6 volt aküyü 12 volt yaparsam ne olur?
-
bu konuyu daha önce açmıştım ama kimse pek bişe söyleyemedi orjinal aküsü 6 volt olan bi motorun aküsünü 12 volta çeviirsek ne olur,sakın ampüller yanar demeyin onu biliyorum,öğrenmek istediğim tesisat açısından yani kablolar v.s bu volta dayanabilirmi motorda bujide bi sorun işte bu gibi şeyler tavsiyelerinizi bekliyorum
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
Reklamlar
-
tek kelime ile olmaz.
motosikletdede bazı parçaları değiştirmen gerek tabii bulabilirsen. konjektör, volant, bobin vs...
yeni 12 v luk akülü motosiklet al daha avantajlı ve orjinal olur.
hiçbirşeyin orjinalini bozmaya gelmez. falso verir
stunc -honda titan -honda twister
motosiklet özgürce yaşamak, rüzgarla yaşırmak tır.
-
bütün elektrik tesisatını, şarj dinamosu, konjektör v.s. v.s. 12 V. uyumlu yapman gerekir.
-
Gaziantep İl Temsilcisi
sana bu konuda İHTIYAR abim veya teknık hoca gereken cevabı verebilir
anladıgım kadarıyla motorun yamaha rx 115 benim eski motorumda rx 115 senın sorununu anlıya biliyorum bende o sorunla karşilaştım 12 vt yapmayı bende düşündum ama ustalarım saglıklı bir şey olmuyacagını söyledıler yapmam gereken akünu degiştırmek birazda amperı yukselte bilirsın ama tavsıyem bunu aldıgın aküyü oto elektırık işiyle ugraşan yerlerde şarz ettır şarz ettırdıkten sonra akün 1 gun dınlensın hemen baglama motora kolay gelsin şimdiden.....
HAyat bisikLET GİBidİR PEDal ceVİRmeSSEn düşERSİn....
O BİR SUZUKİ ( YAKIŞIKLI )
-
-
6 volt aküyü 12 volt ile değiştirmek için yapılması gerekenler:
Dinamonun değiştirlimesi: Bunu yapmak oldukça zordur ancak imkansız değildir. Özellikle bazı motosikletlerde aynı motor bloğuna oturabilecek büyüklükte 12 volt olanını bulmak mümkün olabiliyor. Mesela aynı markanın daha yeni modellerinin veya çinli takldinin 12volt dinamosu 6 volt olanın yerine uyabiliyor.
dinamo değiştirlidkten sonra yapılması gerekenler ise şöyle:
Konjektör 12 volt olanıyla değiştirilecek
Bütün ampüller 12 volta çevrilecek (far, sinyal, stop, gösterge aydınlatmaları sinyal otomatikleri v.b.)
Ateşleme bobini değişecek.
Bunları yapabilirsen 6 volt 12 volt dönüşümünü tamamlamış olursun.
Kabloları değiştirmene gerek olmaz. Çünkü kablo kalınlığı yeterli gelecektir. Örneğin far için 6 volt 35watt yük taşıyabilen kablo 12 volt 35 watt akımıda taşıyacaktır.
-
yucika abi sen bir dahisin aksini idda eden varsa seçime gidelim abi.ben bu senede iktidar olacağını biliyorum (Eminim) ama şu BDX54C transistörünün neden yandığını bir açıklasan var ya dahada mükemel olcak..
-
BDX54C ile sen ne yaptında yandı
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
Hiç gerek yok bırak o akü 6 volt kalsın başka bir akü al.
-
25 Temmuz 2007, 11:00
#10
kardeş 6 volt standart 12voltluk koysan asırı yuklenir uygun olmas
-
25 Temmuz 2007, 16:56
#11
Valla Bİrader Ayni Dert Bendede Var Kendİmİ Bİr Toparlasam Alicam 12voltluk Bİr Motor Ama Bu Bİraz Zor Olur Napicann Bunla İdare Edİcez Artik
-
02 Ağustos 2007, 00:32
#12
walla hiç uğraşmadım 12 volt bi akü aldım ayrı korna için bağladım 2 akülü motorum var,hadi kimin motorunda 2 akü var depişelim
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
-
02 Ağustos 2007, 16:17
#13
-
02 Ağustos 2007, 17:29
#14
onunda çaresini düşündük herakde şarj etme aparratu yaptırdım bitince takacam dolacak aynen dewam
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
-
02 Ağustos 2007, 17:33
#15
sakın ha diyim!
bütün aksam ona göre yapılmıştır.lambaları bobinleri bırak en başta kablolar taşımayabilir o akımı.taktığın anda gariplikler başlayacaktır.bütün kabloları değiştirmen lazım en başta.sonra tüm elektronik aksamı.ha hemen takarsan aküyü motor havaya mı uçar hayır.ama parçalar yanmaya başlar.giderken bir anda kalırsın öyle.
-
02 Ağustos 2007, 18:35
#16
norace adlı üyeden alıntı
sakın ha diyim!
bütün aksam ona göre yapılmıştır.lambaları bobinleri bırak en başta kablolar taşımayabilir o akımı.taktığın anda gariplikler başlayacaktır.bütün kabloları değiştirmen lazım en başta.sonra tüm elektronik aksamı.ha hemen takarsan aküyü motor havaya mı uçar hayır.ama parçalar yanmaya başlar.giderken bir anda kalırsın öyle.
sen yazdıklarımı iyive oku sonra cevap yaz http://s16.bitefight.net/c.php?uid=45927[/url]
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
-
02 Ağustos 2007, 19:00
#17
barrokas adlı üyeden alıntı
sen yazdıklarımı iyive oku sonra cevap yaz http://s16.bitefight.net/c.php?uid=45927[/url]
kusura bakma iyilik ettik! yazdığın başlıkta ne diyor? "6 volt aküyü 12 volt yaparsam ne olur?" buna göre cevap yazdım ben de.
-
03 Ağustos 2007, 12:19
#18
sen hala anlamamışsın 12 voltu taktım diyorum sana okusana iyice,ama motorla ,marşla,kontakla ,sinyalle motorun orjinal olan hiçbirşeyıyle bağlantısı yok dedik,sadece kornayı çalıştırmak için bağladım diyorum iyiliğin içinde eksik olma saol
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
-
03 Ağustos 2007, 20:45
#19
Şimdi bütün bu işleri bi tek korna için mi yaptın.Madem korna takacaktın millete ne diye sordun o zaman.
Bi garipsiniz ya
-
04 Ağustos 2007, 01:02
#20
-CRiminAL- adlı üyeden alıntı
Şimdi bütün bu işleri bi tek korna için mi yaptın.Madem korna takacaktın millete ne diye sordun o zaman.
Bi garipsiniz ya
sorma sebebim eğer diğer elektrikli parçalar uyum sağlarsa korna için ayrı bi akü almayacaktım onun için sordum annadınnı
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler