teknikhoca adlı üyeden alıntı
@headquarters günaydın.
Bu siteyi bir hafta boyunca tamamen tararsan, emin ol kendi işini görebilecek kadar teorik bilgiyi bulacaksın. Sadece genel motorculuk bilgileri değil, her motora ait spesifik değerleride rahatça bulabileceksin. Tavsiyem sitedeki konuları ve yazılan yorumları mutlaka okumandır. Hatta birçok konu resimli dahi anlatılıyor.
Karbüratör yapı itibariyle hava ile yakıtın belirli oranlarda karıştırılmasına yardımcı olunan parçadır. Bu durumda standart 15 birim hava için 1 birim yakıt karışımı karbüratörün teknik yapısı ile mümkündür. Ancak karbüratörde "kirlenme" açık olan, yani havanın geçtiği yerde gerçekleşmez. Ustanın hava tuttuğu kısımımdan sadece temiz hava geçmektedir. Kirlenme, benzinin geçtiği memelerde meydana gelir ki, buda ancak karbüratörün itinayla sökülmesi ile mümkündür. Ayrıca, basınçlı hava tutulması, benzin biriktirme kabında biriken pisliğin memeleri tıkamasına neden olacaktır. Bujinin sahte olacağını tahmin etmiyorum. Ancak kontrol edilmeden takılmamalıydı. Zira genel olarak her motorun tırnak aralığı farklılık arzeder. Bakım kitapcıklarında yazan bu değerler doğrultusunda ayarlanması gereklidir.