250 mct vibrasyon sorunu acil yardım lütfen
-
20 Ağustos 2007, 13:21
#1
Merhaba arkadaşlar.Şu an elimde bir tane mondial 250 mct var.2006 model ve henüz 9000 km de.Fakat sorun şu ki acayip bir vibrasyon var motorla 80 km ye çıktığımda sanki bir masaj salonunda gibi hissediyorum kendimi yada bir hiltinin üzertinde oturur gibi.Uzun lafın kısası bu vibrasyon sorununu nasıl çözebilirim.Bilen varmı acaba.Yardımlarınız şimdiden teşekkürler.Herkese Kazasız belasız sürüşler....
Reklamlar
-
20 Ağustos 2007, 14:01
#2
abimin çocuğuna yeni mct 250 aldık ben daha ilk bindiğimde beyenmedim vibrasyondan dolayı hemen çocukla konuştum ve ustaya gittik motorun ön takozlarını güçlendirdik ve balansör taktırdık maliyeti yaklaşık 150 ytl oldu şimdi vibraswyon sıfır
vibrasyonsuz mct 250 :D:D
-
20 Ağustos 2007, 15:04
#3
vmctlerde vibrasyon genelde ayak peglerinde oluyor.
bir de mctlerin hiçbirininde mmotor takozu yok. balansör krank miline takılan birşey onu nasıl taktırdın darjeling merak ettim doğrusu?
mctlerde devir arttıkça vibrasyon artar şu an için yapılacak en mantıklı çözüm motor devrini düşürmektir bunu da arka dişliyi 34 den 32 ye almak. ben bunu yaptım şu an hissedlir şekilde azaldı. motorun şasiye bağlandığı bölgedeki civatalaı değiştirip araya oring halka koyucam. bunun dışında egzosun bağlı olduğu yerde bulunan contaları güncelleyecem. Bunlara ek olarak da sürücü peglerinini şaseye bağlandığı taraflara aynı şekilde oring halka koyucam. tüm bu güncellemelerden sonra vibrasyon çok daha azalacaktır. beni 100-110 kmden sonra rahatsız ediyor vibrasyon. vibrasyonu hissetme olayı giyilen ayakkabıda bile değişiyor mesela spor ayakkabı tarzı ince tabanlı birşey giyersen daha çok, bot giyersen daha az hissedersin titreşimi(ayak pegleri için söylüyorum)
bu tür problemlerin için mondial mct250 kullanıcıları topicini kullanabilirsin. hepimiz oradayız
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/8891-%5Bmt%5D-mondial-250-mct-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-115.html
sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
20 Ağustos 2007, 18:42
#4
umarım vereceğim link problemi çözmenizde yardımcı olur...
-
20 Ağustos 2007, 23:03
#5
ben pınarhisarda alper motorda yaptırdım bu işi balansör takıldı ve motorun ön takoları günlendirildi sanırım oringler ile şuanda 100 km hıza kadar hiç vibrason yok 100 den sonra
hafif başlıyor
-
21 Ağustos 2007, 10:05
#6
Bu motora balansör taktırmak şart......oooooofffffffffffff ulan offfffffffffffffffff...
-
darjeling adlı üyeden alıntı
ben pınarhisarda alper motorda yaptırdım bu işi balansör takıldı ve motorun ön takoları günlendirildi sanırım oringler ile şuanda 100 km hıza kadar hiç vibrason yok 100 den sonra
hafif başlıyor
şu taktırdığın balansörün fotolarını çekip buraya eklermisin.
merak ettim. nasıl balansörmüş bu.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
yukarıda sayılan çözümlere ben de bir ekleme yapayım;
250 mct yi satıp cbf 150 alıyosun .........
EY VATAN ; senin için,bir ÖLÜR bin DOGARIZ.
-
huma adlı üyeden alıntı
yukarıda sayılan çözümlere ben de bir ekleme yapayım;
250 mct yi satıp cbf 150 alıyosun .........
farkını ver alsın o zaman adam o tarz bişey isteseydi alırdı. sanki ikisi aynı tarz motor ya.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
arkadaşlar bu motor bir kopya fakat kullanılan materyaller orjinalinden farklı buda tasarımda öngörülen karşıt ağırlık hesabının tutmamasına yol açıyor bana sorarsanız rahatsızlık vermekten ziyade bu motor çok kısa sürede dökülecektir balansör takabilen tamircilerin olması sevindirici hiçbir motorun ölmesini istemem.
-
ademposta adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bu motor bir kopya fakat kullanılan materyaller orjinalinden farklı buda tasarımda öngörülen karşıt ağırlık hesabının tutmamasına yol açıyor bana sorarsanız rahatsızlık vermekten ziyade bu motor çok kısa sürede dökülecektir balansör takabilen tamircilerin olması sevindirici hiçbir motorun ölmesini istemem.
kısa süre tanımını yazar mısın kaç km kaç yıl? merakle bekliyorum. gövde dizaynı BMW r1200 c ama motor aksamı honda rebel kopyası. sence kaçbinde dökülür bu motor?
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
valla bişey söylemek zor çin malı motorlar ilk çıktığında hepimiz bunlar yol yapmaz dayanmaz diyip durduk fakat bu motorun 2 yaşında olanları halen sorunsuz bekleyip hep beraber göreceğiz. hondanın teknolojisi inanılmaz üzerinde ister hızlı ister yavaş titreşim hissetmek mümkün değil bu yüzden japonlar gereksiz güçlü parça üretmezler bmw de yawaş giderken titrer buda şasiye aşırı yük binmesine sebep olmaz bu motor her şeyi alt üst ediyor. Yani son sözüm hondayı bozamazsın ama bunu boza bilirsin biniciye kalmış bu motor bir çok arkadaşın ilk motoru dayanmasınıda arızalanmasınıda buna bağlıyorum.
-
ademposta adlı üyeden alıntı
valla bişey söylemek zor çin malı motorlar ilk çıktığında hepimiz bunlar yol yapmaz dayanmaz diyip durduk fakat bu motorun 2 yaşında olanları halen sorunsuz bekleyip hep beraber göreceğiz. hondanın teknolojisi inanılmaz üzerinde ister hızlı ister yavaş titreşim hissetmek mümkün değil bu yüzden japonlar gereksiz güçlü parça üretmezler bmw de yawaş giderken titrer buda şasiye aşırı yük binmesine sebep olmaz bu motor her şeyi alt üst ediyor. Yani son sözüm hondayı bozamazsın ama bunu boza bilirsin biniciye kalmış bu motor bir çok arkadaşın ilk motoru dayanmasınıda arızalanmasınıda buna bağlıyorum.
düzgün kullanmazsan herşey bozulur. iş birazda kullanıcıda biter sana bir soru
hondayı şunu bunu bozamaszın diye bir şey imkansız. örnek pizza dağıtan motorcu arkadaşlarımızın altındaki honda activalar vsler yağsız ve hor kullanımdan yatak sarıyor kayış koparıyor. bilmem anlatabildim mi? bence çinlilere biraz zaman tanımalı malum japon markaları kaç yıldır motosiklet sektöründe çinliler ne kadar zamandır piyasadalar Türkiye'ye gelen ilk motorlarına bakılırsa şu an gelenler arasında bellşi başlı farklar var artık bunda hem ithalatçı hemde ihracatçının faydası var.
konudışına çıktı ama hem konu sahibi hemde balansörü ortaya atan arkadaş ortalıkta yok.
sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
doğru söylüyorsun, bende nasıl yanıldığımızı yazdım zaten. Honda meselesine gelince yılda 10 milyon adedi aşan üretimiyle Honda dünyanın en büyük içten yanmalı motor üreticisi. activa zaten çin motorlarının eşdeğeri bir motor yinede herşeye dayanır benim anlatmak istediğim honda rebel gibi motorların üretimindeki mühendisliğin çin mallarındaki eksikliği.sana hak veriyorum kalite kontrol çok hızlı gelişti. sanırım çok yakında bu motorun sorunsuz bir kırankı yedek parça olarak piyasaya çıkar.
özür dileyerek konunun dışında olmasına ve benim aslında italyan ingiliz motorlarını sevmeme rağmen şunu eklemek istedim. 50 cc Süper Cub C100 motosiklet 1958 yılında piyasaya sunuldu ve Amerika'da şu sloganla satıldı: "Honda üzerinde iken en iyi insanlarla karşılaşırsınız." Bu, kamuoyunun motosiklet kullanımına karşı bakışının değişmesini sağladı ve şimdiye kadar bu modelden 26 milyondan fazla üretildi. Bu sayı Volksvvagen Beetle (yaklaşık 20 milyon) ve Ford T Modeli (16.5 milyon)ni geride bırakırken, toplamın her yıl 3 milyon adet artmayı sürdürmesi herhangi bir rakip çıkması şansını ortadan kaldırıyor. Bu model şu anda toplam olarak 100 milyon adet üretilmiş olan iki tekerlekli Honda araçlarının halen %55'ini oluşturmaktadır. Honda, dünyanın en büyük motor üreticisidir. honda almam çünkü ruh yok.
-
iyicene konu dışına hatta otomotive kaydı. ama hangi motosikleti kullanıyosun bilmiyorum. hangi motosikleti kullanıyorsun?
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
Dostum alttaki linkin yardımcı olacağı dileğiyle...
http://www.motosiklet.net/forum/tekn...una-cozum.html (10. sayfada buldum.)
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler