Lastikler Hakkinda Yanliş Bilenenler
Reklamlar
-
14 Haziran 2007, 12:47
#1
Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir.
İnik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!
Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik havalarının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.
Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Yanlış! İnik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve
su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.
Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!
Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz. Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur.
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273
TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
Reklamlar
-
14 Haziran 2007, 12:49
#2
Eline sağlık.Küpe niteliğinde yazı olmuş
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
-
14 Haziran 2007, 13:08
#3
Gaziantep İl Temsilcisi
güzel paylaşim teşekürler
HAyat bisikLET GİBidİR PEDal ceVİRmeSSEn düşERSİn....
O BİR SUZUKİ ( YAKIŞIKLI )
-
14 Haziran 2007, 13:26
#4
ali yıldız : bide yeni bi muhabbet var yada ben yeni duydum lastik rodajı için ilk 100 km düşük havalı kullanın diye bunuda yapmayın
-
14 Haziran 2007, 14:01
#5
taner_k adlı üyeden alıntı
Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir.
İnik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!
Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik havalarının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.
Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Yanlış! İnik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve
su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.
Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!
Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz. Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur.
Selam güzel yazmışsın birçok görüşüne katılıyorum ancak düşük lastik basıncı derken neyi kasdeyorsun çok açık değil. sonuçta kimse patlak lastik üzeri gider gibi yol almıyor. Benim Twister ön 30 arka 33 diyor fabrika ayarı olarak ancak 2 kişi veya yük varsa 36, bu değerler maksimum ancak sürekli böyle kullandım ve virajlar (lastik eskidi) gerçekten sorun olabiliyor. Ancak geçen servise götürdüm ön 30 arka 32 yaptı eğer yüksek olursa (36) arka teker kayabiliyor dedi. Hakikaten de ön arka 30-32 olunca yere daha sağlam basıyor virajları çok daha rahat alıyorum rotadan çıkmadan bilginize. Bence de fabrika ayarlarının çok altında tutun demiyorum ancak lastik basıncı minimuma yakın olunca yol tutuşu çok daha artıyor. Bir de az basınçta benzin sarfiyatı artıyor yüksek basınçta lastik çabuk eriyor deniyor bu konuda da yorumlarınızı bekliyorum. Bence doğru bu söylenenler
"İyiler Kazanır Kötülükler Kazınır Dediler, Mutlu Olmak İçin Mutlu Etmek Yeter Dediler" ...1 :cat:
-
14 Haziran 2007, 14:22
#6
bu yazılanları sadece motosiklet lastiği olarak düşünmeyin ..bu yazı genel bir yazı.. örneğin arabalar içinde geçerli...düşük lastik basıncı fabrika değerinin altındaki basınçtır.. ancak benim motosikleti bile fabrika değerleri altında bir basınçta kullannıyorum.. titreşimi çok oluyor diğer türlü..her lastiğin maksimum basınç haddi vardır sanırım.ve biz fabrika ayarı diye lastiği sonuna kadar şişiriyor olabiliriz..bu konuda bilgili arkadaşların paylaşımı ile sanırım bunu daha iyi anlayabileceğiz.
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273
TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
-
14 Haziran 2007, 15:00
#7
Elıne saglık haklısın bıde bu tubeless lastıkler ınık olursa vırajlarda yada yana esnedıgınde hava kacırmak yada anıden ınme ( ozellıkle otolarda ) olabılıyo vede bu tehlıke yaratabılır ben on arka 32 psi basıyorum.
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
-
15 Haziran 2007, 16:50
#8
-
15 Haziran 2007, 22:20
#9
Adana İl Temsilcisi
emeğine,ellerine sağlık arkadaşım.teşekkürler paylaştığın için.
-
15 Haziran 2007, 22:32
#10
hımmm...
madem konu açılmış.. düşük lastik hava basıncı yönlendirmeyi zorlaştırır, yakıt sarfiyatını artırır, yol tutuşu azaltır.
yüksek hava basıncı ise fazlaca titremeye, yol tutuşun anormal derecede azalmasına sebep olur.
offf moralim bozuldu, zaten lastik almam lazım..
-
15 Haziran 2007, 22:38
#11
teşekkürler kulağıma küpe olacak bi yazı
bu arada arkadaşlar bende en 500 var ve daha yeni aldım acemilik dönemimi atlatmaya uğraşıyorum bu motor için lastik hava değerlerinin ne olduğunu bilen var mı? bilgilendirirsenin çok sevinirim. teşekkürler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler