Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Benzine motor yağı karıştırırsak ne olur???

    REKLAM ALANI
  1. #41
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Hacım sakın deneme ben salak gibi denedim bir kere.Koyduktan sonra şöyle bir 1 km gittim sonra motor teklemeye bir başladı motorun hızı 20 yi geçmemeye başladı ve titreyerek 300-400 m anca gidebildim sonra kenara çektim ama motor hala çalışıyordu.İstop etmiyordu sadece gaz verince tekliyordu sonra teklemesi bitti bi 5 dk sonra yoluma devam edeyim dedim bu sefer motor 60 km hızı geçmiyordu.Açtım karbiratörütemizledim geçti.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Ben 4 zamanlıya zorunlu olarak saf alkol koydum,kesinlikle benzinden iyi kaçıyor, ama sonucu ne olur sübaplar yanar,piston kuru çalıştığından silindirler aşınır, benzin hortumunu çatlatır vs.vs.
    Peki 4 zamanlı motorda benzine yağ karıştırırsak ne olur.
    Sırasıyla yakıt filtresi tıkanır,karbüratör memelerinden hava emişi, yakıtı güçlükle çeker silindire alınan yağlı benzinin hava ile karışması en az olur ve motor ya stop eder ya tıkanır...

  3. #43
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Arkadaş açıklmayı yaptı denecek başka söz yok.Aynen böyle olur.

  4. #44

    Üyelik
    07 Mart 2008
    Değerli kardeşlerim aslında teoremde bakacak olursak hepiniz haklısınız.Bakın aklınızda soru işaretleri kalmasın detaylıca anlatacağım.
    Sizinde bildiğiniz gibi eski iki zamanlı mz veya romet yada java ve iki zamanlı vespa motorsikletlere 50 de bir oranında(50 litrede 1 litre) yağ karıştırılırdı bu motorsikletlerin ortalama benzin depolarının 4 ila 12.5 litre civarında olduğunu düşünecek olursak bu vasati 20 ila 150 gram arasında değişecektir.Bu örneğini verdiğim iki zamanlı motorsikletlerin bir gurubu yağ ve benzin haznesi iki ayrı şekilde olup ikiside yeterli miktarda doldurulup karıştırma oranı motorsikletin sistemine bırakılırken daha eski guruplarda ise benzin ve yağ benzin deposuna kullanıcının belirlediği daha doğrusu firmaların tavsiye ettiği bu ortalamada yani vasati 50 de bir oranında katılırdı.Ancak şu anda hepinizin kullandığı motorsikletler ki bunlara çin ve japon mallaerıda dahil 4 zamanlı ateşleme ve yağ pompasıyla otomatik yağlama sistemine sahip cihazlar, ziyadesiyle yağlama mantığıda günümüz şartlarına göre değiştirilmiş durumda bunun sebebi daha temiz bir çevre kullanıcıya daha az zahmet ortamı yaratma çalışmalarıdır, ancak hala tek tük te olsa piyasada iki zamanlı motorsikletler var mesela kanuni pop corn u örnek verebiliriz.Ancak bu yeni nesil iki zamanlılarda dahi yağlama yine dört zamanlıların teknolojilerine yakınlaştırılmış durumda ama yağ değişim süresi daha kısa yani motor daha çok yağ kullanımı istiyor,Tabi bu na nazaran iki zamanlı motor yağlları 4 zamanlıların neredeyse yarı fiyatıdır.Şimdi şu 4 zamanlı motorsikletlerimize yağ katabilirmiyiz hadisesine gelelim.Bakınız 100 ila 200 cclik 4 zamanlı bir motorsikletin kendi yağ haznesinin kapasitesi 750 gram ile 1250 gram arasında farklılık gösterir ve deponunz üst tarafta iken yağ hazneniz motorsikletinizin motorunun altına denk gelir ve püskürtme yöntemi ile yağ pompanız tarafından motorunuzun marşına bastığınız anda piston ve grank kısımlarına gönderilir yağlamada cihazın üretici firmasının ananliz ettiği oranlarda olur.Bu na ilaveten birde siz benzine yağ karıştıracak olursanız aşırı yağlamaya neden olur performans ve güç kaybedersiniz.ancak olağan üstü durumlarda mecburen koymanız gerekebilir şimdi diyeceksinizki nedir bu durumlar bakınız motorun yağ haznesi yağ kapağı birleşim noktalarının aralsında yağ keçeleri bulunur ve kalitesiz üretim yada ikinci el fazla yıpranmış servis bakımsız cihaz kullanımı nedeniyle bazılarınızın cihazlarının bu yağ keçeleri yağ kaçırır duruma gelir bunuda elinize aldığınız kuru bir bezi motorunuz temiz durumdayken 1 km yol yaptıktan sonra bezi motorunuzn alt tarafına sürterek anlayabilirsiniz bezde birikmiş yağ artığı varsa motor yağ sızdırıyor demektir bu gibi durumlarda rutin bir şekilde yağ çubuğunuzla yağı kontrol ediniz eğer cihazda yağ sk sık bitiyor ve artık neredeyse motorsikletiniz alttan yağ akıtır duruma gelecek kadar bu sorun artıyorsa tamirat içinde gerekli maddi olanaklarınız çok az sa cihazın yağ keçeleri değişene kadar belli bir süreliğine yağlamayı motorsiklet yapamayacağından belli bir oranda geçici süreyle benzine karıştırabilirsiniz ancak çok dikkatkli olunuz aşırı yağ koyma durumunda karburtaör iğnesini tıkayabilir başınıza iş alabilirsiniz yani 4 zamanlı motora yağ sızıyor yağlama yapılamıyor yada yağ pompası çalışmıyor ise tamir parası için süreye ihtiyacınız varsa olağan dışı durumlarda geçici bir süreliğine motoru yakmamak amacıyla yağ ekleyebilirsiniz.
    Ancak kısa süre içinde cihazın yağ keçelerini gerekiyorsa yağ pompasını değiştirmeniz gerekecektir.Unutmayınız ki cihazınız 4 zamanlı ve sağlamsa yağ akıtmıyor yağ çubuğunuz yağ durumunu sağlıklı gösteriyorsa kullanmanıza gerek yoktur sadece 1000 km de bir yağ değiştiriniz.
    Sabır edip okuyan arkadaşlarıma teşekkürlerimle.
    Kazasız arızasız yolculuklar dilerim.

