Motorrad Karsilastirmali Topcase Testi (ceviri)
Reklamlar
-
Topcase Karsilastirma Testi
Gross Aufnahme
Holger Hertneck, Fotos: fact
Topcaseler seyahat motosikletleri ve Büyük Endurolarda özellikle sevilir. Motorrad Aracin arka kismina takilan yükleme Harikalarindan 8’ini test etti.
Topcaseler kutuplasma yaratirlar.birilerinin güvendigini, digerleri sadece cok kötü veya igrenc bulabilir ve Motosikletlerini hic bir zaman bununla donatmayabilirler. Güzel yada degil, herkes kendi karar verir. Pratikde kalite tartisilmaz.
Motorrad özellikle yüksek hacimli modelleri derin icerikli kriterlerle teste aldi. Karsilastirmada 8 adet Plastikten yapilma katilimci yer aldi. Test araci olarak seyahate elverisli Suzuki V-Strom 650 hizmet verdi. Suzuki Aksesuar üreticisi olarak da karsilastirilan Topcaseler arasinda yerini aldi. Teste katilan diger örnekler ise Givi, Hepco & Becker, Kappa, Krauser, Moto Detail, Orion ve Shad tarafindan saglandi.
Prensipde hemen tüm motosiklet modellerine bir Topcase donanim olarak takilabilir. Montaj ya ayri olarak bir modele özel Bagaj veya Topcase tasiyicisi ile ya da (universal) genele uyan ,seri olarak üretilmis arka kisim tasiyicisi ile yapilir. 8 katilimcinin hepsinde her iki takma varyasyonu da uygulanabilir.
Test kriterleri 4 ana bölümde incelendi. Bunlar; Montaj, Iscilik, Su gecirmezlik ve pratik kullanim.
Montajda ilk adim Topcase , tasiyici aparat ve bunlarin takilmasi. Montaj talimatlari ne kadar yönlendirici ve anlasilir? Takma islemi ne kadar zaman aliyor? Bunun icin Profesyonel /ustalik gerektiren bilgi gerekli mi? ve veya genis kapsamli aletler ,takimlar gerekiyor mu? Veyahut isten anlamayan biri problemsiz montaj islemini gerceklestirebilir mi? Montaj sonrasi tam olarak uyum sagliyor , oturuyor mu? Bu kriterde Moto Detail, Orion ve Shad daha az ikna edici idi. Bunlar diger adaylarin aksine modele özel tasima sistemi kullanmadilar. Bunun disinda Montaj yönergeleri her zaman dogru ve acik bir sekilde yönlendirmiyor aksine Müsteri /alici kendisi net olmayan yönergeler üzerinde düsünüp dogru metodu bulmak zorunda kalabiliyor.
Iscilik hakkinda Motorrad genel kriterlerle temiz atilan dikisler, simetrik ayni aralik ölcüleri cila kalitesi ve benzerleri ile degerlendirmeyi gerceklestirdi. Öte yandan kilitlerin ve menteselerin acilimi, stabilite gibi etkenler karari etkileyen unsurlar olarak ele alindi.
En iyi etkiyi Krauser’ in modeli birakti. Krauser’ in hemen ardinda ayni seviyedeki ürünleri ile Givi, Hepco & Becker ve Kappa gibi modeller yer aldi. Suzuki-Topcase tam olarak ortada yer aldi.Arka sirayi ise Shad, Moto Detail ve Orion paylastilar. Bunlarin isciligi daha az kaliteli izlenimini verdi.
Sugecirmezlik testini Motorrad bir dusun altinda tazyikli su ile yapti. Bütün test katilimcilari birkac dakika boyunca yukardan güclü bir sekilde suya maruz kaldi ve bir sonraki evrede 5 dakika boyunca sürüs (motorun ön tarafindan ) yönünden tazyikli suya maruz birakildi.(Topcase’in Menteseler inin oldugu yere)
Moto Detail’in disinda tüm Topcase modelleri–varsayilan su gecirmeye karsi dayaniklilik icin lastik bir sizdirmaz bant/conta tasiyordu. Eksik olan sizdirmazlik bandi icin Moto Detailden 5 puan düsürüldü. Islaklik testinde Topcase buna ragmen su gecirmedi. Bu testte sadece bir tane sinir disina cikan vardi. Orion’un modeli icine her iki test evresinde de kücük su birikintileri topladi.
Bir cok alt noktaya ayrilan diger bir kriter Pratik uygulama. Topcase rahat tasimaya izin veriyor mu?ya da tutma yeri cok mu kücük veya farkli sebeplerden ötürü pratik degil mi? Üst Kapak acmak icin yeterli genislikte mi? Aracta yükleme yapilirken bir elle acik tutmak zorunda kaliniyor mu? Topcase seledeki artci icin ayrilmis yeri kisitliyor mu? Sele, Topcase takildiktan sonra cikartilabiliyor mu? Problemsiz iki integral kask icine sigiyor mu? Topcase‘in Ic bölümü kösesiz ,cikintisiz olmali.Kilit tek el ile acilmaya ve tekrar kilitlenmeye izin veriyor mu? Topcase ve tasiyici aparat arasinda kilit mekanizmasi olusu ve hirsizliga karsi korumayi da Motorrad son bir arti puan olarak degerlendirdi. Örnegin Suzuki modeli iki vida cevirmesi ile 30 saniye altinda cikarilmasina müsaade ediyor. Krauser-Topcase’i de daha iyi puan almadi ama bir cok vida daha cok zaman kaybina yol aciyor.
Pratik testlerin cercevesi icinde, yüklenmis topcaseler ile sürüs denemesi de yapildi, seyir esnasinda aralarinda aerodinamik özellikler acisindan fark edilebilir bir degisiklik görülmedi.
Topcase Modellerinden bagimsiz olarak, farklilik dogru yüklemede olusuyor. Agir seyler ile topcaseini tika basa doldurursaniz sadece Üreticinin belirledigi yükleme kapasitesinin sinirini (genelde 5kg ile 10kg arasinda degisir) asmazsiniz, özellikle seyir esnasinda yol tutusundaki degisiklikleri de hesaba katmaniz gerekir. Yüksek ve arkaya dogru meyilli agirlik Öntekerin üzerindeki yükü alir.bunu takiben 100km/h nin üzerindeki hizlardan itibaren Makinenin siddetli titremesine yol acabilir. Yüksek agirlik noktasi sebebiyle saga sola düsmek tehlikesine maruz kalir,( özellikle virajlarda) ve ön tekerlegin üzerindeki agirlik daha az dolayisi ile gidonu yönlendirme tam anlami ile yapilamaz ve sanki yüklenmemis haldeki gibi olur. Test sürüslerinde Motorrad Üreticlerin belirledigi hiz sinirlarini bir kac kez otoban üzerinde asti.( altta bulunan Röportajda daha fazla dogru ve tutarli bilgi bulabilirsiniz).
V-Strom 150 km/h‘lik hizda tesirsiz idi, Topcase modelinden bagimsiz olarak 180km/h lik hizda hissedilir sekilde titresim yapmaya basladi. Seyahat edenler, üretici tavsiyesini ve önerimizi göz önünde bulundurarak hareket etsin ki, yüksek hiz veya asiri yükleme sonucu yolda yalpalamasinlar.
i n t e r v i e w / r ö p o r t a j
Michael Winter, Kornwestheim da Avukat,
kendi de aktif Motosiklet sürücüsü
ve 16 yildan daha fazla bir süredir
Trafik kurallari ve sorunlari üzerine uzmanlasti,
temamiz Yükleme sinirlari ve dogru sürat.
? Topcase üreticileri, ürünlerine genellikle 5kg ila 10Kg arasinda yükleme sinirlari koyuyorlar, bir Motosiklet sürücüsü bu sinir degerlerini asarsa neler olabilir?
! Öyle varsayalim, bir Topcase deki yükleme talimatlari kanun koyucunun(devletin) istegi ile vardir ve yükleme sinirlarinin asilmasi durumunda §22 veya §23 paragraf nolu kanun maddeleri StVO=Straßenverkehrsordnung=cadde trafik emniyeti /düzeni) cignenmis olur .
ilk paragraf, yükleme düzeni “trafigi tehlikeye sokmayacak sekilde yerlestirilmeli ve düsmelere karsi emniyet altina alinmis olmali“ der. Ikinci paragrafta yük yönetmelige uygun, nizami olmali, ve yükleme trafikdeki araclara zarar vermemeli.
Topcase in asiri yüklenmesi sonucu bir kaza meydana gelir ve bu ispat edilirse,
para cezasi da hesaba katilir.
Arac sürücüsü yükün nizami olarak yüklenmesinden ve durumundan sorumlu oldugundan ve ihmalinden ötürü 50€ para cezasi ve buna ek olarak 3 puan trafik merkez siciline islenir.
Bu trafik güvenliginin acikca ihlali demektir ya da bir aracin güvenligi özellikle yükleme yüzünden zarar gördü demektir.
Topcase’den ötürü olusan bir kazada kaza sebebi ekspertiz raporuyla sabitlendiginde geriye sunu düsünmek kalir,
bu tür hasarlari kendi aracinizin full kaskosu zarari ödemez, ayni sekilde 3.sahislarda zarar gördüler ise bir topcase’in bilincli olarak hatiri sayilir sekilde asiri yüklenmesinden ötürü kendi trafik sigortanizinda tazminat talebi ile karsi karsiya kalirsiniz,
bu da elinizin tersi ile itebileceginiz bir durum degildir.
? Üreticiler en yüksek veya gecerli hizlari tavsiye ederler. Bu sinirlar baglayici mi, ya da otobanda bir kez olsun her an bir yaptirim korkusu olmadan, daha hizli sürülebilir mi?
! Simdiye kadar daha önce yasanmis tecrübelerin de isiginda bakarsak
benim sahsi kanaatime göre Bir Topcase, sadece hava mukavemetini arttirmaz,
motosikletin agirlik merkez noktasini da yükseltir
ve hava türbülansina da yol acar.
Bu sebeple üreticiler bu ürünleri hiz sinirlamalari ile beyan ederler.
umuyorum ki her bir üretici bahsi gecen rüzgar kanalinda denemeler yaparak bu sinir degerlerini belirlemistir.
Yüklenmis olan bir Topcase ile acikca üreticinin belirledigi hiz limiti asildiginda, motosiklet yalpalamaya baslar ve bir kazaya sebebiyet verebilir.
Arac sürücüsü, asiri yüklemeden ötürü aracin trafikde(seyir esnasinda) güvenligini tehlikeye sokup sokmadigindan ötürü sorumlu olup olmadigi sorgulanir.
Üretici maksimum yüksek hizi tavsiye eder. Sürücü bu limitleri astiginda trafik akisini tehlikeye sokar.
Bunu takip edecek olan olasiliklari zaten daha önce berlirttim. Bu durumda Topcaseden ötürü motosikletin yalpalayarak yüksek hizda bir kazaya yolactiginin ispatlanmasi sarttir.
Benim simdiye kadar ki mesleki tecrübelerimde , su ana dek bir kaza olmadan,
bir baska tehlikeli durum yasanmadan , üreticinin belirledigi hiz limitini astigi icin bir motor sürücüsüne para cezasi verildigine rastlamadim.
GIVI
E 52 Maxia
Sunan : Givi Deutschland,
Telefon 0911/95 51 00,
www.givi.de
Fiyat: 226 Euro dan itibaren
Renkler: Siyah ; hemen hemen tüm renklerlerde cilali olarak (263 Euro)
Takma /tasiyici Aparat : Suzuki V-Strom 650 ye özel takma aparati 44,40 Euro
Artilar
tasiyici aparati cok kolay takiliyor, buna ragmen yaklasik yarim saat sürüyor
Montaj yönergeleri prokpektüsü cok iyi ;
2 büyük integral kaski icine alabilir;
stabil, oynamayan topcase -tasiyici aparat
hirsizliga karsi yeterli koruma
Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
Artci icin selede herhangi bir kisitlama olmuyor
paket kayisi alt kisimda
Topcase kapaginin tek elle kullanimi mümkün
Sugecirmez
Eksiler
kapagin acilma acisi cok az daha büyük olmaliydi.
Sonuc
Testteki En Pahali Model, buna ragmen cok iyi iscilik, su gecirmeyen Givi topcase tüm Kriterlerde ikna edici
Pratik degerlendirmede sivrilmesinden ötürü Test birincisi
Karar
Cok Iyi
(90 Puan)
Hepco & Becker Journey-Topcase
Sunan: Hepco & Becker,
Telefon 0 63 34/9216-0,
www.hepco-becker.de
Fiyat: 135 Euro dan itibaren
Renkler: siyah ; gümüs 165 Euro
Takma /tasiyici Aparat: Suzuki V-Strom 650 icin Modele özel siyah paket köprüleri/takma aparati 81 Euro
Artilar
5 dakikada takilabilen tasima aparati
Montaj yönergeleri prokpektüsü cok iyi ;
2 büyük integral kaski icine alabilir;
hirsizliga karsi yeterli koruma
Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
Artci icin selede herhangi bir kisitlama olmuyor
Topcase kapaginin tek elle kullanimi mümkün
Sugecirmez
Eksiler
Topcase/Tasiyici aparat arasinda hissedilir , oynama(yoltutusu yada yolda sürüsü etkilemiyor)
Tasirken acma yerinden tasimayin, tasimak icin özel girintileri var
Sonuc
Cok iyi isciligi olan, su gecirmez, ve kolayca monte edilebilen kapak ve takma aparati icin iki kiliti olan bir topcase (Iki
Anahtar) kesinlikle cok iyi bir fiyata
Fiyat – der MOTORRAD-Kauftipp/ Motorrad-tavsiyesi
Karar:
Cok iyi
(90 puan)
KAPPA K 52
Sunan: JF Motorsport,
Telefon 0 60 02/9103 91,
www.jfmotorsport.de
Fiyat: 219€ dan itibaren
Renkler:Siyah ; Cilali
koyumavi, Metalik Kirmizi,Siyah veya Gümüs 269 Euro
Takma /tasiyici Aparat: Suzuki V-Strom 650 icin özel takma aparati48,90 Euro
Artilar
Tasiyici aparati cok kolay takiliyor, buna ragmen yaklasik yarim saat sürüyor
Montaj talimatnamesi cok iyi ;
2 büyük integral kaski icine alabilir;
hirsizliga karsi yeterli koruma
Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
Artci icin selede herhangi bir kisitlama olmuyor
Topcase kapaginin tek elle kullanimi mümkün
Su gecirmez
Eksiler
kapagin acilma acisi cok az daha büyük olmaliydi.
Topcase'in Acma mekanizmasi sadece iki el kullanilarak kullanilabiliyor
Sonuc
yüksek kalitede isciligi olan su gecirmez Kappa-Topcaseler Cogu (Suzuki-)orjinal renkde sunuluyor ve kurcalanan kilit mekanizmasinda zayif bir yan görülmedi.
Karar:
Cok Iyi
(87 puan)
KRAUSER K5-TopCase Reflex
Sunan: Krauser
Telefon 0 63 347 92 28-0
www.krauser.de
Fiyat: 199€
Renkler:Gümüs ve Kirmizi renkli reflektörlü siyah , mat krom renginde reflektörlü fiyati 219€ ya cikartiyor.
Takma /tasiyici Aparat: Suzuki V-Strom 650 icin özel takma aparati 72 Euro
Artilar
10 dakika icerisinde takilan tasiyici aparat
Montaj talimatnamesi cok iyi ;
2 büyük integral kaski icine alabilir;
Stabil, oynamayan topcase ve tasiyici baglantisi
Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
Artci icin selede herhangi bir kisitlama söz konusu degil
Topcase kapaginin tek elle kullanimi mümkün
Su gecirmez
Eksiler
Hirsizliga karsi koruma yetersiz
(Sökmek icin kolay ulasilabilir vidalar az)
Topcase dikkatli bir sekilde yerine oturtulmali ,(oturdugu zannedilip düsürülebilir)
Göreceli olarak iyi tasarlanmis , kullanimi biraz komplike
Acma yerinden tasinmiyor( bunun icin tasima oyuklari mevcut)
Sonuc
Cok iyi isciligi olan, su gecirmez ve kolayca monte edilen Topcase,
bunun tek gercek zayif noktasi düzeltilebilir olan hirsizliga karsi korumasi.
Karar:
Cok Iyi
(88 puan)
MOTO DETAIL Top Case 42L
Sunan: Louis
Telefon 0 40/73 41 93 60,
www.louis.de
Fiyat: 59,95 Euro
Renkler:Siyah
Takma /tasiyici Aparat: Universal bir tasiyici aparati ile birlikte satisa sunuluyor.
Artilar
2 normal integral kaski icine alabilir;
Hirsizliga karsi yeterli koruma
Stabil, oynamayan topcase ve tasiyici baglantisi
Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
Artci icin selede herhangi bir kisitlama söz konusu degil
Su gecirmez
Digerleri ile karsilastirildiginda daha hafif
Eksiler
V-Strom’un kic kismindaki tasiyici demir kücük geliyor ve dogru takilamiyor
Montaj talimatnamesi yetersiz
Ucuz görünümlü basit plastik kabuk
Paket kayisi yok
Kilitte anahtarin pozisyonu belirli degil
Karsilastirmali olarak satafatli/abartili Topcase kilidi veya sürgüsü
Kapak tasima esnasinda kilitlenmesine izin vermiyor(tasima yeri cevriliyor/dönüyor)
Sizdirmaz conta veya sizdirmaya karsi kapak kenarlarinda lastik yok,
cok düsük tavsiye edilen sürat (100km/h)
Sonuc
Testteki en uygun ve farkli fiyati olan, model
Detaylarda bir hayli eksik var, ikna edici degil.
Karar:
Yeterli
(58 puan)
ORION Top Case 46L
Sunan: Paaschung & Wunderlich,
Telefon 0 40/24 82 77-0,
www.pwhamburg.de
Fiyat: 119,95 Euro
Renkler:Siyah
Takma /tasiyici Aparat: Universal bir tasiyici ve takma aparatlari ile satisa sunuluyor.
Artilar
2 büyük integral kaski icine alabilir;
Hirsizliga karsi yeterli koruma
Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
Artci icin selede herhangi bir kisitlama söz konusu degil
Topcase in alt haznesinde paket kayislari mevcut
Eksiler
V-Strom’un kic kismindaki tasiyici demir kücük geliyor ve dogru takilamiyor
Montaj talimatnamesi yok,
Ucuz görünümlü basit plastik kabuk
Anahtar ve tasima yeri birbirini engelliyor
Genel olarak kolay kurcalanabilir kilitleme-acma mekanizmasi
Su gercirmezlik testinde basarisiz
Sonuc
Kiyaslanirsa hesapli, buna ragmen sugecirmezlik % 100 basarili degil , daha bir cok eksikligi olan topcase ve toplamda daha az ikna edici.
Karar:
Yeterli
(52puan)
SHAD SH 46
Sunan: Niemann +Frey,
Telefon 0 21 51/55 54-0,
www.logoscooter.de
Fiyat: 154 Euro’dan itibaren
Renkler:Siyah, hemen her renkde cilali olarak satisa sunuluyor (195 Euro)
Takma /tasiyici Aparat: Universal bir tasiyici ve takma aparatlari ile satisa sunuluyor.
Artilar
2 büyük integral kaski icine alabilir;
Stabil, oynamayan topcase ve tasiyici baglantisi
Hirsizliga karsi yeterli koruma
Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
Artci icin selede herhangi bir kisitlama söz konusu degil
Su gecirmez
Eksiler
V-Strom’un kic kismindaki tasiyici demir kücük geliyor ve bu yüzden montaji gerceklestirmek cok zor
Montaj talimatnamesi yetersiz,
Üst kapagin acilma acisi kücük
Sonuc
Muntazam isciligi olan, yüksek fiyatina karsin neredeyse tüm orjinal renkleri barindiran topcase’in kücük detay eksiklikleri var fakat pratik kullanimda kabiliyeti oldukca yüksek
B]Karar:[/B]
Iyi
(72puan)
SUZUKI Top-Case
Sunan: Suzuki Deutschland
Telefon 0 62 51/57 00-0
www.suzuki.de
Fiyat: 165,11€ dan itibaren
Renkler: Siyah, ve 7 farkli renkde bulunabilen cilali kapak 33,06 Euro fiyati yükseltiyor.
Takma /tasiyici Aparat: Suzuki V-Strom 650 icin özel tasiyici aparati, 72 Euro
Artilar
Takma cok kolay, -özel Topcase –tasiyicisi orjinal tasiyici ile degistirildi.
Mükemmel montaj talimatnamesi ;
2 büyük integral kaski icine alabilir;
Kilit cok rahat ve kolay kullaniliyor
Anahtar pozisyonu”Topcase’I tasiyicidan ayir” iceriden kilitlenebiliyor
Alt haznede elastic kayislar mevcut
Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
Su gecirmez
Eksiler
Artci icin selede yaklasik 5cmlik bir daralma sözkonusu
Hirsizliga karsi koruma yetersiz (sadece iki kolay ulasilabilir vida ile cikarilabiliyor.
Nisbeten yumusak plastikten yapilma, gövde kenarlari keskin
Sonuc
Dar üretilmis ici oldukca genis kullanisli topcase ve stabil olarak tasima aparatina tam oturuyor uyum sagliyor, buna karsin hirsizliga karsi zayif koruma
[B[Karar:[/B]
Iyi
(80 puan)
[img] width=150 height=82]http://img522.imageshack.us/img522/1285/verikopieal4.th.jpg[/img]
[URL=http://img526.imageshack.us/my.php?image=verilerkopiekd1.jpg]
Testteki fiyatlar 2005 yili Almanya fiyatlari
örnegin suzukinin topcase i bu sene 135€ civarinda
testte72 euro olarak görülen tasiyici aparat ise 90 küsür euro civarinda
fiyatlarda farkliliklar olabilir, bilginize.
ve hepsi bu kadar ;D ;D ;D ;D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler