Anket: 1. vites mi 5. vites mi?
- Katılımcı sayısı
- 36. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
Sizce Hangisi daha çok yakar
Reklamlar
-
03 Ağustos 2007, 19:33
#21
canavar_hk adlı üyeden alıntı
ne alakası var..1. viterse yavassın motorun sesını rahat duyarsın 5. viterse muhtemelen 100km'nın uzerinde olacaksın o anda ruzgar sesınden nasl duycan motor sesini...
niye sen 100kmnin üstünde motorun sesini duymuyonmuadam lastiğin bile sesini duyuyorum ben sen motorun sesi demişin,motorla 110ün üstüne çıkmadınsa ayrı tabi
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
Reklamlar
-
04 Ağustos 2007, 01:59
#22
ayhancbr125r adlı üyeden alıntı
forumun başlığı daha komik bence alp.şu 'seniin araba kaç lira yakıyo' sorusuna kılım ya aynı muhabbet burada da olunca ben de koptum artık.Sanki senin arabanın aynısından filo alacakmış gibi çok mu az mı hayret bişi ya.
YAKIYOSA UZUYODUR,İŞTE BU KADAR
Nesi komik ben bişey anlıyamadım dostum?
Birde gerçekten bilimsel bi açıklama getirebilecek varmı acaba bu soruya?
*** Hayatta En Güzel Şey Özgürlüğün Tadını Doyasıya Çıkarmaktır ***
Hayat sadece ölüme giden yoldaki bir rüyadır...
-
04 Ağustos 2007, 12:31
#23
neyin esas alındığına bağlı.zaman meselesi ise mesela 5 dk boyunca bu sabitlerde gidiliyorsa 5. vites daha çok yakar.sebebi rüzgar direnci artı en küçük dişli.yol esas alınırsa tabii ki 1. vites...
SİLEMİYORSAN KARALAYACAKSIN!!!
-
04 Ağustos 2007, 13:41
#24
2. cevabımı veriyorum. Bu arada uzun yola gideceğim demişsin.. Vites ne kadar yüksek olursa, birim miktar yakıtla gideceğin yol o kadar uzun olur. Örneğin; 10 Km mesafeyi 1 vites 7500 devirde gidersen motorun da dayanırsa bu sıcaklığa, öyle bir yakar ki şaşırırsın... Ancak vites arası geçişleri kısa tutup 5. vitese ulaşınca en düşük devirde, 10Km yolda 1. vites 7500 devir ile harcadığın benzinin 50 kat azını harcamış olursun.
Bu durumda devirlerin aynı olmasına rağmen katedilen yol değişeceğinden harcanan benzin de aynı oranda değişecektir.
-
05 Ağustos 2007, 02:21
#25
Alp34.5 adlı üyeden alıntı
2. cevabımı veriyorum. Bu arada uzun yola gideceğim demişsin.. Vites ne kadar yüksek olursa, birim miktar yakıtla gideceğin yol o kadar uzun olur. Örneğin; 10 Km mesafeyi 1 vites 7500 devirde gidersen motorun da dayanırsa bu sıcaklığa, öyle bir yakar ki şaşırırsın... Ancak vites arası geçişleri kısa tutup 5. vitese ulaşınca en düşük devirde, 10Km yolda 1. vites 7500 devir ile harcadığın benzinin 50 kat azını harcamış olursun.
Bu durumda devirlerin aynı olmasına rağmen katedilen yol değişeceğinden harcanan benzin de aynı oranda değişecektir.
evet bu cevap hoşuma gitti 5. viteste en düşük devirde daha az yakar diyince aklıma şey geldi hani rodajda kitapçıkta diyo ya 6000 devirin üstünde fazla kullanmayın benim rodajda yaktığım benzin şimdilerde yaktığım benzinden dahada az sebebini şimdi anlıyorum yüksek viteslerde devir düşük kullandığımızdan dolayıymış.
Rodajdayken benim benzin bir türlü bitmiyoduda ondan dedim
*** Hayatta En Güzel Şey Özgürlüğün Tadını Doyasıya Çıkarmaktır ***
Hayat sadece ölüme giden yoldaki bir rüyadır...
-
05 Ağustos 2007, 02:50
#26
Alp34.5 adlı üyeden alıntı
Arkadaş kuyuya taş atmış belli ki devir sayısını belirtmiş zaten. 7500 Dev/Dak Krank milinin saniyede 125 Devir yapması demektir ve
yakılan yakıt tekerleğin dönüş hızıyla alakalı değildir.
Nasıl alakalı değildir ya Yakıtı zamana bölerek ölçmüyoruz ki. Aldığımız yola göre ölçüyoruz sonuçta. 5. viteste motor aynı devirle daha çok yol alır daha az yakar.
Üst mesajda yazdığın doğru ama lastikle ilgilidir yani.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
05 Ağustos 2007, 10:57
#27
valla helal olsun, neler düsünüp de bu kadar yanlis cevaplar verbiliyorsunuz... hic kolay is degil.
sorulan soru suna benziyor: 1 kilo pamuk mu daha agir, 1 kg demir mi?
daha önce 1-2 kisi dogru cevabi vermisti: ayni devirde her viteste ayni yakit yakilir.
-
05 Ağustos 2007, 12:32
#28
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
valla helal olsun, neler düsünüp de bu kadar yanlis cevaplar verbiliyorsunuz... hic kolay is degil.
sorulan soru suna benziyor: 1 kilo pamuk mu daha agir, 1 kg demir mi?
daha önce 1-2 kisi dogru cevabi vermisti: ayni devirde her viteste ayni yakit yakilir.
ama üst viteste daha hızlı gittiğin için km başına düşen yakıt miktarı az olur.
-
05 Ağustos 2007, 12:46
#29
tigermbz adlı üyeden alıntı
ama üst viteste daha hızlı gittiğin için km başına düşen yakıt miktarı az olur.
evet. ama soru
"Arkadaşlar size bir sorum olacak
Sizce hangisi daha çok yakar
1. Viteste mi 7500 devir yoksa 5. viteste mi 7500 devir???"
idi. bunun dogru cevabi AYNI YAKAR.
-
05 Ağustos 2007, 13:01
#30
asıl sormak istediği km başına düşen yakıt sarfiyatıdır eminim
-
05 Ağustos 2007, 13:03
#31
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
evet. ama soru
"Arkadaşlar size bir sorum olacak
Sizce hangisi daha çok yakar
1. Viteste mi 7500 devir yoksa 5. viteste mi 7500 devir???"
idi. bunun dogru cevabi AYNI YAKAR.
Arkadaşım soruyu soran arkadaş uzun yola çıkacakmış. 1. viteste mi gitsin 5. viteste mi ? mesele burda 1. vitesle gitmeye kalkarsa motor yakar ve git git bitmez. motorun devirleri aynı bile olsa tekerlek yavaş dönecektir. Dolayısıyla uzun yolu 1. viteste tamamlaması yakıt maliyetini artırır. Anlaşıldı sanırım
ylmzzz adlı üyeden alıntı
Nasıl alakalı değildir ya
Yakıtı zamana bölerek ölçmüyoruz ki. Aldığımız yola göre ölçüyoruz sonuçta. 5. viteste motor aynı devirle daha çok yol alır daha az yakar.
Üst mesajda yazdığın doğru ama lastikle ilgilidir yani.
İlk mesajımı gece yazmıştım. sabah tekrar okuyunca uzun yola gideceğini bu sebepten ötürü soruyu sorduğunu öğrendim ve doğru cevabı yukarıda yazdım
-
05 Ağustos 2007, 13:27
#32
Alp34.5 adlı üyeden alıntı
Arkadaşım soruyu soran arkadaş uzun yola çıkacakmış. 1. viteste mi gitsin 5. viteste mi ?
bunu ciddi ciddi soruyor mu yoksa kafa mi buluyor? bizim kapicinin 2 yasindaki oglu hayatta araba binmedigi halde yakit sarfiyati icin olabildigince yüksek viteste (ve dolayisiyla düsük devirde) gitmek gerektigini biliyordu ... artik kocaman delikanli olmustur ...
-
05 Ağustos 2007, 13:43
#33
Arkadaşlar Alp34.5'un cevabı bence çok açıklayıcı teşekkürler ama benim merak ettiğim bir konu daha var...
Diyelim ki 2 kişi düz yolda Ybr 125'le gidiyoruz hızımız 80km/h ve 5.vitesteyiz önümüze hafif dik ama uzun bir yokuş çıktı.Bayırı çıkmaya başladık ve hızımız 60 km/h civarına düştüğü için motor bayılmaya başladı.Eğer vites değiştirmeyip 5.vitesle sıkıştırarak çıkarsak mı daha çok yakar yoksa 4.vitese atıp,yine 60 km/h hızla fakat daha devirli aynı zamanda motoru zorlamadan çıkarsak mı daha çok yakar?Ayrıca hangi kullanım motor için daha sağlıklı olur..?
Benim fikrim:4.vitesle çıkmak motor için daha sağlıklı fakat benzin açısından daha sarfiyatlı olur
Kenan Sofuoğlu'na bugünkü yarışta başarılar...
-
05 Ağustos 2007, 14:14
#34
!.vitesde hava soğutmalı motorlarda motor daha çok ısınacağından daha çok yakar.5vitesde motor daha iyi soğutulduğundan daha az yakar bu bukadar basit.
lezzet gider,mesuliyet kalır...
-
05 Ağustos 2007, 16:12
#35
seni predatöre havale ediyorum
-
05 Ağustos 2007, 19:36
#36
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
bunu ciddi ciddi soruyor mu yoksa kafa mi buluyor? bizim kapicinin 2 yasindaki oglu hayatta araba binmedigi halde yakit sarfiyati icin olabildigince yüksek viteste (ve dolayisiyla düsük devirde) gitmek gerektigini biliyordu ... artik kocaman delikanli olmustur ...
Soruyu soran arkadaşa kimse öğretmemiş olabilir. Öğretmek MT Ekibi olarak bize düşüyor. Nitekim öğrendi de
-
05 Ağustos 2007, 19:49
#37
tabiki 1. viteste daha çok yakar bu sorman bile saçmalık
-
06 Ağustos 2007, 02:43
#38
Arkadaşlar bunu bu kadar büyütecek bişey yok bi an aklıma geldi yazayım dedim vallahi siz benden çok kafa yormuşsunuz. Bu kadarınıda tahmin etmiyordum doğrusu çok şaşırdım. Ama şunuda belirtmeliyim bi kaç arkadaşın sayesinde biraz aydınlanmışım. Ama çokda kızmışsınız bana çok asabi arkadaşlar var. Sizleri sürekli istanbul trafiğinde seyretmekten dolayı sinirleriniz gerilmiş olarak kabul ediyorum.
Cevaplarından dolayı herkeze teşekkür ederim.
*** Hayatta En Güzel Şey Özgürlüğün Tadını Doyasıya Çıkarmaktır ***
Hayat sadece ölüme giden yoldaki bir rüyadır...
-
06 Ağustos 2007, 05:36
#39
1.vites tartışmaya gerek yokkk.................
-
06 Ağustos 2007, 10:49
#40
Benim soru arada kaynadı herhalde ayrı bir başlık açmak istemiyorum bunun için ama cevabı olan yok mu?
Diyelim ki 2 kişi düz yolda Ybr 125'le gidiyoruz hızımız 80km/h ve 5.vitesteyiz önümüze hafif dik ama uzun bir yokuş çıktı.Bayırı çıkmaya başladık ve hızımız 60 km/h civarına düştüğü için motor bayılmaya başladı.Eğer vites değiştirmeyip 5.vitesle sıkıştırarak çıkarsak mı daha çok yakar yoksa 4.vitese atıp,yine 60 km/h hızla fakat daha devirli aynı zamanda motoru zorlamadan çıkarsak mı daha çok yakar?Ayrıca hangi kullanım motor için daha sağlıklı olur..?
Benim fikrim:4.vitesle çıkmak motor için daha sağlıklı fakat benzin açısından daha sarfiyatlı olur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler