Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kuru Ve Sulu Akü

    REKLAM ALANI
  1. #1
    salihgureli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2004
    Şehir
    İSTANBUL
    Arkadaşlar X9 için kuru akü bakıyorum.Fakat farklı ustalardan farklı yorumlar dinledim üzerindeki yuasa sulu akü fakat sulu akünün asiti akü kutusunu ve çevresindeki aksamı perişan etmiş aynı değerde kuru akü soruşturdum biraz bazı ustalar orjünali sulu ise kuru akü olmaz akü çabuk bozulur yorumu yaptılar bu konuda tecrübesi olan arkadaş varmı?
    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!
    www.ataturk.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Sevgili Salih,sulu akünün iç direnci daha düşüktür dolayısıyla şarj ve marş akımları daha yüksektir.
    Motorlu kara taşıtlarının neredeyse tamamında sulu akü kullanılamaktadır.
    Aynı değerlere sahip iki aküden sulu olanının marşı daha kuvvetlidir.
    İlk marş anında akü nominal akım değerinin yaklaşık 10 katına rahatlıkla çıkılır.
    Kuru aküler genelde ev ofis uygulamalarında tercih edilirler.
    Akünün bulunduğu bölümü aralıklarla sıcak su ile yıkayıp durularsanız olası asit buharının krozif etkisini en aza indirirsiniz.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  3. #3
    umutkaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Piaggio X9 250
    slm salih bendede x9 var benim aküde sulu geçenlerde bir ufak sorun çıkardı suyu eksilmiş tamamladım birşey yok etrafada enufak bir zarar vermemiş ekün yanında bir hortum var su biraz fazlamı geliş veya sarsıntıdan bilmem amam dışarı atıyor

  4. #4
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Salih,sulu akünün iç direnci daha düşüktür dolayısıyla şarj ve marş akımları daha yüksektir.
    Motorlu kara taşıtlarının neredeyse tamamında sulu akü kullanılamaktadır.
    Aynı değerlere sahip iki aküden sulu olanının marşı daha kuvvetlidir.
    İlk marş anında akü nominal akım değerinin yaklaşık 10 katına rahatlıkla çıkılır.
    Kuru aküler genelde ev ofis uygulamalarında tercih edilirler.
    Akünün bulunduğu bölümü aralıklarla sıcak su ile yıkayıp durularsanız olası asit buharının krozif etkisini en aza indirirsiniz.
    Hocam kuru aküden kastınız nedir?

    Bizim motorlarda kullanılan jel akü bu sınıfamı girer?

    Merak ettim şimdi.

    Bazen kavram kargaşası oluyor.
    Bilgilenelim....

  5. #5
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Kuru diye tabir edilen aküler,elektrolit olarak jel,asit emdirilmiş lifler gibi malzemelerin kullanıldığı akülerdir.Bunlar ters çevrilsede elektrolitlerinin dökülme riski yoktur.
    Ancak sıvı haldeki elektrolitler kadar hızlı ve homojen şekilde elektron transferine imkan tanımaz.
    Akülerin üzerinde nominal akım değerlerinin haricinde anlık start akım değerleride veriliyor.Örneğin 45 amper akünün üzerinde 450-500-550-560 vs gibi değerlerde yazar.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  6. #6
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Teşekkürler hocam...

    Konu anlaşılmıştır....


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)