berliner, yok yok, gayet güzel uygulanabiliyo. Uygulanabildiğine bizzat şahit oldum. Sadece giderken liderin verdiği bazı işaretleri anlamıyordum. Onları da anlamış olacağım sonraki grup gezilerimde..
berliner, yok yok, gayet güzel uygulanabiliyo. Uygulanabildiğine bizzat şahit oldum. Sadece giderken liderin verdiği bazı işaretleri anlamıyordum. Onları da anlamış olacağım sonraki grup gezilerimde..
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
dostum örnek davranışından dolayı seni tebrik ederim saol
yeni başlıcak (ben) yada başlayan arkadaşlar için eminim bu aydınlatma çok yararlı olacaktır
dileriz kıdemli motorcu arkadaşlaradan bu tip aydınlatmaların devamı gelir
işte geldim burdayımmmmm
Arkadaşlar Berliner'e katılıyorum bütün grubu geçmeye karar verip ortasında vaz geçen bir magandanın gruba dalmasını nasıl engelliyosunuz bu tekniklerde...
Medeni yol koşullarında çok faydalı teknikler olduğu kesin ama malum Türkiye balta girmemiş orman şartlarında bir trafiğe sahip
Herkesin Gününün Harika Geçmesi İçin 17 Tüyo
1) İlk yapmanız gereken şey sürüşü organize etmek. Bunu bir park yerinde toplanıp da yapabilirsiniz, elde haritalar, cep telefonu numaralarıyla bir toplantı düzenleyerek de…
2) Unutmayın, toplu sürüş, iş güvenliğe gelince, her grup kararına uymak demek değildir. Kendi sürüşünüzü yapın ve asla kendinizi rahat hissettiğinizden daha hızlı gitmeyin.
3) Güzergâh ve mola yerlerini seçerken, grubun gücünü, tüm sürücülerin deneyimini ve gruptaki motorların sınırlarını göz önünde bulundurun. Unutmayın, onlar sizin arkadaşlarınız. Eğer uzun bir sürüş olacaksa yol boyunca birkaç mola verebilirsiniz.
4) Sürüş sırasında iletişim kurmanız gerekecek, bu nedenle kullandığınız işaretleri herkesin bildiğinden emin olun. (işaretlerle ilgili arkadaşlar bilgi vermişler. O nedenle bu konuyu uzatmıyorum. Yine de, belki ben de bir ara buradaki resimleri eklerim.)
5) Dizilişi yaparken, tecrübeli sürücülerden önde ve süpürme işinde yararlanmak daha mantıklı olacaktır. Daha az tecrübelileri ise hemen liderin arkasına yerleştirmek öncüye (front rider) hızı ayarlama konusunda yardımcı olmak için gereklidir.
6) İdeali, süpürücünün (sweep rider) bir cep telefonu bulundurmasıdır. Böylece bir motor arızalandığında ya da bir kaza olduğunda yardım çağırabilir.
7) Eğer sürüşün amacı grubu bir arada tutmaksa, lider hızı en tecrübesize göre ayarlamalıdır.
8) Sürüş sırasında bakışınızı önünüzdeki motora sabitlemeyin. Onun yerine, temel eğitiminizi hatırlayın. Doğruca girmek istediğiniz yere bakın.
9) Eğer grup sizin rahat edeceğinizden daha hızlı gidiyorsa, süpürücüye geride kalıp, kendi hızınızda ilerleyeceğinizi bildirin. Belki varacağınız yere birkaç saniye geç varırsınız; ama varırsınız ve önemli olan da bu. Bunun bir keyif işi olduğunu akılda tutun.
10) Ayrıca tüm sürücüler motorlarının bu yolculuğa mekanik açıdan hazır olmasından sorumludurlar. Daha grupla buluşmadan deponuzda bolca benzin bulunduğundan emin olun ve bakımınızı yapmış olun. Neyi kontrol edeceğinizden emin değil misiniz? T-CLOCK’u kullanın. [bu kontrol yönergesini çevirmek için şimdi zamanım yok; ama bir ara ekleyeceğim. Buraya mı eklememi tercih edersiniz, yoksa bakımla ilgili bir başlığa mı? Tercihinizi özel mesajla bildirirseniz sevinirim, bu forumda gereksiz kalabalık yaratmayalım.) Grubun önleyebileceğiniz bir mekanik sorundan dolayı durmasını istemezsiniz.
