Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Grenaj Yapimi

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    29 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    YUAN XGJ150-T RACE
    arkadaşlar kendiniz gayet basitce yapabilirsiniz gerekli olan malzemeler ve biraz bu işte bilgili olmaktır epoxy cam elyafı ile cok çalıştım gayet yapılması kolay bir şey ama kalıp cıkarmakta zorlanabilirsiniz

    Alıntı FireStarteR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki bu grenajlarda olan küçük çatlakları nasıl tamir edebiliriz?? yada vida yeri kırılmış grenajı nasıl tamir edebiliriz??
    kırılmış vida yerini cam elyafıyla küçük bir parça öretersin ve üzerine reçinesini sürersin kuruduktan sonra vida yeri kadar matkapla vida yeri aç bu kadar basit recine sertleştirici cam elyafı gibi malzemeleri karaköyden bulmak mümkünüdür


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ybasaran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Hangisine binersem???
    izmirdede varmı peki bilinen bi yer???hep istanbul geçiyo sözdede o bakımdan...
    Hızlı gitmek istiyorsan araca değil cesarete ihtiyacın vardır...

  3. #23
    gokselaytar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    bmw F800S
    arkadaşlar peki normal polyesteri cam elyafı yerine çelik yelek malzemesi olan dupont kevlarla yapsak ağarlık fark edermi yani azalırmıki cam elyafına göre çnkü kevlar çok sağlam bi malzeme
    ""34HZ3154(BMW F800S"" sarışın- ""34 DP 6939(cbr600F)"" DEVİL carbon... (çalındı )- "34 ZEU 54(kanuni racer200s" yoshimura krom (artık başka kollarda)

  4. #24
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    bende bu epoxy işini araştırmalıyım,
    farklı olmayı sevdıgım için vede,
    farklı bır motorla ugrastıgım için değişik bişiy olacaktır..
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  5. #25

    Üyelik
    02 Nisan 2010
    fiberglas grenajlar konusunda siz arkadaşlarıma yardımcı olabilirsem ne mutlu bana
    sizlerin polyestergrenaj dediğiniz aslında FİBERGLAS,tır ve polyesterin cam elyafına emdirilmiş mamül halidir gene dediğiniz gibi fiberglas küçük parçalarda (en büyük grenaj grenaj parçaları bile küçüktür)çekme küçülme yapmaz ve plastik tensağlamdır oldukça dayanıklıolup en avantajlı tarafı kırıldığında tamirinin mümkün olmasıdır ğrenaj imalatına en uygun malzemedir zeytinburnu seyitnizam küçük oto sanayi sitesi 51 no.da cemal usta
    her türlügrenaj imal ve tamirinde size yardımcı olabilir telefonunuda veriyorum 0532 4126490
    karacabeg bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    25 Ağustos 2010
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Xmax250
    antalyada bu işle uğraşan varsa
    pm atabilir mi

  7. #27
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Alıntı ABZAH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli arkadaşlar,

    Yana yatma ve ufak tefek kazalarda en çok etkilenen parça motosikletimizin grenajları oluyor maalesef.en deneyimli sürücü bile olduğu yerde motorunu yatırabilmekte ve grenajında oluşan çizikler aynı zamanda cüzdanı da hasara uğratmakta.sitede grenajla ilgili baktığım başlıklar pek yeterli değil ve konular dağılmış durumda.özellikle grenaj döken,boyayan,tamir eden bildiğiniz ve güvendiğiniz yerleri buraya bir güzel yazarak arkadaşlarımıza yardımcı olalım diye düşünüyorum.

    Ayrıca eğer yaptırmış arkadaşlarımız varsa..grenaj yaptırırken en uyumlu ve sağlam hangisi olmalı?deneyimlerinizi de buraya yazarsanız süper olur

    'boy' nickli arkadaşımız bu konuyla ilgili bilgilendirici bir yazı yazmış,izniyle bir alıntı yapıyorum:
    şimdi bir arkadaş bunu yazmış ama tam bilgi sahibi değil ya araştırıp yada int. okuduklarına dayanarak ezbere yazıyor ben 8 senedir bir firmada polyester üzerine çalışıyorum ilk önce 1-camelyaf - polyester ile methedilen 2-korbonfiber -polyester aynı malzeme sadece 2. sinde camelyaf yerine karbon kullanılıyor daha sahlam ve hafif oluyor metalden 5 kat daha sağlam 2 kat daha hafif çekmesine gelince onu işini ehli olan dahi anlamaz çünlü çekme oranı BİNDE ON ile BİNDE OTUZ bunun hiçbirşeye zararı olmaz çok esneme kabiliyeti var ama ufak atölyelerde elyaf veya bazı malzemeleri eksik kullanıp ucuzuna kaçınca kırılır çatlar bilen birinin imal ettiği fiber plastikten dağa kullanişlı olur biz otobüslerin kaporta aksamında camelyaf-polyester kullanıyoruz adamlar aptalmı milyon tl lik otobüste adi malzeme kullansın

  8. #28
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    Alıntı tr100a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi bir arkadaş bunu yazmış ama tam bilgi sahibi değil ya araştırıp yada int. okuduklarına dayanarak ezbere yazıyor ben 8 senedir bir firmada polyester üzerine çalışıyorum ilk önce 1-camelyaf - polyester ile methedilen 2-korbonfiber -polyester aynı malzeme sadece 2. sinde camelyaf yerine karbon kullanılıyor daha sahlam ve hafif oluyor metalden 5 kat daha sağlam 2 kat daha hafif çekmesine gelince onu işini ehli olan dahi anlamaz çünlü çekme oranı BİNDE ON ile BİNDE OTUZ bunun hiçbirşeye zararı olmaz çok esneme kabiliyeti var ama ufak atölyelerde elyaf veya bazı malzemeleri eksik kullanıp ucuzuna kaçınca kırılır çatlar bilen birinin imal ettiği fiber plastikten dağa kullanişlı olur biz otobüslerin kaporta aksamında camelyaf-polyester kullanıyoruz adamlar aptalmı milyon tl lik otobüste adi malzeme kullansın
    yani özetlersek önereceiğin malzeme nedir ? ve maliyeti nedir ?
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  9. #29
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    ülkemizde bazı motosiklet (konumuz bu olduğuna göre) parcaları aşırı pahalı bizde dar gelirli olunca kendimi evimizde (tabi balkonda içerisi kokuyo )imal edebilecehimiz tek parca fiberdir camelyaf yada karbon farketmez ama karbon çok pahalıya cıkar gerek yok camelyaf-polyester en uygunu kısaca nasıl yapılır motorun kırılan grenajını alıp japonla düzgünce yapıştırıp alcıdan kalıp cıkartarak 1 tane imal edebilirsiniz parca çok zarar gördüyse aynı model motoru olan arkadaştan parçayı ödünç alarak aynı şekilde kalıp çıkararak yapılabilir parçanın ağırlığı 1kg gelse 600 -700gr elyaf 300-400gr polyester gider elyaf kg 10 tl oto boyacılarında polyester 6 tl biz 200gr fazla alsak toplam 11 tl yi bulmaz alcıda kg 50 kuruş cabuk donan dan alıcan eli işe yatkın maharetli arkadaşlara yapılış tekniğini çorluya gelmeleri halinde bilgilendirebilirim
    karacabeg bunu beğendi.

  10. #30

    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fazer6
    istanbulda olanlar için vereceğim tarif epoksi elyaf ve buna benzer maddelerin toptancılarının olduğu yerdir ben bir ara ilgilenmiştim tüm malzemelerimi ordan alırdım.
    Sirkeçi arkadanızda olacak şekilde Karaköy yürüyerek galata köprürüsünü geçtğinizde köprü bitiminde solda haliç tarafında küçük küçük dükkanlar var işte orası. umarım istediklerinizi bulursunuz.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)