Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Scooterden Anlayan Bir Baksın (As150)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Motosikleti
    Yamoto 150T
    Merhaba Arkadaşlar

    Ben motorumu servise götürdüm 3000 bakım için fakat servisten aldığımdan motorumun çekişi sanki daha düştü bana hava ayarı ve yağ ddeğiiştiği söylendi...

    Ama yolda 2 kişi 110 yapan motor şimdi 95 e 2 kişi zor çıkıyor motorun seriliğini arttıran bildiğiniz formul veya önerlileriniz varmı bekliyorum...

    (Bilgi Paylaştıkça Çoğalır)
    Ruhunu Değil Lastikleri Yak


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    siyahlimuzin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    AS 150 T - I
    Sizinle aynı motosiklete sahibim ve yaklaşık 1,5 - 2 ay önce ben de aynı problemle karşılaştım

    Benden daha iyi bilen arkadaşlar çıkacaktır ama hava filtresi kirlenmiş olabilir. Değiştirmeniz ya da
    en azından hava ile temizlemeniz etkili olacaktır. Bu çekiş gücü yakıtınızı da etkileyecektir.
    2 gün de bir benzinliğe uğrayan ben şimdi hemen hemen km de 100 kuruş yakıyorum

  3. #3

    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Motosikleti
    Yamoto 150T
    ewet demeyi unuttum o da var hava filtresi kirneyor diye o gün hava filtresini değiştirtmiştim yinede öyle
    Ruhunu Değil Lastikleri Yak

  4. #4

    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İST/Levent
    Motosikleti
    S&T Kanuni GT250
    Karbüratörden yakıtı kısmışlardır bence, hem ivmelenme hemde max hız o yuzden azalmıştır.Daha az yakıt harcar motor gerci ulaşmak istediğin çekiş gücü ıcın bu sefer daha fazla gaz acıcaksın daha fazla devir yapıcak motor, sonuc fazla farketmıcek yakıt yine nerdeyse aynı harcar ve motor daha fazla ısınır. Pek anlamam ama sanırım böyle daha iyi bilen arkadaşlar cevap yazarlar.

  5. #5
    kentacdis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    coming soon
    motor yagı seviyesini kontrol et, zamanından önce kalitelisiyle değiştir
    hava filtresini temizle
    birde kayışı kontrol et yıpranmışsa çekiş düşer

    aklıma gelenler bunlar.. birde bujiyi yenilemen de fayda var diyebilirim.

  6. #6

    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Motosikleti
    Yamoto 150T
    Bujisi yenilendi , yağı değişti , hava filtersi değişti motora baktım yavaş gidiyor :S sonra getirdim kafalarına attım 10 kere daha aya ayarı yapılşduı yoq eskisi gibi değil!!!!Sinir oldum ..Motoru hep aynı servise götürürdüm çekişi bile azaldı servise görümeden 1 ay önce bvaşka yerde yağ değiştirip hava filtresini temizleyince çok süper bi çekişi vardı ama motor 4000 de kayışdanmı bilmiyorum hiç aklıma gelmemişti lütfen bi el atalım :'(
    Ruhunu Değil Lastikleri Yak

  7. #7

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    4000 km hala üzerindeki orjinal kayışı ise sorun kayıştan kaynaklı olabilir.
    varyatör kavrama bilyalarından da olabilir.
    hava ayarından olup olmadığı 100 km yapınca bujinin kararmasına göre söylenebilir.
    kalkışlarda ses yapıyor veya titreme oluyor mu
    ön ve arka balatalar sürtüyor olabilir mi? fren ayarları tam mı?
    çalışırken sübap sesi geliyor mu?
    kalkışlarda ivmelenmesi nasıl devir artıyor fakat bu artış hıza yansımıyorsa o zaman kavrama sisteminde bir sorun olabilir
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  8. #8

    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Motosikleti
    Yamoto 150T
    Sanırım kayıştan dediğiniz gibi ama servise gittiğimde şunlaru yaptıracağım hızı için sizlerinde bilginizi alayım sizce nasıl olur...

    *Kayış değişecek zaten!
    *Hava ayarını açtıracağım hızlı gitsin diye(tavsiye)
    *Bujileri ngk alacağım(tavsiye)
    *Egzosu içeriden az bişey açtıracağım
    *Castrol yağ

    Sizce bu yaptırmak istediklerim motoru nasıl etkiler
    Tavsiyeleriniz varsa alayım bu arada

    (Kalkışlarda sanki 2. zamana geliyo çok cızırtılı ses yapıyo ama sonra geçiyor hızlanınca veya yavaşlayınca)
    (Titremeyide bazen yapıyor)
    Ruhunu Değil Lastikleri Yak

  9. #9
    Bradley - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Asya 150 T
    Arkadaslar bende gittim servise kayıs yag filtre balata vs.. subap karbürator ayari hersey yapti aradan 1 hafta gecti motor kalkısta yavasladi kalkmıyor nerdeyse sonradan hızlanıyor ama kalkısta gitmiyor motor ama titresin falan da yok neden sizce ?????????????

  10. #10

    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İST/Levent
    Motosikleti
    S&T Kanuni GT250
    Alıntı UsTuRa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım kayıştan dediğiniz gibi ama servise gittiğimde şunlaru yaptıracağım hızı için sizlerinde bilginizi alayım sizce nasıl olur...

    *Kayış değişecek zaten!
    *Hava ayarını açtıracağım hızlı gitsin diye(tavsiye)
    *Bujileri ngk alacağım(tavsiye)
    *Egzosu içeriden az bişey açtıracağım
    *Castrol yağ

    Sizce bu yaptırmak istediklerim motoru nasıl etkiler
    Tavsiyeleriniz varsa alayım bu arada

    (Kalkışlarda sanki 2. zamana geliyo çok cızırtılı ses yapıyo ama sonra geçiyor hızlanınca veya yavaşlayınca)
    (Titremeyide bazen yapıyor)
    5800km rede moturum var kayış hiç değişmedi kalkışıda değişmedi ama sen yinde değiş kayısını sen bilirsin.

    Hava ayarını açtırcaksan yakıtıda bıraz actır ozaman çok daha iyi olur kalkış farkader max hızda aynı şekılde yukselir.(Bu işlemi yaptırmadan once motorun kilometrede kacpara yaktıgına bak sportif kulanımda benim 150cc lik motorum 100 kuruş yakıyor seniki daha az yakıyorsa karburatorden yakıt ayarınıda actır bence.)

    Buji ngk olsun değiş bencede.

    Egzosu içden deldirsen bence daha fazla ses cıkacak ve daha fazla yakıt harcıcak motor.

    Yağ Castrol olsun ama Power scooter 1 4t modelı var casrol un onu kullan.

    Kalkışlarda ses yapıyor dıyorsun ses motordan gelmıyorda şanzımandan geliyorsa şanzıman yağınıda değiştir. Castrol şanzıman/difransiyel yağı var EP 90 bunu kulan.

    Senin kalkış sorunun bence hava yakıt ayarından veya debraj balatasından kayıştan oldugunu sanmıyorum.

    Motordan fazla anlamam mantık ve okuduklarımdan yola cıkıyorum bazı yazdıklarımıda kendi motorumdan biliyorum iddam yok yani

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Nisan 2007
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    as 150 t 'idi as 220 t oldu ahmet abim sağolsun :D:)
    ya bi hava filtresi hortumuna bak karburotörün benzin borusuna fln bak belki bişiler çıkar

  12. #12

    Üyelik
    21 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Asya 150T
    Alıntı qwertyuıop adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya bi hava filtresi hortumuna bak karburotörün benzin borusuna fln bak belki bişiler çıkar
    +1

    bu ikisi bu problemde çok önemli...

    hava + benzin + ateşleme = güç + egzost

    sonuçta motorun çalışma prensibi bu.
    [I]Ne motorsikletsiz bir İstanbul trafiği düşünebiliyorum artık, ne de motorsikletsiz bir ben...[/I]
    [B]SÜRÜYORUM, ÖYLEYSE MOTORCUYUM(?)[/B] ::stretche

  13. #13
    kahraman34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2005
    Şehir
    içmeler köprüsünden aşagı in tersaneleri geç işte ben ordayım(tuzla)
    Motosikleti
    bir adet 2005 model kırmızı düldül(as150t)
    13,800 km asya 150t ,orjinal kayış duruyor fakat eski hangi parçayı değiştirdiysem eski performansı vermiyor en son balataları yeniledim fakat 5000 km kullandığım balatalar daha iyiydi
    [SIZE="2"][B][FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Red"]gerçekleri [/COLOR][COLOR="Yellow"]tarih [/COLOR][COLOR="Red"]yazar[/COLOR],[COLOR="Yellow"]tarihi [/COLOR][COLOR="Red"]galatasaray[/COLOR] [COLOR="Yellow"]yazar[/COLOR][/FONT][/B][/SIZE]


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)