Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

akü bittiğinde sinyaller yanmaz mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    bisan lifan lf 100-a modelinde(kendisi 4 vites debriyajsız yarı otamatik 3 sübaplı bir nesnedir.)akü bitik durumda.motor kazalı ve şu an tamirde.
    motor ayak marşı ile çalışıyor(sorun yok yani.).el marş çalışmıyor(aküden).kısa far yanmıyor.uzun far yanıyor.ve sinyaller yanmıyor.usta bunun aküden olduğunu söyledi.yeni akü alamıyoruz şimdilik.sizce de sorun aküde mi yoksa ustanın uğraşmak işine mi gelmiyor.çünki bence sorun aküde olsaydı uzunlar da yanmazdı(yada sadece uzunları alternatöre verip gerisini komple aküye vermişlerdir ve gene usta haklı da olabilir.)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    akü bozuksa elektrikle ilgili hiçbirşey calışmaz yahu
    kısa farda yanmıyor uzun farda yanıyor akü bozuk oluyor ehehe

  3. #3
    mavimerdiven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF BANDİT 1200 S
    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bisan lifan lf 100-a modelinde(kendisi 4 vites debriyajsız yarı otamatik 3 sübaplı bir nesnedir.)akü bitik durumda.motor kazalı ve şu an tamirde.
    motor ayak marşı ile çalışıyor(sorun yok yani.).el marş çalışmıyor(aküden).kısa far yanmıyor.uzun far yanıyor.ve sinyaller yanmıyor.usta bunun aküden olduğunu söyledi.yeni akü alamıyoruz şimdilik.sizce de sorun aküde mi yoksa ustanın uğraşmak işine mi gelmiyor.çünki bence sorun aküde olsaydı uzunlar da yanmazdı(yada sadece uzunları alternatöre verip gerisini komple aküye vermişlerdir ve gene usta haklı da olabilir.)
    Elektrikler yoksa lamba yanmaz. Elektrikler kesik ama Mutfağın lambası yanıyor salonunki yanmıyor mantığına gelir senin ustanın dediği.

  4. #4

    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir,,astrahan
    Motosikleti
    cbf 150:::::08
    usta sseni kandırmış yaa hatta kandıramamış uyanmışsın işi.. bırak o ustayı da sen motorun elektrik tesisatına bi baktır..
    [COLOR="Red"][I]meğer gurbet dediğin mapuslukmuş güneşli avlularda yaşanırmış,öylesine,dönüşümde ne bulurum bilemem bildiğim döneceğim,,verilmiş sözüm edilmiş yeminim,,elbet birgün döneceğimm,,[I][/I][/I][/COLOR]

  5. #5
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Aku bıttıgınde motor calısmazken hıc bırı yanmaz ama kıck den calıstırdıktan sonra zaten TESISATA elektrık verılmeye baslanır sarj dınomosu ıle o vakıtten sonra her sey calısır yerı gelır zayf calısır az yanar ama yınede calısır bence senın nasıl kaza yaptıgını bılmıyorum ama kazanın etıkısı ıle kablolarda kopma temasızlık yada fıslerde cıkma oynama yapmıs olabılır ama aku bıtıkkten sınyal yanmaz dıye bısı yok sıgorta atıkıken bıde hıc bırı yanmaz.
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  6. #6
    SaLToN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2006
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Beyaz MELEK
    Ehliyeti alırkende size soru olarak gözünüze çapmıştır. Akü nün görevi motora ilk hareketi vermektir. Akü motoru çalıştırdıktan sonra akü dinlenmeye çekilir ve görevini şarj dinamosu alır. Senin sorununda büyük ihtimalle flaşördendir. Motoru çalıştırdıktan sonra bi sinyanleri test edip ustaya gösterseydin.
    27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin

  7. #7

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    far ampülünü orijinal olanla değiştir farlar uzun da da kısa da da yanar ampülden o arıza

  8. #8
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Motor çalıştıktan sonra elektrik tesisatı sağlamsa sinyallerde çalışır farlarda yanar bi sorun olmaz. Rölantide yanmıyosa bile devri yükselince farlar yanar. Ya elektrik tesisatında arıza var yada flaşör arızalı yada elektrik tesisatında arıza bide en son olarak elektrik tesisatında arıza olabilir

  9. #9

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XT600, BMW R1200C
    Sorun elektrik tesisatında görünüyor. Aşağıdaki adımları izleyin. Bunları kendinizde yapabilirsiniz.

    1) Ampulü değiştirin. Ne tür bir ampul alacağınızı belirlemek için önce eski ampülü sökün. İki vida tutuyordur muhtemelen..
    2) Olmadı elektrik tesisatında problem vardır. Bunun için elektrik tesisatının gözden geçmesi gerekir. Bazen zahmetli bir iş olabiliyor.

    AKÜ problemi bunlardan bağımsız olabilir. Ama elektronik ateşlemeniz çalışıyorsa aküde problem olacağını düşünmüyorum
    Hayat bir fonksiyon çöz çöz kudur

  10. #10
    Gunes_Taner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    BMW r26 1957 MODEL
    selamlar ben senelerdir motorsiklet kullanırım başıma bir çok şey geldi.Anlatayım.Akü bitti diyorlarsa illaki bir ölçüm sonucunda bu yargıya varılmıştır asıl sorun akünün bitmesi değil neden dolayı bittiğidir.Bizim bildiğimiz anlamda akü bitmez sona ermez yani.İki tür akımla çalışır akü.Empedans dediğimiz volt ve akım güç akımı deiğimiz amper çalışma gerilimi azda olsa düşer fakat amper de bir düşüş varsa gerekli olan da bu zaten ne marş motoru nede diğer elektirik aksamını tam performansla çalıştırmaz.Şimdi gelelim sonuca piyasadaki sulu aküler motorsiklet yolda ilerlerken çalkalanır ve tahliye hortumundan bir miktar asiti dışarı atar.eğer bu çalkantı sırasında akü suyu fazla eksilmiş ve plaka dediğimiz yaprakların seviyesinden aşağı düşmüş ise zamanla volt ilerleyen zaman dada amper azalır.diğer taraftan bu akülerin genel garanti süresi 1 senedir.kuru tip aküler için bişe söylenemez.Bozulmuşsa kaldırın atın yenisini alın.Sulu akünün en beri berbat olayı ise şarj edilememesidir.aküyü bitiren yada voltajının azalmasına da bu neden olur Bilirsiniz sarsıntı ve zamanla kablo izalasyonları açılır eğer bir de daha önce bilinçsiz bir tamircinin eline düşmüşse ne ala....! Göremediğimiz bir çıplak kablo, alt tarafından yıpranmış bir soket filan. bu sorunlarda aşıldıkdan sonra.Asıl soruna gelelim şarj dinamosu. Eyvah ben ne çektiysem bundan çektim zaten.Kömürler rulmanlar rotor ve statorlr derken basitce şarj etmiyor.akü kendi kendini doldurmazsa ve su eksiltirse kardeş işte bu yazdığım şeylerede dikkat etmezsen kalırsın yolda.Bence sen sağlam bir elektirikçi bul.ve ölçümlerini tam yaptır.Ben sana ön ayak oliyim al eline bir ölçü aleti aç akünü, Ölçü aletinin (-) kutbunu akünün (-) kutbuna dokundur sıkıca sonra yine ölçü aletinin (+) kutbunuda motorunun şasesine yane demir aksamına enerjiyi iletecek bir yere sıkıca dokundur.eğer ibre yada skalada bir değişiklik görüyorsan hiç zaman kaybetme koş bir tamirciye yada servise aynen söle de kaçak var aküde filan. gereken neyse yaparlar zaten 16 senedir aküm boşalıyorsa bu yüzdendir derim şimdiden geçmiş olsun iyi seyirler arkadaşlar...!


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)