önce bujilerini çok çok uzun bu şekilde kullandığında ise motorunu (motosikletin değil motor) çöpe atarsın.
önce bujilerini çok çok uzun bu şekilde kullandığında ise motorunu (motosikletin değil motor) çöpe atarsın.
2 zamanli motorlarda dusuk cc den daha fazla guc elde edildigi icin benzin yag karisir pistonlara bu karisim gider ve motora zarar vermez 4 zamanlilarda ise sadece egsozdan duman cikar buji capak yapar hic bir yarari olmadigi gibi motor hizini ve performansini dusurur onun icin karistirma yagi benzini ayri koy kolay gelsin
yakın bir arkadaşım dün gece honda innova marka motorunun benzin deposuna motor yağı koymuş ve motor teklemiş gaz yemeyip. şimdi çalışmadığını söyluyor. bu konunda servise goturmeden kendi yapabileceğimiz birşey var mı arkadaşlar yağlı benzini boşalttıktan sonra?
nekadar koymuş yagı yağ neymiş ? eyer 2 zamanlı motor yagı ise sadece duman yaptırır bujiyi biraz kirletir 4 zamanlı yag koyduysa karbüratörü tıkar tıkamasabile subap ve sekmanlara zararı var karbüratörü temizlesin çalısır.
4 zamanlı motor yağı maalesef. umarım sekmanlar zarar gormemiştir açıp temizliycez artık karbüratörü.
performans düşer mühendislerin bir bildikleri var ki oktanlı benzin tavsiye ediyorlar mesela ybr,c
g,cbf tipi motrlarda kurşunsuz benzin kullanılıyorki performans verimli olsun
Okuduğum doğruya yakın tek mesaj bu...Tebrikler.....
Hiçbir şekilde yazdıklarının doğruluk payı yok.... Nerden duydun bunları bilmiyorum ama bidaha araştır.....
Çok saçma..... Hatta gülünecek bir yazı.....
4 Zamanlı motorlarınıza (eğer ybr titan cbf150 ) 1 depo yani 10 litre falan ortalama dersek depoyu doldurduğunuzda 200 gr yağ Ama benzinliklerde satılan 2 zamanlı yanıcı özelliği olan motor yağlarından koyarsanız hem motorunuzdaki aşırı sesi hem de motorunuzu korumayı sağlamanıza yardımcı olur... Kesinlikle bir zararı yoktur....
Tarafımdan yıllarca denenmiş bir olaydır.... Ama sadece düşük cc li commuter tarzlı motorlarda....Yüksek cc li motorlarda koyulmasına gerek yoktur... Zaten dalga da geçerler adamla.....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
kardeş düşüncen güzel ama bunun hiç mantığı yok.eğer öyle olsaydı mühendisler buna şu oranda yağ katın diye yazarlardı sanırım.zaten yağ pompan sağlamsa her yer yağlanıyor.daha neresi yağlanıcak onuda anlamadımillada denemek istiyosan stunç63 kriterlerinde koy derim.fark olacağını sanmıyorum ama eğer oranı fazla olarak kaçırırsanyandın demektir.benzin filitren tıkanabilir,bujin ateşlemede zorluk çekebilir.karbüratör memeleri yada enjeksiyonluysa enjektörlerin tıkanma riskiyle karşı karşıyasın.bunuda unutma!!!(haa bu arada egsozundan çıkan aşırı duman yüzünden küfür yemekte çabası olabilir)
4 zamanlıya kesınlıkle yağ konmaz bujıler yaglanırs bıda calsmaz motorun ama ıkı zamanlılarda sartmıs bu motorun uzun omürlü olması ıcın
4 zamanlıya yağ koyarsak şu olur..piston emme sırasında yağlı benzin silindire hızla dolar.bu esnada silindir gömleğine gerek yağ gerek benzin yapışır.yağın yapışma özelliğinden dolayı en çok yağ yapışır..ve piston sıkıştırmaya gider.Gider iken sekmanlar gömlek çeperinde yağ ile karşılaşır.Ve yanma odasının ortasında patlama gerçekleşir.Gömleğe yapışmış olan yağ daha soğuktur.patlamayla birliklite bu yanamaz.Bu iyidir.Yağlanma yapılmıştır.Fakat buji daha kısa zamanda yağlanır.Görevini aksatır.
2 zamanlı jawa larda 40 litreye 1 litre oranında yağ karıştırılır (benzinin zekatı oranında yani )
4 zamanlı motorlarda yağ karıştırmaya gerek yoktur. 2 zamanlı motorlardaki oranda yağ karıştırırsanız bujiyi yağlar ve motorunuz çalışmaz. Her depoya 1-2 kapak yağ katarsanız bir sorun olmaz. Sadece egzostan beyaz duman çıkar (bunu sebebi yağın yanmayıp buhar halinde atılmasıdır sis makinalarında da yağ kullanılır zaten). Eski 4 zamanlı motorlar kurşunlu benzine göre ayarlanmıştır. Eğer şimdiki benzinler vuruntuya neden oluyorsa depoya 1-2 kapak yağ atmak bu sorununuzu çözecektir. Hatta bir ara total benzin istasyonlarında eski model otomobilleri kurşunsuz benzinle çalıştırabilmek için katkı dağıtıyorlardı. Bu katkıda makina yağı kıvamında bir yağ idi zaten. Aşağıdaki grafikte 2 zamanlı motorun neden karterden yağlanamadığı ve neden benzine yağ karıştırıldığı net olarak görülüyor. Burda emme işlemini yapan kısım pistonun alt kısmı yani krankın bulunduğu kısımdır. Emm işleminden sonra bu kısımın aşağı hareketi ile benzin yağ karışımı pistonun ateşelemenin olacağı üst bölümüne aktarılmaktadır. Bu nedenla bir karter ve yağ haznesi olması imkansızdır.
4 zmanlı motorlarda motora yağ konmaz , zararlıdır. Bujiler yağlanır , yanan yağ kurum yaparak , hem bujileri hem subapların kurum yapmasına sebap olur. kurumlanan subaplar ,zamanla geçirmezlik işlevini kaybeder . Motora en az vereceği zarar , üst kapak ve subaplar sökülüp yeniden alıştırmak gerektirir. bu da yarım motor yapmak olur. ama bu bir defada olmaz zamanla olur. 2 zamanlı motorlarda ise motora 1/40 oranında yağ konur 2 zamanlı motorlarda yağ karteri olmadığından motor yağlamasını bu şekilde yapar . başka bir amacı yoktur. aslında iki zamanlı motorların ömrü 4 zamanlı motordan kısadır ama performansı yüksek olur. eğer 2 zamanlı motora iki defa benzın alırken yağ koymayı unutur ve zun yol yapmaya kalkarsan yolda sen motoru taşırsın motor seni değil . umarım yeteri kadar aydınlatmış oldum . 4 zamanlı motora kesinlikle yağ koymayınız.
sizin basit ve pis olarak değerlendirdiğiniz iki zamanlıdan 125 cc den 30 hp güç çıkıyor demekki bir teknoloji ve yapısal üstünlük var
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_N...:queen::queen:
eskıden mz e 1 depoya 1 kapak atardık fazla koyunca sıyah duman atıyor yolda şerıt bırakıyor :=))
ya benim gibi bir cahil bile bilir 4 zamanlı motora yağ konulmayacağını :D
düzeltiyorum benzine yağ konulmayacağını.
2 zamanlı motorsikletlerde ( yeni modeller hariç ) ek bir yağ haznesi olmadığından yağ ( 2T- İki zamanlı motor yağı )benzine katılarak yağlanma sağlanır.Yaklaşık olarak oranı 17 litrelilk ortalama bir depo için 0,5-0,6 litredir.Yağ oranının fazla katılmış olması egsozdan beyaz dumanın fazla çıkmasına neden olur ve ayrıca bujide yağlanma vede dolayısıyla motorda boğulma gözlenir.Depoya benzinle birlikte yağ konulmasını bir artısı ise deponun uzun süre kullanılmadığı durumlarda pas yapmasını engeller.Bu süre sonrasında motor ilk çalıştırıldığında yağ deponun dibine çöktüğünden rahat çalışması için motor iyice sallanır ve benzin-yağ oranının karışması sağlanır.4 zamanlılarda yağ haznesi ayrı olduğu için benzine yağ katılmaz.
...dunpa55...Geology Engineer & Profession of Engineering Management
...55VATAN41MEKAN...
ben motoruma ne yağ bulsam koyuyorum
GKN MOTORS
Ben kullandım hiçbirşey olmuyor. yaklaşık 2 depo kadar (çok mecbur kaldım başka benzin yoktu) yağlı benzin kullandım. Egzozda kurumlaşma var, motor duman çıkarıyor ve performansı çok çok düşük gidiyor. Özellikle düşük rolantilerde ve yokuş inerken buji yağlamasından stop ediyor. Ayrıca soğuken viteste vurdurarak dahi çok zor çalıştı. Tavsiye etmem
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)