Değerli arkadaşlar,
Yana yatma ve ufak tefek kazalarda en çok etkilenen parça motosikletimizin grenajları oluyor maalesef.en deneyimli sürücü bile olduğu yerde motorunu yatırabilmekte ve grenajında oluşan çizikler aynı zamanda cüzdanı da hasara uğratmakta.sitede grenajla ilgili baktığım başlıklar pek yeterli değil ve konular dağılmış durumda.özellikle grenaj döken,boyayan,tamir eden bildiğiniz ve güvendiğiniz yerleri buraya bir güzel yazarak arkadaşlarımıza yardımcı olalım diye düşünüyorum.
Ayrıca eğer yaptırmış arkadaşlarımız varsa..grenaj yaptırırken en uyumlu ve sağlam hangisi olmalı?deneyimlerinizi de buraya yazarsanız süper olur
'boy' nickli arkadaşımız bu konuyla ilgili bilgilendirici bir yazı yazmış,izniyle bir alıntı yapıyorum:
"Genelde Türkiye'de grenaj yapımında kullanılan malzeme Polyester olsa da, aslında Polyester grenaj yapımı için çok yanlış bir malzemedir. Nedenlerine gelince... Kalıp için kullanılması çok yanlıştır çünkü Polyester kururken çekme yapar, yani kalıbını aldığınız malzemeden ürettiğiniz kalıp kuruken küçülür ve kalıptan aldığınız parçaların boyutları hiçbir zaman orjinal parça ile birebir tutmaz. Onun dışında Polyester yanıcı bir malzemedir, çalışması tehlikelidir. Diyelim ki polyester kullandınız ve kalıbınızı yaptınız, sonra bundan da parçalarınızı döktünüz. Motosikletin üzerinde gelen orjinal plastik grenajlardan daha ağır bir grenaja sahip olmuş olmanız olasıdır çünkü polyester ağır bir malzemedir. Aynı zamanda polyester son derece dayanıksız ve kırılgandır. Anadol arabalarının kaportaları polyesterden üretilmişti, hatırlayanınız var mı bilmiyorum ama kaporta en ufak bir darbede darmadağan olurdu. Kısacası polyester grenaj üretimi için çok yanlış bir malzemedir ve Türkiye dışında hiçbir ülkede özellikle yarış grenajları üretiminde kullanılmaz.
Polyester yanlış bir malzeme ise peki bunun yerine ne malzeme kullanmak gerekir? Bu sorunun cevabı çok basit... Epoksi (epoxy), cam elyafı, karbon elyafı. Şu anda Formula1 arabalarının kaportalarını bile epoksiden üretiyorlar. Epoksi reçinesi ve sertleştiricisi (hardener) olmak üzere iki sıvıdan oluşan bir maddedir. Epoksi ve elyaf kullanarak döktüğünüz parçalar orjinal parçalardam bile %30-40 oranında daha hafif olur. Binlerce çeşit epoksi var. Çalışma süresine, işleme sokacağınız materyale, v.s.. göre kullanacağınız epoksi değişiyor. Epoksinin çalışma süresi çok önemli, bunu yapacağınız parçanın büyüklüğüne ve yüzeyinin girintili çıkıntılı olup olmamasına göre belirliyorsunuz. Bu işin çok fazla detayı var. Seçeceğiniz elyafın örgüsünden, ağırlığına, kalıbı yaparken kullanacağınız tekniklere, kalıp ayırıcıya kadar bir sürü önemli püf nokta var. "