emegıne saglık guzel bı calısma olmus
emegıne saglık guzel bı calısma olmus
arkadaslar egzoz boyama işi aslında okadar da kolay bısey degıl,bi tekniği var
o aldıgınız ısıya dayanıklı olan spreylerın 650derece ,1000dereceve 1300dereceye kadr dayanıklı versıyonları da var
egzozu boyamadan önce zımpara işi bittikten sonra pürmüz gbi bı ısıtıcı vasıtasıyla egzozu hafiften ısıtmanız lazım,boyası atan arkadasların teknik hatalarında kaynaklandıgını düşünüyorum,kolay gelsın
Slm Arkadaslar Ben 900 Derceye Dayanıklı Alman Malı Bi Boya Buldum 20 Ytl Benm Motorun Eksoz Cıkan Kısmını Boyayacam Sizce Nasıl Olur Yeni Ybrelerde Zaten Boyalı Benim Motorun Orası Krom Ole Ii Olurmu Sizce Pas Yok Sadece Orada Krom Yerine Siyah Olsa Nasıl Olur Arkadan Hos Dururmucunku Orsı Zamnla Eksoz Dumanından Kararma Gosterebiliyor
MOTORU CALISTIRIP BİRAZ ISINDIKTAN SONRA YAPSAK OLURMU
[QUOTE=erdal3323;1136733]Slm Arkadaslar Ben 900 Derceye Dayanıklı Alman Malı Bi Boya Buldum 20 Ytl Benm Motorun Eksoz Cıkan Kısmını Boyayacam Sizce Nasıl Olur Yeni Ybrelerde Zaten Boyalı Benim Motorun Orası Krom Ole Ii Olurmu Sizce Pas Yok Sadece Orada Krom Yerine Siyah Olsa Nasıl Olur Arkadan Hos Dururmucunku Orsı Zamnla Eksoz Dumanından Kararma Gosterebiliyor
Bizde farklı yollarla bu boyayı uyguladık fakat manifold kısmı femen renk değiştiriyor. Erdal aldığın boyanın mayrka veya varsa resmini koyarsan seviniriz...
evet şimdi soralım....
ne durumda şuan gerçekten dayanıklımıymış???
Orgazma Dudak Büktürür
Güzel olmus bende yapmayı dusunebılırım ...Paylasım ıcın sagol..!
Geçenlerde biraz daha uğraşarak boyadım egzozu.
Bu sefer egzozun ara borusunun boyasını komple çıkarttım önce kalın zımpara ile sonra ince zımpara ile girişerek.
Boruya boyayı da tek kat ve gayet güzelce attım.
Bir forumda arkadaş "Dupli Color'ın boyası bu konuda iyi değil" demişti.
Dediği gibi bu boyanın iyi olmadığına kanaat getirdim.
Bu sene motora zerre kadar yağmur göstermememe rağmen egzozun ara borusunun boyasının paslandığını ve attığını gördüm.
Motip gibi piyasada bilindik kaliteli boyalar var. Benim kullandığım boyayı tavsiye etmiyorum.
Aslında bu işin en garanti yönü kumlama yöntemi imiş. Onu da oto boyacıları yapıyor.(başka yerlerde yapıyordur)
50 liradan aşağı yapacaklarını da zannetmiyorum kumlamayı. 20 liralık boya ile 3-5 defa boyanabilir egzoz borusu. Seçim sizin.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
Egzoz borusundaki paslanma asabımı bozacak kadar artınca boyacılar kervanına ben de katıldım.
Bauhaus'ta bulabildiğim tek ısıya dayanıklı boya, Dupli-Color'un 800 dereceye dayanıklı Supertherm'iydi.
Üretici firma Motip'miş ayrıca, üstünde öyle yazıyor.
Uzun ömürlü olur inşallah. İşte "önce, sonra, daha sonra" fotoğrafları:
[B]J şimdi asker[/B]
Metalik gri boya yok mu acaba..? Gerçi siyahta güzel olmuş..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Tertemiz ve güzel olmuş maşallah.
Haziran ayında attığım mesajdan sonra motorun egzozunu dün itibariyle tekrar boyadım sırf elimdeki boyayı bitirmek için
Önceki mesajımda dediğim gibi,bendeki boya hakkaten işe yaramaz bir boya.
Kumlama falan tamam iyi güzel de insanın motoru ile uğraşması da ayrı bir zevk. Sırf onun için illa ki bu işi ben halletmek istiyorum.
Macota'nın 800 dereceye dayanıklı boyası var. Olmadı onu alacağım bir sonraki boyama için.
