eriyik asfalt ile karşılaşınca ne yapmalı ?
Reklamlar
-
05 Haziran 2007, 17:22
#1
Merhaba,
dün 6000 bakımdan yeni almış motoru evin yolunu keyifle tutmaktaydım. Ancak hava çok sıcaktı ve dönerken, şehir dışı bir yol, asfaltın bazı yerlerde erimiş olduğunu farkettim, çakıllı asfalt bu arada. Neyse önce hızımı azalttım, ne yapmalıyım diye kafamdan bir saniye geçti.
çok yavaş gitsem acaba daha çok mu yapışır, hızlı geçsem çok sıçrar acaba kayar mı.
Ama mantık olarak yapışması lazım neden kaysın ki...
şeklide düşüncelerle, mümkün olduğunca erimiş yerlerden geçmeden ve ne çok yavaş ne de hızlı geçtim.
ama içime oturdu, yani tabiyki yavaş geçmek lazım sıçramasın falan diye ama gene de sormak istedim daha çok bilgisi olan varsa bu konuda ani erimiş asfalt ile karşılaşma durumlarında ne yapmak gerekir diye.
teşekkürer
Reklamlar
-
05 Haziran 2007, 17:24
#2
bence mükün olduğunca girmemeye çalışarak yine mümkün olduğunca yavaş geçmek lazım.. çünkü aracın boyalı dışına sıçrayan o zift sonra başa bela oluyor... motorun üzerine yapışacağına bırak lastiğe yapışsın..
-
05 Haziran 2007, 17:36
#3
tabi mantık olarak ben de öyle yaptım mümkün olduğunca geçmedim üzerinden ama bazı yerlerde illa ki geçtim.
Virajda falan çıksa karşına böyle bir durum kanımca kaymaz motor yani güvenli şekilde yavaşlamaya fırsat olur.
Panik yapmamak lazım heralde kayarmı acaba die ( hiçbir durumda panik olmamak lazım tabiyki de)
Aklıma önce motorun bulaması geldi sonra da la acaba kayar mı ki die salakça bişi takıldı aklıma. mantık olarak heralde mümkün değil.
-
05 Haziran 2007, 17:46
#4
yolun kenarlarındaki stabilize yola geçilir devam edilir en olmadı kaldırıma çıkılır
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
05 Haziran 2007, 17:49
#5
böyle bir yere geldiginde hizini azaltacaksin, gidonu saglam tutup, bacaklarini sIkIca motosiklete yapistaracaksin ve öyle gececeksin.
mümkün oldugunda tamamen zift olan yerlerden gecmemeye bakacaksin, oralara kayar. asfaltin yumusamis oldugu yerlerde kayar. asfalt lastigine yapismasina yapisir ama kendi icinde kararli bir sekle sahip olmadigindan agirligini desteklemez (sanki kum üzerinden geciyormussun gibi düsünebilirsin).
unuttuyordum, motosikletini aksam temizlemeyi unutma!!!
-
05 Haziran 2007, 17:51
#6
hmm ozmn düz mantık işlemiyor burda. tamam teşekkürler iki kere daha dikkat etmek icap ediyor ozmn
teşekkürler
tabi temizlik ztn çok dikkat ettiğim birşeydir.
-
05 Haziran 2007, 17:51
#7
hımmm bence bunun doğrusunu öğrenmek lazım.bilen varsa yazsın gerçekten önemli bir konu.
-
05 Haziran 2007, 17:57
#8
ABZAH adlı üyeden alıntı
hımmm bence bunun doğrusunu öğrenmek lazım.bilen varsa yazsın gerçekten önemli bir konu.
yavaş geçeceksin işte doğrusu bu. ama seni motor yavaş gitmiyor herhalde
-
05 Haziran 2007, 18:00
#9
ya aslında kafaya takmaya gerek var, zira yaz geldi ve çok rastlanan bir durum bu. Şahsen panik olmasam da konsantrasyonum bozuldu, hmm ne yapsam acaba die sorular geçti kafamdan ve iyi değil sonuçta konsamtrasyon dağılması. Bilinçli olunursa bu konuda aynen yola devam edilir en azından.
bu arada yanlış yere açmışım galiba kusura bakmayın. Faydalı bilgilerde olması daha uygundu kanımca. özür...
