Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yağmurlara hazırlık

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ciscokid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cheeta 150T-2
    sevgili arkadaşlar...
    cheeta 150 T2 motora sahibim.daha 400 km'de.işin acemisiyim ve sürekli yazılarınızı takip ediyorum.sizlerden çok şeyler öğreniyorum ve öğrenmeye devam edeceğim.
    malumunuz ağustos sonu yağışlar her zaman başlayabilir.bu nedenle anti pas ve yağlayıcı kimyasal spreyler aldım.uygulayacağım ama bazı sorularım var.fren balatalarına kesinlikle sıkmayacağım onu biliyorum ama başka nerelere sıkmamam gerektiğini bilmiyorum mesela egzozun dışına sıktım ama içine de sıkabilirmiyim.motor parçalarına (dıştan) sıkabilirmiyim.(karbüratör dahil) yardımcı olursanız sevinirim.ayrıca nem ve paslanmaya karşı başka önerileriniz var mı?
    çin işi motor olduğu için paslanmanın çok olacağını düşünüyorum.
    saygılarımla..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Paslanmanin nedeni konuyla dolayli da olsa alakali belki yardimci olur

    Saf demir bir bakır kadar yumuşaktır. Onun içine yüzde 2'ye kadar karbon katılması ile inanılmaz bir mukavemet, sertlik ve mekanik özellikler elde edilir ki, adı artık çeliktir. Demirin bol olması, kolay ve ucuz elde edilmesi nedeniyle çeliğin de kullanımı çok yaygındır. Ancak çelikte de, demirde olan bir zayıf nokta vardır. Paslanma, diğer bir deyişle oksidasyon. Günlük hayatımızda kullanılan eşyaların paslanması sonucu her yıl dünyada milyonlarca dolar boşa gitmektedir. Bu kaybın büyük bir kısmı demir ve çeliğin paslanmasından dolayıdır. Paslanmayı kısaca demirin havadaki oksijen ile birleşmesi olarak tanımlayabiliriz. Aslında bu elektro kimyasal bir reaksiyondur. Bu nedenle malzemenin bir yerinde başlayan paslanma boyanın altından geçerek diğer bir yerde ortaya çıkabilir. Sadece demir ve çelik değil diğer metaller de paslanır. Örneğin, alüminyum, prinç, bronz gibi. Ancak onlarda malzeme ile oksijenin birleşmesinden oluşan çok ince tabaka, daha oluşur oluşmaz malzemenin hava ile temasını keserek koruyucu bir rol oynar, paslanmanın ilerlemesini önler. Bu tabaka o kadar incedir ki, malzemenin rengi hemen hemen değişmez. Demirdeki paslanmanın özelliği onun ve oksijen atomlarının boyutlarındaki büyük farktan dolayı yüzeyde sağlam bir birleşme olamaması, paslanmanın malzemenin içine nüfuz etmesi, sadece görüntü değil mukavemetin de bozulmasıdır. Paslanmada havadaki nemin de etkisi büyüktür. Reaksiyondaki su miktarı pasın rengini de belirler. Bu nedenle pasın rengi siyah veya çok koyu kahverengi olabildiği gibi sarımtırak da olabilir. Paslanmanın hızını artıran faktörlerden bir diğeri de tuzdur. O da bu elektro-kimyasal reaksiyonun hızını arttırır. Kışın kar nedeni ile yollarına tuz dökülen yerler ve deniz kenarlarında paslanma daha hızlı olur. Paslanmaz çelikten önce, paslanmayı önlemek için malzeme boyanıyor veya galvaniz kaplanıyordu. Bu çözümler de özellikle sağlık ve gıda sektöründe başka sorunlar yaratıyordu. İlk paslanmaz çeliği Harry Brearley, 1913 yılında tesadüfen keşfetti. Tüfek namluları için çeşitli metalleri birleştirerek deneyler yaparken bazılarının paslanmaya karşı dirençli olduklarını gördü. Her büyük buluşta olduğu gibi, o da bunu sanayicilere kabul ettirebilmek için uzun bir uğraş verdi. Krom gibi bazı metaller, atom boyutlarının birbirine yakın olmasından dolayı oksijenle çok kolay ve süratli birleşirler. Kalınlığı birkaç atom olacak kadar çok ince ama çok sağlam bir tabaka oluştururlar. Başka reaksiyon olmaz. Bu tabaka zedelense bile tekrar oluşur. Krom belli bir oranda çeliğe katılırsa yine aynı olay olur, çelik artık paslanmaz. Paslanmaz çeliğin içinde yüzde 10-30 krom vardır. Bu orana ve eklenecek nikel, titanyum, aliminyum, bakır, sülfür, fosfor ve benzeri elemanlara bağlı olarak kullanım yeri değişir.
    Alintidir..
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  3. #3
    u_baydur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2007
    Şehir
    Pendik-İST.
    Motosikleti
    Honda CBR 125R
    iyi oldu bu konu ya... ben pas sökücü sprey, fren balata spreyi,.... (hangisiydi ya ..) , artık ne olursa, motorun her yerine sıkıyorum paslanmasın diye, diske de balataya da... ve gözüme batan her yere... yanlış mı yapıyorum?

  4. #4
    aargh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul, Kozyatağı İsim: Tamer
    Motosikleti
    Aprilia Tuono 660 Factory Dark
    Bu konu belli ki onemli. Isler yolunda giderse motoru aldigim siralar yagmur durumlari olacak. Konuyu yakindan takip etmeli...

    Evet, motosiklet yagmurdan 4 tekerlere gore daha fazla etkileniyor olmali. Tedbirleri ogrenelim ki uygulayalim. Degerli aciklamalarinizi bekleyenlerden birisi de benim.
    = = = Be Aprilia racer! = = =

  5. #5
    richy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2006
    balatalara sıkma eve acı haber yollama.
    ==============================
    ==============================

  6. #6
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Tek yağmur yağsın da razıyız çözümünü buluruz..... Daha nerde yağmurlar başlıycak?........
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)