Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosiklette shifter

    REKLAM ALANI
  1. #21
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    aYe
    Tamam anlaştık biz teoride hazır edelim de...
    Bana kalırsa tek taraflı shifter çok daha iş görecektir... yani sadece vites yükseltirken... düşürürken zaten ecu olmadığı için debriyaj kullanmak zorundayız.
    Fakat pistonun geri hareketi de olabilmelidir ki , vites küçültmede zorluk çıkartmasın...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Mekanik problemleri dayımla hallederiz. Adamın bilmediği şey yok. Bir fabrikanın bütün üretim bandını tek başına kendisi üretti. Makina mükendisi, aynı zamanda ısı proses mühendisi, mekanik ve elektronikten de çok iyi anlar. Yarış uçağı hakemi, v.s....
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  3. #23
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aYe
    Tamam anlaştık biz teoride hazır edelim de...
    Bana kalırsa tek taraflı shifter çok daha iş görecektir... yani sadece vites yükseltirken... düşürürken zaten ecu olmadığı için debriyaj kullanmak zorundayız.
    Fakat pistonun geri hareketi de olabilmelidir ki , vites küçültmede zorluk çıkartmasın...
    ECU çokta önemli değil, devir bilgisi, ateşleme sırası, bazı sensör ve switch'lerle desteklenen bu işe özel bir çeşit xCU yapıcam zaten.

    ECU olan motosikletler sadece çevre birim (sensör, switch vs.) maliyetini düşürüp uygulamayı kolaylaştırır.
    Extradan bir xCU yapma zorunluluğumuzu ortadan kaldırmaz.

    Zaten çift yönlü hareket var, o yüzden şimdilik çift bobinli olarak düşünelim.(bu yapının değişmesi için olası alternatif fikirlerede açığız)

    Yay mekanizması şekilenir şekillenmez bobini sardırıp, mıknatısın siparişini vericem.

    Yay v.b. mekanik, elektromekanik çözümler için Boy'un dayısından ve forumdaki arkadaşların bilgilerinden faydalanıcaz, şimdilik bekleyip gelecek fikirleri dinlemek lazım, yoksa senin motor lift'ten inmez

  4. #24
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    xCu yapmaya gerek var mı dersin... Hoş tamam mesela devir bilgisini edindik... Yanlış devirde shifter ile vites attığımızda ne olacak? Doğru devri bulana kadar sinyal yollamayacak gibi bir sistem yapılabilir... yada çok mu uçtuk?
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  5. #25
    dorlion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2007
    Şehir
    Brüksel
    Motosikleti
    2017 Versys 650 SE
    boy çok saol, ben farkında olmadan üç aşağı beş yukarı bunu zaten yapıyormuşum. motor biraz bağırınca debriyajı tam çekmeden geçtiğini farkettim ama gaz kesmiyor değilim sanırım. benim sorunum vites yükseltmekte değil, vites düşürürken her zaman doğru devri bulamıyorum, dolayısıyla motor hafif de olsa öne abanıyor. bazen arka tekerleği bile kaydırıyorum maalesef. doğru teknik ne? vites düşürmekle gaz kesmek ya da fren kullanmak arasındaki orantı ne?
    Sırf herkeste 4 teker var diye...

  6. #26

    Üyelik
    12 Ağustos 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fazer 600
    moto gp dekı motorlarda var ama cogu kısının sandıgı gibi eldekı bır dugmeyle calışmıyor yıne ayktan kumanda edıyorsun fakat elektronık bır sıstemle desteklendıgı icin ayak bılegınden cok daha hızlı haraket edıyor dolayısıyla 150 hp uzerı sportıf amaçla kullanılan makınalarda kullanılması farz olan bişey vıtes pedalına cok az kuvvet uygulayarak cok serı vıtes degıstırmeye yarıyor ben bır kere bole bır makına kullandım 2 vıtesde normal fazerde vı,tes degıstırı gibi degıstırdım motor 4, vıtese cıktı bayıldı ondan sonra zaten işin mantıgını anladım ozellıkle turbo uygulaması yapılan motosıkletlerın olmazsa olmazı dır

  7. #27
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Motorum 8000 km oldu sadece 1 den 2 ye atarken debriyaja basıyomm ondan sonra debriyaj kullanmıyorumm oldum olasıda böyle hiç bir sorun yaşamadımmm motor sarsılmıyo bile
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  8. #28
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Ben şu debriyajsız vites değiştirme olayını merak edip ustam CBR125 de denemiştim. Motordan ince bir ses geldi ve ; tamam oğlum vallaha birdaha denemicem diyerek yoluma devam ettim. Bu konuyu iyice araştırmadan okumadan, görmeden yapmamak lazım
    Okan ACAR

  9. #29
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @dorlion
    benim sorunum vites yükseltmekte değil, vites düşürürken her zaman doğru devri bulamıyorum, dolayısıyla motor hafif de olsa öne abanıyor. bazen arka tekerleği bile kaydırıyorum maalesef. doğru teknik ne? vites düşürmekle gaz kesmek ya da fren kullanmak arasındaki orantı ne?
    Bu motordan motora değişir. Her motorda şanzıman dişli oranları aynı değil. Bunu zaman içerisinde kavraman lazım.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  10. #30
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Sanirim asagidaki video biraz daha yardimci olur

    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    debriyaj kullanmadan vites değiştirmeye yeltenen acemiler için konuyu hortlatıyorum..yeterli cevap olmazsa diye de not düşüyorum..fabrika o debriyaj manetini kullanın diye koymuş..şansınızı zorlamayın sizin motorlarınızda power commander yok quickshifter hiç yok.! niye yok? mühendislerin aklına standart olarak koymak gelmemiş

  12. #32
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Bu konuyu ben mi açmışım... Pink Floyd dinlerken de ayrı bir havası oldu , geçmişi yad ettim..
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)