Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

--Motorun ısınması--

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Nisan 2005
    Motosikleti
    kanuni breton 125
    slm.bikaç sorum olacak yardımcı olursanız sewinirim. kanuni breton aldım.kanuni markasını nasıl değerlendiriyosun işe yarar mı? ben motosiklete yeni başlayan biri olarak şunu söylemeliyim ki işçiliği hiç beğenmedim .ama dediğim gibi yeni başladığım için çok da iyi değerlendiremiyo olabilirim. benim sorum motorun ısınması. km si dha 170 de. rodaj dönemin de. rodajıda çok ii yapıyomuyum onu da bilmiyorum. yani üstünde yük taşıma , yokuş çıkma, uzun süre binme vb. şeyler yapılmıyo ama vites değişimi flan pek dewrinde yapılıyo sayılmaz.70 flan yaptım fazla zorlamadım. neyse dediğim gbi 5 km flan gidince motora bakıyosun ısınmış. elinle yokladığında yakıyo diyebiliriz!!? bu bi sorunmudur yoksa doğal bişeymi? şimdiden teşkkr.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SaLToN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2006
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Beyaz MELEK
    Motor çalışmaya başladıktan sonra piston yatağında dakikada binlerce patlama gerçekleşiyor. Heleki motosikletin hava soğutmalıysa bu bir sorun değil. Isınma sadece senin motor için geçerli değil. hava soğutmalı motosikletlerin hepsi çalışmaya başladıktan sonra çok çabuk ısınırlar.
    27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin

  3. #3

    Üyelik
    29 Nisan 2005
    Motosikleti
    kanuni breton 125
    evet hava soğutmalı.Dediğim gibi çok da zorlamıyorum en fazla 30 dk binildikten sonra ısındığından dolayı soğusun hesabından 10 dk ara veriyorum. ama sanırım birazda rodaj döneminde olduğundan kaynaklanıyor yanılıyomuyum?

  4. #4
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Selam dostum;

    Öncelikle hayırlı olsun. Allah kazasız, belasız binmeni nasip etsin.

    Motorum çok ısınıyor diyorsun. Öncelikle, hava soğutmalı motorlarda 120 dereceye kadar sıcaklıklar normal kabul edilir. Eğer dışarıdan takma bir termometre bulup ısını kontrol edersen, bence normal olan motor ısısından dolayı endişe ediyor olabilirsin.

    Ancak bu değerlerin üzerinde ısınıyor, ve bu ısınma sürecinde motor performans düşmesi gerçekleştiriyorsa, birkaç hususa dikkat edilmelidir.

    1- Sübab ayarları sıkı motorlarda, ısınma fazla olur.
    2- Hava - yakıt karışımı fakir olan motorlarda, ısınma fazla olur.
    3- Motor yağın eksikse, ısınma fazla olur.
    4- düşük hızlarda yüksek viteslerde (mesela 30km'de 4 veya 5. viteste) gidiyorsan ısınma fazla olur.
    5- Rölantide gereksiz gaz veriyorsan ısınma fazla olur.

    yukarıdaki şartlardan herhangi birisi yerine geliyor mu? Daha açıklayıcı bilgi verebilir misin?

  5. #5

    Üyelik
    29 Nisan 2005
    Motosikleti
    kanuni breton 125
    teşkler ilk önce...

    1- Bu konuda bi bilgim yok. makine daha 0. yani evet sıkıdır 0 makineler biraz sıkı olur derseniz bilemiyorum
    2-jikle yi ilk çalıştırmada aktif hale getiriyorum ki marş alsın die. değilse çalışmıyor!! dha sonrasında normal haline alıyorum
    3-Motor yağı makine 0 olduğundan dolayı yeterli olduğunu biliyorum.dha doğrusu yetkili kişi yeterli dedi.
    4-bahsetdiğiniz gbi bi durum sözkonusu değil. gayet vites ve devir ilişkisi yerinde kullanmaya çalışıyorum.
    5-ilk çalışınca çok az gaz veriliyo doğaldır ki. ama gereksiz yere rolantide gaz vermedim.

  6. #6
    marwel114 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Bmw G650 Xmoto
    motor bloğunun içindeki patlamalar çok yüksek derecelerde oluyor. (yanlışım varsa düzeltin 600 derecelere felan çıkıyo galiba) motorun normal çalışma standardı bu. dışarıya o sıcaklığı vermiyo tabi. birde yolda giderken bacaklarını çok ısıtmıyosa sorun yok.

  7. #7
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Yeni makine olduğu için sübab, yakıt karışımı, ve yağ miktarını sadece "tahminen" söyledim. Gerçi, makine ilk anda güzel gaz yedikten sonra, özellikle ısınınca performansı hissedilir şekilde düşüyor, motorda tok bir ses duyuluyorsa, sübab ihtimali düşünülebilir (sadece ihtimal) Bu ayarlar, motorunun ilk bakımında giderilecektir. Ancak yağ kontrolünü yapmalısın. Zira bu motorları pekte özenli monte etmiyorlar.

    Şu anda nasıl kullandığını da bilemem. Ancak yukarıdakileri sadece "ihtimal" olarak yazdım, "kullanıyorsundur" demedim.

    Geriye sadece motor ısının ölçülmesi kalıyor. Bence basit bir termometre ile ölçüm yapıp, en azından düşüncelerini rahatlatabilirsin. Zira dediğim gibi bu motorlarda 120 dereceye kadar hararetler normal kabul edilir.

  8. #8

    Üyelik
    29 Nisan 2005
    Motosikleti
    kanuni breton 125
    bacak ısıtmasın ötesi sorun deil dion yani yok benim asıl varmak istediğim;makine altımızda dağılıp gitmesin zorlarız aleti dağılır gider bi de! :D neyse abartdım sanırım.

    hocam eywallah. bahsetdiğiniz gibi normal sıcaklığı abartıyo olabilirim. yani benim düşünceme göre hani gidersin 1 saat , az bi sıcaklık olur, doğaldır dersin. ama 5 km de ısınında insan bi düşünüyo ben bi an için kanuni almış olduğumu untdum sanırım...

  9. #9
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Yanlız bir konu var.

    Motor toplamaları esnasında, ilk başlarda karbüratör ayarına özen gösterilmez. zira, esas ayarlamalar, motorun ilk rodajından sonra yapılacaktır ve işin gerçeği, pekte ustalar ilk motor ayarlarını önemsemezler. Çoğu motor toplandıktan sonra test edilme olanağı bile bulamaz.

    Bahsettiğim konu, jigle ile ilgili değil. Öncelikle yanma işleminde, ortaya çıkan ısı, aslında motorun sürtünmeyle birlikte ortaya çıkan ısınında absorme edilmesini ve büyük bir kısmının egzoas gazı şeklinde dışarı atılmasını sağlar. Motorlarda fakir karışımlarla karbüratör ayarları yapılırsa (ki genelde benzini az yaktırmak için hava ayarı ile oynamalardan kaynaklanır ) yeterli yanma verimi elde edilmez. Buda sürtünmeden oluşan ısının, motor yüzeyinde kalmasına neden olur. Motorun rodaj sonunda bu ayarlamalar yapılacak ve motorun sağlıklı olarak çalışmasını sürdürecektir. Ancak anormal durumlarda rodajı beklemeden servise gidilmelidir.

    Rölanti çalışmasında bir düzensizlik yaşıyor musun? Yada 1-2km sonunda hissedilir bir performans düşümü oluyor mu? Kusura bakma ama ben biraz pinpirikli birisiyim. Bu nedenle soruyorum. Bu güne kadar sürdüğün motorlara bakarak motor ısınıyor diyorsan, bu durumun netliğe kavuşması gerek bence

  10. #10

    Üyelik
    29 Nisan 2005
    Motosikleti
    kanuni breton 125
    hocam extrem bi durum olduğunu düşünmüyorum. yani daha tam bindim bile sayılmaz. 170 de daha. ama verdiğiniz bilgiler için teşk. rodaj sonrası bakımında önerilerinizi gözönüne alıcam

    hocam işin güzel tarafı daha öncesinde ben motor kullanmadım! yani kullanmadım derken benim değildi de, 2 tur dönelim hesabından çıktık üstüne. rolanti de sorun yok. bahsetdiğiniz gibi performans düşüklüğü de şimdilik sözkonusu değil. ama işte marşa bastığımda alması için jikleyi aktifleştirmem gerelio.yada 3. konuma getirmem mi gerekiyo desem artık, herneyse işte. dha sonrasında normaline getiriyorum. bunu nasıl değerlendiriyosunuz? marş a bastığında çalışmaması? yani evet motor soğuk oluyo ilk etapda flan bunu bu şelikde doğaldır diyorum ben ama bilemiyorum yinede .

    bu arada benim danışmak istediğim bir de şu durum wardır ki önemli bi unsur: ben bu motosikleti -breton 125 oluo kendisi- 400 km lik biyere götürücem yaz sezonu. mümkün mü dür? yani sorun oluşturmadan götürebilir mi? kargo düşünüyorum ama çok istiolar gbi geldi.

  11. #11
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Selam dostum;

    Bendeki iki motorda, kışın çok soğuk olmadığı sürece jiglesiz çalışıyor. Bu biraz karbüratör ayarlarıyla ilgilidir. Öncelikle, hava ayarının kontrol edilmesi gereklidir. Soğuk motorda, hava ayarı düşük ise, motor biraz sıkıntılı çalışır. Ayrıca, karbüratör şamandıra yüksekliği düşükse de aynı sorunu verir. Rölantide vakum düşük olduğunda soğukta jigle ihtiyacı duyman normal. Aslına bakarsan hava+yakıt oranının uygun olmayışı (fakir oluşu) motorunun soğukta zor çalışmasına, aynı zamanda biraz fazla ısınmasına neden olabilir.

    Motorunu tanımıyorum. Ancak, 400km mesafe az bir mesafe değil. Ortalama 60km gibi bir sürati sağladığını varsayarsak, 6-7 saat arası bir süre eder. (1 saat gidiş, 15 dakika mola, sürekli hızlı gidememe gibi) Aslında keyifli bir gezi olabilir. Ancak uzun bir süre motorla gidebilmek hem güç, hem sabır hemde (afedersin) oturduğun sağlam bir "kanepe" ister. Ben en uzun durmadan 150km gibi yol yaptım, oturduğum yerden duman çıkıyordu.

  12. #12
    cgl125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    teknik hoca düşük hızda yüksek viteste giderken motorun ısınmasını anlamadım biraz daha açıklarmısın
    her şey mümkün değil
    hiç bir şey de imkansız

  13. #13

    Üyelik
    04 Ocak 2007
    Şehir
    9 ay ankara 2 ay aywalik 1ay ordu :))
    Motosikleti
    Honda vfr800
    MtaL kardes hic korkma o IsI kesinlikle motorun kendinden kaynaklanan dogal bi durum zaten bu islerde acemiyim demissin bende bunu senin acemiligine verdim gitti , bundan sonra motor cokmu isinio die korkmana gerek yok , saglikli bi motor calistiktan 2-3 dk sonra rolantide dahi calissa zaten el yakacak kadar isinir

  14. #14
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Dostum @CGL125;

    İster su veya yağ soğutmalı, isterse hava soğutmalı olsun, tüm motorlarda belirli devir bantlarının altında sürmek, hararetin artmasına neden olmaktadır.

    İçten yanmalı motorlarda iki türlü ısı kaynağı vardır. Pistonun silindir içerisinde sürtünmesine bağlı oluşan ısı ve ateşleme esnasında yanmaya bağlı olan ısı. Sürtünmeye bağlı olan ısı, motorun silindiri tarafından ya soğutma kanallarına, yada soğutma sıvısına aktarılır. Yanma sonunda oluşan ısı egzoas gazı olarak dışarı atılır. Isının atılmasında iki unsur daha vardır yardımcı olan, birincisi yağ, ikincisi yakıt+hava karışımı.

    Yağ motorun, hem yağlama işlemini sağlarken, hemde pistonun her aşağı hareketinde silindir cidarlarındaki ısının alınarak, soğumaya yardımcı olur. Özellikle düşük hızlarda, silindir yeterli hava ile soğuma yapamaz. Bu durumda, soğutma görevini yağ üstlenir. Siz düşük hızlarda motorunuza devir yaptırarak, yağın silindir cidarlarına daha hızlı ve seri çarpmasını, dolayısıyla soğumasını sağlarsınız. Özellikle yaz aylarında rampalarda motoru devirden düşürmemek, devirli ve tempolu yokuş çıkmak motor ömrü açısından faydalıdır.

  15. #15

    Üyelik
    29 Nisan 2005
    Motosikleti
    kanuni breton 125
    Alıntı sheltox adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MtaL kardes hic korkma o IsI kesinlikle motorun kendinden kaynaklanan dogal bi durum zaten bu islerde acemiyim demissin bende bunu senin acemiligine verdim gitti , bundan sonra motor cokmu isinio die korkmana gerek yok , saglikli bi motor calistiktan 2-3 dk sonra rolantide dahi calissa zaten el yakacak kadar isinir

    hmm. bak bunu öğrendiğim ii oldu. teşkler.


    teknikhocam evet gayet haklısınız 7-8 saat az bi süre değil. arabayla bile giderken sıkılıyo insan ,60-70 le tın tın git bakalım 8 saat .ki tabi kazasız belasız varabilirsen.. altında güçlü motor olsa bastın mı gider hiç kasmaz! ama sonuçta 125 lik bi makine. gayet düşündürücü&sıkıcı bi durum.
    peki kargo harici nası götürebilirim ki? parçalaıp da arabaya sığdırsam??

  16. #16
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Demonte ve monte esnasında vereceğin en ufak bir zarar, kargodan daha pahalıya gelebilir. Gerçi ben olsam biner giderim ama 125'lik bir motorla bu kadar uzun bir mesafe işkence olacaktır. Kargo ile hem zamandan kazanırsın, hemde parçalayıp bagajına zarar verdiğin arabanın masraflarından kurtulursun.

  17. #17

    Üyelik
    29 Nisan 2005
    Motosikleti
    kanuni breton 125
    kabataslak bi hesaplatdım kargo 150 den aşaı gitmicek sanırım çok gibi geldi biraz ama en iii si de ööle gibi görünüyo. yapıcak bişey yok.

  18. #18
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    400 km için en iyi ihtimalle benzinli bir araçla 80YTL benzin, diesel bir araçla 60YTL motorin harcarsın. 20 ytl, aracının için çizilmesi, 20 ytl, demontaj ve montaj için harcadığın emek, 20ytl monte esnasında bir yerini kırdın (en azından motoru yatırman gerek. Bunun için iki civatayı düşürsen 20 ytl eder) toplamda bence karda gibisin.

    Ama 400km için 150YTL çok gibi. Bir kamyonet ile taşıma imkanın yok mu?

  19. #19

    Üyelik
    29 Nisan 2005
    Motosikleti
    kanuni breton 125
    ya dediğim gibi o net bi fiyat değil,ama kabataslak o fiyata yakın bişey çıkar. eş dost gelrse anca öyle gider mnbüsle flan,değilse kargodan başka çıkarı yok bu işin anlaşılan! güneş tepede 70 le 8 saat gitmei düşünemiyorum...

  20. #20
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Mtal motosikleti şehirlerarası nakletmenin en kötü yolu kargoya vermektir. Hem pahalıdır hemde itinalı taşımıyolar. Kargodaki paket 3-4 kamyon değiştirebiliyor.
    En güzeli trenle yada otobüsle göndermek. Bu da olmazsa nakliye ambarlarıdan birine git gideceğin taraf yakın bir yere giden bir kamyon bulup ona ver.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)