valla arkadaşım rodaj modak bahane bence aldığın an assıl son gazı ibreyi kökler biz çok denedik tıkır tıkır çalışıyo rektefeden çıkınca 100 dayadık peugeot 103 le inanmayanlara denemelerini tavsiye ederim
valla arkadaşım rodaj modak bahane bence aldığın an assıl son gazı ibreyi kökler biz çok denedik tıkır tıkır çalışıyo rektefeden çıkınca 100 dayadık peugeot 103 le inanmayanlara denemelerini tavsiye ederim
@motorcu aGa
Motoru dinlendirip soğutmaktan kastettiğin ne? Ben öyle birşey dediğimi hatırlamıyorum. Dedim ki; kontrollü olarak motora yük bindirebilirsiniz, önemli nokta devamlı motor sıcaklığını kontrol etmeniz. Diyelim ki 5000 rpm devirde gidiyorsunuz, motor da 85C derecede, deviri arttırdığınızda eğer sıcaklık stabilse yani maksimum 90C derece gibi bir sıcaklığın üzerine çıkmıyorsa sorun yok demektir, ancak 100C derece gibi olması gerekenden fazla ısınma eğilimi gösteriyorsa o zaman gazı keseceksin. Tek dikkat edilecek şey sıcaklığın stabil olması... Kolay gelsinBen boy arkadaşımıza inanıyorum ve onun dediği gibi yapacağım motorumun rodajını. Sürekli motoru dinlendirip soğutacağım. İnşallah dediğin doğrudur da motorum elimde kalmaz
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
@fatihsevim
Genelde trafik yoksa ve motoru soğutmak için yeterli hava varsa bizim motorda o gösterdiğin seviyenin bir alt çizgisinde oluyor sıcaklık göstergesi. Trafiğe girersen veya motoru biraz zorlarsan da senin dediğin çizgiye ancak geliyor. Daha üstünü hiç görmedim.peki boy abi cbr de hararet saati boyle iyi mi
Motorun şanzıman kapağı yerine takılan yağ sıcaklığını gösteren dereceler var. Bir arkadaşım Almanya'dan çok ucuza getirtmişti, Bandit'e taktı. Sıcaklık göstergesi olmayan motorlarda da sıcaklığı bu şekilde kontrol edebilirsin. Sıcaklık göstergesi olmayan motor kaldı mı yaw?bide cbr de hararet saati var hararet saati olmayan bi motor da nasıl anlayacaz
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
F1 ikaz lambası ne ne zaman yanıyor yüksek devir veya hızdamı ?
şunu öğrenmek istiyorum FI ikaz lambası ne işe yarıyor yaw
Kadın;15 inde Ceren,20 sinde Ceylan ,25 inde Avcı nın kendisidir.:bounce:
Ben bu konuda üşenmeyip de yazarsam şaane olacak
Ancak Rodaj kavramının sadece motor silindiri ve piston segmanlarıyla alakalı olmadığını vurgulayan BOY kardeşim çok iyi bir noktaya değinmiş
Kontrollü bir şekilde, (hararet vs9 yapılacak bu çeşit bir RODAJ, sadece motor için geçerli olabilir, motosiklet için değil
Rodaj dediğimiz motor Klerenslerinin olması gerektiği değerlere gelene kadar ki dikkatli kullanma dönemi önemlidir. unutulmaması gereken bir önemli nokta, bilinenin tersinedir, Motor Nasıl Alışır ise Öyle Gider falan.
Ben bütün bildiklerime ters olarak el kitabına uydum, ve benim ki ile aynı olan motorlardan daha berbat bir performansa sahip oldum Benim tavsiyem ile aynını uygulayan arkadaşım ki aynı motora sahip, uçak gibi
Şunu söyleyebilirim, atıyorum kafadan, karbüratörünüzde beklenmedik bir ufak tıkanıklık, ayarsızlık, buji de ihtimal verilmeyen bir arıza, garanti kapsamında da olsa olmadık bir aksilik ustalar tarafından bir bahane olarak kullanılıyor: ''Rodajı iyi yapoamamışsın''!!!Rodaj denen şeyi o zaman Noter ile berabver yapalım da ispat olsun kanuni bir şekilde.
Motorda Rodaj: işi bilmeyen sürücülere karşı alınmış bir önlem, fazla basma, ani gaz verme, çok yüklenme....... Aslında motor için (motosiklet değil) 4-6 Çalışma Saati sürebilecek bir zaman aralığıdır. Klerensler oturunca, olması gereken değerlere ulaşınca normal kullanıma dönebilirsin demek. Normal kullanım dediğim, 3000 Km. deki bir motoru Marmaris rampalarında, hararete hiç bakmadan gazla gitsin değil elbette.
Kısaca; 10 adet aynı motoru, aynı şekilde kullanalım, ama neticede az da olsa farklılıklar olabilecektir, tecrübe ile sabittir
Poturdak
@denizcimuzaffer
Bir daha kitaba uymazsın bu durumda Aynı marka ve model de olsa, aynı fabrikadan ardarda çıkmış da olsa kullanım tarzına göre motorların performansları her durumda farklı olacaktır. Bunun bir sürü örneğini gördüm. En basitinden bende de, Görkem'de de, Hakkı'da da CBR125R var ama hepsinin performası farklı. Görkem bizim motora bindi, kendi de gördü. Kısaca rodaj önemli birşey ama çoğu kişi nasıl yapılacağını bilmiyor.Ben bütün bildiklerime ters olarak el kitabına uydum, ve benim ki ile aynı olan motorlardan daha berbat bir performansa sahip oldum Benim tavsiyem ile aynını uygulayan arkadaşım ki aynı motora sahip, uçak gibi
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
valla su an bizde honda cgl 125 var hararet saati falan yok ama ben takamam oyle bişey babam öldurur beni birde benim emmioglunda mondial125kt var 150cc yaptırdı tekrar rodaj yapacak ondada yok hararet saati o ne yapması lazım bide silindir değişti bunun bi etkisi olur mu?
HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR
şaka gibi
gönül isterdiki rodaj senin dediğin gibi olsun. bunun haricinde her motorun rodajıda farklı olur. mesela benim motorun rodajı ilk 600 kilometrede torkun 1/2 si 600km den sonrada 4/3 ü kullanılarak yapılıyo. bazıları belli hız limitiyle yapılıyo. bunu en iyi aldığın motorun kitapçığından ve sersisten öğrenirsin.
GT650R
Boy kardeşimin yazdıklarının hepsini okudum ve her noktasına katılıyorum
Ben motorun el kitabına uydum, Boy arkadaş dahil bahsedilenlerin tamamını da yaptım, buna rağmen ortalama performans elde ettim Benden daha iyi olanlar var ve işin ilginç yanı benim tavsiyelerim ile aynen benim gibi rodaj yaptılar
Peynir Tenekesi gibimi bu iş yaavv her açtığunda farklı lezzet
Rodaj Konusunda sorusu olan sormadan önce Boy arkadaşın yazdıklarını okusun teker teker, sorularının tamamına cevap bulacaktır
Herkese kazasız belasız rodajlar dilerim
Poturdak
vallahi arkadaşlar kitapda yazandan farklı olarak birtek arada bir kısa zamanlı redline yapacaksınız. ama kısa zamanlı ki motor her devire alışsın. ve yaş deişimide çokönemli. bunların haricinde kullanım kılavuzuna güvenin. ben ona göre yaptım ve birçok ss le belli bi hıza kadar kafa kafaya giderim.
GT650R
devir saatindeki F1 ikaz lambası ne işe yarıyor.?
Kadın;15 inde Ceren,20 sinde Ceylan ,25 inde Avcı nın kendisidir.:bounce:
Kardes, aman diyim bu isi dogru dürüst yap, sakata gelme...Atalarimiz ne demis
" Eyyyy motorcu , racona uy , rodajini dogru yap "
bu sekılde rodaj yaparsan eger bır sorun olmaz ama saglıklı bir odaj hiç olmaz,cunku rodaj yaparken motor rolantıde calısırsa en fazla 1000d/d gorecektır buda motorun psıtonlarının en üst sevıyeye pek yaklaşamıyacagı anlamına gelır buda 8-10 satte olurmu bılemem ama uzun vadede pıstonlaın ulaşmadıgı noktaların kurum yapacagı anlamına gelır buda demek oluyorkı o bolgeler kurum yaptıktan sonra bır daha pıstonlaın oraya asla ulaşamıyacagı anlamına gelıyor.buda demek oluyorkı örnegın aynı motora sahıp olup mantıklı rodaj yapmıs kısılerın motoru 100 km/h yaparken senın motorun 80km/h yapar anlamına gelıyor.daha da onemlısı bu fikir aklına nerden geldı? ben onu cok merak ettım
işte olay budur olayın ilmine inmiş bir abimiz daha sonuna kadar katılıyorum ben fazrede kıtapsıga hiç uymadım ve devırlı kullandım hatta ara sıra redlıne bıle yaptım yarı naked makına olmasına ragmen 289km/h goruyor kıme solesem bana dotuyle guluyor ama cok eskı kasa r6 arkasında can verdı.yanı kıtapcık bencede tamamen fasafiso
F1 ikaz lambası ne için cevabını bulana kadar yazıcam
Kadın;15 inde Ceren,20 sinde Ceylan ,25 inde Avcı nın kendisidir.:bounce:
@fantazma
Arkadaşım standart olan hiçbir Fazer, rodajı nasıl yaparsan yap 289 km/h yapmaz. Buraya yanlış bilgiler yazmamanı öneriyorum.yarı naked makına olmasına ragmen 289km/h goruyor kıme solesem bana dotuyle guluyor ama cok eskı kasa r6 arkasında can verdı
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
üstüne de otur ki hırsızlar alıp götürmesin motorunu........
fantazma arkadaş fantezi yapıyor herhalde...
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)