ethemm76 adlı üyeden alıntı
Bu işten memnun olan var memnun olmayan var, ama kısa vadede elbette denenebilir. Cbf ufak oranlı değişimlşeri kullanıcının da şartları uygunsa kaldırıyor.Ama ybr yi bilemiyorum. Denemek lazım. Dişli değiştirince eskisi gibi motordan tork oluşmasını beklemek, hemen orj dişlide olduğu gibi ivmelenmesini istercesine gaza yüklenmek elbette uzun vadede motora artı yük bindiricek ve sağlıklı olmayabilir. Motoru kullanırken yapılan dişli oranının nabzına göre şerbet vermek lazım. Hızlanırken motora eskidinden daha dingin davranmak, istenilen hıza ulaşılıncada eskisinden daha düşük olan devrin keyfini çıkartmak lazım. Ön dişi değiştirirsen çok rahatlar, arkayı değiştirirsen motora yük biner gibi bi çıkarıma katılmıyorum. Ön dişi değiştirmek arkada 3 diş oynamaya eş olduğundan elbette devir orjinaline nazaran bariz rahatlar ama arkada 3 diş oynandığında artan sürüş kalitesinin yanı sıra, sürüş kalitesinin düşen, kalitesizleşen kısımlarında göz ardı edilmemelidir.
Bide işin şu boyutu da var. Bu dişli değişim olayına her marka modeli aynı olan motor aynı tepkileri ve performansı da vermiyor. Kullanıcı kilo farkı, (Adam 60 kilo, sen 80 kilo isen inanılmaz fark eder, motor 10 hp sonuçta, yorumu dahi değiştirir, artçılı sürüş inılmaz değiştirir) Birde bizim motor sınıflarda şöyle bi fark gözlemledim. Motora rodaj aşamasında çok yüklenirsen acımadan, dip gaz, devam, yani rodaj hız kurallarına uymadan delice kullanırsan motor ömrü çok uzun olmuyor, ama motor ömrü süresince performansı son sürati, ivmelenmesi diğerlerinden % 3-5 daha iyi olabiliyor. Yanlış rodajla açılmış, hiç rodaj yapılmadan acımasızca kullanılmış motor, böyle kullanıldığından ömründen kısmen yenmiş olsa da, ilerde yapılan dişli değişimine daha olumlu cevaplar veriyor. İki farklı motor, iki farklı kişi, iki farklı beklenti, şehir içi, şehirlere arası kulanım oranı farklı iki sürücü, motor marka model aynı olsa dahi rodajı farklı yapılmış veya herhangi bi sebepten dolayı performansı bir diğer motordan ufak oranlarda farklı olabilmesi mümkün iki farklı motor söz konusu. Mesela Ybr için önü bir diş büyülten ve memnun olan kişilerden söz edilmiş fakat,bende bir den çok kullanıcıdan, memnun olmadıklarına ve eskiye döndüklerine dair anlatımlar duydum. Bu işten her kezin beklentisi farklı olduğundan motorlar ve kullanıcılar kullanılan ortam, kilolar vb farklı olduğundan aynı marka ve model kullanıcılarından da farklı yorumlar gelmeye devam etmektedir.
Koray cım demem o ki, sen dişli modifi yapılmış bi ybr esd kullandın, denedim diyelim. Sana öyle veyaböyle bi fikir verecektir ama aynı ivmelenme karakteri, aynı son sürat vb dişli değişiminin oluşturduğu farkları aynı dişli değişimi sen motoruna yaptığında % 100 aynı oranda değişim gözlemleyemeyebilirsin. Sen buradan oluşturduğun yorumları da dikkate alarak karar verdiğin şekilde dişli değişimini yap ve kendi motorunda dene derim. Memnun olursan devam et. Ön dişi 1 diş büyültmenin deneme aşamasında motoru fazla kastığını ve hantallaştırdığını düşünürsen, öne orj dişini takmak suretiyle arkayı mümkün olan en küçük oranda (herhalde iki diş) ufaltarak dene.