-
05 Haziran 2007, 18:02
#10
başıma çok geldi bazıları kaldırıma çıkarım demiş kaldırım yoksa nereye çıkıcan yolun tamamının eridiği yerler oluyor yazın sıcaktan ben böyle yerlerde yavaşlıyorum ağır ağır geçiyorum şimdiye kadar kaymadı motosikletim ama kaymıcağı anlamaına gelmez hızlı gitsembelkide kayabilirdi şansa bırakmamak lazım motosiklet nede olsa 2 teker zaten hızlı geçersen motosikleti mecburi bi şekilde mazotla temizlemen lazım her yere yapışıyor
ne sağcıyım ne solcu motorcuyum motorcu kalayım:cat:
-
05 Haziran 2007, 18:36
#11
zift (catlaklari doldurmak icin kullanilan o siyah sey var ya, iste o) 25°C üzerindeki sicaklarda yumusar ve motosikletin kaymasina neden olabilir, dikkatli olun!!!!
motosikletinizin kayabilecegini düsündügünüz her yerde yapilacak tek dogru sey yavaslamak, gidonu sIkIca tutmak ve bacaklarinizi kapatmak (yani motora yapistirmak).
mazot ile cila pek iyi arkadas sayilmazlar bu arada ...
-
06 Haziran 2007, 00:12
#12
mümkün olduğunca yumusak asfalttan gecmemek lazım sonra yapışan zifti helede kurursa grenajlardan cıkarmak biraz imkansızlasır
-
12 Haziran 2012, 10:44
#13
konu hortlatmak gibi olacak ama erimiş asfalt özellikle sıcaklarda önemli bir sorun bence. yukarıdaki cevaplar sanki hep tahmini olmuş. benim merak ettiğim şey erimiş bir asfaltla karşılaştığımızda yavaşlama imkanımız yoksa birden kayıp motorun dengesini bozma ihtimali var mıdır? ne bileyim yola dökülmüş yağ gibi mi olur? bilen varsa veya tecrübe etmiş birileri paylaşırsa bizim gibi acemilere faydası olur.
-
12 Haziran 2012, 10:59
#14
Moderatör
Benimki de tahmini olacak ama, yag kivamindan ziyade daha cok macun gibi oluyor asfalt eriyince. Yuksek hizlarda kayabilir ama dusuk suratlerde yapiskan bir yapiya sahip oldugundan kaymaz diye gecirdim icimden. Acep dogru mu dusundum bilemiyorum tabi
-
13 Haziran 2012, 00:57
#15
Ani dönüş ve yatış yapmazsanız bir şey olmaz, mümkün olduğunca yavaşlamak lazım. En güzeli geri dönüp başka bir yoldan gitmek...
-
13 Haziran 2012, 01:26
#16
bu akşamüzeri işten gelirken zift birikintilerinden geçmek zorunda kaldım, yalan yok epey tırstırıcıydı. sanki her an saplanacak veya kayıp düşecek gibi bir durum. ancak hangisi mümkün bilemiyorum. mümkün olduğunca yavaş gitmeye çalıştım ama akan trafikte yavaş gitmek de ayrı sorun. araç sürücüleri hiç umursamıyorlar.yolda ziftsiz yer yok gibiydi. nasıl bir sıcaksa artık, göl olmuştu resmen yol.
-
13 Haziran 2012, 01:39
#17
5 sene önce açılmış önemli bir konu ama nedense gereken ilgiyi görmemiş. Asvalt erimesi özellikle güney bölgelerimizde sıkça yaşanan bir durum.Ege ve Akdeniz seyahatlerimde aniden karşıma çıkan ve en çok çekindiğim durumlardan bir tanesi.Mümkün mertebe virajlara dikkatli ve yatmadan giriyorum.
Bu konuyu sıkça yaşayan arkadaşlardan tecrübelerini anlatmalarını istesek nasıl olur ?
'' Baki kalan bu kubbede bir hoş sada imiş ''
-
13 Haziran 2012, 03:03
#18
Ben birkaç defa stabilize yolda, çok kötü denebilecek yollarda rastlamıştım... Eğer erimiş asvalt ve çakılla beraberse bence tehlike fazla. Ben bu durumda ya yolu değiştiriyorum ya da en kenarda toprak kısımdan çok yavaş gidiyorum. Düzgün bir asvaltta erimiş kısmın motoru yatırmadıktan sonra bir tehlike olacağını düşünmüyorum. Yol+hız+lastik+tecrübe bence bu denklem olayı açıklar... Tabii ki bunu en iyi güneydeki arkadaşlar bilir onlara danışmak lazım...
-
13 Haziran 2012, 10:07
#19
Erimiş asfalttan geçmedim ama zift dökülmüş yoldan geçtim. Motorun her tarafı battı. Lastiklerde en az 2 cm kalınlığında tabaka oluştu. ulaşabildiğim yerleri gaz yağı ile temizlemiştim. akat eskimotorun egzoz altta olduğundan bazı kısımlar kalmış ve bunlarda motor her ısındığında kötü bir kokuya sebep oluyordu.
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler