BMW r 26 Alman posta motorsikleti hakkında bildiklerimiz ve bilmediklerimiz
-
26 Haziran 2007, 13:57
#1
Şİmdi gelelim asıl konuya Copper marka yarı raceing.1957 model ve kapalı tip şaftlı 4 amortisörlü 250 cc. tek silindir.bu alman makinası 50 yaşında ve ben de. halen yollarda görülebilir teknik döküman sorunum yok. Maşallah herşeyi yerinde bu makinanın. Sadece belki olabilir diye ilgilenen arkadaşlar varsa, fikir paylaşsın die yazdım. Teknik özellikler ve yedek parça nerden buluruz.Birtane dostum vardı 66 yaşında bana destek oluyordu rahmetli oldu. Yardımcı olmak isteyen varsa bana oguzhantiryaki@hotmail.com msn adresinden bu motor hakkında bilmediklerimi bana yazabilir.Şimdiden teşekkür ederim.
Reklamlar
-
26 Haziran 2007, 16:47
#2
Gunes_taner aynısının 56 modeli bende de var. Parça işi her zaman biraz sıkıntılı oluyor. Ancak uğraşınca zor ve pahalıda olsa bulunuyor. Ankarada Ünal ustada parçaları bulunuyor. Havale yaparsan kargo ile gönderir.
Bilmek istediğin konuları sor ki anlatalım. Yoksa motor hakkında neyi bilip neyi bilmediğini nasıl anlayayım
-
27 Haziran 2007, 11:49
#3
yıcika ilgilendiğin için teşekkür ederim.Bu cihazlar beni büyülüyor arkadaş aslında sorun yukardaki anlattığım kadar vahim değil bazı bağlantılarım var fakat tam istediğim gibi derdimizi anlatamıyorum.Akü bitiriyor şarj dinamosuna baktım sorun yok gibi.aküde sorun varsa yine problem değil değişitiririz.fakatlar var işin ucunda rolanti sorunuda yaşamadım değil anlayacağın suren yapıyorum deneme yanılma olmasın diyorum.Bilinçli yaklaşmak lazım bu tür motorlara.Nazik olmak lazım.Alman bir arkadaştan kataloglarını istedim gönderdi.13 sayfa döküman aklım karıştı valla her şeyini yazmış model model yıl yıl seri seri.ama değerleri yok .sübap ayarlarını bilindik sistemlere göre yapmışlar gerçek değerleri ne bunların.05-07 mi yoksa 06-09 mu.? bunlar lazım aslında bana..!
-
27 Haziran 2007, 11:57
#4
Resmini koyabilir misiniz varsa Çok merak ettim.. Yanlız küçük bi hatırlatma, moto(R)siklet değil, motosiklet..
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
27 Haziran 2007, 12:07
#5
-
27 Haziran 2007, 12:16
#6
Üzgünüm ama ben TDK da çalışmıyorum, yoksa sizin hatırınıza bi (R) koydururdum araya..
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
27 Haziran 2007, 12:33
#7
Gunes_Taner akü bitiror ve dinamo sağlamsa arıza büyük ihtimalle konjektördedir.
Maalesef bu modellerin hepsinde bu sorun oluyo. Üzerindeki konjektör orijinal konjektörü mü yaoksa sonradan uydurulmuş bişey mi? Bir kaç arkadaşla beraber elektronik konjektör üzerinde çalıştık. Konyada bir arkadaş yaptı kullanıyor. Ben de denedim ama benimkinde çalışmadı. Sorunun başka biryerden kaynaklandığını düşünüyorum. Aşağıdaki linkte BMW R26 ve R27 nin Tamir el kitabı var. İngilizce almanca fransızca ve italyanca yazılmış 158 sayfalık bir kitap. Aradığın sübab aralığı değerleri 25. sayfada ve 82. sayfada yazıyor. İngilizce olanlar inç cinsinden diğerleri metrik sistemde.
Aşağıdaki Link
Bu kitapta aradığın bütün bilgileri bulacaksın. Eğer elektronik konjektörle ilgileniyorsan onunla ilgili de bildiklerimi paylaşabilirim.
