Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motosikletlerde ABS

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    22 Mayıs 2003
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Zealsun 200 gs 'den>zx6r' a ; aklım yok aklım! Scuba instructor
    Boy ; senin daha çok fırın ekmek yemen lazım güzel kardeşim...

    Pratikte iyisin hoşsun da teorikte sürekli çalışman , kendini yenilemen lazım!

    Bizler şimdiye kadar olayları hep izledik kimse gelişen teknoloji karşısında absurd konuşmamalı!

    ABS fren sistemi bir standarda dönüşmüştür ve tüm motorlu araçlarda uygulanabilirliği vardır boşuna inat etme...

    V-TEC motor için de millet birbirini yemişti ne oldu ?

    Adamlar artık ; DCBS (Dual Combined Braking System) sistemini de satıyorlar.

    DCBS sisteminin işleyiş prensibi şöyle: sadece ön fren sıkıldığında öndeki çift disk üzerinde yer alan üç kaliperin ikisi, arkadaki diskte yer alan üç kaliperin birisi devreye giriyor. Sadece arka fren sıkıldığında, arka üç kaliperin tamamı ve ön üç kaliperin birisi devreye giriyor. Tüm kaliperler sadece her iki fren de sıkıldığında çalışıyor. Bu sistemin avantajı ise sadece ön fren sıkıldığında arkayı da frenleyerek öne yığılma olmasını engellemek, sadece arka fren sıkıldığında ise arka lastiği yanınızda görmenizi engellemek olarak özetlenebilir.(VFR 800 interceptor de standart donanımdır bu! Honda 2010 dan sonra tüm oyuncaklarında standart haline getirmeye çalışıyor)

    Sen olsan yarışta bunu kullanmak istemez misin ? (veya standart olması anlamında)

    Muhafazakarlığı anlarım lakin körü körüne inadı hiç anlayamam!
    [B][COLOR="Red"]"Kendinizi Cesurca Gösterin! Trafikte Farkettirin! Yaşamanız Sadece Buna Bağlıdır!!!"[/COLOR][/B]:bounce:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı eczaci101 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen olsan yarışta bunu kullanmak istemez misin ?
    buraya kadar iyi hostu ancak yarista en güzeli aslinda ne ABS, ne Dual-CBS kullanmak olur. yaris baska, yol baska...

    CBS'in avantaji senin dedigin gibi "... sadece ön fren sıkıldığında arkayı da frenleyerek öne yığılma olmasını engellemek, sadece arka fren sıkıldığında ise arka lastiği yanınızda görmenizi engellemek ..." bana biraz ters geldi - daha dogrusu biraz fazla basitlestirilmis ve yanlis anlasilmaya yatkin geldi. lakin arka tekerlegini yaninda görmen fren yapmandan cok arka tekerlek kilitlendigi taktirde zeminin kayganligi ile alakali. öne yilma da yine ön amortisörlerin sertligine bagli. yani sadece bunlari engellemek icin CBSe gerek yok.
    söyle desek daha iyi olacak herhalde:
    sadece ön fren yapildiginda sürüs dinamigi acisinda en olumsuz etki motosikletin agirliginin dinamik etkenlerden dolayi öne "yigilmasi" (dinamik yük degisimi). bundan dolayi arka tekerlegin üstündeki agirlik azaliyor ve yere aktarabildigi kuvvet azaldigi gibi engebelerde ziplama egilimi de göstermeye basliyor. bu ziplamalar cok kisa da sürseler yol tutusunu (yerle temas kesildigi icin) cok olumsuz etkiliyor. bundan dolayi da kaygan zeminde veya sürücünün ters bir hareketinde motosikletin arkasi yalpalamaya baslayabilir. CBS ön fren ile birlikte arka freni de aktive ederek motosikletin sasisinin gerilmesini saglayarak motosikletin arka kismini bir nevi asagi cekiyor. bu sayede ziplama egilimini önemli ölcüde azaltmis oluyor.
    sadece arka fren kullanildiginda ön freni de kismen devre sokmasinin ise sürüs dinamigi acisindan bir etkisi yok. bu olay sadece ek bir güvenlik önlemi cünkü ayak freni daha hala (ve cok yanlis olarak) en yaygin fren sekli. ancak arka frenin fren etkisi ön frene nazaran cok daha zayif oldugundan (normal frenlemede ön fren arka frenin neredeyse iki kati kadar daha etkilidir!) CBS sistemi arka frene basildiginda "ne olur, ne olmaz. biz daha siddetli bir fren icin hazirligimizi yapalim da" mantigi ile ön freni de devreye sokmaya basliyor. böylece önünüze aniden cikan engel veya umdugunuzda daha fazla fren yapmayi gerektiren viraj icin emniyet reservlerinizi artirmis oluyor.

