Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motosikletin motorundan gelen ses

    REKLAM ALANI
  1. #1
    taner_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    İ Z M İ R
    Motosikleti
    satıldı :)
    merhaba arkadaşlar.. motordan hafiften gelen ses gün geçtikçe arttı ve şu an dayanılmaz bir hal aldı.hem rolantide hemde hareket halindeyken şıkırr şıkır ses geliyor motorun içinden..ve gaz verdikçe gelen ses artıyor sinir oluyorum sebebi nedir nası çözüm bulabilirm yardımcı olursanız sevinirim.
    İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
    vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
    ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    büyük ihtimalle subaplardan geliyor ses ayar yaptırman gerekiyor

  3. #3
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Gy 125 mi 200 mü senin ki?

  4. #4

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    sübap ayarı yaptır.piyano salıncaklarada baktır

  5. #5
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    sübap ayarı yaptırman gerekiyor
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  6. #6
    DuRo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2007
    Şehir
    MersiN
    Motosikleti
    YMH ViraGo 250
    Usta bence de sübap ayarı istiyor motorun,
    ve baktırınca sonucu da buraya yazarsan iyi olur herkesi bilgilendirmiş olursun, biliyorsun herşey tecrübeden geçer

  7. #7
    taner_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    İ Z M İ R
    Motosikleti
    satıldı :)
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gy 125 mi 200 mü senin ki?
    150 hocam 150..dün sordum bi tamirciyee .krank değişçek dedi ses kranktan geliyor dedi şaşırdım ..dedimm sübappplarr ...yok yok krank al gel dedii
    İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
    vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
    ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!

  8. #8

    Üyelik
    18 Ocak 2006
    krankları kontrol ettir bence
    BEN GÜZELE GÜZEL DEMEM KAFAM GÜZEL OLMADIKÇA

  9. #9
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    YUzde 75 subap ayarıdır ama madem usta onu al dedı sende al gotur bakalım arkadasların dedıklerı dogru.
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  10. #10
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Taner_k merhaba;

    Dostum kusuruma bakma, isme bakmadırm. Sadece Zealsun'u gördüm. Haftasonu biraz rahatsızdım.

    Motorundaki kran sesi ile sübab sesi arasında bariz fark vardır ve krank sesi öyle kendini kolay kolay belli etmez. Zira krank takır takır ses yapacak boşluğa geldiyse, zaten o motor yürüyemez. Bu yüzden krank sesi olduğunu tahmin etmiyorum.

    Krank sesi varsa, motorun çekişinin düşük olması gerekir. Zira boşluğu artan sübablarda tam açılım sağlanamadığı için performans düşüklüğü yaşanır. Ancak bundan şikayetin yok sanırım.

    Krank sesi sabit gazda veya gaz kesmelerde kendini belli eder. Gaz artırımlarında kesilir. Krank, yağsız kalmak, uygun yağ kullanmamak, motorun sıkıştırılması veya uzun km'lerde ortaya çıkarki, tahmin etmiyorum. Sesin oluşumunu biraz daha detaylı anlatırsan daha çok yardımcı olunacaktır.

    Krank sesi motor soğuk yada sıcak farketmeksizin aynı şekilde duyulur. Sübab boşluğu motor soğukken daha yüksek, ısındıkça daha düşük hale gelir. Aklın rahat etsin dersen, Motor sıcakken sübab ayarlarını ustaya kontrol ettir. Sübablarında maksimim 0.05mm sentil boşluğu olmalıdır. Oda sentil girmekle girmemek arasında kalmalıdır. Eğer motor sıcakken de sübablarında boşluk 0.05mm den fazla ise, korkma ayarlanınca saat gibi olacaktır.

  11. #11
    taner_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    İ Z M İ R
    Motosikleti
    satıldı :)
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Taner_k merhaba;

    Dostum kusuruma bakma, isme bakmadırm. Sadece Zealsun'u gördüm. Haftasonu biraz rahatsızdım.

    Motorundaki kran sesi ile sübab sesi arasında bariz fark vardır ve krank sesi öyle kendini kolay kolay belli etmez. Zira krank takır takır ses yapacak boşluğa geldiyse, zaten o motor yürüyemez. Bu yüzden krank sesi olduğunu tahmin etmiyorum.

    Krank sesi varsa, motorun çekişinin düşük olması gerekir. Zira boşluğu artan sübablarda tam açılım sağlanamadığı için performans düşüklüğü yaşanır. Ancak bundan şikayetin yok sanırım.

    Krank sesi sabit gazda veya gaz kesmelerde kendini belli eder. Gaz artırımlarında kesilir. Krank, yağsız kalmak, uygun yağ kullanmamak, motorun sıkıştırılması veya uzun km'lerde ortaya çıkarki, tahmin etmiyorum. Sesin oluşumunu biraz daha detaylı anlatırsan daha çok yardımcı olunacaktır.

    Krank sesi motor soğuk yada sıcak farketmeksizin aynı şekilde duyulur. Sübab boşluğu motor soğukken daha yüksek, ısındıkça daha düşük hale gelir. Aklın rahat etsin dersen, Motor sıcakken sübab ayarlarını ustaya kontrol ettir. Sübablarında maksimim 0.05mm sentil boşluğu olmalıdır. Oda sentil girmekle girmemek arasında kalmalıdır. Eğer motor sıcakken de sübablarında boşluk 0.05mm den fazla ise, korkma ayarlanınca saat gibi olacaktır.
    bütün arkadaşlara çok teşekkür ederim .ama ne varki teknik hocaya ayrı bir teşşekürü borç biliyorum çünkü bana birçok olayda yardım etti ..allah razı olsun dostumm

    sesi tarif etmek güç ama inan anlıyabileceğini bilsem arar telden dinletirdim sana

    takır takır bir ses yok ama şıkır şıkır zincir gibi mi desemm bilemiyorum yaa
    şıkışışıkışık diye bir ses geliyor gaz verince artıyor.motor 4500km de..yağ15/40 castrol power kullanıyorum.2000de değiştrimiştim bide dün değiştirdiim .ayrıca motorda performansda zayıflama var..gaz verince hemen hızlanmıyorr motorr..

    yani istiyorum bi eksoz sesi duyimm. ama o ses zevkimi mahvediyor..sipariş etmişler krankı ..subap diye direttim ama kaç seneelik motor tamircisiyim subaplar öle hemen bişi olmaz 10000 de bakcaz onlara bişi olmamıştır süpaplara dedi

    motorun sıcaklığı yada soğukluğunda pek fark göremedim...
    İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
    vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
    ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!

  12. #12
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    @taner_k dostum. Teşekkür ederim düşüncen için. Bende senin gibi burada bildiğim birkaç bilgi varsa onu herkesle paylaşıyorum. Allah herkesten razı olsun.

    Benim motorda sübab ayarını yaptıktan sonra bahsettiğin sese benzer bir ses oluşuyordu. Sırf bunun için 3 defa motoru indirdim. Sonunda bizdeki sistem üstten egzantirikli. Zinciri geren plastik bir parça var. Bu parçayı takarken üst kapak contasını yenilemiştim. Ancak kapak contasını alenade kestirdiğimden dolayı, conta aynı zamanda bu plastiğin gövdeye sıkıştırılması görevinide üstleniyormuş. Sonunda kestim.

    Ancak senin motora müdahale olmamış. 4500'de kesinlike krank arızası vermez. Ustanın emeğine veya tecrübesine saygım var. Ancak Krank arızası periyodik ses yapmaz. Şimdi;

    Krank bizim motorlarda (abi bir becerebilsem resim eklemeyi. Ne yapsam beceremiyorum) krank mili ile birlikte sıkı geçmedir. Krank iki şekilde arızalanır. Uzun km'ler sonunda krank kolu, (pistonun bağlı olduğu kısım) krank mili üzerinde aşınmaya bağlı boşluk yapar. Bu boşluk yukarı aşağı salınımda belli olur. Daha çok motora tam gaz verildiğinde veya gaz kesildiğinde, yani motor yüke bindiğinde, piston büyük bir güçle bu boşluğa baskı yapar. Buda kütür kütür ses gelmesine neden olur. Bu arıza birde, modifiyeli motorlarda, bilinçsiz güç alımlarında ortaya çıkar.

    Diğer boşluk krankın sağa sola yaptığı boşluktur. buda motor üst devre çıkıldığında, pistonu bir yönde kasmaya zorlar ve kranktan uğultu gelmesine yol açar. Tabi bu boşluğa bağlı olarak krank bilyalarıda aynı sesi verir. şimdi bunların hepsi, uzun km'ler veya bilinçsiz güç alma çabalarından ortaya çıkar.

    Bir motorun ömrü, birim zamanda yaptığı devir sayısı ile ölçülür. Yani, 4 silindirli bir motorun 150.000km gibi bir ömrü varsa, bu motorun tüm ömrü boyunca son viteste 4500 devirde seyrettiği varsayılarak hesaplanır. Sübab ayarı gerektiren motorlarda, 10.000Km'dekontrol edilmesi gereken bu değer, bizim motorlar için yaklaşık 5000km civarıdır (benim el kitabında yazıyor). Ancak üst kapak açıldıktan sonra, sübab piyasonusun bir boşluk kontrolüne ihtiyaç olmalıdır.

    Bujiyi yerinden çıkart. Ayak marşına elinle yavaş yavaş baskı uygula. Pistonun hareketleri esnasında bir zorlanma hissediyor musun kontrol et. İki gündür hastalıktan ruhu teslim etmekle uğraşıyorum evraklarda sorun çıkıyor. Ama yarın çarşıya ineceğim. Sana daha detaylı bilgi vermeye çalışırım.

    Dünyada en zor şey seni dinleyen ve anlattıklarına değer veren birisini bulmaktır. Ve ben sizlerle bunu doyasıya yaşayan birisiyim.

  13. #13
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    teknikhoca cidden öylesin eyvallah. Motorun bu kadar düşük km'de krank'tan problem çıkartacağını bende hiç sanmıyorum. Neyse en doğru cevabı teknikhoca vermiş ben kafanı karıştırmayayım.
    Okan ACAR

  14. #14
    taner_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    İ Z M İ R
    Motosikleti
    satıldı :)
    bir kaç ustaya daha sesi dinleticem ve subaplarda sorun var deselerde krankı değiştirtcem .biliyorum bir sakıncası olurmu değişmesinin ? sonuçta yenillensinnn dicem ve ardından supap ayarlarınıda yap motor eskisi gibi performans göstermiyor dicem ve zorla yaptırıcam ..bir hafta sonrasına bu işleri yaptırdıktan sonra ne olduğunu tekrar paylaşıcam ..umarım hallolur..

    teknikhoca sana çok geçmiş olsun diliyorum..yüzyüze tanışmasakta vermiş olduğun değeri burda çok net bir şekilde görüyoruz..

    paylaşımlarından dolayı gerçekten takdiri hakediyosun..allah seni başımızdan eksik etmesin.birçok konuda yazmış olduğun detaylı anlatımlar mt net ailesi için çok özel.ve inan bunları bir kitapta toplasan hiç fena olmazz.. saygılar sevgilerrr...
    İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
    vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
    ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!

  15. #15
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Dostum @taner_k

    .Krank yenilenmesinde motor açısından herhangi bir sorun olmaz. Ama bu Çinliler öyle uyanık adamlar ki, motorun her bir civatasını sadece bir sıkımlık yapmışlar. Ben üçüncü defa motor indirdim ve tüm vida yerleri yeniden klavuzla açılmak zorunda kaldı. Ayrıca, sorun çıkmadığı sürece, gereksiz yere motorunu kurcalatman, sana hem emek kaybı hemde motorunda soğumana neden olur. Yarın akşam bir görüşelim, ondan sonra hep birlikte karar veririz. Senin motorunun alt yapısını bilmiyorum. Ama yarın CAmgözlerden tek tek parçaları alıp bir inceleyeyim. Neresi arıza yapma ihtimali var bir bakalım. ona göre görüşürüz. Bu ailenin bir üyesi olabilmek çok güzel.

  16. #16
    taner_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    İ Z M İ R
    Motosikleti
    satıldı :)
    tamam dostum yarın görüşürüz o zaman..iyi akşamlar
    İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
    vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
    ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!

  17. #17
    taner_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    İ Z M İ R
    Motosikleti
    satıldı :)
    ????????????????????????????
    İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
    vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
    ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!

  18. #18
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Dostum @taner_k;

    Geciktiğim için lütfen kusuruma bakma dostum. Dün elimde fazla birşey yoktu. Bugün biraz daha veri buldum. Ayrıca (kimse kusura bakmasın) Adana Büyük Köy Muhtarlığı'nda bir iş halletmek inan çok zor. Neyse konuya gelelim;

    Senin motorun bilindiği üzere yağ soğutuculu. Yağ soğutma sistemi aslında hava soğutmalı motorların baş düşmanı olan düşük ve rölanti devirlerinde oluşan ısının tamamen motor kanatları ile değil, motor yağı yardımıyla atılmasını sağlamaktı. Yağ 120 dereceye kadar ısındığında bile herhangi bir buharlaşma sorunu çıkarmadan görevini devam ettirebilmektedir. Senin motorun, normal chopper motorunun olması gerektiği (kesinlikle motorunu küçümsemek amacıyla söylemiyorum) gibi düşük devirli ve yüksek hacimli değil. Özellikle yüksek ağırlığın kaldırılabilmesi için yüksek devirde yüksek güç elde edilmeye çalışılmıştır. Bu nedenle motorunun yüksek hızlara çıkmayacağı düşünülerek oluşan ısının atılabilmesi için yağ soğutucusu tercih edilmiştir.

    Yağ soğutucusu, sık sık yağ değişimi ile peteklerinin temiz tutulması ile korunabilmektedir. Soğutucun, uzun yağ değişimi periyodu uygulanırsa, veya petekleri iyi temizlenmezse, tıkanarak yağın geçişini engellemekte, bu nedenle uzun rölanti bekleyişlerinde veya düşük hızlardaki seyirlerde ideal yağlama yapılamamaktadır.

    Yağ soğutuculu motorlar, düşük devirlerde uzun süre kullanılmamalıdır. Zira yağ soğutma işlemi, düşük yağ basıncı nedeni ile sağlanamakta, ısıya bağlı olarak yağ incelmesi ve yağ yakması sorunu ile karşılaşılmaktadır.

    Senin motorun bloktan egzantirikli bir model. Kran mili standart ve bence boşluk yapacak bir malzeme kalitesizliği göstermemektedir. Krank döküm bir ağırlık ve geçme bir kola sahip. Bu kol, bizim motorlarla aynı. Ben bu motoru 3 defa indirdim ve krank yanal boşluğunu 0.4-0.6mm ye kadar normal olarak ölçtüm. Bu boşluk zaten yağ basıncı ve filmi ile doldurulmaktadır. Eğer yağ incelmesi veya aşırı ısıya bağlı yağ eksiltmesi varsa, bu boşluk yağla doldururlamaz ve krank lokurtu şeklinde ses yapabilir (tahmin)

    Tavsiye; Motoruna elletme. Öncelikle yağını değiştir. Değiştirmişken yapabiliyorsan yağ soğutma radyatörünü bir kontrol ettir derim. Zira geçmişte buna bağlı bir sorun yaşanmıştı hatırlıyorum. Sübab boşluklarını da 0.1mm (emme) 0.15mm (ekzost) yaptır ve çok memnun kalarak sürmeye ve doğanın keyfini çıkarmaya devam et dostum.

  19. #19
    taner_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    İ Z M İ R
    Motosikleti
    satıldı :)
    dostum açıklamaların için teşekkür ederim.yağı zaten yeni değiştirdim..haftaya başka tamirceye gidicem bakalım ne olacak.sonuçu burdan yazarım.tavsiyelerin için çok ama çok sağol
    İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
    vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
    ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!

  20. #20
    Jazzbass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Adrianapolis
    Motosikleti
    Ledow 250cc Chopper
    Aynı ses benim kawasaki motorumdan da geliyordu. Motoru açtık egzantrik zinciri dişlisinden attı atacak vaziyetteydi. Anormal bir durum yani seninkide büyük ihtimal.
    Tavsiyem ;
    - En yakın zamanda bir ustaya yada servisine göstermen
    - Göstereceğin yerde ustana güvenmen(!) Ustan üçkapıtçı olmamalı 1 e 20 dememeli.
    Ben çok çektim umarım sende çekmezsin dostum. İnşallah hallolur. Kolay gelsin
    [COLOR="Red"][B]"Korkularının üzerine gidebildiğin kadar yeni birşeyler öğrenirsin."[/B][/COLOR]


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)