11) Eğer büyük bir grup olacaksanız, grubu 5-7 motorluk takımlara bölün. Böylece, bir sorun olursa yoğun bir anayolda 25 motor birden durmak zorunda kalmaz. Üstelik, küçük gruplar şehir sokaklarında daha rahat ilerler. [Üstelik araya girebilecek magandalara karşı da işe yarayabilir. ]
12) Yolda motorcular önden ve arkadan iki saniyelik mesafe bırakmalıdırlar.
13) Eğer grupta üçteker (trike) ya da sepet (sidecar) varsa şeridin ortasından gitmelidirler ve bir arabayla bırakılan mesafenin aynısı bırakılmalıdır.
14) Virajlar setleştiğinde ya da görüş azaldığında, tek sıraya geçin. Anayola girip çıkarken, bilet gişelerinde ya da bozuk veya şüpheli yüzeyi olan yllarda da tek sıra olmayı tercih edebilirsiniz.
15) Kavşaklarda, daha az yer kaplamak için yan yana dizilişe geçin. Yeşil yandığında ya da trafik açıldığında önce soldaki hareket eder.
16) Unutmayın, yolu birçok taşıtla paylaşıyoruz ve kavşağı trafiğe kapamak yasalara aykırı.
17) Park ederken grubu olabildiğince hızla yolun dışına çıkarmaya çalışın. Mümkünse varacağınız yerde park yerinizi hazır edin ya da en azından park ettiğiniz yerin tüm gruba yeteceğinden emin olun.
Kaynak: http://www.ama-cycle.org/roadride/groupRide.asp
Eylemlerim devam edecek…
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum arkadaşlar. Ellerinize sağlık.
:queen:
harika bilgiler,paylaştığın için çok teşekkür ederim,ama vakitsizlikten şu anda hepsini okuyamadım,mutlaka bilinmesi gereken kurallar
bu güzel bilgileri bir araya getirip paylaştıgın için cok teşekkürler .mutlaka cık faydası olucakk....
ya o ne güzel bir resim öyle ya... bittim resmen... bilgiler için emeği geçenlerin ellerine sağlık. ama bir sorum olacak. road captain tail gunner'ı göremiyor. bu durumda atıyorum, onun şeridi kapadığını veya diğer şeyleri nasıl görüyor? tail gunner road captain'a haber vereceği şeyleri nasıl veriyor?
May the Force be with McLaren Mercedes
****** Muhtesem Bir Yazi Olmuş.özellikle Benim Gibi Yeni Motoru Olanlar Için Güzel Bir Kaynak .ellerine Sağlik.
burakara13 o resim ne muhteşem şey öyle 50 yi aşkın motoru hiç birarada görmemiştim
Cumhuriyet bayramı Cadede kaç 50 motor vardı
Sadobey
dostum ellerine sağlık... ama ben yinede tavsiyem birbirlerini pek iyi tanımayan acemi arkadaşların tecrübeli arkadaşlar olmadan uzun yola çıkmamalarıdır ...gerçekten tehlikeli...
teşekkürler çok güzrelbir yazı..daha önce okumamamıştım bilgilendim sayenizde
Güncel...............
I'M BACK !!!
burdaki bılgıler için tesekkur ederım. emegı gecen ve okuyan arkadaslara
[COLOR="DeepSkyBlue"]øØ |[ ߀Nim s€vdคM maviDir , mคvi iSe uMut... รєภ ђ€p yür€ğiNi mคvi Tut... ® ]| Øø
TR - - A Rh+ ---> MæVi PæNT€RL€R - [/COLOR]
gerçekten ellerinize sağlık çok iyi bir yazı olmuş...
emeğe saygı
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)