    bu metin üzerine anlasabilecek miyiz?

  3. #23

    Üyelik
    22 Mayıs 2003
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Zealsun 200 gs 'den>zx6r' a ; aklım yok aklım! Scuba instructor
    Evet haklısın ;

    Metin birebir çeviri olunca malum saçma şeyler de çıkmış ; yarışta veya all runner artık standartlar değişiyor malesef...

    Ben de uzlaşı tarafıyım ama yeniliklere açık olmak lazım düşüncem hep budur değişemez...

    Mehmetin başarılı olması beni çok gururlandırır lakin tekniğini geliştirebilmesi için de yeniliklere açık olması gerekir...

    Sonuçta biz bunu üret(e)miyoruz...Birileri bu işi yapıp bize 3 katına mal olan bir fiyata satıyor vergiler vs...

    Yani Dünya standartlarında en pahalı benzin en pahalı vergi ÖTV vs ile boynumuz bükük...

    Her gelişme extra teknoloji malesef ; 3 misli ödeme şeklinde yansıyacak ama biz satın almak zorundayız...

    Saygılar
    [B][COLOR="Red"]"Kendinizi Cesurca Gösterin! Trafikte Farkettirin! Yaşamanız Sadece Buna Bağlıdır!!!"[/COLOR][/B]:bounce:

  4. #24
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu metin üzerine anlasabilecek miyiz?
    birlesmis milletler güvenlik konseyi daimi üyesi gibi hissettim kendimi ...

  5. #25

    Üyelik
    22 Mayıs 2003
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Zealsun 200 gs 'den>zx6r' a ; aklım yok aklım! Scuba instructor
    Metin konsepte uygun ;

    lakin üzerinde çalışılması gerekir , zaman istiyoruz...

    [B][COLOR="Red"]"Kendinizi Cesurca Gösterin! Trafikte Farkettirin! Yaşamanız Sadece Buna Bağlıdır!!!"[/COLOR][/B]:bounce:

  6. #26

    Üyelik
    20 Temmuz 2007
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    MZ 125
    valla ben bişi yamıcam alp abi bu durumu çok güzel özetlemiş helal olsun

  7. #27
    the_cayman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Olsa da gururla R6 diye yazsak :P
    Alıntı eczaci101 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    saatte 300 km hıza fren falan dayanmaz , bu makinalara paraşüt takmak yada fırlatan sele gibi yenilikler yapılsa , bence ABS den daha fazla tutulur...

    300 km hıza dayanmayacaksa bu aletler nasıl duruyor yüksek hızlarda , ya da motorlara neden fren koyuyorlar

    F1 araçlarına dikkat ettiysen hızlıyken çok daha kolay duruyorlar .. Motogp'de de aynı durum söz konusu.. Zaten o araçların motorları düşük devirlerde soğutma yapamıyor yüksek devirlerde kullanılan araçlar..

    Frenler de aynı şekilde .. Zaten frenler yüksek ısılara çok dayanıklı çünkü kullanılan malzeme çok kaliteli. (carbon fiber, seramik vs...)

    Pistten edinilen tecrübeler zaten yol motorlarında uygulanıyor.. Caddelerde görülen SS'lerin bu hızlarda durmaları çocuk oyuncağı

    ABS olayına gelince SS kategorisinde pek kullanılacağını düşünmüyorum..
    Sport touring motorlarda kullanılıyor fakat SS kategorisinde kullanılması zor gibi

    Çünkü; Virajlara yattığınızda ABS'nin devreye girmesi pek de güzel olmuyor motor hakimiyeti açısından..
    Kullanılsaydı zaten şimdiye kadar kullanılırdı ki ABS çok da yeni bir teknoloji değil zaten
    [B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]

  8. #28
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı the_cayman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çünkü; Virajlara yattığınızda ABS'nin devreye girmesi pek de güzel olmuyor motor hakimiyeti açısından..
    Kullanılsaydı zaten şimdiye kadar kullanılırdı ki ABS çok da yeni bir teknoloji değil zaten
    buna itirazim var. icerik olarak degilde, biraz sekil olarak ...

    1° ABS'nin yeni bir teknoloji olup olmamasi degil önemli olan. nede olsa bunu 40 yil önce ucaklara koymaya baslamislardi (yanilmiyorsam DeHavilland'in bir icadi idi ... emin degilim ama). motosikletlere ABS'nin takilabilmesi icin baska noktalara bakmak gerekiyor: agirlik, fiyat, ABS sensörünün dis etkenlere karsi duyarsiz olmasi, sistemin olabildigince basit bir yapiya ve fail-safe olmasi. bu sartlar daha yeni yeni ABSnin yaygin olarak kullanilmasina izin vermeye basladi.

    2° ABS'nin SBK/SS/MotoGP gibi yaris motosikletlerine konulmayacak olmasinin nedeni senin dedigin gibi "Virajlara yattığınızda ABS'nin devreye girmesi pek de güzel olmuyor motor hakimiyeti açısından" degil. virajda normal sokakta kullandigin teknikle freni ABSnin devreye girmesini gerektirecek kadar sIkarsan öyle de böyle de düsersin. ABS'nin yariscilar icin istenmeyen iki özelligi var: a- frenin duyarliligini azaltiyor, yani yariscinin frenin nerede ne kadar "kaptigini" anlamasini zorlastiriyor ki bu cok hassas fren yapma imkanini elinden aliyor. b- yaris sirasinda viraj dönme teknikleri arasinda "sliding" de var ki burada arka tekerlegin anlik kilitlenmesi istenen birsey ki arka tarafini kaydirabilesin. ABS buna engelleyecektir.

    buna ragmen BÜTÜN motosiklet modellerine ABS ve DUAL CBS konulmasindan yanayim. ileride traction control da eklenecek listeye (BMW'de simdiden bazi modellerde ekstra olarak almak mümkün: ASC - Automatic Stability Control)

  9. #29

    Üyelik
    22 Mayıs 2003
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Zealsun 200 gs 'den>zx6r' a ; aklım yok aklım! Scuba instructor
    F1 ile Moto gp arasında ne tür bir bağlantı var?

    Sapla saman yine karışmış...


    Anlatamadığım konu siz motoru durdurursunuz yada bir yere çarpar durur ; EYLEMSİZLİK ve MOMENTUMA göre siz nereye çarpıp durmayı istersiniz?

    Burada motorun bir bütün halinde durması (sürücü dahil) gerçeğinden hareket edin ;kazalar motorun duramamasından değil SİZİN duramamaya meyilinizden olmaktadır.

    ABS burada önemli bir unsur ; sizinle birlikte hareket edecek ve fren mesafesini kızaklama yapmadığı için güvenli duruşa kadar mesafe kısaltacaktır.

    Azıcık kafa çalıştıralım laf olsun diye yazmayalım demem bundandır...

    ABS motorlarda çok yeni bir sistemdir ; yine burada hata var...
    ABS li hiç araç kullanmamış arkadaşların (profesyonel anlamda ) viraj deneyimi açısından konuşması enteresan...

    Malesef virajda da ABS can kurtaran bir vazifededir...

    Olursa iyi olur ; keşke tüm 2 tekerlerde olabilse ama SS türü ve neticesi farklı bir konsepttir. Olmaması olmasından daha hayırlıdır kanaatini taşıyorum...
    [B][COLOR="Red"]"Kendinizi Cesurca Gösterin! Trafikte Farkettirin! Yaşamanız Sadece Buna Bağlıdır!!!"[/COLOR][/B]:bounce:

  10. #30
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı eczaci101 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malesef virajda da ABS can kurtaran bir vazifededir...
    arabalar icin evet, motosikletler icin hayir.

    nedeni de cok basit. viraja yatmis giderken lastigin üzerinden seni virajda tutacak kuvvetin yere aktarilmasi gerekir. bu kuvvetin olabilecek en yüksek degeri sürtünme kuvvetine esdegerdir. fren yaptiginda fren kuvveti ile sana yön veren kuvvetin (yön veren kuvvet viraji almani saglayan kuvvetitir) vektörel toplami yine en cok sürtünme kuvvetine esit olabilir. fren kuvvetini arttirdikca yön veren kuvvet azalmak durumda kalacak. ABS'nin devreye girecegi noktaya kadar fren yapmaya devam edersen viraji dönmeni saglayacak kuvveti yok etmis olacagindan düsmemek icin tek yapabilecegin sey tam dogrulmak olur. azicik bir egim bile düsmene neden olur. sonuc olarak ABS viraj icinde hic isine yaramaz.

    o yüzden de motosikletle viraj icinde "panik fren" yapmanin tek dogru teknigi 3 adimin sürekli tekrarlanmasi oluyor:
    A- motoru kaldir (viraj almayi durdur)
    B- fren yap (yavasla)
    C- motoru yatir (viraj almaya devam)
    A-
    B-
    C-
    A-
    B-
    C-
    taaaa ki tehlike gecene veya durana kadar.

    ABS sadece ve sadece asiri kaygan zeminlerde isine yarayacaktir - o da motosikletin üstünde "dogru" oturup fren sirasinda motosikletin dengesini bozacak birsey yapmazsan....

  11. #31
    the_cayman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Olsa da gururla R6 diye yazsak :P
    Burda dikkat edilmesi gereken bir konu var

    ABS her durumda devreye girmez.. (Araba,motosiklet veya her neyse işte..) kayacağı zaman sensörler yardımıyla devreye girer. Yanlış hatırlamıyorsam panik frende saniyede 18 defa vurur ve aracın kaymasını daha güvenli bir frenajı etkin kılar..

    Genel olarak "acemi" olanlar için ideal denir bazı insanlarımız tarafından .. Ama öyle değildir .. İyi bilmek ve iyi yorumlamak gerek..

    ABS daha iyi durdurmaz veya anında durmazsın .. Mükemmel değildir..Virajlarda da can kurtarmaz ..

    Sadece bazı anlarda panik frenlerde güvenli frenaj sağlar..

    ABS'li araba ile ABS'siz arabayı karşılaştıralım mesela ..
    ABS'siz arabanın ABS'li arabadan daha iyi durduğuna çok defa tanık oldum ..
    Neden mi ?

    Çünkü frende kullanılan malzemenin kalitesi, araç ağırlığı sürtünme katsayısı ile değişen bir etkendir. Ayrıca burada sürücüye de büyük yük düşüyor.

    ABS'ye güvenenlere sadece gülüyorum .. Ki istatistiklere göre ABS'li arabalar ABS'siz arabalardan daha çok kaza yapmaktadır.

    Sonuç olarak ne kadar ileri düzey olursa olsun hiçbir sistem fizik yasalarını değiştiremez ya da sürücülerin dikkatsiz hareketlerini düzeltemez !!!!

    Mükemmel olarak gördüğünüz ABS'nin yarı ıslak yollarda, tozlu yollarda ve mıcırlı yollarda performansını göreniniz oldu mu ... Çok dramatik çünkü bu koşullarda hayat kurtaran ABS tutmuyor

    Denemesi bedava
    [B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]

  12. #32
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Üç-beş sene sonra SS'lerde ABS'nin standart olması için aklıma iki yol geliyor:

    Biri, 600f ve 600RR'daki gibi sport touring/saf SS iki ayrı model üretilmesi. Örneğin otomobillerde Porsche; 911'in yarışçı modeli 911 GT3'ü, GT3'ün piste daha da yakın modeli (üzerinde roll cage olan, süspansiyonu ayarlanabilir) GT3 RS'yi ve hemen yarışa sokulacak GT3 RSR'yi üretiyor. Honda da örneğin ST 600F, ABS'li ama yola uygun SS 600R ve hemen piste çıkartmaya uygun 600RR'yi üretebilir.

    İkincisi, ABS'nin daha modüler hale getirilip araçtan kolaylıkla sökülmesini sağlayacak bir sistem. ABS'li bir 600RR'ı piste getirip, ABS'nin 3-5 dakikada kolayca sökülmesini ve ağırlık yapmamasını sağlayacak bir sistem üretilip uygulanabilir belki.

  13. #33
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı the_cayman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çünkü frende kullanılan malzemenin kalitesi, araç ağırlığı sürtünme katsayısı ile değişen bir etkendir.
    bu cümleyi yeniden bir kursana. bu haliyle cok sacma olmus ...

    Alıntı the_cayman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS'ye güvenenlere sadece gülüyorum .. Ki istatistiklere göre ABS'li arabalar ABS'siz arabalardan daha çok kaza yapmaktadır.
    herhalde yani. ABSli arabalarin sayisi ABSsizlerin birkac misli ...

    Alıntı the_cayman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mükemmel olarak gördüğünüz ABS'nin yarı ıslak yollarda, tozlu yollarda ve mıcırlı yollarda performansını göreniniz oldu mu ... Çok dramatik çünkü bu koşullarda hayat kurtaran ABS tutmuyor
    senin genel olarak ne anlatmak istedigini anlamadim. modern ABS sistemlerinde durus mesafesi ABSsiz modellere göre ancak 2-3 metre daha fazla. bu da cok fazla degil. ayrica önünde gercekte engel oldugunda yapilan fren testlerinde (yani dümdüz fren yerine engelden kacmayi gerektiren fren testleri) ABSli arabalar biraz daha kisa mesafede duruyorlar.

    bu yukarida yazdigin son sey sanki ABSnin kötü birsey oldugunu anlatmaya calisir gibi. halbuki ABSnin en büyük avantaji her seferinde ayni "kalitede" ve daima arabaya hakim olunacak sekilde fren yapmayi saglamasi. ABSsiz arabalarda sürücünün o andaki (ve sürekli degisken) becerisine kaliyor. yani ABSsiz olarak 10 defa arka arka fren yaptiginda fren mesafesi her seferinde degisecektir (frenin isinmasindan dolayi meydana gelen degismeler haric). ABSli arabada ise her seferinde ayni olacaktir. bence bu kaygan zemin ivir ziviri bosverek bile iyi bir avantaj...

  14. #34

    Üyelik
    22 Mayıs 2003
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Zealsun 200 gs 'den>zx6r' a ; aklım yok aklım! Scuba instructor
    ABS de fren mesafesi kısalır arkadaşlar....
    (2-3 metre binlerce defa hayat kurtarır bu arada)

    Amacı da budur yani blok kaymayı önlemek...

    Momentuma göre kayma yok ; ivme nötüre yakın!
    [B][COLOR="Red"]"Kendinizi Cesurca Gösterin! Trafikte Farkettirin! Yaşamanız Sadece Buna Bağlıdır!!!"[/COLOR][/B]:bounce:

  15. #35
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı eczaci101 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS de fren mesafesi kısalır arkadaşlar....
    (2-3 metre binlerce defa hayat kurtarır bu arada)

    Amacı da budur yani blok kaymayı önlemek...

    Momentuma göre kayma yok ; ivme nötüre yakın!
    ne yazik ki ABS ile fren mesafesi kisalmaz. ABS mükemmel calissa kisalir cünkü lastik kaymaya baslamdan hemen önceki sürtünme katsayisi en yüksek degerine ulasir (statik sürtünme > dinamik sürtünme). ABS sistemleri gelistikce durma mesafeleri gittikce birbirine yaklasacak ve birgün ABS ile daha kisa mesafede durulacaktir. ama henüz oraya gelmedik.

    2-3 metre fark 100km/h hizdan durusa kadar olan mesafelerde olusan fark. yarim saniye erken veya gec frene basmak neredeyse 14m (!!!) gec durmaya neden olur. 2-3 metre can kurtarir, hic tartismasiz, ama olayin bütününe bakildiginda yukarida demek istemis oldugum sey ABSnin arabayi azicik gec durdurmasi normal kullanimda pek önemli bir fark yaratmamasi. 20 yasindaki bir insan ile 45 yasindakinin reaksiyon süreleri cok daha ciddi farklar dogruyor ...

    bunun disinda son yazdiklarin biraz anlamsiz:

    "Momentuma göre kayma yok" - Momentum = Kütle x Hiz ve kayma kaymama ile bir alakasi yok, yani "Momentume göre" ile "kayma" ayni cümlede biraz zor bulunur.

    "ivme nötüre yakin" - ivme sifira yakin diyebilirsin ama "nötür" (etkisiz) demek yanlis olur bence. onun disinda "Momentuma göre kayma yok; ivme nötüre yakin!" bu haliyle bence hicbirsey ifade etmiyor.

    istersen ne demek istedigini tekrar acikla, belki ben simdi biraz ters düsünmüsümdür ...

  16. #36
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @eczaci101
    Boy ; senin daha çok fırın ekmek yemen lazım güzel kardeşim... Pratikte iyisin hoşsun da teorikte sürekli çalışman , kendini yenilemen lazım!
    Muhafazakarlığı anlarım lakin körü körüne inadı hiç anlayamam!
    ABS de fren mesafesi kısalır arkadaşlar....
    Ben de "tereciye tere satmaya çalışan" insanları anlamamışımdır hep. Arkadaşım bugüne kadar hangi motorları kullandın? Hangi kategoride yarıştın? SS'ler hakkındaki bilgin ne düzeydedir de bu kadar net konuşabiliyorsun? ABS, SRS, DCBS gibi sistemlerin ortaya çıkış nedeni güvenliği arttırmaktır, bu yüzden de yarış motorlarında kullanılmaz. Kullanılmamasının nedenini de yüzlerce kez söyledim. Yarışta kullandığın tekniklerin caddede kullandığın tekniklerle uzaktan yakından ilgisi yok.

    Diyelim ki; ben viraja girerken arka tekerliği kaydırıp motora daha ani şekilde yön vermek istiyorum, motorun kafasını viraj içine doğru kaydırmak istiyorum. Frene bastım, takır takır devreye ABS girdi, arka lastiğin kaymasını engelledi ve motordaki hakimiyetim kayboldu ve yoldan çıktım. Eee bu durumda ABS'nin avantajını söyleyebilir misin?

    Ön ve arka frenin motor üzerindeki etkileri çok farklıdır. Virajda yatmış giderken arka frene azıcık dokunduğunuzda motor kendini dik konuma getirmeye çalışır, bu durumda virajda sadece ön freni kontrollü şekilde sıkıyorum paaaaat birden devreye DCBS girdi, sadece ön freni sıkmama rağmen "Combined Braking System" olması nedeniyle arka fren de ön frenle birlikte kendini sıktı ve motor kendini dik konuma getirmeye başladı. Ne olur? Virajdan çıkarsın! Eee ne anladım bu DCBS'den?

    "ABS de fren mesafesi kısalır arkadaşlar...." Baaak seen! Ne kadar da kendinden eminsin... ABS nedir? Çıkış amacı nedir? Sistemi nasıl çalışır? Bence gidip bunları yeniden araştır. ABS sadece ıslak zemin veya tekerleğin kitlendiğinde hakimiyetin azaldığı zeminde avantajlıdır. Aksi taktirde "Kuru zeminde ABS bir avantaj sağlamaz, aksine kuru zeminde fren mesafesi uzar!" Ayrıca ABS çok yeni bir teknoloji değil. Peki neden motosikletlerde bu kadar geç kullanılmaya başlandı? Senelerdir yarışlar yapılıyor, neden hiçbir yarışta kullanılmıyor? F1, MotoGP, WSBK, SS v.s... yarışlarında hiç ABS kullanıldığını gören var mı? Yarış motorlarının caddede de kullanılıyor olması bu yüzden ABS konması gerektiği ayrı bir tartışma konusu ancak yarış motoru yarış için üretilmiştir ve hiçbir yarışta ABS kullanılmaz!
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  17. #37
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diyelim ki; ben viraja girerken arka tekerliği kaydırıp motora daha ani şekilde yön vermek istiyorum, motorun kafasını viraj içine doğru kaydırmak istiyorum. Frene bastım, takır takır devreye ABS girdi, arka lastiğin kaymasını engelledi ve motordaki hakimiyetim kayboldu ve yoldan çıktım. Eee bu durumda ABS'nin avantajını söyleyebilir misin?
    tabii ki böyle bir teknik icin ABS pek yararli degil (senden önce ben de yukarida aynisini anlatmaya calismistim zaten).

    kabul etmek lazim ki bu forumda ABS'nin hangi sartlarda nasil görev yaptigini ve ne faydasi veya zarari oldugunu gercekten bilenlerin sayisi bir elin parmaklariyla sayilabilir. millet daha hala "saniyede 18 defa" felan diyor. sanki ABS sistemleri gelismiyor da bu 18 sayisi evrensel bir sabitmis gibi düsünüyor...

    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [... Virajda yatmış giderken arka frene azıcık dokunduğunuzda motor kendini dik konuma getirmeye çalışır, bu durumda virajda sadece ön freni kontrollü şekilde sıkıyorum paaaaat birden devreye DCBS girdi, sadece ön freni sıkmama rağmen "Combined Braking System" olması nedeniyle arka fren de ön frenle birlikte kendini sıktı ve motor kendini dik konuma getirmeye başladı. Ne olur? Virajdan çıkarsın! Eee ne anladım bu DCBS'den?
    hocam, senin kafan niye hep yaris tekniklerine gidiyor??? ayrica ufak bir dalginlik olmus, yukaridaki "arka" yerine "ön" yazmak istemissindir ve gerisini de ayni sekilde degistirerek gitmek gerekiyor ...

  18. #38
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Predator[23rd]
    kabul etmek lazim ki bu forumda ABS'nin hangi sartlarda nasil görev yaptigini ve ne faydasi veya zarari oldugunu gercekten bilenlerin sayisi bir elin parmaklariyla sayilabilir.
    "ABS'nin fren mesafesini kısaltmadığı" gibi temel bir bilgi bile yanlış biliniyor. Benim sinir olduğum insanların bilmediği konularda atıp tutması. Kimse araştırmıyor, kulaktan dolma yanlış bilgileri gelip burada bir de savunuyorlar. Ayıp ayıp...
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  19. #39

    Üyelik
    22 Mayıs 2003
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Zealsun 200 gs 'den>zx6r' a ; aklım yok aklım! Scuba instructor
    Aferin!

    Ben sana zaten demiştim verdiğin bilgiler faydalı oluyor diye...

    Ben sana niye tere satayım? Benim işim yarışmak değil ; YARIŞTIRMAK!

    iş 10-15 milyara r6-600 RR almaksa bacak kadar çocukta da var!
    Malesef hepsi kendisini Ghost Rider sanıyor ama ehliyetleri yok!

    Benim tamircilerde de yarı pert olmuş 5-6 tane 600 -1000 cc makina var...

    Eğer yarışmaktan bahsediyorsan benim 1 tane sağlam bir tane yetişen iki yarışçım var...(Gerçi birinin ayağını 2 gün önce kırdık ama ; eylüle yetişecek)

    BU ARADA BEN DE NAZİCAZE SPONSOR OLUYORUM FARKETTİYSEN ?!

    Abs motorlarda standart olsa bile - ki bundan yıllar önce oto için ABS pahalı bir seçenek iken şimdi tamamen standart - tercihi seçenekli olmalıdır ; tek hamlede switch ile kapatılabilmelidir diyorum hala bana yükleniliyor ;

    Yani ben nasıl passatımdaki airbagleri istediğim anda kapatabiliyorsam gibi düşünün şu işi artık!

    Kimse senin motorunu alıp da ABS koymak istemiyor!
    ABS li olursa caddede ex. olanlar az olur demek istiyor!

    Sen istediğin zaman bunu zaten devreden çıkarabileceksin.Bunu bir devrim gibi değil de ; beyinsiz kullanıcıları korumak için yaptıklarını düşünsen diyorum...

    Çünkü şunu anlayamayanlar için tekrar yazıyorum SS sınıfı caddelerde daha fazla tercih edilmektedirler...

    Sonuçta da son 6 aydır olan ölümle sonuçlanan kazaların tamamına yakını SS sınıfındaki motorlarda olmuştur...

    Sen yaz ben bir daha yazarım...
    [B][COLOR="Red"]"Kendinizi Cesurca Gösterin! Trafikte Farkettirin! Yaşamanız Sadece Buna Bağlıdır!!!"[/COLOR][/B]:bounce:

  20. #40
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @eczaci101
    Ben sana zaten demiştim verdiğin bilgiler faydalı oluyor diye...
    Ben sana niye tere satayım? Benim işim yarışmak değil ; YARIŞTIRMAK!
    Arkadaşım, o zaman "ABS de fren mesafesi kısalır arkadaşlar...." şeklindeki yanlış bilgileri iddia etmeyi bırakmanı rica ediyorum çünkü hem yanlış biliyorsun, hem de yanlış bilgilendiriyorsun insanları.
    Sen istediğin zaman bunu zaten devreden çıkarabileceksin.Bunu bir devrim gibi değil de ; beyinsiz kullanıcıları korumak için yaptıklarını düşünsen diyorum...
    ABS bir sensör ve bir kablodan oluşmuyor sadece. Adamlar ayağını üzerine koyduğun ayaklıkların (biz buna peg diyoruz) ortasını delip bile 2-5 gr hafifletmeye çalışırken, esas amacı yarışmak olan bir motora neden bu ağırlığı koysunlar? Bugün yeni kasa 600RR 155kg ağırlığı ile en hafif motor şeklinde övülüyorsa, inan o 2-5 gramın bile önemi büyük. Ama yine konu bu değil, herhalde ya ben anlatamıyorum, ya da sen ısrarla anlamamakta direniyorsun.

    Bence Khutuck arkadaşımız en mantıklı çözümü sunmuş. 600R ABS'li cadde versiyonu, 600RR ABS'siz yarış versiyonu olarak üretilebilir. Ama emin olun ben caddede kullansam da ABS'siz versiyonunu alırdım. Birçok kişi de böyle yapacaktır çünkü güvenli de olsa gençlerin çoğu güvenlikten çok motorun imajına bakıyor, yani herkes yarış versiyonunu alacaktır...
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)