arkadaşlar scooter sürat motoru delidir ama illa çok gitmek istiyorsanız performan kayışını takın özel performans ekzostu taktırın karbüratörle oynayın yani memesini açın gömleğe işçilik falan çekin aynı 519 pejolar gibi yapın bakalım 160 170 falan gidiyormu bitutarsa varya honda 125 racinglere falan toz yuttururuz ha aslında çok saçma benim motor düz yolda yarımgazla zaten 75 - 80 km sürat yapıyor tam gaza çekiyorum yedirerek ama 105 - 110 gibi kalıyor
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
Bizim motorlara özel modifiye kitler var her biri bi motor parası.. aramızda meraklı arkadaşlarda var ama bana göre hepsi para tuzağı.. onca modifiyeye rağmen gitmeyen motorlarlar var aramızda.. yani lafın kısası modifiye motora zarar vermekten başka bir işe yaramıyor. Ancak kayışın değişimi (zaten değişmesi gerekiyordu) motorun çekişini bir anda değiştirdi. Şimdi gaza dokunduğumuz anda motor yerinden fırlıyor. Orjinal ölçüsünden çok az dar olan ölçü kaliteli bir kayışta gerçekten işe yarıyor.
Hayatonda
bencede fabrika bişey biliyodur ki o limiti koymuştur bence fazla oynamaya gerek yok 20 dk geç git tatlı canına bişey olmasın senin...
[COLOR="DarkOrange"]TEK RAKİBİM F-16[/COLOR][CENTER][/CENTER]
hussara kısa kayıs takmanın faydası olurmu millet 110 derken ben 90 la gidiyom
1 de variatör çapını büyütsem mesela bobcat 150 variatörü taksam hız artısı olurmu vede variatör bilyası değiştirmenin faydası olurmu..
lütfen cvp 90km den sıkıldım
elalem gider ay'a bizim paşa gider yaya..
bende de kanuni rokko var.eğer dylan'ın kayış ölçüleriyle aynıysa irtibat kuralım erdoğan abi...
150cc scooterlar için standart aslında kayışlar yani baldo 130 bıdı bıdı die bişey ama orj kayışların ustunde yazan boyutlar frklılık gosterebilio
varyatör bilyesini degstirirsen motor daha seri kalkar fakat fazla benzin yer son surat konusunda cok bi faydası olmaz
140km gostersede genelde 90km gbi son hız verileri vardır scooterların 110-120den snr mekanik aksamın dengesi bozulur yani eksantirik krankla brlkte donmesi gerekirken biri daha hızlı doner biri yavas kalır vs sonuc 120 gordum motor o gunden beri calşmıo olabilir vya bana olan sey 120de alet motor freni yaptı sanslıydım yavaslıyınca normal calşmaya devam etti..
true love..
Drift Religion
be baldosun olüm, pilavlık pirinçmi bu
bando olcek sanırım
buz motorda mitsubişi ye benzer kayışar var
http://www.buzmotor.com/yag.html
banada lazım bi kayış, ne dersin, iyimidir bunlar?
GKN MOTORS
yok olüm, motürümün kayışı eski de, yenilemek lazım
GKN MOTORS
Tam 3 senelik konu..... Rekor hort olmuş...........
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
oldu olacak bmw mercedes kayısı takalım belki geri geri gitmeyi basarırıs yaw
asagı inip motoru geri iteklemektense bas gasa kendi gitsin..
motor ısındıkça kayış gevşiyor,bunun sonucunda hızınız düşüyor,bu orjinal kayışlarda böyledir...Siz örneğin motorunuza komple silindir kiti taktınız(malossi vs),varyatörü debriyajı yarış tipi ile değiştirdiniz,son olarak buna ek yapacağınız kayış değişimidir o da kevlar kayıştır(malossi,polini,dr v.s marka)ama bu kayışların çin için üretimi yok,peki bu kayış ne işe yarar!Kullanılan malzeme kevlardır,sağlam ipliklerdir,ısınınca uzamaz ve kayışı koparmanız imkansızdır,ömrüde çok çok uzundur,bu varyatör ile debriyaj arasında bağlantıyı sağlar ama bu sıfır kayıpla olur!Ben malossi kevlar kayış kullanıyorum ama sadece bu değil silindirinden,şanzımanına debriyajına varyatörüne egzosuna kadar herşey malossi,polini yarış ekipmanı,ibrede 150 gitmek benim için normal bir hız...
scooterlarda son hızı arttırmanın yolları çok (motorla oynamadan) ama birşey kazanıyorsanız diğerinden fedakarlık edeceksiniz...Motorunuzu güçlendirmezseniz bu işin kanunu böyledir.Örnekler vereyim;
Varyatör bilyelerini(roller) daha ağırları ile değiştirirseniz hızınız artar,ama hızlanmanız kalkışınız yavaşlar..aynı otomobillerde uzun şanzıman takmak gibi!
Azaltırsanız ara hızlanmalarınız,son hıza ulaşmanız artar,ama son hızınız düşer örnek motor 8000d/dk'da 120yaparken,bu devirde ancak 105 yapabilir,tıkanıp kalırsınız...
dediğim gibi motoru güçlendirirseniz ağır rollerda taksanız motor onu kaldırır,hızınızda artar,gaza bastığınızda hızlanmanızda yavaşlamaz...
Hız artsın diyorsanız en kolay yol,elinizdeki potansiyeli yere kayıpsız aktarmak ile olur,buda düzgün çalışan varyatör,kevlar kayış ve yarış debriyajıdır,yani eldeki beygirleri yere salmış olursunuz
Arkadaşlar Kaliteli Ve Sağlam
ARKADAŞLAR KALİTELİ VE SAĞLAM SCOOTER KAYIŞLARINI İSTANBULUN NERESİNDE bulabilirim????
ali1yilmaz,
130 yerine 120 lastik takarsanız,
motorunuz daha iyi hızlanır/ivmelenir, ama son hızınınız düşer. 130 tekerin bir turda aldığı yolum santimetre cinsisinden ifadesidir.
Kaba bir ifadeyle 1/13 oranında hızlanmanız artacak, son hızınız düşecektir.
arkadaslar en kaliteli kayışlardan 1 i olan powerlink marka kayışı dün aksam kopardım helal olsun bana 12000 km dayanıyomuş km si dolduda ondanmı koptu acaba ..
power link çok tavsiye edilmez
dayco ve bando yu tavsiye ederim..
15.000 de bir değiştirirsen yolda kalmassın
bu arada bende yeni kayış aldım, 78 cm olması gerekirkene bulamadığım için 79.2 cm lik bir kayış aldım
şindi şöle bir gariplik var
motor yani debriyaj ısınana kadar gaza asıldıım zaman kaçırıyo kayış
sormak istediğim ise; bu kayış kaçırdığı için, koparmı?
kopmaza varyatöre bi zararı olurmu
kompresyonu etkilermi?
bu 3 ünü istiyorum
GKN MOTORS
1... kayıslar hakkında pek bilgim yok bando iyi diye biliyorum..
powerlink i tamirci bunlar çok iyi diye tavsiye etti ben onun yalancısıyım
2...debriyaj çeki balatası bitik olabilirmi yada variatör ağırlıkları aşınmış olabilir
kayış debriyaj ile variatör arasına cuk oturmuyomu yani kapağı açtığında kayış variatör üzerinde zaldır zuldur oynuyomu bunları bilmedem bişiy diyemem
3...scooter kullanıyorum kompresyon az açıkcası işime geliyo gazı braktığım zaman kırmızı ışığa kadar gaz vermeden gidiyo..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)