Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Motosikletlerin motor ömrü kaç km acaba ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200 bin giden kurye motoru pulsar ns200 gördü bu gözler.
    Benim arkadaşınki 143.000'de hadi beni yap dedi. Ki Pulsar 200cc'den maks. performans alınacak şekilde, 3 bujili ektrem (ve Hintli!) bir tasarım.

    Yani demem odur ki yukarıda yazılan 40.000-60.000-80.000 gibi km'leri anlamadım; eskiden kalma (kaliteli modern japon veya başka üretimleri dikkate almayan) birtakım bayat bilgiler gibi duruyorlar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    26 sene öncesinin CB500'ü için alıntı yapalım:
    According to Honda engineers, the 499 cc parallel twin DOHC engine was designed to last for 300,000 km (190,000 miles). One motorcycle was tested by Moto Revue from 1993 through 1996. Dismantled at 50,000 km (31,000 miles), the engine was in perfect condition. At 100,000 km (62,000 miles) only the cam chain and the pistons were replaced, although, in the tester's opinion, it could have run with the original parts for longer with no problems.[2]
    Yani ömrü 300 bin KM olacak şekilde tasarlanmış. 50 bin'de bakıldığında kusursuz durumdaymış. 100 bin'de gerekmese de eksantrik zinciri ve silindirler değişmiş.

    Kaynak: https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB500_twin ya da giremeyenler için: https://www.wikiwand.com/en/Honda_CB500_twin

    Burada 26 sene öncesinin teknolojisinden bahsediyoruz. 20, 30, 40 binler bırakın günümüzü, 30 sene öncesi için bile çok komik ömürler.

    Kendi motorum için de konuşayım. 41 bin'de şu an, herhangi bir problemi yok. Servis subap ayarına bile bakmıyor sesi normal, gerek yok diyerek(Böyle demeleri çok güvenmiyor ama yetkili servis sonuçta).
    Cyan bunu beğendi.

  3. #63
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Motosiklet motorlari da çok hor kullanılmadığı sürece araba motorları gibi çok yüksek kmler yapabilir. 50 bin komik bir rakam ama Türkiye'de ki kız görünce Aragaz kesici yapan kitleyi göz önünde bulundurur ve bunların ne kadar çok olduğunu düşünürsek 50 bin normal denebilir aslında.

    Birisi tekne motorlarına 1000 saat filan yazmış 20-25 senelik 5000 saatte pancar motoru gördüm az miktarda yağ yakıyor ama hala gidiyor motor ölü değildi.

  4. #64

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    26 sene öncesinin CB500'ü için alıntı yapalım:


    Yani ömrü 300 bin KM olacak şekilde tasarlanmış. 50 bin'de bakıldığında kusursuz durumdaymış. 100 bin'de gerekmese de eksantrik zinciri ve silindirler değişmiş.

    Kaynak: https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB500_twin ya da giremeyenler için: https://www.wikiwand.com/en/Honda_CB500_twin

    Burada 26 sene öncesinin teknolojisinden bahsediyoruz. 20, 30, 40 binler bırakın günümüzü, 30 sene öncesi için bile çok komik ömürler.

    Kendi motorum için de konuşayım. 41 bin'de şu an, herhangi bir problemi yok. Servis subap ayarına bile bakmıyor sesi normal, gerek yok diyerek(Böyle demeleri çok güvenmiyor ama yetkili servis sonuçta).
    Yalnız 100.000'de piston ve ekzantrik zincir değişimi ağır bakıma girer; sanırım buradaki soru tüm ömür değil (masraflı olan) ağır bakıma / iç parça değişimine kadar ne kadar dayanacağı. Yine de bahsedilen km'lerin 2 katı... (Gerekmese de değişti lafını ben saymam; gerekiyormuş ki değişmiş, sorunsuz olsa dokunulmazdı.)

  5. #65
    ozanzumrut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Kullanım şekli,motor ozelliklerine göre değişir.mesela CBF 1000 ile 400000 km yapan Avrupalılar var,xrv 750 afrıca twin
    ile 250000 de pril pril çıkan makineler var.fazla zincir ayari yüzünden şaft milini siyiran sıfır transalplerde var.kullanici bilgisi motorun karakteri gibi bir çok faktör etkiler.

  6. #66

    Üyelik
    17 Şubat 2019
    F650 ile 200 bin geçmiş arkadaşım var benim 75 binde ben 56 binde aldım başka bir abim 90 binde aldı şu an 160 bin i geçti oda dünyada 300 bin i geçenler var yani kullanımda etken tabi buna

  7. #67

    Üyelik
    09 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    sizce ne kadardır bir motosikletin ömrü?

    kendi motosikletimi 10 binde aldım ve şu an 30 binde. bakımını düzenli olarak yetkili serviste yaptırıyorum. agresif bir sürüş tarzım yok. ufak bir kasisten bile aşırı dikkat ederek geçiyorum. günlük olarak git gel 60 km civarı yol yapıyorum. bunun da 50-55 km'si temde oluyor. yani tüm bu değişkenler göz önünde bulundurulursa gerçekten bu konunun başında yazdığı gibi 75 bin km midir bir motosikletin ömrü?

  8. #68
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Arkadaslar motosikleti ureten muhendislere gore normal kullanimda motor omru ortalama 300 bin kmdir.saglikli biner bakim yaparsaniz o kmyi doldurmak zor...
    Konu derin.mesela piste cikarsaniz surekli.bellu km sonra piston yada silindir yada krank yada baska parcalat asinacagibdab degisim olur.bu demek degildir ki motor omru bitmis

  9. #69
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı vakdag adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizce ne kadardır bir motosikletin ömrü?

    kendi motosikletimi 10 binde aldım ve şu an 30 binde. bakımını düzenli olarak yetkili serviste yaptırıyorum. agresif bir sürüş tarzım yok. ufak bir kasisten bile aşırı dikkat ederek geçiyorum. günlük olarak git gel 60 km civarı yol yapıyorum. bunun da 50-55 km'si temde oluyor. yani tüm bu değişkenler göz önünde bulundurulursa gerçekten bu konunun başında yazdığı gibi 75 bin km midir bir motosikletin ömrü?
    75000 km, bakımları aksatılmamış, hor kullanılmamış bir motor için bence mühim bir km değil. Lakin konunun açıldığı yılda üretilen ve şu an üretilen motosikletler arasında teknoloji farkı epey var. Motor kısmında problem yaşamasanız bile sensörlerdi, elektronik başka parçalardı zaman içinde sıkıntı çıkartıp değişim isteyebilir. Bu değişimleri gerçekleştirmek ne kadar ekonomik olur orasını araştırmak gerek.

  10. #70
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Piston segman değişmeden 350 bin km yapan var Yamaha XJ6 ile. Her Japon motorun ömrü uzun olur genelde, bakımları düzgün yapıldığı sürece.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  11. #71

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Alıntı vakdag adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizce ne kadardır bir motosikletin ömrü?

    kendi motosikletimi 10 binde aldım ve şu an 30 binde. bakımını düzenli olarak yetkili serviste yaptırıyorum. agresif bir sürüş tarzım yok. ufak bir kasisten bile aşırı dikkat ederek geçiyorum. günlük olarak git gel 60 km civarı yol yapıyorum. bunun da 50-55 km'si temde oluyor. yani tüm bu değişkenler göz önünde bulundurulursa gerçekten bu konunun başında yazdığı gibi 75 bin km midir bir motosikletin ömrü?
    Küçük cc motosikletlerin motor ömrü büyük cclere göre daha kısa olsa da motor ömrü olarak sıkıntı yaşamazsınız. Eğer motorunuz Forza 250 ise 150 bin sorunsuz gider. 150 Binden sonra yağ yakma biraz daha hissedilir hale gelebilir. Benzinli atmosferik arabaların yaptığı kmleri motosikletlerde rahatlıkla yapabilir. Yüksek kilometreli motosikletlerde asıl sorun satış kısmında. 100 Bine gelmiş Forza 250'yi satarken göbeğiniz çatlar. Piyasa fiyatının 15 lira altına koysanız bile yine de ölücüler musallat olur. Ülkemizde 30-40 bine gelmiş motosikletlere ölü gözüyle bakıldığı için satış kısmı zorlar. Birde şu var, yüksek kilometreli motosikleti fiyatı çok uygun olmadığı sürece bende almak istemem. Muhtemelen sizde almak istemezsiniz. O yüzden ciddi değer kayıplarını göze alarak binin.

  12. #72

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    O 30-40.000 ölü muhabbeti eskilerde kaldı. Bugünkü konjonktür farklı. Millet fiyatlardan 2000-2010 modellere falan bakıyor...

    Kaldı ki motorun "ölü" olarak nitelendirileceği km marka, model / tarz, bakım geçmişi ve kullanıcısına çok bağlı, öyle ezberden karar verilecek bir şey hiç değil.

    Benim motorum misal 50.000'de iken satmak isteyeyim, her bakımı yetkili servisinde ve zamanında yapılmış, amortisör yağı / keçe değişimi vb. bilumum ekstra / çoğunluğun yapmadığı bakımları da düzgün yapılmış motosikletime kilometresinden ötürü düşük fiyat teklif edecek uyanığa kilometresi uygun başka motosikletlere bakmasını tavsiye edip başımdan savarım açıkçası. Adama ya maldan anlamıyor ya da işi ticarete dökmüş muamelesi yaparım. Benim motosikletim amatör tüccara değil biniciye gider...

  13. #73

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı vakdag adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizce ne kadardır bir motosikletin ömrü?

    kendi motosikletimi 10 binde aldım ve şu an 30 binde. bakımını düzenli olarak yetkili serviste yaptırıyorum. agresif bir sürüş tarzım yok. ufak bir kasisten bile aşırı dikkat ederek geçiyorum. günlük olarak git gel 60 km civarı yol yapıyorum. bunun da 50-55 km'si temde oluyor. yani tüm bu değişkenler göz önünde bulundurulursa gerçekten bu konunun başında yazdığı gibi 75 bin km midir bir motosikletin ömrü?
    scooter motorları vitesli muadil japonlar kadar dayanmıyor...sizin forza 100k görürse öp de başına koy.
    The Power of The Dreams.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)