Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Egzoz Boyama (Fotoğraflı Anlatım)

    REKLAM ALANI
  1. #81

    Üyelik
    25 Eylül 2005
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    '16 Z-One S Mondial
    Alıntı karayılan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş alakası olmayan bir konuya değineceğim bu bahs ettiğin 500 km yolu
    avatarındaki Mondial 50tt ilemi yaptın eğer öyleyse helal olsun valla ben en uzun yolumu 400 km 2 kişi Mondial 150 hs ile yaptım motor tık demedi taş gibi ditti geldi ama bizide yorgunluktan mahv etti 2 gün kendimize gelemedik
    yok kardeş avatardaki diğer motorla honda activamla yaptım
    Uzaklarda bir güneş doğuyor!..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400

    Bende boyadım

    Alttaki foto benim motor değil, egzozumun çekilmiş fotosu olmadığından netten bi foto buldum ama bundan biraz daha kötü durumdaydı




    Egzozu söktükten sonra ve koruma demirini çıkardıktan sonraki hali






    Tavanda biryere astıktan sonra boyamaya başladık





    Motor bu hale ne zaman geldi anlamadım:D




    Boyadıktan sonraki hali




    Motorun üzerindeki hali (boyadıktan 2 hafta sonra çekildi). Aslında daha iyi durması gerekiyordu ama boya daha kurumadan üzerine bişeyler yapıştı, o yüzden iz kaldı görüldüğü gibi, biraz dikkatli olsam daha iyi bir sonuç çıkabilirdi ama her türlü eskisinden daha iyi bir hale geldi




    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  3. #83
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Eksisinden çok daha iyi olmuş güle güle kullan...Zımpara attın mı..?
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  4. #84
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eksisinden çok daha iyi olmuş güle güle kullan...Zımpara attın mı..?
    evet zımpara attım ama zımpara makinası olsaydı daha iyi olurdu, fazla pas tutmuştu, gücümüz yetmedi pası dibine kadar sökmeye ama iyi oldu yinede
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  5. #85
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Eskiden zımpara makinası mı vardı..? İyidir iyi..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  6. #86

    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Hatay
    Motosikleti
    Kanuni Windy S 2010
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet zımpara attım ama zımpara makinası olsaydı daha iyi olurdu, fazla pas tutmuştu, gücümüz yetmedi pası dibine kadar sökmeye ama iyi oldu yinede
    eline saglık cok güzell olmuş boya ne marka bide kaç dereceye dayanıklı bi boya

  7. #87
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Motorumun egzozunu 4 defa boyamışımdır sanırım.

    Bu boya işi ile artık uğraşmayayım diye egzozu krom kaplatmıştım geçtiğimiz yaz.

    50 TL gibi bir masrafım olmuştu kumlama da dahil.

    Fakat krom kaplama işini yapan kişi daha ilk başta "pek de iyi olmadı" demişti egzozun ne hale geleceğini bilircesine.

    İlk hafta tüp ile manifolt arasındaki ara borudaki kaplamalar pul pul dökülmüştü zaten.





    Ara borunun hali ortada




    Anlamıştım bu işin boşa gideceğini.

    Önceden aldığım da farklı bir boya vardı. Onu kullanmak nasip oldu 1 sene sonra.

    Boyanın adı Macota. 800 C ısıya dayanıklı olduğu yazıyor kutu üzerinde.

    Önce aldığım Dupli Color'a göre iyi bir boya gibi. Dupli'nin ısıya dayanıklı boyasının iyi olmadığı bazı kullanıcılar da söylüyor zaten.



    Dupli (veya diğer adı Raykon) ile yaptığım boyalar hiç uzun soluklu olmamıştı.

    Dupli ile egzozu boyadıktan sonra egzoz yüzeyi parlak bir hal alırken bu boyada egzoz yüzeyi pürüzlü bir hal aldı.

    Bu sefer egzozu ısı tabancası ile ısıtarak boyadım. Böylelikle boya sıkıldığı yüzeye direkt yapıştı.

    Fotoğraflar :



    Ara boru ve diğer bazı yerleri zımparaladım







    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  8. #88

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    şu üşengeçlik olmasa...
    benim de acilen boyamam lazım ekzozu....
    kaynak yeri var orası pas tutmaya başladı bile....
    boya olarak ne önerirsiniz?

  9. #89
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    arkadaşlar, boyayarak görüntüsünü iyileştirebilirsiniz, fakat egzoz ömrüne pek katkısı olmaz. neden derseniz:
    - benzin yanınca ortaya karbon dioksitle birlikte su buharı çıkar.
    - egzoz gazında, sülfür bileşikleri gibi korozif yani aşındırıcı maddeler de vardır.
    - egzoz boruları ve susturucularını esas çürüten, egzoz gazındaki bu korozif maddelerin suda çözünmüş halidir. yağmur, sıçrayan su gibi sair etkenlerin, dıştan yaptığı etki çok daha küçüktür.

  10. #90
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı -unnamed- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu üşengeçlik olmasa...
    benim de acilen boyamam lazım ekzozu....
    kaynak yeri var orası pas tutmaya başladı bile....
    boya olarak ne önerirsiniz?
    Şu an kullandığım boyayı önermem için henüz erken.

    Belli bir süre kullanıp egzozun durumunu gözlemledikten sonra şu veya bu boyayı kesin öneririm demem mümkün.

    Fakat neyi önermeyeceğime gelirsek Dupli Color'ın ısıya dayanıklı boyasını önermem.

    Zira bu boya ile egzozu 3-4 defa boyadım ve boyanın etkisi sezonluk oldu hep.




    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar, boyayarak görüntüsünü iyileştirebilirsiniz, fakat egzoz ömrüne pek katkısı olmaz. neden derseniz:
    - benzin yanınca ortaya karbon dioksitle birlikte su buharı çıkar.
    - egzoz gazında, sülfür bileşikleri gibi korozif yani aşındırıcı maddeler de vardır.
    - egzoz boruları ve susturucularını esas çürüten, egzoz gazındaki bu korozif maddelerin suda çözünmüş halidir. yağmur, sıçrayan su gibi sair etkenlerin, dıştan yaptığı etki çok daha küçüktür.
    Söylediklerinize katılıyorum.

    Egzoz boyamak bu işin kozmetik yönü biraz da.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  11. #91

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    teşekkürler cevabınız için..

  12. #92

    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fazer6
    boyayalı çok olmuştur son tecrubelerin nelerdir.? onlarıda paylaşırmısın. ne oldu boya döküldümü? sıcak yerlerde patlama oldumu? kursun renkli soba boyaları vardı onu kullanmak aklına geldimi? kullanılırmı? merak ediyorum

  13. #93
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı kurbaqa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boyayalı çok olmuştur son tecrubelerin nelerdir.? onlarıda paylaşırmısın. ne oldu boya döküldümü? sıcak yerlerde patlama oldumu? kursun renkli soba boyaları vardı onu kullanmak aklına geldimi? kullanılırmı? merak ediyorum
    Egzozu boyamak için kullandığım ilk boya ile egzozu 3 veya 4 defa boyadım sanırım.

    Dediğim gibi bu boyanın etkisi hep sezonluk oldu.

    Egzoz birkaç defa su değdikten sonra çok geçmeden nokta nokta pas tuttu.

    Egzoz tüpüne pek birşey olmuyor. Olan ara boruya oluyor.



    Kullandığım bu son boya iyi diye ümit ediyorum.

    Birkaç tavsiye üzerine egzozu bu sefer ısıtarak boyadım.

    Bakalım nasıl olacak,ne kadar gidecek bu boya.


    Soba boyasını egzozda kullanmayı ise hiç düşünmedim.

    Soba boyası hem rengi itibariyle sırıtacaktır,hem de egzozu soba boyası ile boyamak uğraştıracaktır.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  14. #94
    klemenjero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2011
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    x max 250
    metalik boyanın üzerine direk başlıktaki sprey boyayla boyasak sıkıntı olur mu????

  15. #95
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    konuyu hortlatayım biraz.
    işte 800 derece ısıya dayanıklı boya:


    http://www.hepsiburada.com/liste/mac...fview%3dsearch

    bu da krom sprey boya:


    http://www.hepsiburada.com/liste/mac...fview%3dsearch

  16. #96
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    hortlak varmış edit

  17. #97
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu hortlatayım biraz, işte 800 derece ısıya dayanıklı boya : http://www.hepsiburada.com/liste/mac...fview%3dsearch
    Bende bu hortlatmaya katılayım

    Abi, peki bu Macota' nın mat siyahını ( "asm" arkadaşımızın kullandığı) nereden temin edebiliriz. Bir araştırayım dedimde sarı buldum, kırmızı bile buldum 800 C dayanıklı ama siyah bulamadım

    Normalde WURTH dusunuyordum ama onunda 650 C gibi bi eksisi var

    Gerçi Almanın 650 si herdaim İtalyanın 800 ünü takarda, neyapsak ne etsek bi karara varamadım

    Asm arkadaşımızda denemiş denemiş, iş Makota' ya gelince bir daha yazmamış, sonuç hüsran da olabilir onuda bilemiyoruz
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  18. #98
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Defalarca kere yaptigim bir is . Bikac tuyoda benden olsun .

    Eksozu once telleyin . Spiralin ucuna takilan teller var yuvarlak bicimde . Kolay ve temiz olur .
    Sonra mutlaka zimparalayin . Yine spirale disk zimpara takilabiliyor .
    Sonra tozunu temizleyip uzaktan toz halinde ince bir kat boya atin .
    2. Ve 3. Kat boyayida uzaktan toz seklinde atin . Ruzgarsiz bir yer olmasi lazim .
    30 dkk sonra boya tutulucak kadar kuruyacaktir .
    Montajini yaptiktan sonra motoru calistirip burnunuza hafif yanik kokusu geldiginde stop edin ve mumkunse en az 3-5 saat bekleyin .
    Bu sekilde boya uzun sure ilk hali gibi kalir ve 2 sezon bozulmaz .
    ferdinandd ve dockerengin bunu beğendiler.

  19. #99
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Tellemek tuhaf köşeler için çok güzel fikir hakikaten

    Abi bi fikrin varsa şunlarıda sorayım, telledik, zımparaladık... tozunu aldıktan sonra herhangi bişey ile silmemiz daha sağlıklı olur gibi geliyor nedense ama ne ile silinir boya öncesi bilmiyorum

    Yoksa kuru bezle falan tozunu alıp boyayı basıyormuyuz

    Kat kat ince boya katmanlarını maket eğitimlerinden biliyorum, damlamadan çok sağlıklı kapanıyor ve ömrü yani boyanın atmasıda epey uzuyor, hatırlatma oldu ama iyikide oldu ayrıca teşekkür ettim

    Cevaptan aldığım en güzel bilgi, "elle tutulur olduktan sonra monte edip ısıtılması" yöntemi

    sanırım 2. sezonu sırf o yüzden bile görebilir, yoksa spreyden böyle bi dayanıklılık beklemiyorum normalde

    Çok sağol Bana bir boya bulmak ve edinmek kaldı

    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Spiralin ucuna takilan teller var yuvarlak bicimde . Kolay ve temiz olur
    Evet birebir şu işlem sanırım ilk işimiz


  20. #100

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı asm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 senelik bile olmayan motorumun egzosu hafif hafif paslanmaya başlamıştı
    Susturucuda birşey yoktu ama manifolt ile susturucu arasını giderek sarıyordu pas

    Servise danıştım ve kendilerinin yapacak birşeyleri olmadığını söylediler.(o kadar racing içinde scooter ile ilgilenemezlerdi tabi!)

    Göz göre göre egzosu çürütmeyeyim dedim ve ısıya dayanıklı bir boya ve birazda zaman ile bu işi hallettim.

    Kullandığım malzemeler :

    -Isıya dayanıklı boya
    -Dilerseniz ince bir zımpara
    -Vidaları sökmek için alet edevat

    Aldığım boya (690 derece ısıya kadar dayanıklı mat siyah renkte boya,markası Raykon(Dupli Color))

    http://img230.imageshack.us/img230/3...7573gy2.th.jpg

    Ben zımparaya gerek duymadım çokta zorlu bir pas yoktu çünkü.Bez ile sürtüm yüzeysel olan bu pas tortusunu
    Zaten parmağımla bile sürttüğümde egzosun boyası çıktı

    Önce susturucunun korumalarını söküyoruz

    Bu motordan motora değişir. Yüksek hacimli -scooter dışı- motorlarda egzoz tüpünden öncesi ile uğraşılacak. Silindir sayısına göre ara borularda kullanılan boya miktarı değişecektir.
    http://img164.imageshack.us/img164/6...7579mb0.th.jpg http://img530.imageshack.us/img530/1...7565nl5.th.jpg

    Motorun altına eğiliyoruz ve bağlı olan vidaları gevşetiyoruz.
    http://img98.imageshack.us/img98/262...7566ii0.th.jpg

    Çamurluğa bağlı vidaları da söktükten sonra egzosu çıkartıyoruz

    http://img510.imageshack.us/img510/1...7567zz7.th.jpghttp://img515.imageshack.us/img515/1...7569fp4.th.jpg



    Paslanan bölgeler

    http://img524.imageshack.us/img524/9...7561ew5.th.jpghttp://img64.imageshack.us/img64/236...7570ju8.th.jpg

    İç tarafta daha fazla paslanma oluşmuş ve boya etkisini yitirmiş


    Boyama işlemine geçiyoruz
    Tek kat atıyoruz boyayı.Çünkü daha fazla kat demek ısıya karşı daha dayanıksız bir alan oluşturmak demek(bu uyarı boyanın üstünde de yer alıyor)

    Boyanmadan önce ki hali
    http://img106.imageshack.us/img106/6...7571ua3.th.jpg

    Boyanmış hali

    http://img472.imageshack.us/img472/7...7575yg6.th.jpghttp://img68.imageshack.us/img68/690...7574ic4.th.jpg

    Egzostu yerine taktıktan sonra
    http://img472.imageshack.us/img472/6...7576rs1.th.jpghttp://img472.imageshack.us/img472/6...7577by1.th.jpg

    İlk günkü halinden bile daha iyi oldu diyebilirim.

    Bu işlemi motoru kullanma şartlarına göre belirli aralıklarla yapmamız gerekebilir. Yağmurda kullanılan motor ile sadece kuru havalarda kullanılan motorda aynı değişimler olmaz haliyle.

    Aslında burada temel mesele bu egzozun(veya ara boruların) ne gibi bir boya ile boyanacağı.

    Bunu bildikten sonra, motorunu az biraz kurcalamayı seven ve bu işlere yatkın birinin bu işi kolayca yapacağını düşünüyorum.



    Kolay gelsin.
    merhaba "Dupli Color" markası nasılmış iyi mi? yani çok kısa sürede dökülüyo atıyo boyalar bu dayanıklı mı?
    insta: veli_montana_


5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler