Motosikletlerin motor ömrü kaç km acaba ?
Reklamlar
-
Madem tekrar öne çıkmış konu, ben de yazayım... Uzun yolda yapılam km ile şehiriçi dur kalklar arasında mutlaka dağlar kadar fark vardır. Ama gerçekten sağlam bir motor arıyorsanız, Almanların 2. dünya savaşı sonrası ürettiği BMW'leri tek geçerim. 48 yaşındaydı motorum ve kalkışlardaki atikliğine çoğu motor yetişemiyordu... Km olarak kaç yüz bindi?? Orası tam bir muamma...
Reklamlar
-
Teo23 adlı üyeden alıntı
Madem tekrar öne çıkmış konu, ben de yazayım...
Uzun yolda yapılam km ile şehiriçi dur kalklar arasında mutlaka dağlar kadar fark vardır. Ama gerçekten sağlam bir motor arıyorsanız, Almanların 2. dünya savaşı sonrası ürettiği BMW'leri tek geçerim. 48 yaşındaydı motorum ve kalkışlardaki atikliğine çoğu motor yetişemiyordu... Km olarak kaç yüz bindi?? Orası tam bir muamma...
Bmw. Saglam. Bir. Motor değil bas belası. Motor dur.
Eskilerde. 6 volt. 12. Yapcaz. Diye. Eve. Para. Gitmiyordu. KIMSEYE. DE BMW. TASVIYE ETMEM. ALMAN. KAZİĞİ.
ONLYJAPON
TRANSALP.GR.COM
-
O motorunu 50 yıl kullan ondan sonra tabii ki elektrik sorunu olur, yeni malzeme parça bulamazsın... ;) Biraz özveri ve çaba ister eski motor kullanmak. Marşa basınca gideyim diyorsan Çinli motorlar da marşa basınca gidiyorlar... :D Benim maddi olarak gücüm yetmedi sattım BMW'mi ama şu an kullanıyor yeni sahibi ve hala tıkır tıkır çalışıyor. Seneye 60 yaşında bir motor olacak. Sağlamlıktan bahsettiğimize göre??? Yaşıtı hiçbir motor ayakta kalmadığına göre??? Daha sağlamı yok ve olmayacak
-
Yooo çok motor var onun yasinda. Ama tr de. Göremezsiniz
-
Ee motoru kullanmayıp garajda saklarsan bin yaşına kadar da durur... ;) Türkiye'de bu motorların sürekli olarak kullanır halde olmaları gerçekten sağlam olup olmadıklarını test etmek için birebirdir.
-
31 Temmuz 2015, 12:22
#46
Sorunun cevabını verelim.
Deniz/tekne motorlarının ömrü 1000saat. Çok çok iyi bakılırsa 1500saat.
Bu motorlar neredeyse hep tapagaz çalışıyor.
Otomobil motorlarının ömrü ortalama 4000saat. Bunlar da çoğunlukla düşük devirde çalışıyor ve gayet iyi soğutuluyorlar.
Motosiklet motorlarının ömrü de 1000-1500 saatten az olmayacaktır. 4000 saati anca düşük devirde çalışan iyi soğutulan motorlar görür desek yanlış olmaz (Ör: Honda NC750 serisi, zaten onda da otomobil motoru var )
saat olayını kilometreye çevirirsek:
Şehir içinde çalışan bir motor ortalama 30-40km hız yapacaktır (dur kalklar vb dahil)
1000saat*30km/saat=30000km veya 1000saat*40km/saat=40000km
Yani en kötü şartlarda 30000-40000km'yi görmesi lazım. Şartlar bu kadar kötü olmadığına göre çoğunlukla şehir içi kullanılan bir motorun 1500-2000 saat arası gitmesi lazım. Bu da 45-60000km arasına denk düşüyor.
AEA'nın programına çıkan kuryeler de benzer şeyler söylemişlerdi (Adam "Motorum 210000km'de 3 kez motor yaptırdım" demişti)
Çoğunlukla şehir dışı kullanılan bir motorun da
1000saat*80km/saat=80000km
en kötü şartlarda 80000km yapması lazım.
Motorun ömrünü kısaltmanın veya uzatmanın iki yolu var.
Hava filtresini mümkün mertebe temiz tutmak ve sık sık değiştirmek (özellikle de tozlu bir yerdeyseniz)
Yağ değişimlerini asla ve asla aksatmamak. Yağ filtresi varsa her yağ değişiminde mutlaka değiştirmek
How to double the life of your engines http://www.frugalfun.com/cartips.html
Benzinli motorların ortalama ömürleri şu sayfadan alınmıştır:
https://en.wikipedia.org/wiki/Gas_engine
-
31 Temmuz 2015, 13:11
#47
Siz yinede mantıklı motosiklet kullanın.Tapagaz gidip durmadan kendinize macera aramayın.Hız yapmak istiyorsanız yüksek cc alın.Sonra benim gibi krank kırar parça beklersiniz.Kawasaki de olsa farketmiyormuş dememkki.5. motosikletime kadar sert kullandım hep ,sonunda kawasakinin krankını kırmayı başardım.Şimdi yeni alacağım motosiklet ile sabit hızda gitmeye karar verdim.Yüksek hızlar allah göstermesin kitlesek geberip gidicem .
-
Motosiklet ömrü cc büyüdükçe artar, düşük devirli motosikletler daha uzun ömürlü olur, yol makinaları Enduro Touringler, Touringler, Cruiser ve kısacası seyahat tarzı motorlar düzgün kullanıldığı vakit 300 400 binleri çok rahat görebilir.Bakımları eksiksiz ömürleri boyunca yumuşak kullanılmış motorlar rekor şekilde 600 700 bine doğru gider.
Ancak ülkemiz de hem kullanıcı kalitesi hem usta kalitesi bu oranı çok düşürür.Değişmesi gereken hiçbir parça zamanında değişmez, uydurulur kaydırılır, usta 80 bin km oldu ne değişecek dendiğinde birşey olmaz yuru denir..
Dikkat ederseniz elit ve bilinçli kullanıcıların motorları daha uzun ömürlüdür, genellikle km düşürme gibi hırsızlığa başvurulmaz.Alanda satanda neyin ne olduğunun bilincindedir..
-
Kendi ömrünün ne kadar olduğunu bilen, motorların ömrünü de bilebilir. Aksi yoktur.
-
CBR 650 F ne kadar gider acaba ? veya CBR 650 R
-
Meraklı Genç adlı üyeden alıntı
CBR 650 F ne kadar gider acaba ? veya CBR 650 R
Racing motorlar yapısı ve kullanıcı kitlesi dolayısıyla çok yüksek kmler görmez.
-
Arkadaşımın f650 st var 98 model 230 bin de
Henüz hiç motor yapılmadı, yalnız diğer arızalı bir değil iki motor aldırdı o ayrı.
Ayrıca yine bir büyük abimde jawa laser mevcut 93 model ve şu an 2. 99.999 u tamamlamak üzere 99bin e geldi bundan 6 sene öncede 100 bin i görmüştü
(Yalnız kendisi 2004 de keyfi motor açtırıp baktırmış) ama yine iyi bir değer
Biraz sana bağlı aslı da bakım nasılsa öyle olur arabalar var 150 binde iflas ediyor arabalar var 1 milyon deviriyor
-
bende kanuni gt 170 var 47 bin kmde motoru çok iyi durumda anahtar değmedi daha sadece 2 kez süpab ayarı yapıldı, yağ eksiltme filanda yok bir 40 bin daha gider herhalde.
-
SS ler için 50bin km veya daha az.
600 cc ve üzeri cc touring/emdurolar 100-150 bin .
100-150 cc commuter/scooter'lar 30-50 bin civarı.
Genel kural olarak motor gücü arttıkça ömrü de artar çünkü daha az devirle aynı yolu gidebildiğinden motor daha az aşınır. Küçük motor aynı gücü daha yüksek devirde verir. İstisnası SS'lerdir. Onlar hor kullanılır, redline'da giderler.
-
Özellikle cruser, chopper, gibi yüksek devirli kullanımı olmayan motorların ömrü daha uzun diyebiliriz. Tabiki marka model bakım konuları çok önemli,
Ancak yabancı sitelerde 83 model 350k km de motoların halen kullanıldığını görebilirsiniz.
Bizim apachi gençlik sokak arasında 30 la giderken boşta gaz verip kesiciye sokuyor makineyi, haliyle SS ve racing makineler 20-30 binde yalan oluyor.
Yapmayın demiyorum yapın tabi ama sonra 20 bini geçmiş motor alınmaz algısının olması çok normal.
Kendi motorum 51 binde yarın samsuna gideceğim. yağ yakma duman atma üfleme, yok. Çünkü temiz kullanılmış ve bende aldığımdan bu yana deneme amaçlı 1 keç redline gördü.
sorsan er6 sıkıntılı makine derler. verirsen apachinin eline sıkıntılı tabi :D
ayrıca bir çok yorumda yağı sık değiştirmenin iyi olacağı yazıyor ancak malesef durum böyle değil. hava filtresini sık değiştirebilirsiniz ancak yağ zaten belli bir km sonra ideal yoğunluk ve basınca geliyor. Uzun yol yapan arkadaşların yağ değişim aralığı sık sık marş basan motorlara göre daha uzundur. Zira aslında motorun en çok aşındığı zaman ısınanan kadar olan süredir.
-
Türkiye de 50 bin.
Çünkü ilanlarda hiç bir motor ne hikmetse 50 bin km yi geçemiyor.
-
2015 model yamaha xmax 80.000 km de bakımları düzgün olmasına rağmen yağ yakma sorunu başlamıştı.
sekman ve subap lastiklerini değiştirdim.
102.000 km de şuan çok şükür motor canavar..
sanırım tekrar yağ yakınca piston krank filan komple değişicek bakalım görücez.
-
Temiz yakıt, zamanında yağ değişimi, doğru debriyaj kullanımı ve optimum vites aralığında kullanılan bir motor 80-100 bin km. ciddi bir motor sorunu yaşanmadan kullanılabilir.
-
200 bin giden kurye motoru pulsar ns200 gördü bu gözler.
-
Yüksek cc Japon SS'ler, ne yaptığını bilen biri kullandığı müddetçe, çok uzun km'ler dayanabiliyorlar. Burada ikinci elleri çok.
Gördüğüm kadarıyla Japon üreticiler SS'leri performanslı kullanımı kaldıracak şekilde dizayn ediyorlar. Fren sistemi, soğutma sistemi, yağlama sistemi çok daha güçlü mesela muadili naked'lardan.
Bir de trafikte 1000cc'lik SS'i nasıl habire son devirde kullanabilir insanlar? Mümkün değil. Saçmasapan güç üretiyor alet yüksek devirde. Anlık uğruyor insan sadece. Ki zaten bütün gün pistte yüksek devirde çalışacak şekilde dizayn edilmiş makina.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)