Motosiklet Misyoneri Etrafımda motosiklet ve motosiklet sürücülerine karşı cephe almış, sığ görüşlü veya olumsuz düşünen her tipteki insan itinayla bastırılır, yıldırılır, görüşlerinin olumlu yönde değişmesi için var güçle konuşulur.
Hayallerini gerçekleştirmek isteyenlerin önüne çıkan bilcümle duygusal,fiziksel,ekonomik,siyasal,hukuki,bilimsel engellere gönderme olup
onlara daha çooook gol atacağım
bu arada toprağı bol olsun tasarımcı Phillip Harle öldükten sonra eşine yazdığım bir mektuba aldığım cevapta bunamış madam bana" Ermeni sorunundan bahsedip bir Türke asla yardımcı olamayacağını" yazmıştı.İnat olsun diye uğraştım,bu tekne Fransız ve İtalyan denizcilik dergilerinde defalarca yer aldı.
Sanayi bakanlığının sitesinde bu konu ile ilgili yönetmelikler mevcut. Mevzuatta yapılabilecek değişiklikler ve imalatlar belirtilmiş. Mevzuatta yeri olduğuna göre uygun bir şekilde yapıp onay almamak için hiçbir sebep yok. Kolay olur mu? Olmaz tabi epey uğraşırsınız ama izin alabilirsiniz.
Aşağıdaki link sanayi bakanlığına ait ilgili yönetmeliklerin olduğu sayfaya aittir. Birden fazla yönetmelik mevcut ayrıca bazı yönetmeliklerde sonradan değişiklikler yapılmış. Bu durumda hepsi dikkatle incelenmeli imalatçı ruhsatı alınmalı yapacağınız motosiklet yönetmeliklere uygun şekilde projelendirilip daha sonra sanayi bakanlığına müracaat edilmeli.
Aşağıdaki Link
toplama mopede bile plaka çıkarmak oldukça zor oluyor. ne yazık ki memlekette bürokrasi yaratıcı bir şeyler üretmek isteyen insanların önünü kesiyor. tüm bunlar yetmezmiş gibi bir de ab onayı filan çıkarmışlar demek insanların başına.
daha önce de söylendiği gibi plakalı bir motorun üzerine oynansa daha iyi olur.
çok etik olmayabilir ama Türkiye Cumhuriyetinin bürokrasisi varsa Türkün de alicengiz oyunları var
Alicengiz oyunu yapmaya gerek yok. Bu yönetmelikler trafik ve toplum güvenliği için konuluyor. Bir taşıt imal edip trafiğe sokmak dünyanın hiçbir yerinde basit bişey değildir. Sadece kendinize zarar verecek olsanız bile devlet size engel olur. Çünkü devlet siz istmesenizde sizin güvenliğinizden sorumludur. AB yönetmelikleri bu anlamda olumlu bir gelişme olmuştur aslında. Eskiden ilgli yönetmelikler olmadan bişey imal edip ruhsat almak mümkün olmamaktaydı. Bu yönetmelikler sayesinde artık seri olmayan atölye bazında üretim veya sınırlı sayıda üretim mümkün olmaktadır. Ancak işe daha ciddi yanaşmak gerekmektedir. En uygunu _si_bemol_ arkadaşımız grupta mühendislerin olduğundan bahsetmiş. Medem böyle bir grup var o zaman bu grup bu işi ciddiye alıyorsa ve bu işi gerçekten yapmak istiyorsa gerekli yapılanmayı yapar şirket kurmak gerekiyorsa kurar sanayi bakanlığına müracaat eder ve izinleri alır. Karga tulumba mantığıyla iş yapmaz dünya standardında iş yapar. Motosikletlerini Avrupaya bile satar.
arkadaşlar hep inizi okudum bende yeni motor yapıyorum sıfır motor arıyorum saece 0 motor satan yerler arıyorumbilen arkadaşlar yardım etsin ruhsatı niye bu kadar dret ediyorsunuz anlamadım hileli yollara baş vuruyorsunuz delme çatma yapmazsan sıfır yaparsan ruhsat alırsın eskiden toplama yaparsanız ruhsatta puroblem çıkar yeni yapılacak şase depo motor parçalarını resimlendir hepsini boyamadan montaja kadar hepsini resimlendir motor bittikten sonra kara yollarına müracat et ordan proje çizi yorlar kendinde motorun çizimi yapabiliyorsan yap kara yollarına onay yaptırıp TSET paten alıyorsun o evrakla ruhsatı paşalar gibi çıkarır sın biraz ugraşırsın ama eser iyiyse deger
Sanayi ve Tic.Bakanlığından gerekli izni alarak uçak dahi imal edebilirsiniz bunun dışıda üreteceğiniz allami cihan olsa ancak kendi araziniz üzerinde kullanabilirsiniz
AT Tip onay belgesini yanısıra TSE'ye ve hatta CE belgeli malzemeleri kullanmak gibi zorunluluklar var...var.. vs vs vs...işiniz kolay değil yani.
At...at... atmaya devam et kaleci adeta kova... bukadarıda fazla Puaahhahaaaaaaaaaa
Mikado oyununu bilirmisin bilmem ama seninki buna benzemişder,çat,kes,yapıştır,biraz photoshop,ha birazda CDR corel draw yani ve tatarattaaaa (zurna sesi bu doğruysa) ve proje hazır.
bilmiyorsan araştır bari biraz sallamadan çnce
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
tanışalım arkadaşım yaşım 49 dogma büyüme ankaralıyım 20 yaşımdan beri motora binerim elimde allaha şükür tornavida tutar makina teknikeriyim üniversitede çalışıyom senin türkiyede ve dışarada2 firmana bile tasarımçizim yaparak belge aldım ben tanışalım diyerek salamanın anlamadım sinoptan hataya kadar sahili komple gezdim sen giderken ben geliyordum yanlş anladıysam affola...... bugün istesem motor servisi açarım vatandaşla ugraşmadansa kendimmi dinlerim daha iyi arkadaşlar belgeyle motor yapmayla ugraşıyor yazayım dedim çünkü kendim ugraştım onun için yazdım işallah anadoludan bozma 3 tekerlekli hazeyler gibi ugraşıpda durmayız çinliler kadar degilmiyiz ne insanlarımız var süper ki sahip çıkılsın sen gördünmü hem tüplü hemyagla çalışan motorsiklet anadoluda ne insanlar var piknik tüpüyle yol yapan istersen çorrludan biraz uzaklaş ha belki gözün gönlün açılır
asmana gerk kalmadan belgeleriyle yayınlayacagım o zaman atanlaral konuşmak lazım bizde bürakrası biraz sorunlu ama işallah aşacız alnına yapıştıracagız elma veren agaç taşalnırmış taşlasınlaar önemli degil belki kafaları fazla basmıyordur belki ondan anlamıyorlardır. anlayıncaya kadar sabah oluyor........gec basanlardandır
Arkadaşım kızmadan ve hiddetlenmeden insancıl bir dille konuşmak en
mantıklısı kanımca..
Öyle kızmışsın ki imla kurallarını, cümle bitimlerini bile tarumar etmişsin..
Mesajını okuyup anlayana kadar 4 defa okumak zorunda kaldım..
Kimse kimseyi taşlamıyor elmasını da koparıp yemiyor.
Kusura bakma
Benim kafam basmadığı için soracağım sorumu..Ama lütfen yukarıdaki mesajındaki
agrasif kelimeleri ayıklayarak yazmaya çalış..Senden rica ediyorum..
Dedim ya kafam geç basanlardan olduğu için tane tane ve anlaşılır yaz lütfen.
Kolay gelsin..Soru geliyor...Geldi ....
"Arkadaşım bana şu sıfırdan motor imal etme konusunu net ve anlaşılır bir dille
anlatır mısın.?."
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
talamak gibi niyetim yoktu bir arkadaş ruhsat almaktan bahsetmişti kendiminde böyle yeni tasarım motor çalışmam var dedim okursanız anlarsınız sıfır motorsiklet motoru aramaktayım diye belirttim bilirsiniz sıfır motor aldıgın zaman motor numarası olmaz işlemleryapılırken numara karayolları ve trafik tarafından belirleniyor sonra şase motor numarası veriliyor kara yollları projeyle birlikte numaralandırıyor sanayi bakanlıgı sadece seri imaltına izin veriyor motorun iskeletini kendim yaptım depo kendi imalatım fırın boya olacak üzerine desenli boya atacagım sonra fırınlatacagım kendimin her imkanım var bazı malzemeleri hiwak ürünlerinden kullanacagım bazı parçaları tornada yapıp nikalaj a verdim imalatından montajınakadar kareliyorum jant imalat yapacak halimizde yok onlarıda sıfır parça kullanacagız can sıkan boy nekadar huy nekadar demeleri genelde yazmam yazışmada yapmam ama gençler biraz agresif ben 1979 belki bilirsiniz balkan motorları vardı 2 vitesli istanbulda onlardan almıştım her binişim de kara jawa yı arıyordum.şimli çinli çıktı konuşurlar insanlarımızı teşvik etmek lazım köstek olmamak lazım ben mesela sıfır motorsiklet motoru arıyorum 125 -150-200 -diyorum adam aradıgına cevap vermekten ziyade olmaz yapamaz kilon kaç vb.üzücü bence bi daha yazmayacagım diyolog olarak ......
Hocam sizin dediğiniz motor numarası veya şase numarası Karayollarından (tam prosüdörü bilmiyorum..) alabilirisiniz..Ama bir şartla..
Ruhsatı olana bir araç ise...
Yani;
misal motosikletle kaza yaptım.(Allah muhafaza)..
Motosikletin şasesi veya motoru pert oldu..
Gidip faturalı olarak parça satan yerden bu (şase veya motoru) parçaları
alarak bunu kayıt altına aldırabilirsiniz..
Ama ruhsatı dahi olmayan yeni bir araca siz yeniden sıfır motor ve şase bindiremezsiniz..Daha doğrusu
numara alamazsınız..
Bunun bazı kuralları var..Net olarak bilemiyorum..Ama öğrenmem birkaç saatimi
alır..
Ben şimdiden araştırma yapacam..Bunu araştırıp bilmek bana zarar değil fayda getirecektir..
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
ben yazdıklarımın arkasındayım,
"Yerden kaç cm yüksektesin" sözü "ayakların yere basıyo mu? anlamında söylenmiştir.
Dikkat ettiyseniz Buraya yazıp akıl danışan arkadaşlar
kendi çaplarında büyük bir kumar oynamak istemedikleri için soruyorlar zaten.
Sizin yazdıklarınızı işlerine geldiği anlarlarsa cahil cesaretine kapılacaklardır.
Onlara fevkalade bozuk bir imla ile bir çorba tarifi gibi anlatırsanız yanıltırsınız.
Okuyanlar da bilginizi,tecrübenizi ve yaşınızı doğal olarak sorgularlar.
(mesela alıntı yaptığım yazınızda noktaları biriktirip en sona depolamışsınız.Cümlelerin nerede başlayıp nerede bittiğini anlayabilmek gerçekten çok zor)
Bu foruma 10 yaşındaki çocuklar da yazabiliyor,kendini bilen, bilmeyen de
katılımcılar arasındaki farkı ancak yazdıklarından anlayabiliriz.
Ben motosiklet ve edebiyat cahiliyim, ama sizin dediğiniz o bürokratik işlemlerin ağa babaları ile her gün uğraşıyorum.
İşim ,sizin çorba tarifi kadar kolaymış gibi gösterdiğiniz o bürokrasinin dibinden tepesine kadar her gün bir sürü insana iş yaptırmaktır.
Buna TSE,(doğrusu böyle yazılıyor),Sanayi ve ticaret Bakanlığı,Dış Ticaret Müsteşarlığı,Gümrükler,Ulaştırma Bakanlığı,Fikri ve sınai haklar Mahkemesi filan da dahildir.
Madem açtınız kutuyu buyrun söyleyeyim o zaman.
sizin kolaylıkla alınacağından bahsettiğiniz Seri imalat belgesi 0.km bir Harley'den bile daha fazla maliyetlidir.
Onun için pratik ve maliyeti en az çözüm şudur.
1-ruhsatlı Eski bir motor satın alınır(şase numarası olan,hatta orijinal teknik belgesi de mevcut)
2-bu şaseye uygun motor satın alınır(faturalı yada noter satışlı)
Motor için bir çok yerde CE belgesi isteniyor
3-Makine Mühendisine proje çizdirilir
4-TSE temsilciliğinin onayından geçirilir.
5-TÜVTÜRK'den geçilirir.
6-Ondan sonra tescile müracaat edilir.
Ama motor bitene kadar mevzuat değişir,TSE bölge temsilcisi,tescildeki amir, Tüvtürk takoz koyar,motor yürümeyebilir Burası Türkiye.
Ben de bu konudaki katkılarıma şilmdi takoz koyuyorum Artık cevap yazmayacağım.Kim ne derse desin.
Savaş Hocam hemen kızma yaw..
Her işin erbabı vardır..
Atalarımız boş yere nefes tüketmemişler ki..
İşi ustasına ver..5 lirada fazla ver....derler..
Bu işin ustasıda sen ve senin gibi Avukat arkadaşlar...
Sen eğer mahkeme salonunda da böyle sinirliysen(konumunu belli ettiriyorsan) bundan sonra problem yaşadığımda hemencecik yanında biter işimi
sana yaptırabilirim..Tuttuğunu koparan avukat herzaman önümüze çıkmaz..
Senin açıklama getridiğin konuya ben biraz olsun yarım aklımla cevap olarak yazmıştım..
Ruhsatı veya faturası olmayan bir araca seri numarası almak imkansız gibi birşey.
Ama bunu siz daha anlaşılır bir dille anlatmışsınız..Elinize dilinize sağlık.
İşte avukatlık mesleğinin en önemli ayrıntısı da bu zaten..
Ben bir konu anlatırım sayfalar dolusu ama kendimi anlatamam..
Fakat siz bir cümle ile beni bana tanıtırsınız..
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
Öncelikle bilgilerinizle bizi aydınlattığınız için teşekkür ediyorum. Benim eniştem de zamanında el yapımı motosiklet imalatı yapmış bir kişi ki tesadüftür geçen hafta bununla ilgili ufak bir sohbet yapmıştık kendisi ile. Yaptığı motosikletleri göstermişti fotoğraf olarak. Ancak artık izin verilmediğini eskiden bu tarz bir motosikleti 4 yıl kullandıktan sonra ruhsat alınabildiğini ancak şimdi hiç alınamadığını söylemişti. Şu an ankarada El yapımı araç yapan ODTÜ makina müh. liği bitirme projelerinin geldiği yaşlı bir adam Sizin bahsettiğiniz sistem ile seri üretime geçmek mümkün müdür? Yanlış mı anladım acaba yoksa sadece bir motor üretebilmek için bu prosedürler gerçekleşir ise ruhsat alabiliyor muyuz? İlginiz için şimdiden teşekkür ediyorum.
Seri üretim için gerekli prosedür oldukça fazla.
Eskiden bu kadar ıvır zıvırla uğraşmıyorduk.
Avrupa Müktesebatına uyum diye bir zırva çıkardılar.Balıkçılıktan,imalata AB ye zarar verenı tüm sektörleri bir takım standartların içine alma görüntüsü altında
küçük esnaf,imalatçı,çiftçi ,nakliyeci ne varsa hepsini yok etmeyi amaçlıyorlar.
Sadece Seri imalat belgesi alabilmenin maliyeti 50.000 YTL civarında.
Çerçeveletip asarsın.
Yatırım,eleman filan derken karşılaşacağın güçlüklerin bini bir para.
Sistem gereği üretmek ithalat yapmaktan çok ama çok zor olacak ki AB nin nihai hedeflerine ulaşılsın.Sen üretirsen motosikleti,AB mallarını kime satacak?..
Rica ederim Murat Kardeşim,övgüleriniz gurur okşasa da ben kendimi ve haddimi bilirim bu yüzden hiddetlenmekten kaçınırım.
Hiddet;fikri değersiz,sözü cenabet kılar.(Bu sözü kimseden duyamazsınız,inanmazsanız İnternetten araştırın,megaloman bir yanım da oluyo işte böyle bazen
Arkadaşlarımız yanlış bir bilgi edinip,ne zaman ,ne de para kaybetmesinler istedim sadece.Kusurumuz varsa okuyanların affına sığınırım.
1 tane motosiklet için olabilir sadece."Olur" demiyorum olabilir.
o da şasesini kullandığın motorun marka ve modeli ile.
diyelim ki 1969 model Jawa.Sen ne yaparsan yap,ruhsatta yine Jawa olacaktır.
Motorun Markası "Ahmet" olmazzz.
alırsınız arkadaşım motoru tasarladıktan sonra...sanayi bakanlığından yada ona bağlı bürolardan bazı formlar alarak prototip olarak sunabilir hatta bu sayede vergiden bile muaf tutabilirsiniz...siz motoru yapın sonra dilekçe ve resimler, bağlı olduğunuz trafik şubeden alacağınız bir iki öneri vs ile yaparsınız işinizi...yine her zamanki gibi bu sitede bilen bilmeyen birşeyler konuşup duruyor...ama hiç araştırma yok..destek olmak yok...benim cahil cüheyla milletim...
Dostum bence iyi düşünüp özgün bir şey tasarlarsanız...işçilik kusursuz olursa ve birazda paraya kıyarsanız...belki sipariş bile alırsınız...biliyorsunuzdur böyle dünyaya el yapımı araba tasarlayan bir türk markası var...kolay gelsin şimdiden ;)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)