TOPLU SÜRÜŞ HK. BİLMEMİZ GEREKENLER
-
02 Ağustos 2005, 22:35
#1
Reklamlar
-
02 Ağustos 2005, 22:37
#2
Schluss fahrer icin "kilit surucu" diyebilirsin. Bu adam kilittir, cunku grubun dagilmamasi, emniyeti, liderle haberlesme gibi konular onun sorumlulugundadir. Liderin sag kolu her zaman kilit surucu olma adayidir. Bir kavsaga gelindiginde grubun gerisi kaybolmasin diye lider 2. surucuyu kavsakta birakip yola devam eder, bu surucu grubun tamami o kavsaktan dogru yone sapincaya kadar bekler, sonra en sona, kilit surucu olarak gecer. Bir evvelki kilit adam ise butun grubu teker teker sollayip, herkesin durumunu kontrol ederekten liderin hemen arkasina 2. surucu olarak yerlesir.
bu mesaj alıntıdır ben sadece copy paste yaptım
Motorize07.com Antalya Team
-
02 Ağustos 2005, 22:44
#3
Çok önemli bir konuya değindiniz üstadlar.
Bu kültür henüz bizim gruplarımızda oluşmadığı için, yıllardır toplu gezilere katılmıyorum ben.
FD - çizimler inanılmaz ,
DD yorumların inanılmaz,
CBR espirin inanılmaz ve sino sen en deli inanılmaz sınnn. 8)
--------------------------------------------------------------
Sıra geldi FD ve DD üstadların verdiği ve dikkat çektiği güzel bilgileri pekiştirmeye :o
Kaynakça : www.americancruisers.us
Dağınık ve disiplinsiz bir grup yerine organize olmuş bir grup olarak yapılan bir sürüş tüm sürücüler için daha güvenli bir sürüş sağlamaktadır. Bu hem grubun kendinden hem de dışardan gelebilecek etkilerde görülebilir. Eğer bir grup düzenli bir şekilde seyahat ediyorsa bireyler birbirlerinin yoluna çıkmayacakları gibi yoldaki diğer araçların grubu rahatsız etmelerini de caydırılmaktadır.
Bir motorsiklet grubu içinde grup hainde sürüş kuralları konduktan sonra herkesin bunlara uyması beklenir. Kurallara uymayan ve diğer grup üyelerinin güvenliğini zedeleyecek davranışlar sergileyen sürücüler uyarılır. Bu tutumları sürdüğü takdirde grup aktivitelerine alınmazlar.
Aşağıdaki kurallar farklı kaynaklardan toplanmıştır. Birçok grup benzer kuralları uygulayarak seyahat ederler.
El İşaretleri
Fermuar düzeni
Şerit değiştirme
Trafik Işıkları ve Kavşaklar
Grup parkı
Road Captain görevleri
Tail Gunner görevleri
Buluşma noktasına muhakkak dolu depo gelinir.
Eğer sürat, keskin viraj, vs. gibi özel endişeleriniz varsa muhakkak Road Captain'a bilgi verin.
Eğer grubu varış noktasından önce terkedecekseniz muhakkak hem road captain'a hem de Tail Gunner'a bilgi verin. Ayrıca grupda önünüzde ve arkanızda olacak sürücülere de bilgi verin ki, bir problem olduğunu düşünmesinler.
Eğer fermuar düzeninde bir sürücü grupdan ayrılırsa onun arkasındaki sürücüler çizgi değiştirerek boşluğu kapatırlar.
Eğer motorunuzun benzin menzili düşükse road captain'a söyleyin. Aynı şey mesane menzili için de geçerlidir.
Muhakkak tahmin edilen hava koşulları için uygun giyecek bulundurun.
Eğer sürüş gece de devam edecekse gözlerinizi korumak için uygun gözlükler bulundurun.
Otobandan çıkarken muhakkak süratinizi muhafaza edin ki, arkadan gelen sürücüler otobanda uygunsuz bir sürate düşmek zorunda kalmasınlar.
Yeni (ve tecrübesiz) sürücüler mümkün olduğu kadar ön sıralarda yer almalıdırlar.
Herhangi bir acil durumda grubu uygun bir şekilde durdurmak road captain sorumluluğundadır. Eğer bir motor bozulursa vs. o motor sağa yanaşır ve durur. GRUP DURMAZ. Tail Gunner duran motor ile ilgilenecektir. Road Captain grubu güvenli bir yerde durduracaktır.
El işaretleri
Her sürücü önündeki sürücü tarafından yapılan el işaretini tekrarlayarak grubun arkasına bu bilgiyi geçirmelidir.
STOP
SOLA DÖNÜŞ
SAĞA DÖNÜŞ
YAVAŞLA
HIZLAN
TEK SIRA
FERMUAR DÜZENİ
DÜZENİ SIKLAŞTIR
Eğer Road Captain motorların birbirine daha yakın seyretmeleri gerektiğini düşünüyorsa (ki bu genellikle Tail Gunner tarafından uyarılır), sol kolunu kaldırarak elini sürekli açıp kapar. Tüm sürücüler bunu tekrar ederek motor aralarındaki gereksiz mesafeleri kapatırlar.
UYARI
Bu işaret her sürücü tarafından başlatılabilir. Tehlike arzedecek herhangi birşey gören her sürücü eliyle onu işaret eder. Takip eden tüm sürücüler bunu tekrarlayarak tehlikeden kaçınırlar.
Fermuar Düzeni
Güvenlik nedeniyle eğer aksine bir karar yoksa fermuar düzeni ile seyahat etmek en doğru yöntemdir
Fermuar düzeninde direk olarak aynı çizgide önünüzde bulunan motorla en az 2 (iki) saniye mesafe bulundurmak gerekir. Otoban süratinde giderken bu 2 saniyenin hayli büyük bir mesafe olduğunu düşünebilirsiniz, ancak herhangi bir problem durumunda olayın farkına varana kadar 2 saniye geçer gider.
Peki bu 2 saniye nasıl ölçülebilir ?
Kolay :
Önünüzde giden motorun yanından geçtiği sabit bir cismin yanından siz de geçene kadar şu cümleyi söyleyin:
"Only a fool breaks the two-second rule."
Tabii bunun yerine siz türkçe bir muadilini de bulabilirsiniz. ;-)
Tail Gunner tam şerit ortasından tüm ışıkları yakılı olarak gider. Böylelikle Road Captain onu rahatça görürü ve tanır.
Şerit Değiştirme
A. Basit Şerit Değiştirme
Bu çoğunlukla kullanılabilecek yöntemdir.
Tail Gunner şerit değiştirerek geçilecek olan şeriti güven altına aldıktan sonra Road Captain sinyal vererek şerit değiştirme kararını bildirir. Bunu gören tüm sürücüler de sinyal vermeye başlarlar. Daha sonra Road Captain şerit değiştirir. Onu takip eden tüm sürücüler de şerit değiştirir. Burada en önemli nokta hiçbir sürücünün önündeki sürücü şerit değiştirmeden şerit değiştirmeye başlamamasıdır.
B. Arka Doldurma
Bu yöntem yeni şeritte gerekli miktarda aralık bırakılamayacak durumlar için uygundur. Mesela sağ şeritten orta şeride geçmeye çalışırken sol şeritten diğer araçların bırakılan boşluğa girmesi durumunda bu yöntem kullanılır.
Road Captain hangi şeride geçmek istiyorsa o sinyalini verdikten sonra tüm sürücüler sinyallerini yakarak bu bilginin Tail Gunner'a ulaşması sağlanır.
Tail Gunner şerit uygun olduğu zaman yeni şeride geçerek oradan gelecek trafiği keser.
Tail Gunner trafği kestikten sonra Road Captain elini omuz hizasından dışarı iterek işaret verir. Tüm sürücüler işareti tekrarlar. Bu bilgi en arkadaki sürücüye ulaşınca en arkadaki sürücüden başlayarak sırayla yeni şeride geçilir. Önemli husus arkanızdaki sürücü şerit değiştirmeden sizin şerit değiştirmemenizdir.
Trafik Işıkları ve Kavşaklar
Grup olarak seyahat ederken bir trafik ışığında veya kavşakta durmak zorunda kaldığınız zaman fermuar düzeninden ayrılarak diğer sürücünün yanına geliniz ve ikili gruplar halinde durunuz. Bu grubun boyunu yarıya indirir. Kavşaktan çıkana kadar bu düzeninizi muhafaza ediniz. Bu şekilde grubu en kısa zamanda kavşaktan geçirerek grubun bölünme riskini azaltırsınız.
Eğer siz henüz trafik ışıklarından geçemeden kırmızı yanarsa bir kere korna çalarak durun. Kırmızıda geçmeye çalışarak grubu riske atmayın. Road Captain grubu yavaşlatarak veya uygun bir yerde durdurarak sizi bekleyecektir.
Grup haline güvenli park
Düzenli bir şekilde park etmek grubun en hızlı ve güvenli şekilde trafikten çıkarak park haline geçilmesini sağlar, ancak daima park etmeyi beklerken trafiğe maruz kalacak sürücüler olabilir.
Eğer yer müsaitse her sürücü park edeceği yerin önüne gelerek geri geri park yerine girmelidir. Bu hayli hızlı yapılabilir, çünkü hiçbir sürücü bir diğerini beklemek zorunda kalmayabilir.
Eğer grubun en sonundaysanız ve parketmek için akan trafikte beklemek zorundaysanız bir tur atarak vakit geçirin ve sonra tekrar park yerine geliniz.
ROAD CAPTAIN
Güvenli bir sürüş sağlamak
Şartlar ve sürücü yeteneklerine göre güvenli bir sürat belirlemek
Şerit değiştirme, durma, yol şartları ve grup formasyonu hakkında sürücüleri el işaretleri ile uyarmak
Grubun kontrol ve bütünlüğünü muhafaza etmek
Rotayı önceden gitmek
Rotanın haritasını çıkartmak
Dinlenme noktaları belirlemek
150 km'lik aralıklarla benzin molaları ayarlamak
Yol çalışmaları ve tehlikeler için önlemler almak
Seyahat öncesi sürücüleri bilgilendirmek
Seyahat planlarını açıklamak
Gidilecek yer
Tercih edilecek rota
Seyahat mesafasi ve süresi
Planlanan molalar
Benzin
Yiyecek
Resimler
İhtiyaç molaları
Grup sürüşünün nerede başlayıp nerede bittiği
Diğer Road Captain'ler kimler
Tail Gunner'lar kimler
Road Captain ve Tail Gunner'ların görev ve sorumlulukları nelerdir.
Diğer sürücülerden özel koşullar hakkında bilgi almak
Tıbbi ihtiyaçlar
Sürat/Viraj
Küçük benzin deposu
Küçük ç.ş deposu
Otoban trafiğine alışkanlık
TAIL GUNNER
Tail Gunner Road Captain'ın gözleri gibidir.
Grup Formasyonunu gözler, her türlü potansiyel problemden Raod Captain'ı haberdar eder.
Diğer araçları gözler ve grubun arasına girmek isteyen araçlar veya aşırı rüzgar yaratan ağır vasıtalar gibi potansiyel tehlikeleri Road Captain'a bildirir.
Yandan karışan yolları/şeritleri gözler. Gerektiğinde bu şeritlere geçerek buradan gelecek trafiğin grubun arasına girişini engeller.
Road Captain'ın talimatı doğrultusunda şerit değiştirmelerde ilk olarak şerit değiştirerek o şeridi güvence altına al .
Motorize07.com Antalya Team
-
02 Ağustos 2005, 23:23
#4
Dostum cut copy yapan parmaklarına sağlık... üzülme cut copy yapmak ayıp değil.. Yeter ki emeğe saygı gösterip kaynak belirtmek.. Bak sen buraya cut copy yapmasaydın ben bu yazıyı o kadar işimin arasında arayıp bulamaz ve okuyamazdım.. Ama buraya getirmişsin ben çayımı yudumlayarak oturdum ve okudum.. Hatta bende kaynak belirterek siteme ekleyeceğim.. Teşekkürler
-
03 Ağustos 2005, 00:43
#5
******, gerçekten görsel öğelerle de desteklenmiş cok güzel ve bilgilendirici bir yazı. Özellikle daha önce grup sürüşü yapmış kişiler, bunları okuyunca bazı şeyleri daha iyi anlıyo ve bundan sonraki sürüşlerde bunları bilerek gidecek olmanın zevkini yaşıyo (ben ben ben )
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
-
03 Ağustos 2005, 00:48
#6
Kaan eline sağlık gezide bunları uygulaması senin görevin
-
03 Ağustos 2005, 03:37
#7
emeğin için teşekkürler arkadaşım.
Her zaman dogruyu söyle,ne söyledigini hatırlamak zorunda kalmazsın!!
-
03 Ağustos 2005, 03:43
#8
çok güzel düşünmüşsün, teşekkürler ******..
sevgilerimle..
saygılar...
Tanrının değirmeni ağırdır ama iyi öğütür.
>>>koraytras<<<
-
03 Ağustos 2005, 10:33
#9
Admin
Sagol ****** guzel bir yazı
-
03 Ağustos 2005, 10:55
#10
teşekkürlerr böyle yararlı bilgileri arkadaşlar bizlerle
paylaşırsa sevinirimmmmm
ama bu işi pratiğe dökmemiz lazımmmmm
sık sık gezmeye gitmek lazımm
-
03 Ağustos 2005, 11:06
#11
kardes tesekkurler cok faydalı bılgıler gercı bunu burda yollarda uygulamak cok zor enazından sımdılık okadar cok bılıncsız sofor warkı trafıkte ama neyapmak lazım pes etmıcez bı sekılde bu kurallara uyucaz herkes motosikletin trafıktekı onemını anlayana kadar pes etmıcez dayanısma baslatcaz
saygılar...
''Çekemedim Akça Kızın Göçünü , Yol Ver Bana Çubuk Beli Geçeyim''
AB RH (+)
-
03 Ağustos 2005, 11:57
#12
Kaan Antalya grubu için olan grup sürüş düzenini senin bizimle paylaştığın bu güzel yazıyıda içine laraktan yaptım. Gerçekten çok gerekli ve bir o kadarda hayati önem taşıyan bir yazı olmuş. Copy Paste yapan ellerine sağlık . Allah iniş takımlarına zeval vermesin ...
Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.
-
03 Ağustos 2005, 12:30
#13
ne demek arkadaslar elimden geldıgı kadar ne bulursam ne bilirsem palaşırım nede olsa motosiklet.net kardeşligi biraz fromalanya ya katılıyorum bunu uygulamak zor gıbı ama uygulaya bılırsek cok guzel bir olaya imza atmış olacagız en azından antalya gurubu oalrak deneyelım bir gezide
Motorize07.com Antalya Team
-
03 Ağustos 2005, 12:42
#14
Bu ne güzel anlatım boyle
-
03 Ağustos 2005, 12:48
#15
arkadaşlar bunları sizlerin türkiye şartlarında uygulayabilcenize inanmıyorum çünki ne yol durumu nede araba sürücülerinin trafik bilinci buna olanak sağlamaz siz en iyisi türkiye şartlarına göre bi sürüş taktiği geliştirin
-
03 Ağustos 2005, 12:59
#16
bizde deneyeli mdiyoruz saten belki bakarsın tutar ha tutmadımı ozaman dedigin gibi gene guzel bir şekil yaparız
Motorize07.com Antalya Team
-
03 Ağustos 2005, 21:49
#17
Forumdan Uzaklaştırıldı
cok guzel bısey.acaba boyle bı gezı yapmak nasıp olcakmı bıze.???
-
03 Ağustos 2005, 22:50
#18
Arkadaşlar daha çok resim koyun resimler bakmak çok zevkli Oluyor AAYnı çizgi flim gibim şaka bi yana faydalı bilgiler.
RoMaNs_ Özgür Olmak için Uçmaya, Uçmak İçin Kanatlara Gerek Yoktur ( GSX-R 750 ) YeTeR..
-
03 Ağustos 2005, 23:34
#19
Bence de, bilinmesi elbette faydali olacaktir ama. Türkiye için biraz daha farkli metodlar uygulansa daha yerinde olur bence.
Ama yazilar oldukça yalin ve bilgilendirici, animasyonlar da ayri bir tatli olmus zaten. Sadece yazi olsa hem okumaya üsenebilir, hem de okusam da gözümde canlandiramadigim noktalari anlamadan geçebilirdim.
Gerçekten bana pek faydasi oldu bu yazinin, yazanin da , copy-paste yapanin da ellerid ert görmesin. Ahh bir de Allah kismet ederse söylr bir toplu gezi yapabilsek...
Yokuşta geçme beni, düzde ezerim seni !
-
04 Ağustos 2005, 00:02
#20
arkadaşlar tüm bu resimler falan almanyadan alınmış yazılarda zaten almanca ben motosikllet klübümle böyle gezilere çıktım(almanya)burda bile böyle gurublara arbasıyla dalan maganda almanlar var böyle işlererin uygulaması tecrübe olmayınca zor çeşitli olaylar olabiliyor ama işlerde yolunda gidersede çok zevkli oluyor bilmenizi istedim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler