Yağ Değişimi [Fotoğraflarla Anlatım]
Reklamlar
-
Moderatör (forrap)
Yağ Değişimi
Aslında çok basit olan ancak bir o kadar da önem taşıyan bir konudur yağ değişimi…
Motor aksamının çalışmasında ve ileriye dönük ömrünün uzamasında büyük önem taşır zamanında ve düzgün yağ değişimi.
Bu güne kadar defalarca aynı soruyla karşılaştım,”yağ değiştireceğim,nasıl yağ değişimi yapılıyor? Ya da motorcuda mı değiştirtsem yağını?“
Bir motor servisine gittiğinizde basit bir yağ değişimi için yağ masrafının ortalama 3-4 katı para alırlar.Bu kadar basit bir işlem için bu kadar para ödemek yerine bu yazıda kısaca yağ değişiminden bahsetmek istiyorum.
Not:Yağ değişimi motosiklete göre farklı yağ numaraları ve farklı düzeyde konulacak yağ ile yapılmaktadır.Aşağıda anlatımını yaptığım motorda 800 ml kadar 10- 40 sentetik yağ kullandım.Motosikletinize ne kadar yağ koyacağınızı ve yağ numarasını kullanım kitapçığına bakarak ya da servisinizi arayarak öğrenebilirsiniz.
Fotoğraflarla yağ değişiminin anlatımını yapacağım motosiklet bir çin malı scooter.
Hemen hemen çoğu çin malı scooter ve hatta çin malı olmayan motorlarda bile bu aynıdır.Tabi ki farklı modeller de mevcuttur.
Anlatımını yaptığım motor yağ filtresi olmayan,yağ süzgeci olan bir motosiklet.
Hadi yavaş yavaş yağımızı değiştirmeye başlayalım…
Öncelikle motoru orta sehpaya almalıyız…(Motorunda orta sehpası olmayanlar yağın süzülmesini sağlayacak bir şekilde motosikletin konumunu ayarlayabilir,ve ya varsa uygun yere tahta-demir takozlar koyarak motorun dik konumda durmasını sağlayabilir.)
Motorumuzu orta sehpaya aldıktan sonra yapacağımız iş gerekli malzemeleri ayarlamamız.
Bu iş için çok fazla malzeme gerekmiyor.
Başlıca malzemeler,
-Yeterli miktarda yağ.
-Gerekli numarada anahtar
-Yağı boşaltmak için bir adet kap (yoğurt kabı vs. bu iş için uygundur)
-Yağı koymak için bir adet huni (yoksa pet şişeyi keserek ya da farklı yollar izleyerek elde edebilirsiniz.)
Ben bu işlem için 10-40 sentetik yağ kullandım.Dediğim gibi,koyacağınız yağ kullandığınız motosikletin modeline göre farklılık gösterebilir.
Öncelikle kabımızı yağ tapasının altına koyuyoruz ki boşaltırken,yağı yere döküp yeri kirletmeyelim.
Motorumuzu orta sehpasına aldığımızda ve alt tarafa eğilip baktığımızda yağ tapasını görürüz(Aşağıdaki fotoğrafta görebilirsiniz).
Yağ tapasını uygun anahtarla açarak başlıyoruz…
Yağ tapasını açtığımızda aşağıdaki fotoğrafta da görebileceğiniz şekilde yağ boşalmaya başlayacaktır.
Yağ tapasını açtığınızda içeriden yağ süzgeci ve yay çıkacak.
Yağın tamamının boşalmasını bekliyoruz.
Yağ kabımıza boşaldıktan sonra abartmadan motosikletimizi hafifçe sallayabiliriz,bu şekilde yağın tamamının boşalmasını sağlamış oluruz.
Yağ tamamen kabımıza boşaldıktan sonra süzgecimizde gözle görülür bir şekilde kirlenme-tıkanma vs. varsa bunları temizliyoruz.
Daha sonra süzgeç yay ve tapa dan oluşan üç parçayı üst üste oturtarak(aşağıda görünen şekilde) tapayı kapatıyoruz.
Tapayı çıkarttığımız yere tekrar takıp iyice sıktıktan sonra ikinci kısıma yani yağın konulmasına geçiyoruz…
Yağı,yağ seviyesini de kontrol etmek için çıkarttığımız yağ çubuğunu sökerek koyuyoruz.
Yağı koymak için bir adet huniye ihtiyacımız var,eğer elinizde huni yoksa bunu uygun bir pet şişeyi keserek ya da daha farklı yollar izleyerek de elde edebiliriz.
Üstteki fotoğrafta görülen yağ çubuğunu çıkartıyoruz.
Söktükten sonra aşağıdaki çubuğu göreceğiz.
Daha sonra söktüğümüz yerden huni yardımı ile yağımızı koymaya başlıyoruz…
Azar azar,huniden taşırmadan…
Yağı koyarken dikkat etmemiz gereken önemli bir nokta daha var…O da ne gerekenden az yağ ne de fazla yağ koymamak.Koyacağımız yağ miktarı yağ çubuğuyla ölçüm yaptığımızda çizgilerin sonuna yakın olmalı(yağ çubuğunun üst çizgisi),son çizginin bir – iki çizgi altında olmasında fayda var.
Kullanıcı kitapçıklarında da zaten koyacağımız yağ miktarı verilmektedir.
Yağı ölçüm yaparak yeterli düzeyde koyduktan sonra işimiz bitiyor.
Yağ çubuğunu son olarak sildikten sonra tekrar takıp yağ miktarını ölçebilirsiniz.
Yağ değişimi anlatımı bu kadar,okuyan arkadaşlara teşekkürler…
Umarım bir faydası olur.
Reklamlar
-
Çokkkkk teşekkür ederiz, acayip faydalı olmuş.. Babamla yapacağım bende..
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
Bilgilendirme için sağol, çok faydalı olmuş.
ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI
-
eline sağlık cok güzel anlatmışsın
-
Kurtlarla arkadaş ol, yalnız elinden baltayı bırakma..
-
-
güzel paylaşım sağol.fakat bişey dikkatimi çekti senin kullandığın yağ kutusunun üzerindeki etikette gtx yazıyo yani castrol gtx ,bildiğim kadarıyla gtx yağlar otomobiller için üretilmiştir ,yağımızı özellikle motosikletler için üretilen yağlarla değiştirmemiz motorun ömrü için çok daha faydalıdır.benden naçizane bi tavsiye saygılar.
-
Moderatör (forrap)
-
Tuncer saolasın emeğine sağlık adamım fotoları kendin çekmedin galiba çeken arkadaşada teşekkür ederiz
-
motor yağının tamamen boşalması için orta sehpada iken motoru biraz sola doğru yatırırsanız kirli yağın tamamen boşaldığını göreceksiniz
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
peki simdi biz bu yagin seviyesini olcerken seviye cubugunu yerine sokup sonra dondurdukten sonra bidaha cikaripmi olcecez yoksa yerine sokup dondurmeden bidaha cikariptami , biraz karisik oldu amma....
-
çok faydalı bi bilgi teşekkürler paylaşımın için....yağ değiştirmek aslında çok basit ama dikkat edilmesi gereken bi konu...yarmagül bak sende oku bi yağ değiştirmek için taaa karşıya gitme...
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
eline sağlık buna ihtiyacım vardı
-
Paylaşım için çok teşekkürler forrap eline sağlık. Güzel olmuş...
-
Bilooo adlı üyeden alıntı
çok faydalı bi bilgi teşekkürler paylaşımın için....yağ değiştirmek aslında çok basit ama dikkat edilmesi gereken bi konu...yarmagül bak sende oku bi yağ değiştirmek için taaa karşıya gitme...
biradercim 2700 kmde kapı gibi Hondamızı garanti dışımı çıkarcaz...yani bi kusuru olur sen ben anlamayız...adamlar farkeder...yani yağ değişimi deyip geçme...önemlidir...tıpayı tam takamazsın...olur ya terslik...yolda giderken çıkar yağ yere...motor kilitlenir...yada kendi yağın seni düşürür...alt tıpa nerde bilinmi sen yavrım...
Hem Tuncerin motoru leş gibi baksana...o çamur yanlışlıkla yağa karışsa ne olur sence...
her işin sallama Bülent efendi...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
teşekkürler gayet faydalı oldu. bunu bir seri halde, zincirin değişmesi, akünün değişmesi, debriyaj teli değişmesi şeklinde çoğaltırsak bu başlıklara epey müşteri çıkacaktır ;)
-
Süper Moderatör (BBRR)
evet güzel bir anlatım ..
şimdi çoğunlukla yağını kendi değiştiren biri olarak yağ tapasının tekrar yerine takılması çok dikkat ister özellikle vida adımını yedirmemek için tapayı elle yerine tam oturtmak sonra biraz yine elle devam edip son olarak anahtarla sıkmak lazımdır..sıkarken dikkat edilmesi gereken şeyse tapanın gereğinden fazla sıkılarak yataktaki vida adımlarının yedirilmemesidir..şayet böle bir hata yapıp vida adımını yedirirseniz ve bunu farketmesseniz motor çalıştıktan sonra titreşiminde etkisiyle tıpa düşecek haliyle yağ boşalacaktır ..işin kötüsü bu yağ tam arka tekerin önüne dökülerek yolda başınızı ciddi belalara sokacağı gibi yatak sarmaya kadar giden sorunlar yaratacaktır. kolay gelsin
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
scooterimin yagını kendim degiştirdim ama yayı takmadım. yayı taktıgımda tıpa olmuyo bende yayı takmadım.sorun olurmu acaba
-
Küçük bir not:
Eğer tapanız yağ kaçırıyor (dişi sağlam olmasına rağmen) ise bakır pul kullanabilirsiniz.
Ayrıca kesinlikle sentetik yağ kullanmayın
Motosiklet için mineralli yağ kullanılması gerekir.
-
death adlı üyeden alıntı
Küçük bir not:
Eğer tapanız yağ kaçırıyor (dişi sağlam olmasına rağmen) ise bakır pul kullanabilirsiniz.
Ayrıca kesinlikle sentetik yağ kullanmayın
Motosiklet için mineralli yağ kullanılması gerekir.
keçe conta ile de sıkıştırabilrisiniz. o zaman da yağ kaçırmaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)