ne yalan söylyim yarın motorla işim yok ustaya vermeyi düşünüyorum
ne yalan söylyim yarın motorla işim yok ustaya vermeyi düşünüyorum
kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:
bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana
başka önerisi olan yokmu hz konusunda
kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:
bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana
motoru dün verdim arkadaslar bakalım nası olcak
gökhan senin dediğne benzer bişey oldu silindir hazır ama blokta sorun cıktı usta anlattı ama hatırımda kalmadı bloğun bi yeri tornada işlenecekmiş sözde dün alacktım pazartesiye kaldı
yardımlarınız ve düşünceleriniz için saolun
kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:
bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana
Ya arkadaşım ne blogu ya sakın yaptırma blogu falan degmez daha kotu olur. Senin usta başka silindir neden takmamıs 150 cc uyumlu sılındırler var onlardan alıp koyucaktı uzerıne... Neyse yorum sana kalmış ama motorun bloğu ile sakın oynatma derim ben..
akıl satmak gibi bir derdim yok ama elıne ne gecıcekki? 80 km surat yapabılıyorsan 100 km yapabıleceksın en fazla belkıde o kadar bıle deıl ama satarkende unutma motoruyla oynanmıs kucuk hacımnlı bı çin malı motoru kımse almak ıstemez alsada komık bı rakama alır sende ettıgın masrafla kalırsın sen ustalara bakma ustalar herseyı yapar eğer yedekte bır motorum daha var ve yada bu motora bişi olursa bana koymaz dıyorsan yap denemıs olursun ama cok gereksız olur
unutma kucuk hesaplar yapanlar buyuk işler basaramaz
http://www.youtube.com/watch?v=sIx4hfv5whw
buna benzer bişi yap bence daha ılgı cekıcı olur
pistonu büyütürsen biyel kolunuda uzatmayı dene,tabi üst kapak mesafesi varsa
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
videodan bişey anlamadım bi tek hava filitrsini öne doğru götürmüş onu anladım başka bi değişiklik fark edemedim
piston zaten otomatik olarak büyüyor silindirle beraber takım hlinde satılıyor
mondialin blogları öyleymiş (ustanın yalancısıyım zealsun var mondial'in aynısının tıpkısı) ona silindir oturup kalıyor dedi bloğun tornasını yaptırırsak hem 125'li geri takma olanağımız olur hemde 150'lik takılır dedi bende yap dedim
kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:
bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana
tamam sadece pistonu al ama benim söylediğim takım almayabilirsin bulabilirsen biyel kolunu beraber takım alma daha uzun pernoları tutan bir biyel kolu almayı düşün,demek istedim,tabi olursada üst kapağa değecekmi iyice kontrol et
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
melo ne yaptın
ne taktı ustan, kolu değiştinizmi??
GKN MOTORS
gökhan hazır silindir takılıyor yanlız blokta bi yer torna ile genişleticekmiymiş neymiş usta anlattı aklıma yattı fakat dedikleri aklımda kalmadı o yüzden size tam söyleyemiyorum eğer genişletilirse istediğin zaman 125'liğe geri dönersin tornalık yer o kadar mühim değil dedi ama 150'lik için torna şart dedi bakalım yarın sözde motor cıkacak cıkarsa burada anlatırım ne gibi değişiklik olduğunu
kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:
bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana
anladım
hayırlısı bakalım
o büyük ihtimam kol un alt kısmı yanaklara vurmıştur, çap büyüdüğü için
onu traşlicaklardır
neyse bi çıksında..
silindirde değiştiğine göre 1000 km bi rodajın olur sanırım..
GKN MOTORS
Kolay gelsin ve umarım istediğin olur
Modifiye konusunda bir tecrübem olmadığı için bir yorum yazamadım. Birkaç noktayı ben vurgulayayım ki hem de akılda birşeyler kalsın.
Silindir ve buna uygun olarak piston-segman gurubu değiştiğinde (Silindir hacmini artırmak için) sıkıştırma sonucu yanma odası hacmi de büyüyor elbette. yani piston üst ölü noktaya çıktığında yeterli sıkıştırma basıncına ulaşamıyor. Bu yüzden kestirme iki yol var, ya silindir kapağının silindire oturan Faturayı tornada alıp, silindir kapağını pistona yaklaştırıp büyümüş yanma odasını olması gerektiği kadar küçültüyoruz. ikinci metod, biyel kolunu biraz uzunu ile değiştirip, pistonun silindir kapağına yaklaşmasını sağlıyoruz. Buraya kadar amaç: silindir hacmini artırdığımız için artan yanma odası hacmini normale çekmek.
Karbüratör, 125 cc için ideal olan benzin hava karışımına uygun Nozul (Meme) ile donatıldığından, o nu şimdiki daha büyük hacme benzin-hava karışımı sağlayabilecek büyüğü ile değiştirmek. Hatta gerekir ise daha büyük motorlar için yapılmış bir karbüratörü uydurup takmak. (Burada bir itirazım var: hava giriş manifoltunu büyütmedikten sonra, yanma havasını yanma odasına almak da çok başarılı olunamayacaktır, aynı şekilde egzost için de bir çare düşünülmediğinde benzer dolgu karışımı sorunu olacaktır. Bunun için şöyle diyebilirim, modifiye edip 150 cc ye dönüştürdümüz araç 135 gibi şu anda kafadan attığım bir performansa sahip olacak ki hayal kırıklığı olabilir bu kadar uğraştan sonra)
Şimdilik Teknik bilgiyi kesip, bir iki soru var kafamda onları eklemeliyim. Yataklar gücü artacağı tahmin olunan bu motora dayanabilecek mi, hatta gücün süpper arttığını hayal ederek krank-şaftı da eklemeliyim.
Bu motorlar genelde hava soğutmalıdır. gücü ve dolayısı ile yaktığı yakıtı artmış olan bu motoru, 125 e göre dizayn edilmiş soğutma kanalları karşılayabilecekmi?
Bir örnek ile devam: Hız lineer arttığında, Kadro dediğimiz şasinin dayanımı ve ağırlığı geometrik olarak artıyor, (ya da şasi teknolojisi ağırlığı azaltmak adına pahalı ve gelişmiş oluyor??) Kısaca motorun hızlanıp güçlendiğini varsayar isek bu kadro dayanırmı ya da güvenli olurmu??
dediğim gibi, tecrübem olmadığından bir şeyler eklemek yerine sorularımı ekledim galiba Ancak, cevval arkadaşlar, siz bizi dinleyin, ama aldırış etmeyin. isteklerin önüne geçilmez. modifiyecilikte, mühendislikten ziyade (Ki Mühendislik ve AR-GE pahalıdır) tecrübe, deneyim daha önemlidir. Çılgın bir dostumuz bir usta ile beraber bişiy yapar, sonuç çok pozitif olur, o da bize küpe olur. Ancak, bu büyüklüklerde motorlarda ben fazla birşey beklememenizi öneririm. hayal kırıklığı yerine, ''denedim ama istediğim gibi olmadı, ben yinede çok şey öğrendim'' diyebilmek ben ce daha önemlidir.
Herkese kazasız belasız, başarılı full modifiyeli günler dilerim
Poturdak
hah hah hah öle bişey işte çap büyüdüğü için traş mıraş demişti hay allah razi olsun ewet yaaaaaa beni üzen tarfıda bu rodaj yapmam gerekiyor performans artışını rodaj bittikten sonra öğreneceğiz
hah gökhan benim usta bunu yapacak işte şimdi hatırladım
bilgilerin için saol denizcimuzaffer
kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:
bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana
Hayırlısı olsun Melocan arkadaş, takdir edilesi hevesine bayıldım. İşallah istediğin gibi olur. ama sen bu iş ile motorcu olacaksın öğrendiklerin ile başımıza
sonuçları merakla beklerim
Poturdak
valla melo çarşıya gitti heralde ustanın başında duracak bakalım bi gelsinde biz beraber rodaj yaparız sizede foto moto yollarız korkmayın burayı foto ile coştururuz az sonra belki bende giderim çarşıya bakalım gelince olanı biteni yazarız
HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR
motorun dağılmış hali
bunlarda moyor toplanırken
buda yeni 150'lik silindir
toplamaya devam
ve buda yeni 150 kt ve mimarisi
ksr bakmayın performans hakkında bilgi vermek isterdim malesef rodajda oldugundan yuklenmedim ama gücünün arttığını biranda fark ediyorsunuz rodaj bitince birde arka dişliyi küçültüyorum bakalım o nasıl olcak
kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:
bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)