu ustayım diye geçinen üçkağatçının müşteriyi kazıklamak için binbir türlü stratejisi vardır.parçanın garantiden değişmesi gerekse bile kullanıcı hatası deyip para isterler.o yüzden iş ahlakı olan bir servise götür ama ilk 1000km de götür.300km diye sana kim söylemişse paranı daha erken almak için söylemiş.ben motorumun ilk yağını 1600km de değiştirdim.ikinci yağ 2700 de.4200km lerde yim ve 5500 de yağı değiştiricem.
unutma oyun bitince vezirde piyonda aynı kutuya konur:bounce:
-
motopirate adlı üyeden alıntı
dostum öncelikle hoşgeldin.motosikletin ilk bakımı 1000km den sonra yapılır.zaten ilk bakımda yağ değiştirmekten başka bir iş yapmıyorlar.garanti konusuna gelince:garanti belgende periyodik bakımlar hangi kilometrelerde görünüyosa o kmlerde götürülür ama garanti dediğin genelde göz boyama gibi görünür.çünkü çoğu ustayım diye geçinen üçkağatçının müşteriyi kazıklamak için binbir türlü stratejisi vardır.parçanın garantiden değişmesi gerekse bile kullanıcı hatası deyip para isterler.o yüzden iş ahlakı olan bir servise götür ama ilk 1000km de götür.300km diye sana kim söylemişse paranı daha erken almak için söylemiş.ben motorumun ilk yağını 1600km de değiştirdim.ikinci yağ 2700 de.4200km lerde yim ve 5500 de yağı değiştiricem.
ilk 300 km de yağın mutlaka değişmesi gerekir bence motor içerisinde ilk kullanımdan oluşacak küçük metal parçalarının temizlenmesi gerekir aksi taktirde ileride sorun yaratır.
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
babaçi adlı üyeden alıntı
ilk 300 km de yağın mutlaka değişmesi gerekir bence motor içerisinde ilk kullanımdan oluşacak küçük metal parçalarının temizlenmesi gerekir aksi taktirde ileride sorun yaratır.
şimdiye kadar aldığım sıfır km motorların hiçbirisinin yağını 1000km den önce değiştirmedim.hiçbir sorunda yaşamadım.
300km mi? hurafe bunlar...
unutma oyun bitince vezirde piyonda aynı kutuya konur:bounce:
-
kardeş hoşgeldin aramıza hayırlı osun motorun sen daha önce hiçmi motor kullanmadın bu vites olayından bahsediyorsun anlamadım motosikletlerin vitesleri sabittir genelde aldığın motor yeni olduğundan belli bir rodaj sresi vardır bu rodaj süresini tamamlamadan motorununu zorlasan zarar verirsin bu arada 300 de gel dediyese 300 de git yağıda kendin değiştirmeye uğraşma sonra standart bakım geldiğinde problem yaşaya bilirsin garantiyi ihla etmişsiniz diye garantiden dğişecek bir parçayı değişmeye bilirler
üç kuruş kar edeyim derken çok kuruş zarar edebilirsin
-
sıfır motorda sürtünmeden dolayı oluşan çapakların silindir ve pistona zarar vermesini önlemek için ortalama 500 km de falan yağ değişimi iyidir
ama şunuda biliyoruzki ne kadar sık yağ değişimi o kadar ömür..
-
kersoyu adlı üyeden alıntı
kardeş hoşgeldin aramıza hayırlı osun motorun sen daha önce hiçmi motor kullanmadın bu vites olayından bahsediyorsun anlamadım motosikletlerin vitesleri sabittir genelde aldığın motor yeni olduğundan belli bir rodaj sresi vardır bu rodaj süresini tamamlamadan motorununu zorlasan zarar verirsin bu arada 300 de gel dediyese 300 de git yağıda kendin değiştirmeye uğraşma sonra standart bakım geldiğinde problem yaşaya bilirsin garantiyi ihla etmişsiniz diye garantiden dğişecek bir parçayı değişmeye bilirler
üç kuruş kar edeyim derken çok kuruş zarar edebilirsin
meselenin özü budur bilmem anlatabildimmi?
GKN adlı üyeden alıntı
sıfır motorda sürtünmeden dolayı oluşan çapakların silindir ve pistona zarar vermesini önlemek için ortalama 500 km de falan yağ değişimi iyidir
ama şunuda biliyoruzki ne kadar sık yağ değişimi o kadar ömür..
+1 +1 +1 +1
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
şindi aklıma gelen bişey
babam 77 sensinde aldığı reno 12 ts ile en fazla 3000 km de bi yağ deiştirerek 325.000 km yol yaptığını ve sadece segman atarak 400.000 km ye ulaştığını anlatırdı..
-
en iyisi özel yağlama sistemli motorlar.bir arkadaşım bmw f 650 gs var.10000km bir özel yağ koyuyormuş ve motor 7 yıllık.
unutma oyun bitince vezirde piyonda aynı kutuya konur:bounce:
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler