Motosikletim çok duman atıyor
Reklamlar
-
Reklamlar
-
motor bitmek üzere gibi
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
motorun yag yakıyor büyük ihtimal.. Bws lerin duman atması normal cünkü iki zamanlı ama oldugundan fazla atıyordur yag yaktıgı için... Cekişinin düşmeside monifoldda delinme olmus olabilir. Bi kontrol edersen sorunu anlayabilirsin...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
2zamanlı motorların kalkışları zaten serii sıfır bir balata, Piston,sekman motorunun düzenli çalışmasına büyük etki yapacaktır. Ayrıca pistonu yerli değilde ital alırsan sağlam bir piston olursa uzun yıllar/KMler dayanır. Birde yeni debriyaj balatası taktığında araya attığın pulları çıkar. Bu arada zannedersem silindirin içide kurum bağlamış olabilir tabii pistonda, parçalar değiştirildiğinde eğer silindiri değiştirmeyeceksen içindeki kurumu temizletme az bir miktar olsada boşluk yapar ve çekişten düşer. Zaten piston sekman yenilenince onlarda temizleme gibi bir durum olmaz, Pistonuda yüzü parlak değil mat görünenlerinin daha sağlam ve dayanıklı olduğunu duydum. Kısaca motoru rektefiye ettirmen gerekiyor olabilir. yinede araştırmanı tavsiye ederim....
Umarım yardımcı olabilmişimdir....
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
myheart adlı üyeden alıntı
motorun yag yakıyor büyük ihtimal.. Bws lerin duman atması normal cünkü iki zamanlı ama oldugundan fazla atıyordur yag yaktıgı için... Cekişinin düşmeside monifoldda delinme olmus olabilir. Bi kontrol edersen sorunu anlayabilirsin...
Monifold ne dir acaba
-
Motorunun birşeyi yok korkma....
Sadece y6ağ ayarın bozulmuş..Çok yağlama yapıyor...Yağını çabuk bitirmesi ve duman atması da ondan....
Çekişi biraz düşürür....Ama korkulacak bişey yok...Sanıldığının aksine 2 zamanlılar daha uzun ömürlüdür.... Yağını eksik etmediğin sürece.....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
D- hiçbir.
Benzine fazladan yağ kattınızmı?
Eğer yağ pompalı tipse gaz koluna 2 adet tel gelir birisi yağ pompasınındır,takılı kalmış olabilir.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
THE_LANCET adlı üyeden alıntı
2zamanlı motorların kalkışları zaten serii sıfır bir balata, Piston,sekman motorunun düzenli çalışmasına büyük etki yapacaktır. Ayrıca pistonu yerli değilde ital alırsan sağlam bir piston olursa uzun yıllar/KMler dayanır. Birde yeni debriyaj balatası taktığında araya attığın pulları çıkar. Bu arada zannedersem silindirin içide kurum bağlamış olabilir tabii pistonda, parçalar değiştirildiğinde eğer silindiri değiştirmeyeceksen içindeki kurumu temizletme az bir miktar olsada boşluk yapar ve çekişten düşer. Zaten piston sekman yenilenince onlarda temizleme gibi bir durum olmaz, Pistonuda yüzü parlak değil mat görünenlerinin daha sağlam ve dayanıklı olduğunu duydum. Kısaca motoru rektefiye ettirmen gerekiyor olabilir. yinede araştırmanı tavsiye ederim....
Umarım yardımcı olabilmişimdir....
Teşekkür ederim
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Motorunun birşeyi yok korkma....
Sadece y6ağ ayarın bozulmuş..Çok yağlama yapıyor...Yağını çabuk bitirmesi ve duman atması da ondan....
Çekişi biraz düşürür....Ama korkulacak bişey yok...Sanıldığının aksine 2 zamanlılar daha uzun ömürlüdür.... Yağını eksik etmediğin sürece.....
Yalnız 2 zamanlılar ın ömür olarak daha kısa olduğunu duymuştum
İnşallah dediğiniz gibi bisorunu yoktur
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
D- hiçbir.
Benzine fazladan yağ kattınızmı?
Eğer yağ pompalı tipse gaz koluna 2 adet tel gelir birisi yağ pompasınındır,takılı kalmış olabilir.
Benzine bi keresinde yağ bidonunun kapağı kadar yani çok az bi benzin katmıştım ama tabi motorun ayrı bir yağ haznesi var.
Yağ pompalı olup olmadığını bilmiyorum ama gaz telinin deişmesi ile bi bağlantısı olabilir mi ve yağ pompalı olduğunu nsl anlarım
-
Ayrı bir yağ haznesi olduğunu söylüyorsunuz......
Gaz verdikce artan oranda yağ motora basılır,gaz koluna 2 tel geliyorsa yani gaz kolunu çevirince 2 teli birden çekiyorsa biri karbüratöre biride yağ pompasına gider.O yağa kumanda eden tel çekili kalmıştır % 100 çünkü yağın çabuk bittiğini yazmışsınız.
Telleri bir kontrol edin,gaz telini değiştireceğim derken ayarı bozmuş olabilirler.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
4 zamanlı motosikletiniz olsa, duman atıyor yağ eksiliyor olsa, sebep subap lastiklerinden yada piston segmanından oldugunu söyleyebilirim,
Ancak motorunuz iki zamanlı ihtiyar ın dediği gibi tel takılı kaldıysa fazla yağ gönderiyor bu sebepten yağınız eksiliyor, fazla yağı mecbur yakmak zorunda olduğu içinde duman atıyor olabilir.
Iyi bir servise götürsen?
-
az çok sorun belli gibi
motorun 2 zamanlı ve doğal olarak yağı yakrak gidiyor
büyük bi ihtimal benzin yağ mix ini sağlayan yağ pompanın ayar çıbuğu kırıldı ve yağı bolca basıyor yada pompada genel bi ağrıza yada ayarsızlık var
doğal olarak fazla yağ basıyor silindirin içine
neticede motor bol yağ yakıyor ve bol bolda duman atıyor
2 zamanlıdan anlayan adam gibi bi servise götür
bence en kötü ihtimal yağ pompan ağrızalanmıştır..
-
bişey diyecem fazla yağ yakması aynı zamanda motorun teklemesinede neden olur hatta ara ara stop eder yada çalışmakta zorlanır. Çünkü aşırı yağlamada buji yağlanır ve ateşleme yapamaz. Belli km arasında bujiyi temizlemen gerekir sürekli. Böyle bir sorun varmı acaba motorunda....?
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
Ayrı bir yağ haznesi olduğunu söylüyorsunuz......
Gaz verdikce artan oranda yağ motora basılır,gaz koluna 2 tel geliyorsa yani gaz kolunu çevirince 2 teli birden çekiyorsa biri karbüratöre biride yağ pompasına gider.O yağa kumanda eden tel çekili kalmıştır % 100 çünkü yağın çabuk bittiğini yazmışsınız.
Telleri bir kontrol edin,gaz telini değiştireceğim derken ayarı bozmuş olabilirler.
Teşekkür ederim ama sorun sadece yağ yakması değil seri kalkamıyorum son hızım 85 i geçmiyor (Activa ya bile yetişemiyorum), üstelik Honda Activa ile artçılı çok rahat çıktığımız yollarda tekliyorum bazen gaz bile yemiyor yokuşlarda trafik ortasında bi müddet kalakalıyoruz, bunların hepsi yağ pompası ile mi veya o tel ile mi ilişkili bilemiyorum.
death adlı üyeden alıntı
4 zamanlı motosikletiniz olsa, duman atıyor yağ eksiliyor olsa, sebep subap lastiklerinden yada piston segmanından oldugunu söyleyebilirim,
Ancak motorunuz iki zamanlı ihtiyar ın dediği gibi tel takılı kaldıysa fazla yağ gönderiyor bu sebepten yağınız eksiliyor, fazla yağı mecbur yakmak zorunda olduğu içinde duman atıyor olabilir.
Iyi bir servise götürsen?
Zaten iyi bi servis bulamamaktan yakınıyorum; çözümü bulamıyorlar
GKN adlı üyeden alıntı
az çok sorun belli gibi
motorun 2 zamanlı ve doğal olarak yağı yakrak gidiyor
büyük bi ihtimal benzin yağ mix ini sağlayan yağ pompanın ayar çıbuğu kırıldı ve yağı bolca basıyor yada pompada genel bi ağrıza yada ayarsızlık var
doğal olarak fazla yağ basıyor silindirin içine
neticede motor bol yağ yakıyor ve bol bolda duman atıyor
2 zamanlıdan anlayan adam gibi bi servise götür
bence en kötü ihtimal yağ pompan ağrızalanmıştır..
İsa ustaya götürdüm tabi o zamanlar yağ yakmıyodu; rampa yukarı teklemeler için götürmüştüm ama sorunu bulamadı motoru, kayış vs. kısımlarını söküp tek tek incelemesi gerektiğini söyledi ; yakında yine kendisine uğrayabilirim.
İsa usta cok iyi bi insan ama sanırım biraz Ybr üzerinde yoğunlaşmış birisi gibi me geliyor; İnşallah çözer işi
THE_LANCET adlı üyeden alıntı
bişey diyecem fazla yağ yakması aynı zamanda motorun teklemesinede neden olur hatta ara ara stop eder yada çalışmakta zorlanır. Çünkü aşırı yağlamada buji yağlanır ve ateşleme yapamaz. Belli km arasında bujiyi temizlemen gerekir sürekli. Böyle bir sorun varmı acaba motorunda....?
Evet ara sıra stop ediyor ve çalışırkende eskiye göre az da olsa daha zor çalışıyor ama buji değişelide tabi 2 000 km olmuştur
Ama bnm genel sorunum Yağ yakması, çekişimin ilk kalkışlarda ve özellikle rampa çıkışlarında anormal düşmesi hatta bazen hiç kalkmaması
Belki de 25 bin e gelmiş ve buji ve gaz teli ve kayış dışında hiçbir yeri değişmemiş olan bu motor artık değişim istiyo olabilir bilemiyorum
-
Motorunuz BVS ve 2 zamanlı galiba,anlaştık mı?
Motorunuzun yağ yaktığını eksozdan atılan duman ile tarif ettiniz.
Motorunuza yağ ancak 2 şekilde girebilir.
Yağ pompalı-hazneli ise,ya da benzine yağ katılarak.
Motorunuz yağ pompalı ise pompa teli gergin ayarlanmış yani gazı açar açmaz yoğun bir şekilde yağ pompalıyordur ya da benzine fazla yağ katıyorsunuzdur.
Neticeyi bekliyorum en az ben de sizin kadar meraklandım
İyi akşamlar sağlıcakla kalınız.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
Motorunuz BVS ve 2 zamanlı galiba,anlaştık mı?
Motorunuzun yağ yaktığını eksozdan atılan duman ile tarif ettiniz.
Motorunuza yağ ancak 2 şekilde girebilir.
Yağ pompalı-hazneli ise,ya da benzine yağ katılarak.
Motorunuz yağ pompalı ise pompa teli gergin ayarlanmış yani gazı açar açmaz yoğun bir şekilde yağ pompalıyordur ya da benzine fazla yağ katıyorsunuzdur.
Neticeyi bekliyorum en az ben de sizin kadar meraklandım
İyi akşamlar sağlıcakla kalınız.
Teşekkür ederim Motorumun ayrı bir yağ haznesi var evet pompa teline baktırmam gerek yada bakmam Bakar mıyım bilemiyorum ama yarın servise gitme ihtimalim var olmazsa komple bi değişim yaptiriyim diyorum
Allah ne verdi ise balatadan, segmanından, pistonuna, gaz telinden ,yağ teline herşeyine.
Çünkü daha öncede dediğim gibi rampaları artçılı zor kalkıyorum hatta kalkamıyorum ve hızımı aldığım halde bi honda activaya bile yetişemiyorum; kalkışlarımda baya bi titreşimli
-
Gaziantep İl Temsilcisi
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
D- hiçbir.
Benzine fazladan yağ kattınızmı?
Eğer yağ pompalı tipse gaz koluna 2 adet tel gelir birisi yağ pompasınındır,takılı kalmış olabilir.
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
Ayrı bir yağ haznesi olduğunu söylüyorsunuz......
Gaz verdikce artan oranda yağ motora basılır,gaz koluna 2 tel geliyorsa yani gaz kolunu çevirince 2 teli birden çekiyorsa biri karbüratöre biride yağ pompasına gider.O yağa kumanda eden tel çekili kalmıştır % 100 çünkü yağın çabuk bittiğini yazmışsınız.
Telleri bir kontrol edin,gaz telini değiştireceğim derken ayarı bozmuş olabilirler.
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
Motorunuz BVS ve 2 zamanlı galiba,anlaştık mı?
Motorunuzun yağ yaktığını eksozdan atılan duman ile tarif ettiniz.
Motorunuza yağ ancak 2 şekilde girebilir.
Yağ pompalı-hazneli ise,ya da benzine yağ katılarak.
Motorunuz yağ pompalı ise pompa teli gergin ayarlanmış yani gazı açar açmaz yoğun bir şekilde yağ pompalıyordur ya da benzine fazla yağ katıyorsunuzdur.
Neticeyi bekliyorum en az ben de sizin kadar meraklandım
İyi akşamlar sağlıcakla kalınız.
bu kadar güzel acıklamayı sana tamirci ustasi bile yapamaz ihtiyar abim yapmiş ama..
HAyat bisikLET GİBidİR PEDal ceVİRmeSSEn düşERSİn....
O BİR SUZUKİ ( YAKIŞIKLI )
-
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
Motorunuz BVS ve 2 zamanlı galiba,anlaştık mı?
Motorunuzun yağ yaktığını eksozdan atılan duman ile tarif ettiniz.
Motorunuza yağ ancak 2 şekilde girebilir.
Yağ pompalı-hazneli ise,ya da benzine yağ katılarak.
Motorunuz yağ pompalı ise pompa teli gergin ayarlanmış yani gazı açar açmaz yoğun bir şekilde yağ pompalıyordur ya da benzine fazla yağ katıyorsunuzdur.
Neticeyi bekliyorum en az ben de sizin kadar meraklandım
İyi akşamlar sağlıcakla kalınız.
Bu kadar
sonucu yaz ki bizde bilelim, Modern motosiklet motorları öyle kolay segman piston değiştirilecek kadar çabuk aşınmazlar sağlıcakla kal, götüreceğin güvenilmez ustaların absürd yorumlarına inanma, yaz biz destekleyelim
Poturdak
-
-
Sorun çözüldü dediğiniz gibi yağ pompasına gaz teli ile bağlanan tel takılı kalmış şimdi az duman atıyor ama en önemli sorunu bulduk , kalkışlarımdaki titreşimin kaynağını ; neymiş o , arka varyatörde kayışın belirli hızlardan sonra ani hız düşüşlerinde tekrar yukarı çıkamamsı yani içeride sıkışık kalıyor ; problem bu ama çözüm bulamıyoruz , neden kaynaklanır bilemiyoruz
Aklımıza gelen ilk şey kayış; evet kayış değşiminden sonra bu sorun başladı ; 2. olasılık arka varyatör içindeki yay ın gevşeme ihtimali ; 3. olasılık toptan varyatör takımının değişimi
-
valla ne diyeceimi şaşırdım okadar komik ve konuyla alakası olmayan cevaplar verilmiş ki
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Motorunun birşeyi yok korkma....
Sadece y6ağ ayarın bozulmuş..Çok yağlama yapıyor...Yağını çabuk bitirmesi ve duman atması da ondan....
Çekişi biraz düşürür....Ama korkulacak bişey yok...Sanıldığının aksine 2 zamanlılar daha uzun ömürlüdür.... Yağını eksik etmediğin sürece.....
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
D- hiçbir.
Benzine fazladan yağ kattınızmı?
Eğer yağ pompalı tipse gaz koluna 2 adet tel gelir birisi yağ pompasınındır,takılı kalmış olabilir.
ve nihayet iki zamanlıdan anlayanlar gelmiş ve doğuru cevapları vermişler ama arkadaşımız yinede inanmamış çok yazık
szr adlı üyeden alıntı
Esasında ustalarda rektifiye yi desteklemiyor ama sorunuda çözemiyolar ,geçenlerde 1 ay içinde sırf bu kalkışlarımdaki titreşim yüzünden 2 kere karbüratör temizlettim ve hiç bi faydası olmadı; birde bnm motorum 2003 model model eski gibi yani
Esasında ist beylikdüzünü bilen arkadaşlar varsa hızımı alarak o rampayı 65-70 km/s ile çıkabiliyorum tabi arkadan poyrazın etkiside var
ama gelgelelim o yokuşta hızım bi 10-20 km/h a düşsün hele artçıda varsa kalkamıyorum arabaların arasında kalıyorum çok tehlikeli bi durum işte bunu çözemedim ustada çözemedi motorun içini açıp bakmak gerek dedi ben götürmedim ama sonuçta öyle yapacağım sanırım
Bi usta kompresörün düşük olduğunu motorun şişirildiğini söyledi , bi tanesi kompresör iyi ama titreşim neden olayı motoru açıp komple bakmam gerek dedi, bu durumda bana ne demek düşer bilmiyorum Yamaha nın ustaları kendi aralarında çelişkiye düşerken ben ne desem
ki
Yardımlarınız için yürekten tşk ediyorum; Sağolun
dostum sen nerden buluyon böyle antika ve bişeyden anlamayan ustaları şaşıyom dicem ama doğuruya bunlar usta deil sadece bizim cebimizdeki parayı nasıl alsalar diye kafaları çalışıyo.
doğuru ustayı bulmasaydın diyerleri motoru söktüm taktım sorun çözüldü deip sadece yağı telini deiştirip senin paranı alacaklardı.
neyse fazla yazdım ama nabayım çok kızıyom böyle paragöz ve bişeyden anlamayan usta müsfettelerine.
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler