Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Yağ Değişimi [Fotoğraflarla Anlatım]

    REKLAM ALANI
  1. #81
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı biteme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok teşekkkür ederim alp bey ben 4000 km de kayış değiştirmiştim japon yapimi bir kayıştaktırmıştım onun değişim süresi formalitede nedir peki ?
    Bu gece bir iyiliğim tuttu ki sormayın....

    Kayış normalde 10-15000 km arası değişir..Ama kullanım şartları ve kayışın markasına göre....

    Senin motorda bana göre 6-7 binde değiştirirsen hiç başın ağrımaz.... Bence yağla onuda değiştir...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    biteme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    istanbul / göztepe
    Motosikleti
    Z750 R
    yağı değiştirdim baya bi kısmınıda yere döktüm zaten

    ya o somunu açtım rahat rahat acildi takarken 1.5 saat gecti ya o yay varya o yay neyse.

    sonunda degistirdim ama yag gostergesinin en sonunakadar doldurmusum : ) bisi olmaz insallah : ) simdi bide kayis degirtirmeyi denemem lazim : ) bir suru sorum olacak sizlere

    bakalim bugun aksam bi tur aticam gelmezsem polise haber verin

  3. #83

    Üyelik
    24 Aralık 2009
    Şehir
    İstanbul - başakşehir
    saol kardeş paylaşım için ellerine sağlık
    4 Teker Bedenimi [B]İKİ[/B] Teker Ruhumu Taşır :farao:

  4. #84
    turanthefirs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul - Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Roadstar 250
    Hocam çok teşekkürler, çok işe yarayacak..

  5. #85
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    bır abımden edındıgım bılgı dogrultusunda yagı degıstırdıkden sonra alt tıpayı hafıf kapatıyorum motor yagının koyuldugu bolume 0,5lt benzın dolduyorum hafıfce marsa basıp cekıyorum calıstırmadan sonra tpayı acıp benzını bosaltıyorum
    soran yenıden ust yatafdan benzını baslıyorum bosaltmaya
    takı yag tahlıye yerınden benzın temız bır renkde akmaya baslayana kdr
    benzın temız bır renk halıne gelınce
    hem ust tıpayı hemde alt tıpayı 10dk acık bıakıyorum ıcınde kalan benzın ucsun dıye benzın uctukdan sonra alt tıpayı kapatıp baslıyorum 1,8lt yagı doldurmaya malum motor mct 250 1,8lt yag alıyor =) hadı kolay gelsın

  6. #86
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı _pLay_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bır abımden edındıgım bılgı dogrultusunda yagı degıstırdıkden sonra alt tıpayı hafıf kapatıyorum motor yagının koyuldugu bolume 0,5lt benzın dolduyorum hafıfce marsa basıp cekıyorum calıstırmadan sonra tpayı acıp benzını bosaltıyorum
    soran yenıden ust yatafdan benzını baslıyorum bosaltmaya
    takı yag tahlıye yerınden benzın temız bır renkde akmaya baslayana kdr
    benzın temız bır renk halıne gelınce
    hem ust tıpayı hemde alt tıpayı 10dk acık bıakıyorum ıcınde kalan benzın ucsun dıye benzın uctukdan sonra alt tıpayı kapatıp baslıyorum 1,8lt yagı doldurmaya malum motor mct 250 1,8lt yag alıyor =) hadı kolay gelsın


    Benzin koyulmasının mantığınıda ben anlatim bari,soru işareti kalmaması için

    Benzinin konulmasın daki sebep:

    Kireç,makinanıza zarar verir,calgon ise kirecin,kökünü kazırReklamdanda anlıyacağımız üzere,boşalttığımız yağın şanzımana yapışmış ve ayrılmak istemeyen kalıntı yağın ''KİREÇ'' komple temizlenmesi için benzin''CALGON''yağı söker atar...

    Yani,

    Kireç\eski kalıntı yağ...

    Calgon\benzin,yani sökücü...

    ...
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  7. #87
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin koyulmasının mantığınıda ben anlatim bari,soru işareti kalmaması için

    Benzinin konulmasın daki sebep:

    Kireç,makinanıza zarar verir,calgon ise kirecin,kökünü kazırReklamdanda anlıyacağımız üzere,boşalttığımız yağın şanzımana yapışmış ve ayrılmak istemeyen kalıntı yağın ''KİREÇ'' komple temizlenmesi için benzin''CALGON''yağı söker atar...

    Yani,

    Kireç\eski kalıntı yağ...

    Calgon\benzin,yani sökücü...

    ...
    tşk ederız =) benımde amacım totuları temızlemek varsa toz pıslık vb seylerı temızleyerek yag deposundan tahlıye etmek =)

  8. #88
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı _pLay_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tşk ederız =) benımde amacım totuları temızlemek varsa toz pıslık vb seylerı temızleyerek yag deposundan tahlıye etmek =)
    Kolay gelsin

    Dikkat edilmesi gereken,benzinin tamamen uçup gittiğine emin olmak...

    Bunun için geceden yağı süzüp,ardından benzinle temizleyip,alt ve üst tapaları sabaha kadar açık bırakıp,ogünün sabahında eni yağı koymak garanti yoldur


    Tekrar kolay gelsin...
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  9. #89
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kolay gelsin

    Dikkat edilmesi gereken,benzinin tamamen uçup gittiğine emin olmak...

    Bunun için geceden yağı süzüp,ardından benzinle temizleyip,alt ve üst tapaları sabaha kadar açık bırakıp,ogünün sabahında eni yağı koymak garanti yoldur


    Tekrar kolay gelsin...
    ortamım ona elverıslı degıl etrafımda ınsaatlar ve tozlar mevcut =)

  10. #90

    Üyelik
    05 Aralık 2010
    Teşekkürler arkadaşım benim için bayağı faydalı oldu.

  11. #91
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    15 gün önce bende ilk defa kendi yağ değişimimi yaptım. sormak istediğim birkaç şey var.
    önceki sayfalarda biri uyarmış o olay başıma geldi. aşağıdaki mesaj alıntı

    "yağ tapasının tekrar yerine takılması çok dikkat ister özellikle vida adımını yedirmemek için tapayı elle yerine tam oturtmak sonra biraz yine elle devam edip son olarak anahtarla sıkmak lazımdır..sıkarken dikkat edilmesi gereken şeyse tapanın gereğinden fazla sıkılarak yataktaki vida adımlarının yedirilmemesidir..şayet böle bir hata yapıp vida adımını yedirirseniz ve bunu farketmesseniz motor çalıştıktan sonra titreşiminde etkisiyle tıpa düşecek haliyle yağ boşalacaktır ..işin kötüsü bu yağ tam arka tekerin önüne dökülerek yolda başınızı ciddi belalara sokacağı gibi yatak sarmaya kadar giden sorunlar yaratacaktır."

    bu tapa vidasını sökerken gücüm yetmedi, anahtarın ucuna çekiçle vura vura gevşetebildim ancak. böyle oluncada düşündümki tekrar kapayınca iyice sıkmak gerekiyor sızdırmasın diye. fakat ben bu vidayı fazla sıktım sanırım çünkü boşa dönmeye başladı :(
    yapabilecek birşey olmadığı için en sert noktasında bıraktım bende. 15 günde kullandım motoru şimdilik herhangi bir sızıntı yok fakat korkutuyor beni. acaba sızmaya başlarmı, bir sonraki yağ değişiminde ne yapacam?

    şimdi anahtarla söktüğümüz yağ tapasının dişlerimi sıyrılmıştır yoksa yataktaki dişlermi gitmiştir? eğer yağ yapası ise yedek parça olarak temin edebilirim heralde ama yatak gittiyse ne olacak?

    bi de benim motorda alttan tapayı sökünce ucunda yay, süzgeç falan yok sadece tapa çıktı. motor kymco ck 125. Ayrıca tam 900 gram yağ koymam gerekiyormuş, ben 1 litre koydum ne zararı olur?

  12. #92
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    bir yardım lütfen..

  13. #93
    .Mhmt. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul Büyükçekmece
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Yataktakileri sıyıracağını sanmam o kadar dandik değildir bence yatak , olsa olsa vidayı sıyırmıştır vidayı değiştirirsin gecer gider sen yine de bi sor servise
    Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu

  14. #94
    umtglsr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Çelik SK125-7
    Alıntı .Mhmt. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yataktakileri sıyıracağını sanmam o kadar dandik değildir bence yatak , olsa olsa vidayı sıyırmıştır vidayı değiştirirsin gecer gider sen yine de bi sor servise
    katılıyorum 100gr fazla yagında pek sorun yapacagını sanmam yalnız sen o vidayı arada kontrol et hemen değiştirmiceksen basına iş acmasın.
    Uçurtma, rüzgardan güç aldığı için değil, rüzgara karşı durduğu için uçar!!

  15. #95
    Moderatör (forrap) Tuncer Sezen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2005
    Şehir
    İzmir
    Alüminyum alaşım gövdeye çelik vida kullanan markalar var,hemde çin malı olmayan motorlar.Eğer öyle bir durum söz konusuysa yatağı da sıyırmış olabilir.Bu durumda yapabileceğin şey bahsi geçen yere yeni yiv attırmak.Bunun içinde o bloğun sökülüp tornacıda vs. de yivlenmesi gerekiyor.
    Umarım diğer türlüsüdür,yani vida sıyırmıştır..O zaman zaten bir problem yok demektir,1-2 liralık yeni bir vida ile iş biter.
    Yağın fazlalığına gelince,100 ml yağı fazla kaçırmak senin motorun için koyulması gerekenden %11.1 litre fazla koymak demek (2 litre kullanan birinin 200-300 ml fazla koymasıyla eşdeğer) ki bir seferlik bir hatada birşey olmayacağını düşünmekle birlikte bir daha miktar ayarlamasını iyi yapmanı tavsiye ederim.Motor yağ seviyeleri o motorun en verimli yağlama oranları hesaplanarak çıkar,fazlasıda azıda elbette zarar verebilir,tekrarlanmamasında fayda var.

  16. #96
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    teşekkürler cevaplar için, inşallah vida sıyırmıştır yoksa başıma iş alıcam yağı kendim değiştirip 20 lira tasarruf ediyim derken..
    bugün kymco yetkilisi silkar'a mail atıp parça kodunu vererek civatayı sordum, verdikleri yanıt stoklarında olmadığı, yetkili servislerinden yardım istemem oldu. silkar stoklarında yoksa servisinde nasıl olacak onu anlamadım.

  17. #97

    Üyelik
    06 Ocak 2011
    Şehir
    Domaniç-Kütahya
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 ''2011''
    benim bi arkadaşında blok yalama olmuş tu zaten blok aliminyum o çelik vidaya teflon bant sardık taktık yaklaşık 1 seneden beri kullanıyo

  18. #98

    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Arkadaşlar geçen hafta yeni aldığım Skygo sg250-4 model motosikletimin bugün yağını değiştirmek istedim. Castrol ün motosikletler için olan 10w-40 4T yağını aldım.

    Motorun yağ koyma bölümünü yani yağ çubuğunu açmaya çalıştım. Bi türlü açılmıyo. Döndürerek zorluorum ama bi türlü çıkmıyo. Penseyle biraz zorladım ama daha da fazla zorlamak istemedim kırılcak diye korkuorum. Bu yağ çubuğu bu kadar sıkılmış olabilir mi?

    Ayrıca yağ tapasının da yeri çok sıkışık gözüküo. Gerçi üst tarafı açamayınca altı açmayı denemedim bile. Napmam gerek acaba? Başına böyle bişey gelen oldu mu?

  19. #99
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    Alıntı ozanora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar geçen hafta yeni aldığım Skygo sg250-4 model motosikletimin bugün yağını değiştirmek istedim. Castrol ün motosikletler için olan 10w-40 4T yağını aldım.

    Motorun yağ koyma bölümünü yani yağ çubuğunu açmaya çalıştım. Bi türlü açılmıyo. Döndürerek zorluorum ama bi türlü çıkmıyo. Penseyle biraz zorladım ama daha da fazla zorlamak istemedim kırılcak diye korkuorum. Bu yağ çubuğu bu kadar sıkılmış olabilir mi?

    Ayrıca yağ tapasının da yeri çok sıkışık gözüküo. Gerçi üst tarafı açamayınca altı açmayı denemedim bile. Napmam gerek acaba? Başına böyle bişey gelen oldu mu?
    yag çubuguna bir kaç kere vurup .. pense yardımı ile cevirebilirsin.. kolay kırılacak birşey degildir... sıkışmıştır.. denemekten vaz geçme.. iillaki yapmaya korkuyorsan bi serviste ustaya rica et.. acar senin yerine
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  20. #100

    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Alıntı jesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yag çubuguna bir kaç kere vurup .. pense yardımı ile cevirebilirsin.. kolay kırılacak birşey degildir... sıkışmıştır.. denemekten vaz geçme.. iillaki yapmaya korkuyorsan bi serviste ustaya rica et.. acar senin yerine
    tamam ozaman zorlıyım yani kırılmaz diosunuz dimi? penseyle biraz çevirmeye çalıştım dönmedi motor orta sehpadayken yerinden sallanıodu o derece zorladım aslında.. sonra bıraktım ya bu çubuk kırılcak ya motor devrilcek dedim. yarın deniyim tekrar.. ve 250 cc motora 1 litre yağ aldım yeterli olur sanırım dimi?


5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)