eğer uzun yol yaptıysan yoldaki sıfırlama kilometrelerini kullanabilirsiniz sayaçtaki sapmanızı öğrenmek için. göstergeler zaten yaklaşık değerler veriyorlar. hele bide motor çin çan çon olunca bayaa bi yaklaşık değer veriyorlar nasıl olduysa benim sayaçda bir sorun yok-şimdilik ...
Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz... Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar. Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir.- MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
GPS ile bir kaç test yaptım, benim çinçon motor %15-20 fazla gösteriyor hızına göre, renault kangoo ticari araçta 100km/h hıza kadar doğru 100km üzeirnde %10-15 fazla gösteriyor, ford mondeo her hızda doğru gösterdi.
biligim kadarıyla biraz fark ediyor...çünkü motorun km si motora tutmuyor........arabaylada tutmaz herhalde...
ben 115 km hızla hareket halindeyken Cbf 250 gostergesi 105 km/h gosteriyordu arkadasım... Benım motorun gostergesi 10 km fazla gösteriyor anlıyacagın...
Cin malı motorlarlada doğru gösteren bi km saati gormedim su ana kadar...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
cin gibi motorlar ,markası turk te olsa yanlış tarafından yanıltıyolar benim motorcugumda yollardakı klometre tabelasına gore 200-250 m sapma var gecenlerde kapıştıgım ybr'ci ile sohbet ettım biraz onun gostergesıne gore 15km/h farklı benımki.yani 15 km daha hızlıymışım ) ( merak edenlere tabiki ybr bastı ama bir ara tırsdıgınıda itiraf etti )
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Motosiklet hız göstergeleri normalden farklı çalışır.
Pistte farklı yöntemlerle ölçüm yaptığımız ve teknik kitabı okuduğumuz için bu farkın ne olduğunu biliyoruz.
Kesin bir yüzde olmamakla beraber motosikletin sayacı her zaman gerçeğinden yüksek gösterir.
Bu olay markadan markaya değişmektedir.
Lastik ebadıyla alakası da yoktur.
Çünkü aynı lastik ebadına sahip fakat farklı marka motosikletler, birbirlerinden çok farklı sonuçlar vermektedir.
Bu güne kadar yapılan testlerde, en yakın performansı veren motosikletler de Suzuki'ler olmuştur.(Neden yarışlarda çok fazla suzuki var? sorusu geldi aklıma )
Verilerin yüzde olarak değerini tam olarak veremememin sebebi, sürat arttıkça oranın değişmesidir.
50 km/h hız gösterdiğinde reel olarak 46 km/h hız yapan bir motosiklet markası, 140 km/h gösterdiğinde 131 km/h yapmaktadır.
Düşük hızda %10 a yakın rakam elde edilirken, yüksek hızda oran yaklaşık olarak %7 e düşmektedir.
Bu nedenle yüzde hesabı yapmak yanlış olur.
Motosiklet testlerinin hız ölçümleri türüne göre de değişmektedir.
Yıllardan beri kullandığım ve aktif olduğum bir konu olduğu için Yarış tipi motosikletlerin göstergedeki rakamla, reel rakamlarını biliyorum.
Diğer tip motosikletlerin, test ettiğim bir çoğunda bu farklılıkların olduğunu da biliyorum.
Belki nokta atışı yapan motosikletler de vardır.
Ama istisnalar, kaideyi bozmaz....
o halde şunu söyleyebiliriz.
kanuni tiger la saatte 100km/h hız yapatığını söyleyen kişiyi takip eden scoda octavia nın "ben 90 ı geçmedim" demesi normaldir.
ön tekerde kilometre sayacı için düzenek bulunur.bu düzenek lastiğin dönüşüne göre km/h hesaplar.
anladığım kadarıyla tekerin turu+lastik çapı + km sayacı arasında bir denklem var.
fark lastiklerin capindan kaynaklanir,koy arabaya ince bi lastik al sana fark.
tabii cinliler her motorlarinda nerdeyse ayni kilometre saatini kullandigi icin motorlarin lastik ebatlari arasindaki buyuluk farki yuzunden hiz farklari olusur,
tabii hizinizi olcmek icin arabalar ile yanyana gitmekte gereksiz bence,en iyi yol tutcan bi trafik polisini,gececek karsina ve kaldircak radari,iste o gercek hiz,
1 hafta sonrada eve ceza makbuzu
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
Arkadaşlar,
Söyledikleriniz yanlış değilse bile eksik.
Bazı motosikletler de km/saat ön tekere bağlı bir aparatla çalışır bu doğru.
Fakat her motosiklette değil.
Ben yukarıya da yazdım.
Aynı lastik ebadına ve aynı kategoriye sahip motosikletlerle ölçüm yaptık.
Hiçbirisi birbirini tutmuyor.
aserdar75´isimli üyeden Alıntı
o halde şunu söyleyebiliriz.
kanuni tiger la saatte 100km/h hız yapatığını söyleyen kişiyi takip eden scoda octavia nın "ben 90 ı geçmedim" demesi normaldir.
Eğer scodanın km saati doğru çalışıyorsa olabilir.
O zaman Sunuda söyleyebiliriz; Abew ben Asya scootoramla 115 le giderken Neden Önümde sabit 85 -90 le giden kamyonu gecemiyom Anlamadim yha
Arkadaslar geçen gün denedim, GPS ile : km sayacı 5-10 km daha yuksek gosteriyor GPS e gore.
Fakat ilginc bisey, toyota arabanın sayacı da aynı şekilde yüksek gösteriyor!
-t
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
inanmıyorum bu konuyu nasıl acabıldın yaa yok bole bı olay
hız göstergeleri aynı olur ama mekanik ölçme aletlerinde manyetik sistemlerin değişik devirlerde şaşması max.%10 civarlarında olduğunu biliyorum.gene en iyisi dijital ölçüm cihazları onlarda 10kmhız dan itibaren şaşma max %0.5-1 üstelik tetikleyen malzeme tekerin merkezine yakın veya uzak olmuş değişmiyor 6 inç tekerden 29inç tekere kadar tüm tekerlerde doğru sonuç örneğin cateye bisikletler için satılıyor ama teker çapını hafızasına alıp motosiklettede net ölçüm yapmanız mümkün..
arkadaşlar motorla ara arasında mutlaka km/h farkı olacaktır çünkü arabanın lastiği 15 inç üzerineyken motorlarımızın lastiği 12 inç ten başlıyo yani boyut farkı olur mutlaka
herkese kazasız sürüşler
Farklı değerler göstermesinin sebebi morsikletlerde (çin mallarında özellikle) kalitesiz ve doğru ayarlanmamış sayaçlar kullanılmsındandır. Çin mallarında müşteriye yüksek hızlara ulaşabildiğini göstermek macıyla kasıtlı olarak fazla gösteren sayaçlar takılmıştır. Kullanan "120 yaptım ben ne motormuş" dediğinda aslında 90 falan yapmıştır, çinli mühendislerin öngördüğü gibi sevinir....
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)