ilk çalıştırmada sabahları motor beyaz duman atıyo nedeni ne olabilir yağda eksiltmiyor çekişide güzel neden oabilir yaklaşı 30 saniye duman oluyo sonra kesiliyor
ilk çalıştırmada sabahları motor beyaz duman atıyo nedeni ne olabilir yağda eksiltmiyor çekişide güzel neden oabilir yaklaşı 30 saniye duman oluyo sonra kesiliyor
motor iki zamanlımı 4 mu eger iki zamanlıysa benzine karışan yağ cöküyordur ondan duman atar ama 4 zamanliysa o zaman acil servis bence yağ sekmanında bir sorun olabilir
yağ sekmanı yeni değişti motorun servis normal diyo ama sekmanlar alışana kadar normalmiş ama hala kesilmedi 800 km oldu ne zaman alışacak bakalım sekmanlar :(
birde bu durum sadece jigle çekince oluyo
yogun beyaz duman >>> su yaniyor
yogun mavi duman >>> yag yaniyor
yogun siyah duman >>> motor (!) yaniyor
hayır hayır hayır yanlışınız var efendim
yoğun mavi duman çıkarsa motordan bilinki motor yağ yakıyordur
yoğun siyah duman çıkarsa motordan bilinki motorun hava filtresi kirlenmişdir
yoğun beyaz duman çıkıyorsa motordan bilinki motor çok benzin yakıyordur saygılarımla ben böyle biliyorum....yanlışım varsa özür dilerim
söyle diyelim:
"White smoke is caused by coolant or water coming out the tail pipe.
Black smoke is caused by a rich fuel condition.
Blue smoke is caused by oil consumption."
http://www.2carpros.com/topics/whitesmk.htm
yani mavi duman konusunda hepimiz hemfikiriz.
beyaz duman konusunda ise yukaridaki laf daha cok bana hak veriyor.
siyah dumanda ise sana (kirli hava filtresinin yakit-hava oranini yakit lehine bozdugundan).
bu cok komik!
bana bir ögrenciyi hatirlatti. adam gitmis "JAVA compiler'de bir hata buldum" diye mail atmis. "hayrola? nasil buldun? nerede buldun?" sorularina "söyle basit bir program yazdim ve calismadi. demek ki compiler hatali" diye cevap verdi. yani eleman bir programlama dilinde kullanilan en basit ifadeleri kullanarak 20 satirlik bir program yaziyor, calismadiginda da yanlisi kendisinde arayacagina gidiyor hata compiler'de diyor...
dostum motorun 4 zamanlıysa subap lastıklerinden kaçırıyor olabilir sabah atıyor diyorsun geceden sabaha kadar olan süreçte subap lastikleri hafif yağ kaçırma şansı var eğer eskimişse lastikler değişmesi gerekiyor. ama jikleyi çekince oluyor demişsin o normal fazla benzini yakıyor çok yoğun duman varsa yine subap lastikleri
Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim
kardeş bence sen bi motor tamircisine git karbüratör ayarını yapsın motor zengin karışım yapıyo fazla benzin yiyo hem cebine zarar hem motora zarar
Merhabalar;
Arkadaşların yukarıdaki tespitleri doğru. Beyaz duman, silindir içerisinde yanan karışımda su olduğunu gösterir. Ancak motorun su soğutmalı olmadığına göre (tahminen) kullandığın benzin sulu ihtimali ortaya çıkıyor. Bu jiglenin çekilmesi ile beraber zenginleşen karışımın yanmasıyla beraber beyaz duman oluşmasını doğrular nitelikte. Segman konusundaki fikre katılmıyorum. Zira bu durum buji yağlanması ile kendini çok çabuk belli eder. Ayrıca belirli bir süre değil, genelde belirli bir km'de motor çalıştığı sürece mavi dumanla belli eder kendini. Sübab lastiklerinden şüpheleniyorsanız, motoru yarım gaz konumuna getirin. Bu durumda iken birden gaz verip motor devirlendikten sonra gaz kolunu hemen kapatın. Birkaç kez yaptığınızda eğer egsozdan mavi duman atıyorsa bu sübab lastiklerinin kaçrıdığına işarettir. Rölantide ve sabit hızda belli etmez kendini.
Sabah dumanın olduğu esnada egsoz çıkışına bir kağıt havlu tutulursa sanırım daha iyi arıza tespit edilebilecektir.
Buna benzer bir durum bende de oldu. Genelde 3-4 günde bir çıkarım motorla; yani hergün kullanmıyorum. Son iki seferdir eksozların sadece birinden beyaz duman geldiğini gördüm. V2 motor, öndeki silindirden çıkan eksozdan beyaz duman geliyor. Ancak şöyle bir 20-25 km dolaştım duman kaybolmuş. Sadece bir eksozdan gelmesi canımı sıkıyor açıkçası, silindir, piston, segman aklıma masraflı masraflı şeyler geliyor.
beyaz dumanın sebebi su buharı ve yanmamış yakıttır.özellikle soğuk havalarda ve sabahları içten yanmalı makinelerin ilk çalışması esnasında beyaz duman normaldir.Egzost devresi biriken su ve çiğ yakıt beyaz dumana sebep olur. Fakat motorun ısınması dediğimiz yani silindir içindeki zincirleme reaksiyonun gerçekleşmesi için gerekli sıcaklığa ulaşıldığı zaman beyaz dumanın kesilmesi gerekir.Eğer duman yoğunluğu ve kesilme süresi az ise bence sorun yok.Motorunuzu bıraktığınız yerle alakalı bir problem olabilir.
FARIN DA AÇIK OLSUN YOLUNDA...
aynısı bndede oldu sekmanın agızları donmus ust uste gelmıstı
motor acılır buyuk ıhtımal
merhaba bende benzer sorun var. Motorun sübab keçeleri değiştirmek için motoru söktüm. Bu sırada pistonun üzerinde kurum bağlamış yağ artıkları vardı. Bu kurum egzos sübabı içerisine uzanıyor. (Bilen arkadaşlar bir yorum yapabilirler). Birde silindirde çizikler vardı. Tam bu kurumların olduğu yerde. Yeni öğrendiğim birşey honda titanlarda, keçelerde başka birde kovanlar varmış. Acaba egzos sübablarının kovanından mı kaçıyor? Şimdi motoru tekrar rektefiye ediyim mi diye düşünüyorum. Acaba sorun çözülecek mi? Teşhis koymak çok zor.
Fakat tahminim sekmanlarla birlikte silindir ve pistonuda değiştirmek gerekiyor sanırım.
Sübab kaçağının farkı süzülme değil çünkü keçeler oldukça yukarıdalar eğer kapaklar bir bardak kadar yağ bile birikse ve keçeleri çıkartsanız bile burda süzülüp aşağıya inmesi çok zor. Bence çalışırken buraya yağ kaçabilir.
Silindir hatalarında ise bence motor çalışıp belirli bir yağ basıncına ve sıcaklığına ulaşınca yağ sekmanları yağ ile dolup yağ kaçmasını engelliyor diye düşünüyorum.
[QUOTE=serdarmert;2098367]Kızılderili yöntemi...
dumandan teşhis..:
bu siteyi takip ederken çok keyif alıyorum. zevkim desem yeri var
arkadaşa kolay gelsin diyorum.
aslında bendede buna benzer bir sorun var ama bukadar şüpheli değilim sebebi ilk çalıştığında 1 dk. kadar duman atıyor buda normal tanıdığım ustaların hepsi aynı fikirde kolay gele dostum
Arkadaşlar motorun beyaz duman atması fazla benzin yakmasına işaret değildir.Eğer fazla benzin yakıyorsa yada hava filtresi karbüratör buji vs pisse siyah duman atar,mavi duman atıyorsa yağ yakıyordur.Beyaz duman atıyorsa benzine yağ karışıyor demektir.
[QUOTE=scorpions_59;2098441]Merhaba serdar bey, motor yağ yakarsa bu normal bir durum değildir. Isındıktan sonra bu yağ yakışı devam edip etmediği dikkatle incelenmeden görülemez.
Birde yağ eksiltmeye buda hatayla motorun yağsız kalmasına ve motorun bitmesine sebep olabilir.
Tabi yağı her zaman kontrol etmek zorunda kalırsınız.
En sonunda da mutlaka birşeye sebep verir. Yağ deyip geçmemek lazım.
Uzaktan teşhis zordur. Fakat duman bakarakta birşeyler söylenebilir.
benim motorumda da beyaz duman atma sorunu var ustaya götürdüm piston segman tamir istiyo dedi
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)