Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Daha kalın arka tekerlek

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    arkadaşlar ben motor almayı ve ardından modifiyede bulunmak istiyorum fakat motorum o 15-20 binliralık chooperlardan olamayacağı için 3-4 binliralık chopperlardan almayı düşünüyorum. bu yüzden motor da kaslı bir görüntü olmayacak ve bu kaslı görüntüyü yaratmak içinde arka tekerleğimi elimden geldiği kadar kalın bir tekerlek takmak istiyorum

    1. bu mümkün müdür?

    2. münkün ise zararlı yönleri olurmu olursa da nelerdir?

    3. ne şekilde yapılabilir?

    4. tahmini olarak ne kadara mal olur?



    soldaki orjinal lastik sağdaki istediğim lastik şekli tabi bu kadar abartılı değil hani derler ya bir boy küçüğü diye


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    kalın lastik zararlıdır.. üretici orjinalinde ne tasarladıysa onu kullanmak gerekir.. çünkü kalın lastik motora extradan yük olacağı gibi çekişine hızınada direkt olarak etki eder.. performansda ciddi bir açık olmasada bir nebze düşüş yaşabilirsin..
    CBR 600F Honda,

  3. #3

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    zaten benim amacım hız değil sadece motoru keyif amaçlı ve ulaşım amaçlı kullanmak.( uzun yola fazla çıkmayı düşünmüyorum ) ilgine teşekür ederim. fakat bunlar benim aklıma geldi. benim sorumdaki amaç uzun vadede sürekli sorunla karşılaşırmıyım, birde fazla bi maliyete çıkarmı acaba diye!....

  4. #4
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı PcKopatGhostRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kalın lastik zararlıdır.. üretici orjinalinde ne tasarladıysa onu kullanmak gerekir.. çünkü kalın lastik motora extradan yük olacağı gibi çekişine hızınada direkt olarak etki eder.. performansda ciddi bir açık olmasada bir nebze düşüş yaşabilirsin..
    hoca, sana da UYDURMAAAAA diyecegim.

    takacagin daha kalin arka lastigin agirlik farki emin ol ki senin motorun üstüne oturdugun anda solda sifir kalacagindan performansa olan etkisini ölcemezsin bile. ancak mümkün oldugunca üreticinin belirledigi lastik kalinliklarindan sasmamak gerektigi yönündeki görüsün dogru tabii.

    Alıntı hosemario adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben motor almayı ve ardından modifiyede bulunmak istiyorum fakat motorum o 15-20 binliralık chooperlardan olamayacağı için 3-4 binliralık chopperlardan almayı düşünüyorum. bu yüzden motor da kaslı bir görüntü olmayacak ve bu kaslı görüntüyü yaratmak içinde arka tekerleğimi elimden geldiği kadar kalın bir tekerlek takmak istiyorum

    1. bu mümkün müdür?

    2. münkün ise zararlı yönleri olurmu olursa da nelerdir?

    3. ne şekilde yapılabilir?

    4. tahmini olarak ne kadara mal olur?
    belli bir yere kadar mümkün, lastigin janta gecebilmesi ve arka camurlugun disina tasmamasi gerekiyor vs.

    zararli yönleri olur mu olmaz mi söyliyemiyecegim, lastik kalinligina bakar. eger 120mm olan lastik kalinligini 240mm'ye cikarirsan motosiklet belki viraj dönemiyecektir.

    nerede yapilir? tahmin et bakalim nerede yapilabilecegini. sence lastik nerede degisir? hmmmm, düsünelim bi.... lastikcide? yada motosikletin servisinde?

    kaca patlayacagini sana degistirecegin yer söyler. iscilik + malzeme kac para tutarsa artik. cesit cesit lastik var nede olsa ...

  5. #5

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    predatör verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. ilk mesajımda motorumu henüz almadığımı belirtmiştim fakat aklımda regal raptor 250 cc lik var. netten lastik kalınlığını bulamadım fakat cruser motorsiklet lastik çeşitlerini buldum michlen in aşağıdaki listede. mesela standart lastiği 80/90 ise 140/90 a çevirmek istiyorum.

    80/90-21 54H COMMANDER FRONT
    100/90-18 57H COMMANDER FRONT
    140/90-15 76H COMMANDER REAR
    150/90-15 80H COMMANDER REAR


    buna doğru orantılı olarak cant ve çamurlukta değişecek tabiki. benim merak ettiklerimden biride arka çatalda değişmesi gerekecek tabiki orjinal sağlamlığının altına düşermi? birde zincir yoludamı değişmesi gerekecek? veya benim aklıma gelmeyen başka nerelerin değişmesi gerekebilir?

  6. #6
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Predator[23rd]

    Uydurma demişsin arkadaşa , fakat gereğinden fazla kalın lastik motoru yorar , ve çekişten düşürür... Motorun orjinal lastikleri en optimum performans ve denge üzerine hesaplanıp takılmıştır..

    Zaten kitapçığa da bakacak olursak:
    "The tyres that came on your motorcycle were designed to match the performance capabilities of your motorcycle and provide the best combination of handling , braking ,durability and comfort" yazar...

    Yani orjinal lastikler motorun performans kapasitesi ile orantılı , ve kullanım , frenaj , uzun ömür ve konfor için en iyi kombinasyon olarak en iyi seçilen lastiklerdir...

    Ayrıca servislerde ve kitapçıkta da her zaman motorun orjinal ebattaki lastik ölçüsünün kullanılması önerilir...

    Cbr'da da tecrübe ettiğim için biliyorum ki , kalın lastik motora fazla geldiğinden dolayı çekişten düşürüyor...
    Bu bakımndan PcKopatGhostRider doğru söylüyor...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  7. #7

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    arkadaşlar ben motoru hız amaçlı kullanmayı düşünmüyorum benim amacım keyif amaçlı. orjinal lastikle 100 yapacakken kalın lastikler 80 mi yapacağım varsın olsun. yeterki motora zarar vermesin. birde predatör virajlarda dönemiyebilir diyordu ona mantığım bi türlü yatmadı.

    Alıntı hosemario adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buna doğru orantılı olarak cant ve çamurlukta değişecek tabiki. benim merak ettiklerimden biride arka çatalda değişmesi gerekecek tabiki orjinal sağlamlığının altına düşermi? birde zincir yoludamı değişmesi gerekecek? veya benim aklıma gelmeyen başka nerelerin değişmesi gerekebilir?

    birde şu sorularıma halen cevap gelmedi

  8. #8
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    lastik kalınlaştırmak mümkünmüdür..
    evet mümkündür lastik deişirken jantıda deişmen gerekecek eğer çok büyük bir oynama olmazsa bu gerekmez ama sen 80/90 dan 140/90 a çıkaracam demişsin bu aynı jantla olmaz .. çamurluk falan bir şekilde ayarlansada arka çatalıda büyütmek gerekebilir..görmeden farazi konuşmak yeterli değil tabiki.. ama çekişi çok düşecektir bu bir gerçek ..

    takacagin daha kalin arka lastigin agirlik farki emin ol ki senin motorun üstüne oturdugun anda solda sifir kalacagindan performansa olan etkisini ölcemezsin bile.
    hiç bir motor üretilirken kendi kendine gidecek diye düşünülmediğinden hep sürücü ağırlığı hesaplanır..zaten max yük ağırlığıda verilen değerlerde vardır.. motoru diğer motorlarla aynı performansta kullanman imkansız ..kaldıki hep yüksek devir çevirteceksin motora buda motor ömrünü ciddi azaltacaktır. zarar sadece motora değil ona gücü aktaran zincirede dokunacaktır. hem zincirin hemde dişlilerin çok daha çabuk yıpranacaktır.. eğer böyle bir niyetin varsa zinciride değiş derim
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  9. #9
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "The tyres that came on your motorcycle were designed to match the performance capabilities of your motorcycle and provide the best combination of handling , braking ,durability and comfort" yazar...
    yani, senin de dedigin "... fakat gereğinden fazla kalın lastik motoru yorar , ve çekişten düşürür.." mi oluyor? bu sence kitapcikta yazan mi oluyor?

    yukaridaki ingilizce cümleyi türkceye cevirecek olursak, söyle birsey cikacak:
    "motosiklet ile birlikte gelen lastikler motosikletinizin kabiliyetlerine en uygun olacak sekilde secilmistir ve handling, fren, dayaniklik ve konfor acisindan en iyi kombinasyonu sunar"

    yani motosikletin cekisiyle alakali bir anlam cikmiyor.

    ingilizce "performance"i türkce'ye "performans" olarak cevirmek mümkün ancak yer yer yanlis anlasilabiliyor cünkü özellikle motor sporlarinda "performans" cekis ve hizli gitmek ile iliskilendiriliyor.

  10. #10
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Predator[23rd]

    daha net örneği şöle veriyim .. cj5 jeepler vardır orjinal lastikleri oldukça incedir ama bizim modifiyeciler bu jeep lere oldukça kalın lastikler takarlar .. motoru güçlüdür ama sık sık porye keser .. yani gücü tekere aktaran şaft .. tekere gücü verir ama teker kalın olduğundan patinaj yapamaz ve direk porye keser burdada tekeri çeviren zincir ve dişli o tekere göredir yani teker ebatları arkadaşın düşündüğü ölçüde artarsa .. sadece çamurluk kurtarmaz bir çok şeyi deişmesi gerekir..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  11. #11
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı hosemario adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birde predatör virajlarda dönemiyebilir diyordu ona mantığım bi türlü yatmadı.
    motosikletin viraj dönebilmesi icin lastigin belli bir sekle sahip olmasi gerekiyor. ancak bu düsük hizlarda (yani viraj dönerken yatmayi gerektirmeyecek hizlar) cok önemli degil.

    senin amacin arka lastigin kalin görünmesi oldugundan 200mm yaris lastigi takacagini zannetmiyorum ve ondan dolayida daha düz lastik sececegini varsaydim. böyle bir secimin viraj kabiliyetine olumsuz bir etkisi olacaktir...

    bbrr'in dediklerini de düsün. motosikletine parca degistirmeden takilabilecek lastigin bir siniri var. sonucta yapacagin masrafin bir getirisi de olmali ki (atiyorum) 100mm ile 120mm lastik arasindaki fark seni tatmin etmeyebilir.

    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Predator[23rd]

    daha net örneği şöle veriyim .. cj5 jeepler vardır orjinal lastikleri oldukça incedir ama bizim modifiyeciler bu jeep lere oldukça kalın lastikler takarlar .. motoru güçlüdür ama sık sık porye keser .. yani gücü tekere aktaran şaft .. tekere gücü verir ama teker kalın olduğundan patinaj yapamaz ve direk porye keser burdada tekeri çeviren zincir ve dişli o tekere göredir yani teker ebatları arkadaşın düşündüğü ölçüde artarsa .. sadece çamurluk kurtarmaz bir çok şeyi deişmesi gerekir..
    iyi hos ama bu cok uc bir örnek oldu. ne de olsa burada 80/90'dan 240/90'a cikarip bu arada jant+lastik agirligini iki katina cikarmiyoruz ki....

  12. #12

    Üyelik
    24 Şubat 2007
    90/90 dan 120/90 cıkarttın dıyelım vırajları daha guvenlı donmek ıcın normalde 90 lık lastıkle 110 km ıle guvenlı donebılecegını soyluyor motor uretıcın motorunun max hızınıda 120 km alalım. ama sen 90 lık lastıkle cıkabıldıgın 120 km hıza 120 lık lastıkle cıkamıcaksın max hızın 100 e dustugunu varsayarsak sen eskı lastıgınle zaten gayet guvenlı donebıldıgın km kalın lastıklede doneceksın bosuna masraf yapmıs olacaksın yanı ama frenajda kalın lastıgın cok onemlı bır payı var hem on hem arka lastık ıcın.

  13. #13
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    bu kadar masraf edeceğine kalın lastikli bişey al hem sen kurtul hemde biz yaw
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  14. #14
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani, senin de dedigin "... fakat gereğinden fazla kalın lastik motoru yorar , ve çekişten düşürür.." mi oluyor? bu sence kitapcikta yazan mi oluyor?

    yukaridaki ingilizce cümleyi türkceye cevirecek olursak, söyle birsey cikacak:
    "motosiklet ile birlikte gelen lastikler motosikletinizin kabiliyetlerine en uygun olacak sekilde secilmistir ve handling, fren, dayaniklik ve konfor acisindan en iyi kombinasyonu sunar"

    yani motosikletin cekisiyle alakali bir anlam cikmiyor.

    ingilizce "performance"i türkce'ye "performans" olarak cevirmek mümkün ancak yer yer yanlis anlasilabiliyor cünkü özellikle motor sporlarinda "performans" cekis ve hizli gitmek ile iliskilendiriliyor.

    Hayır "motoru yorar ve çekişten düşürür" benim fikrimdi... Hatta fikirden öte kesinlikle emin olduğum bir konu... Çünkü tecrübe ettim biliyorum.
    Kitapçıkta ise orjinal lastiğin en iyisi olduğundan bahsedildiğini açıkladım...
    O iki cümle farklı şeyler...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  15. #15
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Arka lastiği daha kalın bir lastik ile değiştirmek mümkündür.

    Hiçbir problem yaşamadan uzun yıllar motosikletini güvenle kullanabilirsin.
    Bu güvenliğin oluşabilmesi için (yani motosikletini uzun yıllar güvenle kullanabilmen için) bazı mühendislik hesaplarının tekrar yapılması gerekir.

    Bu hesaplar ve değişiklikler sonucunda istediğin özellikte ve güvenilir bir motosikletin olur.

    Tabii, ,bunu yaparken harcayacağın parayla, iki tane son model Harley alabilirsin.


    En iyisi baştan kaliteli bir motosiklet alıp, kalan parayla bol bol benzin harcamaktır.

    Ha dersen ki ben maşayı, ıvır zıvırı değiştiririm. Hesap kitap anlamam. O
    zaman yaklaşık 1000 euro gibi komik bir paraya hayallerini gerçekleştirebilirsin. Daha aşağıya mal olacağını sanmam.

    Eğer ikinci seçeneği seçersen, yanında plastik eldivenlerden bulundur.
    Zinciri yerine takarken çok pratik olur.

    Çünkü motorda değişiklik yapmadan arka tekerlekte yapacağın bir modifiye, zincirin açısını değiştirir.
    Bu değişiklik, en iyi ihtimalle zincirin sık sık yerinden çıkmasıyla sonuçlanacaktır.
    Diğer ihtimaller için Allah Korusun!!

    Yani jantı değiştirmek problem yaratır.

    Peki jantı değiştirmeden sadece lastiği değiştirebilirmiyiz? dersen,

    Neden olmasın?

    Jantın müsaade ettiği kalınlıkta bir lastik takabilirsin. Burada dikkat edeceğin husus, zincirin lastiğe sürtmemesi.
    Bu hususlara dikkat etiğinde ise yaptığın değişikliğin, görüntü olarak çok da farkı olmadığını görür, boşu boşuna masrafa girmiş olursun.

    Bunların dışında arka lastikte bulunan dişlinin ön dişliye göre açısının değişmesi, ölümcül neticeler doğurabilir.

    Yani motora bişey olurmu?
    Sorusundan çok,
    Bana bir şey olur mu? şeklinde bir soru daha akılcı olabilir.
    TEMBEL bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani, senin de dedigin "... fakat gereğinden fazla kalın lastik motoru yorar , ve çekişten düşürür.." mi oluyor? bu sence kitapcikta yazan mi oluyor?

    yukaridaki ingilizce cümleyi türkceye cevirecek olursak, söyle birsey cikacak:
    "motosiklet ile birlikte gelen lastikler motosikletinizin kabiliyetlerine en uygun olacak sekilde secilmistir ve handling, fren, dayaniklik ve konfor acisindan en iyi kombinasyonu sunar"

    yani motosikletin cekisiyle alakali bir anlam cikmiyor.

    ingilizce "performance"i türkce'ye "performans" olarak cevirmek mümkün ancak yer yer yanlis anlasilabiliyor cünkü özellikle motor sporlarinda "performans" cekis ve hizli gitmek ile iliskilendiriliyor.
    Haksızsın diyemem ama haklısın da diyemem sonuçta "performance capabiliy"'den ne çıkaracağına bağlı "performans kabiliyeti", "performans yetisi" gibi anlamlarda çıkarabilirsin kendi başına fakat bu and'den önceki cümle yol tutuş, fren, dayanıklılık ve konforun ön açıklaması olarak da kullanılmış olabilir veyahut başlı başına bizim anladığımız performansı(çekiş motor gücü)'da açıklıyor olabilir... Ben de kalın lastik kullanıyorum, bu konuda Görkem'e katılıyorum, motoru yorduğuna eminim, fakat öyle ahım şahım bir düşüş de yaşamadım.

    Ayrıca soruyu soran arkadaş performansdaki düşüşten ziyade acaba motora zarar verirmiyim diye sormuş benim görüşüm bu konuda fabrikanın verdiği herhangi bir şeyin dışına çıkmak motorun erken bitmesine sebep olabilir kanımca onlar bu motora göre optimum ekipmanları veriyorlardır ama keyif senin ben illa kalın lastik taktıracağım diyorsan kısa vadede çok zararı olacağını düşünmüyorum ama uzun vadede bilemem... Bir de yok cant değişecek yok çamurluk çıkacak yok bilmem ne olacaksa hiç elleme derim 0km. motorun orasını burasını o kadar elletmek ne derece doğru? Biraz kullan gözüne çok batarsa cantı çamurluğu değiştirmeden neler yapabilirim onları düşün. Sonra bir de astarın yüzünden pahalıya gelmesi olayı var ki hiç deymez...

    Patriote benden önce davranmış o da üç aşağı beş yukarı aynı şeyleri söylemiş gibi, bence fabrikada mühendislerin hesaplayarak yaptığı ölçümlerle fazla oynama...

  17. #17

    Üyelik
    01 Haziran 2007
    Şehir
    Adana
    Benim düşüncem kalın lastik taktır,yalnız abartılı olmayacak şekikde,zaten motor keyif motoru,yalnız cantını falan değiştirme bence,120-90 18 janta iyi olur diye düşünüyorum,performansını etkiler tabi,daha güzel yol tutar daha güvenilir.Hız konusuna pek takılma 60-70 yapsan yeterli, o motor keyif motoru çünkü,maliyeti ise 70-100 ytl civarında,geçenlerde sormuştum BRIEDGESTONE 200 metre gösteri amaçlı kullanılmış 100 ytl idi lastiğe baktım hiç hasar yoktu. 600 cclik motorların ön lastiği oluyor. Bu arada uzun yolada çıkabilirsin bir sakıncası olmaz, ve bu makineler uzun yollar için tasarlanmıştır.Şimdiden hayırlı uğurlu olsun,allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin sana ve bütün araç kullanan arkadaşlarımıza.....

    Ve sana tek birşey yapmak gerekiyor,motoru alıyorsun servisine götürüyorsun,bu lastiği taktırmak istiyorum uygunmu, değilmi?
    Gerekeni sana anlatır zaten,sonuçta o servis sana garanti veriyor.O lastiğide kendi takacağı için garantiyi öldüreceğini sanmıyorum ama sen yinede bir sor,
    hiç değilse aklında soru işaretleri kalmaz,ve kaskını takar güle güle binersin motoruna,modifiye yaptırmak istiyorsanda kim tutar seni,motora ne yaptırmak istiyorsan onu yaptır,tabi güvenlik çerçevesi içerisinde.Dünyaya bir dahamı geleceksin kafandaki motoru yarat,bunun sıfırı,2 el'i olmaz modifiye modifiyedir.
    haydi kolay gelsin sana....

  18. #18
    DISTORTEDMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1200GS
    Arkadaşlar konuyu baştan sona okudum. Çeşitli fikirler sunulmuş... Ben konuya farklı bir boyut katacağım. Hazır böyle bir başlık açılmışken sorayım; Lastik ölçülerinde 2 farklı standart görüyorum. Biri 120/90 gibi, diğeride 4.10 yada 2.75 gibi. 4.10 formatında olanların kros yada endurolarda görüyorum sadece. Asfalt makinalarında da sadece 120/90 gibi olanı kullanılıyor. Bu format farkı nedir? 120/90 diyince genişlik ve derinlik ölçülerini veriyor sanırım ama 4.10 neyi açıklıyor?

    Birde benim ramzey krosun lastikleri yukarda verdiğim örnek rakamlardaki gibi ön 2.75, arka 4.10. Bende daha almadan dahi rodaj bitip tüm borçlar kapanınca BMW F650 almama kadar geçecek zaman çok uzunsa lastik ve ön dişli oranıyla kesin oynarım diye düşünüyordum. Şimdi bakıyorum mesela metzelerde arka bir büyük 4.60, ön ise bir büyük ölçü 3.00 var. Bunları takmak istesem jant değişmeden olurmu? Tabiki aslında Tourance modelleri ilgimi çekiyor. Onlar asflata daha yatkın sanırım. Bende %80-90 ağırlıkta asfaltta kullancağım. Bakıyorum tourance modellerinin ölçüleri 120/90 formatında benimkine hangi uyar bilemiyorum tabi.
    Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.

  19. #19

    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Motosikleti
    Suzuki SV 650s
    kalin tekerin tek negativ tarafi motoru viraja yatirirken daha fazla güc sarfetmek zorunda kalman. cok virajli yollarda sürdügün zaman bayaa bi yorucu olabilir. yada aniden yön degistirmek zorunda kalirsan da belki motor beklediginiden farkli davranabilir, bu biraz tehlikeli bisey. ama bu tekerin orjinalinden ne kadar büyük olduguna bagli.
    sürüs zevki yerine gösteris benim icin daha önemli diyorsan, daha büyük teker (belki kullanilmis, ucuza) alip motorunda deneyebilirsin.
    bence motoruna orjinal ve orjinalinden daha büyük teker takip, ikisinin arasindaki farki kendin _dene_. hangisi hosuna giderse onu kullan.

  20. #20
    ozanzumrut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150

    lastik ebatı ile ilgili

    benim motorsikletimde ön ve arka lastikleri değiştirdim.sonuç olarak benim motorsikletim enduro yani torku beygirden yüksek olduğu halde motor zorlandığını hissede biliyorsun.motor çabuk ısınıyor birde şu var virajlara yatman gerekiyor motor dönmekte zorlanıyor.fren mesafen artıyor frenlerin çabuk ısınıp etkisizleşiyor.ayrıca lastik ebatın artıkça enide yükseliyor mesela 130/90/17 lastikğin 130 mm taban genişliğinde onun yüzde doksanı yüksekliği 117mm sen bunu 140/90/17 taktığında 140 tabanın yüzde doksanı 126mm olacak yani teker çapıda büyücek eni ile birlikte buda iki kişi çamurluğa arkanın sürtmesi yada ani frende ön tekere sürtmesi olasılığı var.ayrıca çap büyüyünce lastiğin taşıma kapasiteside artacak yani senin motor lastikleri istenilen ağırlıkla basıp ısıtamayacak.denge kaybolacak.130 da 290 kg taşıma kapasitesi varken sen 350 kg çıkarmış olacaksın.kesinlikle tavsiye etmiyorum.birde arkadaşlar amerikan ölçü birimleri olan lastik ebatlarını sormuşlar bunlar inç hesabı olarak yani bir inç 2,54 cm 110/90/17 lastiğe göre hesaplayacak olursak 110 yani 11 cm bölü 2,54 yapıyoruz 4,33 çıkıyor yani altı 4,10 yada daha kalın 4,60 takabiliriz.4,10 106 mm 4,60 yani 116mm lastik takılabilir.ramzeyci arkadaş arka jantın 2*15 ise 4,60 kurtarır ama en iyi performans alabileceğin 4,10 dur.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)