-
27 Haziran 2007, 12:38
#8
YUCİKA gerçekten teşekkür ederim sabırsızlıkla bekliyorum benim ingilizce full+full dur ben şimdi gece gündüz okurum konjektör tablosuna hiç bakmadım ama yinede iyi fikir sendeki.eğer konjektör işindede sorun yoksa akü boşalmaz sanırım halledecem sanırım yardımlarınızla...sağolun
-
27 Haziran 2007, 12:44
#9
Netten konjektör ve elektronik ateşleme devreleri bulduk deniyoruz. Eğer elektronikle ilgiliysen ve elin havya tutuyosa devreleri gönderirirz denersin. Bnede bir sorun olabilir denediğim devreler çalışmıyo. Sebebi dinamoyu yeniden sardırıdım ondan olabilir yada bağlantıda bir farklılık yapılmış olabilir. Tam bilemiyorum bu nedenle. Devrelerin orijinal aksamlı bir motorda denenmesi sağlıklı olacaktır. Sonuçlarıda burdan paylaşarak başka arkadaşlara da yol gösterebiliriz.
-
27 Haziran 2007, 13:16
#10
olur neden olmasın platin nasıl olcak acaba çok yıpranmış.kendim bi care buldum bişler ama sonuçta devamlı işleyen bir parça.devre hazır devre sanırım nasıl bağlayacaz ve de şemesını gönderirsen sevinirim.bu motorda nelere dikkat ekmek lazım zamanın varsa yazarmısın.
dıshy motoru gördün mü ses çıkmadı senden hayırdır beğenmedin sanırım.baree bi yorum yapsaydın
-
27 Haziran 2007, 15:37
#11
Transistörlü ateşleme devresi ve bağlantı şekli aşağıdaki diğer linkte anlatılmaktadır. Bu devre ile ateşleme tam olarak elektronik olmuyor. Yine platin kullanılmaya devam ediliyor fakat bu devre meksefeyeyi devre dışı bırakarak platine gelen yüksek akımı ortadan kaldırıyor. Böylece platinin yıpranması ve meme yapması durumu ortadan kalkıyor. Devredeki bir arıza durumuna karşın meksefeye yerinde bırakılıp sadece tek ucundaki bağlantı iptal edilebilir. Böylece devrede bir sorun olursa meksefeye hemen bağlanıp yola devam edilir
Aşağıdaki diğer link
-
27 Haziran 2007, 15:59
#12
anladım arkadaşım fakat bu işlem elektronik ateşleme için sanırım...! peki konjektör tablosunda şarj işine ne yapıcaz oguzhantiryaki@hotmail.com ekle abican burdan uzun zaman alıyor diğer değerlendirmeleri burdan devam edelim istersen..1
-
27 Haziran 2007, 16:07
#13
Gunes_taner msn ekledim adresini ama oflinesin.
Elektronik konjektörle ilgili dosyaları sana göndereceğim. Çok sayıda devre var elimizde. Basitten karışığa doğru deneyelim bir. Bakalım sonuç alabilecekmiyiz. Bu arada motosikletinin orijinallik durumu nedir? Dinamo ile oynanmış mı konjektörün orijinal mi bunlarıda yazarsan daha iyi olur.
-
27 Haziran 2007, 16:55
#14
bi anormallik var benim modem de kapanıp açılıor...sorcaklarım bitmemişti oysa
dishy motora baktınmı dedim sordum ama görüyorum ki ses yok yane duyuyorum yorumunu yazarmısın bana.
-
24 Temmuz 2007, 12:33
#15
ilerleme dediğimiz bu olsa gerek... Alman dedik yandı muhteşem dedik şarj etmiyooo.. izinim bitti honda cbr 1000rr ile 290 km hız yaptık kesmedi dur bakalım başımıza neler gelcek..
-
26 Temmuz 2007, 10:13
#16
yuppy artık abi BMW r26 diye bişe yokkkk..... her bir parçası kenekelerde ve gaz yağı içerisinde duruyor...alimde gidon koşuyorum asfaltta..
-
26 Temmuz 2007, 20:30
#17
üzüldüm ya geçmiş olsun Gunes Bey...
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)