Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikletlerin motor ömrü kaç km acaba ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    ben hyosung gt650 comet'imi 41000 km kullandım ve bahsettiğiniz gibi öyle 3000km lerde falan yağ değiştirmedim.
    kullandığım yağ her zaman için motul dur ve 7000 km'den önce değiştirmem. türkiyede motorumla gitmediğim yer kalmadı desem yeridir.
    ve motorumu her zamna için son hız ve son hıza ulaşma süresi bakımından denemişimdir kesinlikle performansında bir sıkıntı yoktu, satacağım zaman arkadaşım benden 2 gün motorun kendisinde kalmasını istedi içindeki yağı boşalttı yeni yağ koydu ve 1000 km gitti geldiğinde 50gr bile yağ yakmamıştı hemen pazarlığımızı yapıp verdim motoru. eğer aklınızda şüpheniz varsa ve motor alacağınız kişi arkadaşınızsa bunu teklif edin.
    motorlara öyle 20bin-50bin km lerde bişey olmaz arkadaşlar.(ssleri hariç tutuyorum)
    ben ingiliz bir grupta izmir de campingde yine gt650 de 98000km gördüm (buda bir anektod)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    SS tarzı yüksek devirli makineler 50000 gibi bitiyor genelde, ancak düşük devirli JAPONLARA çok daha uzun km yaptırabilirsin. Genelde 100 bini çok rahat çıkartıyorlar.

  3. #23

    Üyelik
    21 Ekim 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda AT
    Motorum 1996 AT ..70 binden beri bende..106 binde geçen benzin pompası öldü değiştirdim..hiç bir mekanik sorunu yok...servise göre 250 bini görmesi gerek..ondan sonra motor yapılacakmış!!!!
    KAFADAN KASK VE AKIL EKSİK OLMASIN!!!

  4. #24
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SS tarzı yüksek devirli makineler 50000 gibi bitiyor genelde, ancak düşük devirli JAPONLARA çok daha uzun km yaptırabilirsin. Genelde 100 bini çok rahat çıkartıyorlar.
    normalde bitmez ama bitmesinin başlıca tek etkeni kullanıcı yag değişimni zamanında yapmaması her zaman yuksek devirlerde kullanamsı sürekli redlıne a girmesi gb sebeblerden dolayı ömrü çabuk bitiyor.sakin kullanımda bir ss 100.000 km yi görür fakat ss e binip te sakin kullananı görmedim
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  5. #25
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    normalde bitmez ama bitmesinin başlıca tek etkeni kullanıcı yag değişimni zamanında yapmaması her zaman yuksek devirlerde kullanamsı sürekli redlıne a girmesi gb sebeblerden dolayı ömrü çabuk bitiyor.sakin kullanımda bir ss 100.000 km yi görür fakat ss e binip te sakin kullananı görmedim
    SS kullanıcısı motorunu redline'da veya ona yakın kullanır. Adam onun için ss alıyor zaten ,sıkıştırmak için maksimum güç almak için.. O yüzden genelde ss ler erken yaşlanıyor.

  6. #26
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    normalde bitmez ama bitmesinin başlıca tek etkeni kullanıcı yag değişimni zamanında yapmaması her zaman yuksek devirlerde kullanamsı sürekli redlıne a girmesi gb sebeblerden dolayı ömrü çabuk bitiyor.sakin kullanımda bir ss 100.000 km yi görür fakat ss e binip te sakin kullananı görmedim
    yüksek devirle kullanmanın mekanik olarak bir mahsuru olmaz , zaten 13.000 d/d ile üretilen bir aracın mekanik parçalarıda bu şartlara uygun yapılıyor...

    motorun ömrünü bitiren aslında aşırı ve sürekli ısı bu nedenle yağ seviyesi ve tipi önem arz etmektedir.

    SS ler yapısı itibari ile çok düşük devirlerde kullanıldıklarında , yüksek devirde yaşatacağı sorundan fazlasını yaşatabilirler...
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  7. #27
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SS kullanıcısı motorunu redline'da veya ona yakın kullanır. Adam onun için ss alıyor zaten ,sıkıştırmak için maksimum güç almak için.. O yüzden genelde ss ler erken yaşlanıyor.
    sıkıştırmak veya max. güç almak redlıne veya son devire kadar motora yuklenekle olmaz bu bole binile. sana hitaben deil fakat ss kullanıcılarının sıkıştırmak ve ya güç almak için için redlıne veya son devirde kullanmanın hiç bi mantıgı yoktur. her motorun ayrı ayrı max. güç aldıkları devirler vardır ve bu hiç bi zaman hiç bi motorda son devir veya redlıne değildir. cogu kullanıcı bunu bilmediği gb motoru sonuna kadar dayayıp daha hızlı gittiğini zanneder.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:37 ----------

    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek devirle kullanmanın mekanik olarak bir mahsuru olmaz , zaten 13.000 d/d ile üretilen bir aracın mekanik parçalarıda bu şartlara uygun yapılıyor...

    motorun ömrünü bitiren aslında aşırı ve sürekli ısı bu nedenle yağ seviyesi ve tipi önem arz etmektedir.

    SS ler yapısı itibari ile çok düşük devirlerde kullanıldıklarında , yüksek devirde yaşatacağı sorundan fazlasını yaşatabilirler...
    tamam haklsıın fakat bende demiyorumki düşük devirlerde kullansın ben sade ce sakin kullanım dedim 13.000 devir çeviren bi motor düşün ve bu kallıunıcı motoru sürekli 13.000 devire de ve ya yakıhn kullanıyor ve yagını düzenli oalrak değiştirmiyor.ss kullanmanın mantıgı bu mudur bunu demek istedim umarım analtabilmişimdir.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  8. #28

    Üyelik
    25 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650GS Twin
    Yanılmıyorsam içten yanmalı motorların ömürleri hayatları boyunca toplamda çevirdikleri devir ile ölçülüyor. Yani örnek bir motor için toplamda X milyar devir gibi. Bu anlamda SS motorlarının 13.000 devir için tasarlanıp üretildiklerini kabul etmekle birlikte, sürekli 13.000 devirde kullanılmasının (veya devamlı redline) ömrünü kısalttığını söyleyebiliriz.

    Diğer yandan aynı motosikletlerin çok düşük devirlerde kullanılmasının da zararlı olduğu doğru fakat burda ortaya çıkan hasar; doğrudan motorda değil, krank mili, debriyaj, şanzuman gibi çevre birimlerinde olacaktır diye düşünüyorum.

  9. #29

    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda VTX 1300S
    Ortalama bir chooper japon ömrünü düşünmeye gerek yok iyi bakarsan seninle beraber gider epey... Ama şunu gördüm 150cc jinlun 100 binin üstünde ve hala çalışıyor arkadaşım hiç çekinmeden yola çıkabiliyor onunla...

  10. #30

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    masraf istemeye 25 binde başar motorlar. zaten garanti 30 bin dir.

  11. #31
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Valla benim motor 10.000 de daha başındayım diyebilirim :D ama motorun zamanla sesinin değiştiğini acıldığıunı hisediyorum onceden 105 yaparken simdi 110-115 falan rahat yapıyor.
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  12. #32

    Üyelik
    24 Eylül 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf500
    özellikle sattıgım suzuki gs500 motorların bu konuda cok ıyı oldugunu 200bin km yaptıgını duydum hatta yurtdışında gözlerimle gördüm.tabi yol durumu kullanıcı en büyük etkenler.şimdi 2006 model honda cbf600 arıyorum.km olarakta 30binden yukarısına sıcak bakmıyorum.
    We believe in sky,not to sunroof!

  13. #33
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    konuya motosiklet değil de genel olarak motor olarak bakarsanız eğer bakım,bilinç,itina diyebilirsiniz.günümüz araçlarındaki o teknolojik motorlar 100-150 bin zor giderken bende ki 1986 model 1.9 motorlu pejo 205 tam 475000km oldu ve ne motor kapağı açıldı,nede silindir pistonları gören oldu..hala motor istemiyor yağ eksiltmiyor.dediğim gibi üretim hatası veya bahtsız bedevi değilseniz kullandığınız araç kaliteli bir marka ise onların verdikleri motor ömürlerinin üstüne çıkmanız hiçte zor değil.
    çin mallarını diyemem ama Türkiyedeki çin mallarını ayrı tutmak da boynumun borcudur...sebebide onları getirenlerin az maliyet çooook kar amaçlı çok dandik malzemelerle üretim yaptırmalarıdır.çinlinin kendine yaptığı motor japondan geri kalmayabiliyor,hatta üstüne çıkabiliyor..1992 model scooterimle yaşadım gördüm.o zaman çin malı motosiklet furyası yoktu tabi...hondalar 2 kere döküldüğünde aynı km lerde benim motosikletime ellenmemişti...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  14. #34

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konuya motosiklet değil de genel olarak motor olarak bakarsanız eğer bakım,bilinç,itina diyebilirsiniz.günümüz araçlarındaki o teknolojik motorlar 100-150 bin zor giderken bende ki 1986 model 1.9 motorlu pejo 205 tam 475000km oldu ve ne motor kapağı açıldı,nede silindir pistonları gören oldu..hala motor istemiyor yağ eksiltmiyor.dediğim gibi üretim hatası veya bahtsız bedevi değilseniz kullandığınız araç kaliteli bir marka ise onların verdikleri motor ömürlerinin üstüne çıkmanız hiçte zor değil.
    çin mallarını diyemem ama Türkiyedeki çin mallarını ayrı tutmak da boynumun borcudur...sebebide onları getirenlerin az maliyet çooook kar amaçlı çok dandik malzemelerle üretim yaptırmalarıdır.çinlinin kendine yaptığı motor japondan geri kalmayabiliyor,hatta üstüne çıkabiliyor..1992 model scooterimle yaşadım gördüm.o zaman çin malı motosiklet furyası yoktu tabi...hondalar 2 kere döküldüğünde aynı km lerde benim motosikletime ellenmemişti...
    peugeot 205 in ilk sahibimisiniz. sıfır km de mi aldınız. veya kaç senedir sizde

  15. #35
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    ilk sahibi arkadaşımdır.kıbrıslıdır..türkiyeden biriyle evlenip türkiyeye yerleşince arabasınıda 1997 de türkiyeye sokmuştu.2 sene önce bir akşam vakti aldım elinden.
    ama her 4000 de bakımını yapmış,yağını değiştirmiş ve gerçekten üzmeden sakin bir şekilde kullanılmıştı.bakılınca oluyor yani....
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  16. #36
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ben mondial 100 ukh 160 binde gördüm görmeden inanmıyor insan teadüfen oldu şok oldum 4 yılda yapmış bu km çocuk diyo 3 sene daha binerim sonra bi tane daha sıfır alırım
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  17. #37
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Alıntı AlicanArat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanılmıyorsam içten yanmalı motorların ömürleri hayatları boyunca toplamda çevirdikleri devir ile ölçülüyor. Yani örnek bir motor için toplamda X milyar devir gibi. Bu anlamda SS motorlarının 13.000 devir için tasarlanıp üretildiklerini kabul etmekle birlikte, sürekli 13.000 devirde kullanılmasının (veya devamlı redline) ömrünü kısalttığını söyleyebiliriz.
    .
    Bu mantıkla: devamlı şehir içinde kullanılan(2.3.4. vites)bir motorla, devamlı uzun yol yapan(5.6. vitesten düşmeyen) motorların ömrü de farklı olur sanırım.
    belki pek farketmez gibi düşünülebilir ama kendi motorumdan örnek vereyim!
    bir arkadaşım 2009 Nisanda aynı motordan aldı ve şu an 5000km lerde.
    Ben 2010 martta aldım 23700 km de. Motoru aldıktan sonra 6 ayda 10kez yağı değiştirmişimdir. o arkadaşım ise 1buçuk yıllık motor, bugunlerde 3.sefer değiştirecek.
    bence şehiriçi kullanımda 2000km de yağ değişiyorsa uzun yolda kullananlar2500-3000de değiştirebilir ki motorların ömrü de yapılan km ye bakılarak tam kestirilemeyebilir.
    bir scooter düşünün, 15000km ye gelmiş, motor 5 yıllık. bitmesine az kalmıştır.
    15000 km de bir Transalp düşünün, daha motor yeni yeni açılıyordur
    112ciyiz

  18. #38
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek devirle kullanmanın mekanik olarak bir mahsuru olmaz , zaten 13.000 d/d ile üretilen bir aracın mekanik parçalarıda bu şartlara uygun yapılıyor...

    motorun ömrünü bitiren aslında aşırı ve sürekli ısı bu nedenle yağ seviyesi ve tipi önem arz etmektedir.

    SS ler yapısı itibari ile çok düşük devirlerde kullanıldıklarında , yüksek devirde yaşatacağı sorundan fazlasını yaşatabilirler...
    SS lerin düşük devirde kullanılması derken nedemek istiyorsunuz; örnek verecek olursak 17000 devirlik bir SS'de redline 14000 devirde ise vitesleri max 7000-8000 devirde değiştirmek zararlı olurmuki dersiniz. Eğer bu düşük devirse çok kötü ozaman.
    Saygılarımla...

  19. #39
    namk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    harley davidson 2007-mobylette 1967-Honda NX400
    2007 Harley Davidson sporster'im var,ustalara sorsam kaç km. gider acaba? Şu an 42.000.km. de teşekkür ederim. Bakımını düzenli yapıyorum.

  20. #40
    HELLAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2008
    Şehir
    izmir (gümülcine. komıtını greece)
    Motosikleti
    VSTROM BEYAZ
    Tek bir marka. Var. Oda. SAGLAM OLMASİYLA. Hondanin. Zarar. Etmesine. Mal oldu.

    AFRIKA. TWIN.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)