Motosikletlerin motor ömrü kaç km acaba ?
-
ben hyosung gt650 comet'imi 41000 km kullandım ve bahsettiğiniz gibi öyle 3000km lerde falan yağ değiştirmedim.
kullandığım yağ her zaman için motul dur ve 7000 km'den önce değiştirmem. türkiyede motorumla gitmediğim yer kalmadı desem yeridir.
ve motorumu her zamna için son hız ve son hıza ulaşma süresi bakımından denemişimdir kesinlikle performansında bir sıkıntı yoktu, satacağım zaman arkadaşım benden 2 gün motorun kendisinde kalmasını istedi içindeki yağı boşalttı yeni yağ koydu ve 1000 km gitti geldiğinde 50gr bile yağ yakmamıştı hemen pazarlığımızı yapıp verdim motoru. eğer aklınızda şüpheniz varsa ve motor alacağınız kişi arkadaşınızsa bunu teklif edin.
motorlara öyle 20bin-50bin km lerde bişey olmaz arkadaşlar.(ssleri hariç tutuyorum)
ben ingiliz bir grupta izmir de campingde yine gt650 de 98000km gördüm (buda bir anektod)
Reklamlar
-
SS tarzı yüksek devirli makineler 50000 gibi bitiyor genelde, ancak düşük devirli JAPONLARA çok daha uzun km yaptırabilirsin. Genelde 100 bini çok rahat çıkartıyorlar.
-
Motorum 1996 AT ..70 binden beri bende..106 binde geçen benzin pompası öldü değiştirdim..hiç bir mekanik sorunu yok...servise göre 250 bini görmesi gerek..ondan sonra motor yapılacakmış!!!!
KAFADAN KASK VE AKIL EKSİK OLMASIN!!!
-
kurubuz adlı üyeden alıntı
SS tarzı yüksek devirli makineler 50000 gibi bitiyor genelde, ancak düşük devirli JAPONLARA çok daha uzun km yaptırabilirsin. Genelde 100 bini çok rahat çıkartıyorlar.
normalde bitmez ama bitmesinin başlıca tek etkeni kullanıcı yag değişimni zamanında yapmaması her zaman yuksek devirlerde kullanamsı sürekli redlıne a girmesi gb sebeblerden dolayı ömrü çabuk bitiyor.sakin kullanımda bir ss 100.000 km yi görür fakat ss e binip te sakin kullananı görmedim
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
normalde bitmez ama bitmesinin başlıca tek etkeni kullanıcı yag değişimni zamanında yapmaması her zaman yuksek devirlerde kullanamsı sürekli redlıne a girmesi gb sebeblerden dolayı ömrü çabuk bitiyor.sakin kullanımda bir ss 100.000 km yi görür fakat ss e binip te sakin kullananı görmedim
SS kullanıcısı motorunu redline'da veya ona yakın kullanır. Adam onun için ss alıyor zaten ,sıkıştırmak için maksimum güç almak için.. O yüzden genelde ss ler erken yaşlanıyor.
-
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
normalde bitmez ama bitmesinin başlıca tek etkeni kullanıcı yag değişimni zamanında yapmaması her zaman yuksek devirlerde kullanamsı sürekli redlıne a girmesi gb sebeblerden dolayı ömrü çabuk bitiyor.sakin kullanımda bir ss 100.000 km yi görür fakat ss e binip te sakin kullananı görmedim
yüksek devirle kullanmanın mekanik olarak bir mahsuru olmaz , zaten 13.000 d/d ile üretilen bir aracın mekanik parçalarıda bu şartlara uygun yapılıyor...
motorun ömrünü bitiren aslında aşırı ve sürekli ısı bu nedenle yağ seviyesi ve tipi önem arz etmektedir.
SS ler yapısı itibari ile çok düşük devirlerde kullanıldıklarında , yüksek devirde yaşatacağı sorundan fazlasını yaşatabilirler...
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
kurubuz adlı üyeden alıntı
SS kullanıcısı motorunu redline'da veya ona yakın kullanır. Adam onun için ss alıyor zaten ,sıkıştırmak için maksimum güç almak için.. O yüzden genelde ss ler erken yaşlanıyor.
sıkıştırmak veya max. güç almak redlıne veya son devire kadar motora yuklenekle olmaz bu bole binile. sana hitaben deil fakat ss kullanıcılarının sıkıştırmak ve ya güç almak için için redlıne veya son devirde kullanmanın hiç bi mantıgı yoktur. her motorun ayrı ayrı max. güç aldıkları devirler vardır ve bu hiç bi zaman hiç bi motorda son devir veya redlıne değildir. cogu kullanıcı bunu bilmediği gb motoru sonuna kadar dayayıp daha hızlı gittiğini zanneder.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:37 ----------
takendy adlı üyeden alıntı
yüksek devirle kullanmanın mekanik olarak bir mahsuru olmaz , zaten 13.000 d/d ile üretilen bir aracın mekanik parçalarıda bu şartlara uygun yapılıyor...
motorun ömrünü bitiren aslında aşırı ve sürekli ısı bu nedenle yağ seviyesi ve tipi önem arz etmektedir.
SS ler yapısı itibari ile çok düşük devirlerde kullanıldıklarında , yüksek devirde yaşatacağı sorundan fazlasını yaşatabilirler...
tamam haklsıın fakat bende demiyorumki düşük devirlerde kullansın ben sade ce sakin kullanım dedim 13.000 devir çeviren bi motor düşün ve bu kallıunıcı motoru sürekli 13.000 devire de ve ya yakıhn kullanıyor ve yagını düzenli oalrak değiştirmiyor.ss kullanmanın mantıgı bu mudur bunu demek istedim umarım analtabilmişimdir.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
Yanılmıyorsam içten yanmalı motorların ömürleri hayatları boyunca toplamda çevirdikleri devir ile ölçülüyor. Yani örnek bir motor için toplamda X milyar devir gibi. Bu anlamda SS motorlarının 13.000 devir için tasarlanıp üretildiklerini kabul etmekle birlikte, sürekli 13.000 devirde kullanılmasının (veya devamlı redline) ömrünü kısalttığını söyleyebiliriz.
Diğer yandan aynı motosikletlerin çok düşük devirlerde kullanılmasının da zararlı olduğu doğru fakat burda ortaya çıkan hasar; doğrudan motorda değil, krank mili, debriyaj, şanzuman gibi çevre birimlerinde olacaktır diye düşünüyorum.
-
Ortalama bir chooper japon ömrünü düşünmeye gerek yok iyi bakarsan seninle beraber gider epey... Ama şunu gördüm 150cc jinlun 100 binin üstünde ve hala çalışıyor arkadaşım hiç çekinmeden yola çıkabiliyor onunla...
-
masraf istemeye 25 binde başar motorlar. zaten garanti 30 bin dir.
-
Valla benim motor 10.000 de daha başındayım diyebilirim :D ama motorun zamanla sesinin değiştiğini acıldığıunı hisediyorum onceden 105 yaparken simdi 110-115 falan rahat yapıyor.
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
özellikle sattıgım suzuki gs500 motorların bu konuda cok ıyı oldugunu 200bin km yaptıgını duydum hatta yurtdışında gözlerimle gördüm.tabi yol durumu kullanıcı en büyük etkenler.şimdi 2006 model honda cbf600 arıyorum.km olarakta 30binden yukarısına sıcak bakmıyorum.
We believe in sky,not to sunroof!
-
konuya motosiklet değil de genel olarak motor olarak bakarsanız eğer bakım,bilinç,itina diyebilirsiniz.günümüz araçlarındaki o teknolojik motorlar 100-150 bin zor giderken bende ki 1986 model 1.9 motorlu pejo 205 tam 475000km oldu ve ne motor kapağı açıldı,nede silindir pistonları gören oldu..hala motor istemiyor yağ eksiltmiyor.dediğim gibi üretim hatası veya bahtsız bedevi değilseniz kullandığınız araç kaliteli bir marka ise onların verdikleri motor ömürlerinin üstüne çıkmanız hiçte zor değil.
çin mallarını diyemem ama Türkiyedeki çin mallarını ayrı tutmak da boynumun borcudur...sebebide onları getirenlerin az maliyet çooook kar amaçlı çok dandik malzemelerle üretim yaptırmalarıdır.çinlinin kendine yaptığı motor japondan geri kalmayabiliyor,hatta üstüne çıkabiliyor..1992 model scooterimle yaşadım gördüm.o zaman çin malı motosiklet furyası yoktu tabi...hondalar 2 kere döküldüğünde aynı km lerde benim motosikletime ellenmemişti...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
sametagir adlı üyeden alıntı
konuya motosiklet değil de genel olarak motor olarak bakarsanız eğer bakım,bilinç,itina diyebilirsiniz.günümüz araçlarındaki o teknolojik motorlar 100-150 bin zor giderken bende ki 1986 model 1.9 motorlu pejo 205 tam 475000km oldu ve ne motor kapağı açıldı,nede silindir pistonları gören oldu..hala motor istemiyor yağ eksiltmiyor.dediğim gibi üretim hatası veya bahtsız bedevi değilseniz kullandığınız araç kaliteli bir marka ise onların verdikleri motor ömürlerinin üstüne çıkmanız hiçte zor değil.
çin mallarını diyemem ama Türkiyedeki çin mallarını ayrı tutmak da boynumun borcudur...sebebide onları getirenlerin az maliyet çooook kar amaçlı çok dandik malzemelerle üretim yaptırmalarıdır.çinlinin kendine yaptığı motor japondan geri kalmayabiliyor,hatta üstüne çıkabiliyor..1992 model scooterimle yaşadım gördüm.o zaman çin malı motosiklet furyası yoktu tabi...hondalar 2 kere döküldüğünde aynı km lerde benim motosikletime ellenmemişti...
peugeot 205 in ilk sahibimisiniz. sıfır km de mi aldınız. veya kaç senedir sizde
-
ilk sahibi arkadaşımdır.kıbrıslıdır..türkiyeden biriyle evlenip türkiyeye yerleşince arabasınıda 1997 de türkiyeye sokmuştu.2 sene önce bir akşam vakti aldım elinden.
ama her 4000 de bakımını yapmış,yağını değiştirmiş ve gerçekten üzmeden sakin bir şekilde kullanılmıştı.bakılınca oluyor yani....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
ben mondial 100 ukh 160 binde gördüm görmeden inanmıyor insan teadüfen oldu şok oldum 4 yılda yapmış bu km çocuk diyo 3 sene daha binerim sonra bi tane daha sıfır alırım
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
AlicanArat adlı üyeden alıntı
Yanılmıyorsam içten yanmalı motorların ömürleri hayatları boyunca toplamda çevirdikleri devir ile ölçülüyor. Yani örnek bir motor için toplamda X milyar devir gibi. Bu anlamda SS motorlarının 13.000 devir için tasarlanıp üretildiklerini kabul etmekle birlikte, sürekli 13.000 devirde kullanılmasının (veya devamlı redline) ömrünü kısalttığını söyleyebiliriz.
.
Bu mantıkla: devamlı şehir içinde kullanılan(2.3.4. vites)bir motorla, devamlı uzun yol yapan(5.6. vitesten düşmeyen) motorların ömrü de farklı olur sanırım.
belki pek farketmez gibi düşünülebilir ama kendi motorumdan örnek vereyim!
bir arkadaşım 2009 Nisanda aynı motordan aldı ve şu an 5000km lerde.
Ben 2010 martta aldım 23700 km de. Motoru aldıktan sonra 6 ayda 10kez yağı değiştirmişimdir. o arkadaşım ise 1buçuk yıllık motor, bugunlerde 3.sefer değiştirecek.
bence şehiriçi kullanımda 2000km de yağ değişiyorsa uzun yolda kullananlar2500-3000de değiştirebilir ki motorların ömrü de yapılan km ye bakılarak tam kestirilemeyebilir.
bir scooter düşünün, 15000km ye gelmiş, motor 5 yıllık. bitmesine az kalmıştır.
15000 km de bir Transalp düşünün, daha motor yeni yeni açılıyordur
-
takendy adlı üyeden alıntı
yüksek devirle kullanmanın mekanik olarak bir mahsuru olmaz , zaten 13.000 d/d ile üretilen bir aracın mekanik parçalarıda bu şartlara uygun yapılıyor...
motorun ömrünü bitiren aslında aşırı ve sürekli ısı bu nedenle yağ seviyesi ve tipi önem arz etmektedir.
SS ler yapısı itibari ile çok düşük devirlerde kullanıldıklarında , yüksek devirde yaşatacağı sorundan fazlasını yaşatabilirler...
SS lerin düşük devirde kullanılması derken nedemek istiyorsunuz; örnek verecek olursak 17000 devirlik bir SS'de redline 14000 devirde ise vitesleri max 7000-8000 devirde değiştirmek zararlı olurmuki dersiniz. Eğer bu düşük devirse çok kötü ozaman.
-
2007 Harley Davidson sporster'im var,ustalara sorsam kaç km. gider acaba? Şu an 42.000.km. de teşekkür ederim. Bakımını düzenli yapıyorum.
-
Tek bir marka. Var. Oda. SAGLAM OLMASİYLA. Hondanin. Zarar. Etmesine. Mal oldu.
AFRIKA. TWIN.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)