Gri renk ısıya dayanıklı boya vardır piyasada kuvvetle muhtemel.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
Boyayı almadan önce internette araştırma yaparken gri, kırmızı gibi renkler gördüğümü hatırlıyorum. Bu boyayı aldığım rafta da gene Dupli-Color'un farklı renkte ısıya dayanıklı boyası vardı bir iki tane. Modeli değişikti ama. Onlar 600 küsür dereceye kadar dayanıyordu diye hatırlıyorum. Bir şey fark eder mi?.. Bilmiyorum. Bazı kaynaklar egzoz manifoldunun 400-450 dereceye kadar çıktığını yazarken bazıları rakamı 700-800'e dayıyor.
Ayrıyeten, ta Bauhaus'lara kadar gitmeyeyim diye şansımı denediğim mahalle hırdavatçılarının hepsinde gri renk soba boyası vardı. Fakat yaldızlı bir gri olduğu ve fırçayla sürülmesi gerektiği için hoş görünmez diye düşündüm. Ne kadar dayanıklı olacağı da meçhul.
Ben epey özen gösterdim, inşallah semeresini alırım. Taşlama makinesine çanak fırça taktım. Eğri büğrü boruyu sabitleyip makineyi her yerine tutmak zor olacaktı, ben makineyi üç işkenceyle masaya sabitleyip boruyu fırçaya tuttum. Pas ve boya sökme işleminden sonra borunun bazı kısımları parıl parıl parlarken bazı kısımları koyu renk kalmıştı. Zımparayla oraların üstünden geçtim. Kutunun üstünde "160 derecelik fırında bir saat tutun" yazıyordu ama Motip'in yabancı sitelerinde "220 derecede bir saat" diyordu. Ben 230'da tuttum garanti olsun diye. Şey diyordu, "220 derecede bir saat fırınlanması halinde çizilmeye, suya ve benzine karşı direnç kazanır". İçindeki diğer maddeler uçup silikon tabakası kalıyormuş, silikon da ısıya epey mukavim bir madde galiba.
Yalnız, hava biraz soğuktu. İdeal uygulama sıcaklığı 20 dereceymiş, ben 9-10 derecede yaptım boyamayı.
Not: Taşlama makinesini o şekilde kullanmak tehlikeli. Elleri ya da tişörtün/gömleğin kollarını kaptırmamak için çok dikkatli olmak lazım. Ben eldiven giydim, güneş gözlüğü taktım, kulaklarımı tıkadım. Örme çelik fırçanın kopan parçaları isabet etmesin diye yüzü de makineye fazla yaklaştırmamak gerek. Ellerime geldi bir iki defa, eldivene rağmen acıttı.
[B]J şimdi asker[/B]
acaba parlak boyalar da var mıdır ostimde dediğiniz yerde? nikelaj tarzında, egzosumda ufak çizik var boyamak istiyorum.
güzel çalışma eline sağlık
Boyacıya danıştım bugün boya mevzusunu.
airbrush'ın dediği gibi egzozun evvela ısıtılması gerekiyormuş boyayın iyi tutması için. Isı tabancası veya pürmüz ile yapılabilir bu.(veya sobada)
Egzoz boyayacakların aklında bulunsun.
Mesajlar düzenlenmiyor galiba. İlk mesaja eklenebilirdi bu uyarı.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
ben de motorumun egsozunu boyamıştım 6 ay önce. Boya arayanlar Koçtaş, Bauhaus gibi yerlerde bulabilirler. Daha önce bir arkadaşımın benzin deposunu boyarken Henkel'in bi boyasını kullanmıştık ama kapatıcılığı bizi tatmin etmedi ayrıca ne kadar uzaktan sıkarsanız sıkın diğerlerine göre daha çok akmaya meyilliydi bu yüzden tavsiye etmem.
www.dersverilir.net/cagriakkoc----> Ankara'da ÖSS ve SBS hazırlık öğrencilerine özel Matematik ve Geometri dersleri verilir.
msn:cagriakkoc@orphaned-land.net
YBR nin eksozu da boyanır mı acaba..??
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Dupli nin 800 bilmem kaç dereceye dayanıklı boyasını aldım. Gri renkte , bu haftasonu uygulamayı düşünüyorum. Umarım güzel olur.
Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu
yarın bu işe girişicem bende. ekzoz baya kötü halde ama bakalım, zımparaladıkdan sonra bişey kalır inşallah geride:D
yukarıdaki önerilere göre motip marka boya alıcam galiba, başarırım inşallah
birde ekzozu hiç sökmedim, alttaki manifold harici başka sökmem gereken biyer varmıdır iç tarafta
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)