Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

yardım: V-TWİN motordan biri çalışmıyor!!!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Bugün motosikletimi servise bırakmış olmama rağmen usta bir bakmak lazım yarın sabah söylerim dedi. Sorunum şu: hyosung GV250 V-TWİN motorlu motosikletimin 2 silindirden biri çalışmıyor. 100km. de 6 litreye yakın yakıyor ve doğal olarak da biri aşırı sıcakken diğerine dokunabiliyorum. Sizce sorun nedir? Çözümü nasıl olabilir? Malum, ustalara pek güvenim kalmadı . Bu soruyu aslında İHTİYAR ağabeymize sormak isterdim. İnşallah okur da cevaplandırı. Çünkü tecrübelerine güveniyorum…. Şimdiden teşekkürler…
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    bu sorunun basit iki nedeni olabilir:

    silindirin biri soğuk olduğuna göre silindir içinde yanma ve dirençli sürtünme olmuyor demektir. büyük ihtimalle ateşleme yapamıyordur. ilk işin ateşleme sistemini kontrol etmek olmalı. fazla yaktığını söylemişsin silindir içine aldığı benzini bu nedenle yakamıyor olabilir. buji ateşleme yapıyormu? yapıyorsa ikinci olarak yakıt sistemini kontrol et. düşük bir ihtimal ama tek silindire yakıt gelmiyor olabilir. valfte sorun olabilir.

    kolay gelsin
    In the sun and in the rain, it's quite the same.
    It's never gonna change, I'll be looking for Jane.

  3. #3
    moto_yunus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2006
    Şehir
    İSTANBUL/Avcılar
    Motosikleti
    ER-6N
    geçmiş olsun sencer abi....İnşallah bu sorunu halledebilirsin..belkide nazar değmiştir...hatta be bile değirmiş olabilirim çünkü süper gidiyordu...
    YUNUS EMRE KARAN
    www.facebook.com/yunusemrekaran
    https://www.youtube.com/channel/UCPdXVxbgO4Pwi0IZqVxcUDw

  4. #4
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün motosikletimi servise bırakmış olmama rağmen usta bir bakmak lazım yarın sabah söylerim dedi. Sorunum şu: hyosung GV250 V-TWİN motorlu motosikletimin 2 silindirden biri çalışmıyor. 100km. de 6 litreye yakın yakıyor ve doğal olarak da biri aşırı sıcakken diğerine dokunabiliyorum. Sizce sorun nedir? Çözümü nasıl olabilir? Malum, ustalara pek güvenim kalmadı . Bu soruyu aslında İHTİYAR ağabeymize sormak isterdim. İnşallah okur da cevaplandırı. Çünkü tecrübelerine güveniyorum…. Şimdiden teşekkürler…
    Öncelikle tecrübe ve fikirlerime değer verdiğiniz için teşekkür ederim.

    1 ay kadar önce benimde motorumda performans düşüklüğü oldu sol silindirimin çalışmadığını anladım.hemn dükkana çekip bakıma aldım.

    1-Rölantim biraz düşmüştü.
    2-Performansım bariz şekilde düştü.
    3-Gaz verdiğimde eksozdan ateş çıkıyor ve patlamalar meydana geliyordu.

    Yaptığım testler.
    Soğuk motorun bujilerini cıkarıp kontrol ettim ikiside karbonluydu,soldaki biraz daha kirliydi.
    ikisinede yeni buji takıp çalıştırdım3-5 saniye sonra sağ eksoz ısınmışken sol ılıktı.
    Biraz gaz verince tekleyerekte olsa sol taraf çalışıyordu.
    Sol bujiyi çıkarıp Buji kablosunu takıp bujideki arkı test ettim vardı.
    Karbüratörleri söküp temizledim senkron ve hava ayarlarını ayarlarını yapıp çalıştırdım 10-15 km yol yapmadan yine güç düştü aksırıp tıksırmaya başladı.
    Motor,rolantide çalışırken sol buji kablosunu yerinden izoleli bir tornavidayla kanırtıp çıkarınca teklesede çalışmasına devam ediyor ancak sağ bujiye aynı testi uygulayınca stop ediyordu.
    Benim motorda 2 ayrı eteşleme bobini,2 ayrı ateşleme sensörü(platinin yerine ateşleme zamanının anahtarlamasını yapan (hole effect transistör)parçaları vardı yerlerini birer birer değiştirip test ettim.

    Veeee sorunun ateşleme bobininin sağlıklı çalışmadığını tespit ettim.
    Yerine çıkma 25 senelik bir MZ bobini taktım biraz düzeldi.
    Sıra bobini bulmaya geldiğinde hazırı yoktu siparişle gelecekti ( belki60-70-usd).EBAY-da daha ucuz http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuk...spagenameZWD1V
    Bu fiyata idi.Aynı bobinin CBF500 vb diğer motorlardada kullanıldığını tespit ettim.Buradaki honda bayii yardımcı olmayınca gittim bir oto yedek parçacıya,MAKO parçaları içinde reno 12 otomobillerin bobinini gözüme kestirip aldım.
    Motorum şimdi eskisindende iyi devir yapıyor.en kısa zamanda sağ silindirin bobininide değiştireceğim
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)