Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Dişli hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Mart 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    HONDA CBR 125
    Dişli hakkında sorularım :::

    1-Ön dişli mi arka dişli mi yoksa ikisi birden mi büyütür?
    2-Hangi dişliyle nasıl oynarsak neler olur(çekiş-hız)
    3-Bunlarla kaç dişli oynamak gerekir?
    4-zararları ve faydaları
    5-Siz değiştirdiniz mi işe yarıyomu ?nasıl bi işe yarıyo?
    6-İşe yarıyosa neden bunu en başta fabrika takmıyor?
    7-Bu dişlileri kime değiştirttire bilirz?
    SÜRE :10 DK HER SORU 14.2 PUAN BAŞARILAR

    Sorular biraz zahmet li ama öğrenmek istiyorum eğer gerçekden işe yarıyosa neden bende değiştirmeyim..Cevaplar için teşekkürler......


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    barrokas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    maxillofacialtrauma Hamamatsu
    ön dişliyi 1 numara küçültürsen kalkışlarda daha seri atak çabuk hızlı tek teker olur
    Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......

  3. #3
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    ön dişliyi büyütürsen kalkışşta performansın düşerrr
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  4. #4
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Merhabalar;

    1- Ön ve arka dişli kullanım amacınıza göre ayrı ayrı değiştirilir. Arka dişli sabit kalmak şartıyla; Ön dişli büyürse son sürate daha düşük devirlerde ulaşılır. her viteste ulaşılabilen maksimum süratler artar. Ancak ilk kalkışlarda istenilen süratlere ulaşmak zorlaşır. Son viteste son sürate ulaşma süresi uzar veya ulaşılması zorlaşır. Tam tersi, ön dişli küçültülürse, motor her viteste daha rahat devirlenir. Ancak son sürate daha yüksek motor devirlerinde ulaşılır. Arka Arka dişili ise tam tersi. Arka dişli (ön dişli sabit olmak suretiyle) büyütülürse, sürat düşer çekiş artar, küçültülürse sürat değişmez (sadece motor daha düşük devirlerde son sürate ulaşır) çekiş azalır. ön veya arka dişlinin değişmi ile beraber hızın artması, sadece yokuş aşağı gidişlerde ve GÜVENLİK ÖNLEMLERİ İHMAL EDİLEREK ulaşılabilir.

    2- Sanırım cevapladık.

    3- Bu dişliler arası oynamak aslında çapla alakalıdır. Zira dişli çarklarda diş sayısı ile NE KADAR OYNAYABİLECEĞİNİZ basitçe söyle hesaplanabilir.

    orjinal ön dişli çarkınız 14 diş olsun. Siz bu diş sayısını 1 adet artırdığımızı düşünelim. Motorum 8.000 devirde 100km hız yapıyor olsun. Bu hesaba göre;

    15X100/14= 107km hız bulunur. Yani, siz 8000 devre ulaştığınızda 100km değil artık 107km hız yaparsınız. Aynı hesabı devir için bulalım.

    Yine 8000dev/dk da 100km hızla gidelim. 14 diş yerine öne 15 diş takarsak;
    8000X14/15= 7500dev/dk hesaplanabilir.

    Buna göre siz, uzun yolda motorunuzda az gürültü istiyorsanız ön dişliyi 1 veya 2 adet yükseltir veya küçültürsünüz.

    4- Motorunuza zararı veya faydası kullanım amacına göre değişri. Zira, büyüyen dişli ile motor son süratine daha uzun sürede çıkacak, ara hızlanmalarda daha yavaş hareket edecektir. Buna karşılık 100km mesafede uzun yolda daha az tüketim elde edilebilecektir. Aksine, dişli küçültülürse, motor son süratine daha yüksek devirlerde çıkacak, yakıt tüketimi artacak, ancak daha seri bir motor haline gelecektir.

    5- Değiştirdim. 14 ön dişliyi (GY 125) önce 16 yaptım. Motor son süratine çıkamaz oldu. Her rampada 1 veya 2 vites düşmek zorunda kaldım. Seriliği kayboldu. Ancak tüketimi belirgin oranda düşmüştü. şimdi 15 dişlide duruyor. Memnun sayılırım. Ancak kros motorda sırf daha yüksek sürate çıkmak için dişli değiştirmek yerine, sürat için ayarlanmış bir motor almayı tercih ederdim.

    6- Fabrika, motorunuzu her şartta kullanılması, motor gücü, kullanım amacı, yük ve yol durumu, motor ömrü gibi değerler göz önünde bulundurarak en uygun olanını tercih etmektedirler. Zira sadece son hızın artması için dişli değiştirmek, birçok faktörü olumsuz yönde etkilemek (düşük hızlanma, motorda düşük hızlarda zorlanma v.b.) anlamına gelir.

    7- Herhangi bir servis değiştirebileceği gibi biraz beceri ile sizde değiştirebilirsiniz.

    Bence ideal olanı dişlinin orjinal kalmasıdır.
    brds, tr100a, ozan_bursa ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5

    Üyelik
    20 Mart 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    HONDA CBR 125
    Teknikhoca abicim verdiğin bilgiler için çok teşekkürler....

  6. #6
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT





    25 karakter

  7. #7
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    horrttttttttttt Arkadaşlar malum lazım bir bilgi Bilgi edinmek istiyen arkadaşlarla burada konuşabiliriz.Sitemizde mevcut açılmış bir konu..Yeniden açmanın anlamı yok

  8. #8
    evocamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 KIRMIZI (2011)
    Arkadaşlar cbf 150 2011 modelde arka dişli kaç T dir 42 mi 43 mü servisler bilmiyor bi diş ufalttırtacağım kat T olduğunu bilmiyorum servis orjinalinin 42 olduğunu ve bizde sadece 42 T olduğunu soyluyor ancak bir çok yazılardada 2011 modellerin 43 olduğunu soylemıs muallakda kaldım kesin net bilgisi olan bi üstad el atsın rica ..
    4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır.

  9. #9
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    Alıntı evocamd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar cbf 150 2011 modelde arka dişli kaç T dir 42 mi 43 mü servisler bilmiyor bi diş ufalttırtacağım kat T olduğunu bilmiyorum servis orjinalinin 42 olduğunu ve bizde sadece 42 T olduğunu soyluyor ancak bir çok yazılardada 2011 modellerin 43 olduğunu soylemıs muallakda kaldım kesin net bilgisi olan bi üstad el atsın rica ..
    2011 lerin arkası 43 diş kardeş 42 olanlar 2010 ve öncesine ait sende 42 taktırısan daha az devir yapar ve motor rahatlar biraz ve 2010 ve aşyası gibi olur motorun

  10. #10
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Arkadaşlar bu sitede sorularınız cevapları mevcut.. Motorun hangi dişli ile ne yapacağını yazmış

    http://www.gearingcommander.com/

  11. #11
    evocamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 KIRMIZI (2011)
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu sitede sorularınız cevapları mevcut.. Motorun hangi dişli ile ne yapacağını yazmış

    http://www.gearingcommander.com/
    Süper site gerçekten teşekkürler Korayım ancak cbf 150 yı koymamıslar rialliyle görüştüm şimdi arkayı 40T yaparsan rahatlar dıyor satıcı arkadaş en çok bunu satıyorlarmıs orjınalı 42 T dedi oda ??
    4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır.

  12. #12
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı evocamd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Süper site gerçekten teşekkürler Korayım ancak cbf 150 yı koymamıslar rialliyle görüştüm şimdi arkayı 40T yaparsan rahatlar dıyor satıcı arkadaş en çok bunu satıyorlarmıs orjınalı 42 T dedi oda ??
    Rica ederim emreciğim..
    Arka dişliyi küçülttüğümüz zaman motor rahatlıyor.. Dağ bayır gezmedikten sonra sıkıntı yok..

  13. #13
    evocamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 KIRMIZI (2011)
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rica ederim emreciğim..
    Arka dişliyi küçülttüğümüz zaman motor rahatlıyor.. Dağ bayır gezmedikten sonra sıkıntı yok..
    Yok öyle dağ bayır gezmiyorumda eğer 43 ü 40 a düşürürsem 3T birden acaba motoru yorarmıyım diye düşünüyorum zaten tek binen birisiyim uzun yolda kullanıyorum genellıkle 40 T kullanan tecrube eden arkadas varmıdır 2011 cbf de paylaşırlarsa sevinirim ona göre siparişi geçeceğim
    4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır.

  14. #14
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı evocamd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok öyle dağ bayır gezmiyorumda eğer 43 ü 40 a düşürürsem 3T birden acaba motoru yorarmıyım diye düşünüyorum zaten tek binen birisiyim uzun yolda kullanıyorum genellıkle 40 T kullanan tecrube eden arkadas varmıdır 2011 cbf de paylaşırlarsa sevinirim ona göre siparişi geçeceğim
    Ethem abi de senin motorundan var.O da dişlileri değiştirmiş.Konuyu görürse buraya cevap yazar yada özelden mesaj çek

  15. #15
    ReiZzZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    HATAY
    43 tü 42 yaptım 2011 i gayet iyi oldu daha fazla düşürürsen bu sefer motor toparlamakta zorlanır

  16. #16
    Dogan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Crypton T115
    http://www.sprocketcalculator.com/ bu sitede guzel; üste orjinal değerleri giriyoz. asagıya yapmak istediğimizi
    fz6_fazer bunu beğendi.

  17. #17
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    Alıntı Dogan88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.sprocketcalculator.com/ bu sitede guzel; üste orjinal değerleri giriyoz. asagıya yapmak istediğimizi
    bu daha kolaymış abi sağol

  18. #18
    evocamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 KIRMIZI (2011)
    Alıntı Dogan88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.sprocketcalculator.com/ bu sitede guzel; üste orjinal değerleri giriyoz. asagıya yapmak istediğimizi

    Bu site harika olayı bitirmiş..



    FRONT REAR LINKS

    Front Rear Ratio Torque Speed
    15T 38T 2.53 -13.2% +13.2%
    15T 39T 2.60 -10.3% +10.3%
    15T 40T 2.67 -7.5% +7.5%
    15T 41T 2.73 -4.9% +4.9%
    15T 42T 2.80 -2.4% +2.4%
    15T 43T 2.87 (ORJİNAL)
    15T 44T 2.93 +2.3% -2.3%
    15T 45T 3.00 +4.4% -4.4%
    4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır.

  19. #19
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Şu şartlarda 43 ü 40 a düşürürsen sıkıntı yaşamazsın:
    Ortalama 70 kg gibi isen ve daha ağır değilsen.
    Genelde yolculu kullanım yapmıyor ve tek kullanıyorsan.
    Devamlı kullandığın istikametinde dik bayır ve yokuşlar yoksa.
    Zaman zaman da olsa, arkama bi arkadaşımı alayım da şöyle bi Uludağ, Kartepe ye falan çıkayım gibi planlardan ödün vermeyi göze alabilirsen arkaya 43 ten 40 dişli olur.

    Ama şunuda söyliyeyim, Kartepe ve Uludağa örneklemesindeki yol kesimine benzer gezilere gidersen tek kişi de olsan, çekişte bi olumsuzluk hissedebilirsin. Daha küçük vitesler kullanma ihtiyacı oluşacak ve ivmelenme düşük olacaktır. 80-90 seviyelerinde motor düz yolda çok rahat giderken, kalkışlarında ağırlaşma, ara hızlanmalarında zayıflama olacaktır. En makül ve seni kesinlikle pişman etmeyeceği halde, ufakta olsa konforda farkını hissettirecek olan tek modif bence arkayı 42 t yapman olacak. Ben 2009 model cbf imde bir dönem 40 t kullanmış ve 40 t kullanmam için uygun koşulları genelde sağlayamadığımdan performans alamadığım için tekrar 42 t dişi takmıştım. Genelde yolculu kullandığımdan ve dağ tepe gezilerine sıklıkla gittiğimden sıkıntı olmuştu. Arkaya bence 42 t tak, zaten bu 42 t eski kasaların orj dişlisi. Hiç bir olumsuzluğunu hissetmezsin. 1. vitesin kısa olmasına da zaman zaman ihtiyaç duyacağını unutma. Bu dişli değişikliklerinde oran ne kadar yüksek tutulursa, 1. vites gerçek kabiliyetini o oranda kaybediyor ve ikinci vitesle kalkıyormuşsun hissiyatına daha da yaklaşıyor. Cbf te mümkünse arkada en fazla bir diş, ybr de sanırım 1 diş ufağı yokmuş, 2 diş ufaltılarak denenebilir. Ama önde bir diş büyültmek arkada 3 diş küçültmeye eşit olduğundan bunu tavsiye etmiyorum.

    Birde işin şu boyutu var. Her kezin dişli modifinden beklentileri farklıdır. denemekten bi zarar çıkmaz. Bu işleminde maliyeti hayli düşüktür. Beklentiler karşılanıyorsa kullanılmaya devam edilebilir. Hoş olmadığı görülürse eski haline kolaylıkla dönüştürülebilir.

    Yinede arkayı 43 ten 40 yaparak denemek istiyorsan şöyle yap. Önü 15 t den 16 t yapmak, arkayı 43 ten 40 yapmakla aynıdır. Aynı oranda hissedilir. bi 16 t ön dişli temin et. Az buçuk elinden geliyorsa bunu evinin önünde bile değiştirebilirsin. işçiliğide bedavaya gelmiş olur. Memnun kalmazsan kolaylıkla tekrar orj dişlini geri takabilirsin. Arka dişliyi değiştirmek hem daha zahmetli, ufakta olsa bi işçilik gereksinimi olan bi eylemdir. Servise gitmen lazım. En azından arka dişli değişimi için arka dişli ile beraber dişli göbeğini mengeneye sabitlemek falan gerekiyor. Yani arka dişli için servis ihtiyacı var. Ama ön dişli için bi kaç el aletin varsa kendin de yapabilirsin. Önemli olan tek kriter dişli oranı. Sen önde bir diş büyültürsen arkayı 3 diş küçültmüş gibi modif etmiş olacaksın. Hissedeceğin fark aynı olacaktır. 16 t arka dişli linki vereyim.

    http://www.rialli.com/urunler/362_ho...i-16t-cbf-150/
    evocamd ve motörcü bunu beğendiler.

  20. #20
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    bende iceliyorum ama ,her durumda tork kaybı oluyor.. zaten ybr nin eti ne butu ne.. olan da elden giderse sıkıntı olur..

    ---------- Post added at 12:15 ---------- Previous post was at 12:09 ----------

    Emre ; Ethem abi döktürmüş kanka.. Daha kafanda soru işareti kalmamıştır.. Ethem abi has cbf çidir
    Ethem abi bende arka dişli ile oynamayım. Önü 15 yapayım en mantıklısı bu galiba


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)