    Bugün, 16:37 PM

    --------------------------------------------------------------------------------


    Değerli kardeşlerim aslında teoremde bakacak olursak hepiniz haklısınız.Bakın aklınızda soru işaretleri kalmasın detaylıca anlatacağım.
    Sizinde bildiğiniz gibi eski iki zamanlı mz veya romet yada java ve iki zamanlı vespa motorsikletlere 50 de bir oranında(50 litrede 1 litre) yağ karıştırılırdı bu motorsikletlerin ortalama benzin depolarının 4 ila 12.5 litre civarında olduğunu düşünecek olursak bu vasati 20 ila 150 gram arasında değişecektir.Bu örneğini verdiğim iki zamanlı motorsikletlerin bir gurubu yağ ve benzin haznesi iki ayrı şekilde olup ikiside yeterli miktarda doldurulup karıştırma oranı motorsikletin sistemine bırakılırken daha eski guruplarda ise benzin ve yağ benzin deposuna kullanıcının belirlediği daha doğrusu firmaların tavsiye ettiği bu ortalamada yani vasati 50 de bir oranında katılırdı.Ancak şu anda hepinizin kullandığı motorsikletler ki bunlara çin ve japon mallaerıda dahil 4 zamanlı ateşleme ve yağ pompasıyla otomatik yağlama sistemine sahip cihazlar, ziyadesiyle yağlama mantığıda günümüz şartlarına göre değiştirilmiş durumda bunun sebebi daha temiz bir çevre kullanıcıya daha az zahmet ortamı yaratma çalışmalarıdır, ancak hala tek tük te olsa piyasada iki zamanlı motorsikletler var mesela kanuni pop corn u örnek verebiliriz.Ancak bu yeni nesil iki zamanlılarda dahi yağlama yine dört zamanlıların teknolojilerine yakınlaştırılmış durumda ama yağ değişim süresi daha kısa yani motor daha çok yağ kullanımı istiyor,Tabi bu na nazaran iki zamanlı motor yağlları 4 zamanlıların neredeyse yarı fiyatıdır.Şimdi şu 4 zamanlı motorsikletlerimize yağ katabilirmiyiz hadisesine gelelim.Bakınız 100 ila 200 cclik 4 zamanlı bir motorsikletin kendi yağ haznesinin kapasitesi 750 gram ile 1250 gram arasında farklılık gösterir ve deponunz üst tarafta iken yağ hazneniz motorsikletinizin motorunun altına denk gelir ve püskürtme yöntemi ile yağ pompanız tarafından motorunuzun marşına bastığınız anda piston ve grank kısımlarına gönderilir yağlamada cihazın üretici firmasının ananliz ettiği oranlarda olur.Bu na ilaveten birde siz benzine yağ karıştıracak olursanız aşırı yağlamaya neden olur performans ve güç kaybedersiniz.ancak olağan üstü durumlarda mecburen koymanız gerekebilir şimdi diyeceksinizki nedir bu durumlar bakınız motorun yağ haznesi yağ kapağı birleşim noktalarının aralsında yağ keçeleri bulunur ve kalitesiz üretim yada ikinci el fazla yıpranmış servis bakımsız cihaz kullanımı nedeniyle bazılarınızın cihazlarının bu yağ keçeleri yağ kaçırır duruma gelir bunuda elinize aldığınız kuru bir bezi motorunuz temiz durumdayken 1 km yol yaptıktan sonra bezi motorunuzn alt tarafına sürterek anlayabilirsiniz bezde birikmiş yağ artığı varsa motor yağ sızdırıyor demektir bu gibi durumlarda rutin bir şekilde yağ çubuğunuzla yağı kontrol ediniz eğer cihazda yağ sk sık bitiyor ve artık neredeyse motorsikletiniz alttan yağ akıtır duruma gelecek kadar bu sorun artıyorsa tamirat içinde gerekli maddi olanaklarınız çok az sa cihazın yağ keçeleri değişene kadar belli bir süreliğine yağlamayı motorsiklet yapamayacağından belli bir oranda geçici süreyle benzine karıştırabilirsiniz ancak çok dikkatkli olunuz aşırı yağ koyma durumunda karburtaör iğnesini tıkayabilir başınıza iş alabilirsiniz yani 4 zamanlı motora yağ sızıyor yağlama yapılamıyor yada yağ pompası çalışmıyor ise tamir parası için süreye ihtiyacınız varsa olağan dışı durumlarda geçici bir süreliğine motoru yakmamak amacıyla yağ ekleyebilirsiniz.
    Ancak kısa süre içinde cihazın yağ keçelerini gerekiyorsa yağ pompasını değiştirmeniz gerekecektir.Unutmayınız ki cihazınız 4 zamanlı ve sağlamsa yağ akıtmıyor yağ çubuğunuz yağ durumunu sağlıklı gösteriyorsa kullanmanıza gerek yoktur sadece 1000 km de bir yağ değiştiriniz.
    Sabır edip okuyan arkadaşlarıma teşekkürlerimle.
    Kazasız arızasız yolculuklar dilerim.

  5. #45
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    valla biliyorsunuz Van da her yer kaçak benzin üçkağıtçılar daha fazla kazanmak için benzine zaten yağ katıyorlar o üzden bi skıntı olmuyor sadece egzozdan beyaz duman çıkıyor
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  6. #46
    ceyhun__22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    CBF150
    valla motorda ne eder bilmem de kamyonlara teneke teneke yağ yaktıran kamyoncuları gördüm diesel de bişi olmuo heralde.Garajlardan 10 numara yağ alıp mobylette me bende oranca bayağı bol atıp yaktırmıştım bir zararı olmadı.Ama mobylet sonucta siz denemeyin.

  7. #47

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    kim hortlattı neden hortlattı bu mevzuyu böle

  8. #48

    Üyelik
    17 Eylül 2008

    diesel motorlar ve ayçiçek yağı

    sayın ceyhun22,

    diesel motorlar, aslında / özünde , salt yağ ile çalışmak için dizayn edilmişlerdir.

    bir kamyonun deposunu boşaltın ve içine saf / sadece ayçiçek yağı koyun; basın marşa ve gayet güzel , hatta diesel yakıttan daha guzel yol alırsınız ama maliyet hesabına bakmamanız lazım

    zeytin yağının vizkozitesi biraz daha yuksek oldugu ıcın pek tavsıye edılmez ama ayçiçek yagı, fındık yagı, mısır yagı gıbı yaglarla diesel motorlar harıka ısler cıkartırlar.

    ancak ne yazık kı dıesel bır makınanız yoksa ! , sız gene de benzını tercıh edın motorsıkletınızde

    saygılarımla

  9. #49

    Üyelik
    20 Nisan 2009
    4 T motora yağ konulmaz motor içinde kurum yapar motorun düzeni bozulur kurumdan dolayı supaplar belkide kapanamaz hale gelir.Sakın yağ falan koyma benzine . 4 zamanlılarda zaten yağlamayı karteldeki yağ sağlıyor.Benzine yağ karıştırmana gerek yok.Zarar edersin

  10. #50

    Üyelik
    26 Temmuz 2007
    Şehir
    Edirne/Uzunköprü
    O Günler Ne günlerdi ya. Benzine yag koyup gezdigimiz günler. Jawalarda MZ'lerde Puch'larda daima yapardık bu işlemi. Hatta yag ile benzinin iyi karışması için benzini önce bidonla alır,içine yag koyar iyice salladıktan sonra depoya koyardık.Tabiki bunlar mazide kaldı artık yag pompalı motorlarımız ancak onların tadıda zevkide başkaydı yaw...
    [COLOR="Red"]:):):)KARA YOLLARINDA DEGİL!! sENİN KOLLARINDA ÖLEYİM.ÖLÜMLE DANS EDEN ŞÖFÖR YAMAHA R6..):):)[I][B][/B][/I][/COLOR]

  11. #51
    ceyhun__22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    CBF150
    Alıntı yuzucu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sayın ceyhun22,

    diesel motorlar, aslında / özünde , salt yağ ile çalışmak için dizayn edilmişlerdir.

    bir kamyonun deposunu boşaltın ve içine saf / sadece ayçiçek yağı koyun; basın marşa ve gayet güzel , hatta diesel yakıttan daha guzel yol alırsınız ama maliyet hesabına bakmamanız lazım

    zeytin yağının vizkozitesi biraz daha yuksek oldugu ıcın pek tavsıye edılmez ama ayçiçek yagı, fındık yagı, mısır yagı gıbı yaglarla diesel motorlar harıka ısler cıkartırlar.

    ancak ne yazık kı dıesel bır makınanız yoksa ! , sız gene de benzını tercıh edın motorsıkletınızde

    saygılarımla

    yok yaw benim dediğim de 10 numara ince sarı yağ.Mısır yağı falan değil.Mazottan kesinlikle hesaplı tenekesi 23 liraydı ben bir tane aldığımda.Her depoya bi 250 gram filan attım. Ama iki zamanlı olduğundan bişi olmadı heralde.

  12. #52

    Üyelik
    17 Eylül 2008

    10 numara yag

    muhterem ceyhun22,

    adı ustunde o da bır tur yag zaten

    ama aklında bulunsun, bır gun, bır yerde dıesel bır aracla yakıtsızlıktan yolda kalırsan, depoya guvenle aycıcek yagı, mısır yagı koyabılırsın. gayet de cevre dostu bır sekılde yoluna devam edebılırsın.

    ama 4 zamanlı motorlara yag koymana gerek yok. zaten yaglama gereklı sekılde ve mıktarda sıstem tarafından yapılıyor. hatta yazılanlarda oldugu gıbı bu motoruna buyuk zarar verır.

    kazasız belasız surusler.

  13. #53

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    illa yağ koymak istiyorsanız benzinlilerde en ucuz benzin olan 95 oktan katkılı olan bi çeşidi var.ben bp de sormuştum neden die bu ucuz bu pahalı 2 side aynı oktanda.görevli adamın dediğidir '' bu benzinde içinde yağ katılı ondan kalitesi düşük fiyatıda düşük'' dedi. bi zararı olurmu bilmem ama cbf 150 var iken almıştım bi problemle karşılaşmadım

  14. #54
    sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    Şişli/İST.
    Motosikleti
    nexus500'den gsr600'e terfi etmişti bws100'e düştü
    yeni motor derken enjektörlüleri işin içine katmıyosunuz heralde. sonra enjektör elinizde yandım allah diye gezersiniz. ama karbüratörlülere yağ koyarsanız bişey olmaz, tabi ki belli bir ölçüde. sinek ilaçlama aracı gibi gezersiniz sadece.

  15. #55

    Üyelik
    31 Ocak 2009
    Şehir
    siirt
    Motosikleti
    125 kt gerisi hikaye
    arkadaşım bende bi ara denedim motor yağ yakmaya başladı silindir piston segman komple değiştirdim 2 zamanlı motosikletler için yapılıyor mz jawa planet vb yeni motorlarda yok

  16. #56
    ceyhun__22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    CBF150
    Alıntı yuzucu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    muhterem ceyhun22,

    adı ustunde o da bır tur yag zaten

    ama aklında bulunsun, bır gun, bır yerde dıesel bır aracla yakıtsızlıktan yolda kalırsan, depoya guvenle aycıcek yagı, mısır yagı koyabılırsın. gayet de cevre dostu bır sekılde yoluna devam edebılırsın.

    ama 4 zamanlı motorlara yag koymana gerek yok. zaten yaglama gereklı sekılde ve mıktarda sıstem tarafından yapılıyor. hatta yazılanlarda oldugu gıbı bu motoruna buyuk zarar verır.

    kazasız belasız surusler.
    saygıdeğer bir o kadar da muhterem yüzücü bey
    20 mesajımda da ben mobylet kullanıyorum (bilmiyosan soliyim 2 zamanlıdır ) dedim avatarımda da resmi var 4 zamanlıya ne olmuş ki bana diyon yahu..

  17. #57
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    O yağı bazen yeni yapılmış motorları çok az deposuna atarlar ve LPG li araçlara atarlar LPG kuru olduğu için subapları ve yerlerini bozar o yüzden arada bir yağ karburatörün ordan verilir tabi enjeksiyonluysa LPG araçlar için olan yağdan başka şansınız yok.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)