Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

motosikletin motorundan gelen ses

    REKLAM ALANI
  1. #21
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Dostum @taner_k

    Aslında sesin muhteviyatı gerçekten çok önemli. Dinlemeden tahminle ancak bu kadar yardımcı olunacaktır sana. Bir olay gelmişti başıma. Zealsun'u yeni almıştım. Sabah çalışmayınca jigleyi kullandım. İnan motor avas vuruntusu gibi bir ses çıkartıyordu. Motoru servise götürdüm (hiç jigleyi motordan vuruntu sesi geldiğini görmemiştim) Servis bana (abi motor inecek, piston boşluk yapmış) dediler. Motor daha 500-600km yeni gitmişti. Olur mu dedim, olabilir. Ses piston boşluğundan geliyor. Benzin fazla gelince motor güçle pistonu boşlukta sallıyor dedi. Piston sallıyormuydu bilmiyorum ama usta epey sallıyordu. Sonunda şu testleri yaptım;

    Motoru indirip, Şanzumanı söktüm. Bujiyi de söktüm. İnanmayacaksın alttan ütü ile buhar verdim (gülme) pistonu elimle hareket ettirmeye çalıştım. herhangi bir kaçakla karşılaşmayınca içim rahat etti. Bunun üzerine "neden jiglede bu ses geliyor" sorusunu araştırmaya başladım. Jigle hava filtresinin girişini kapatınca, emiş esnasında sadece az miktar hava ve bol miktar yakıt geliyordu. Bu durumda ateşleme zamanından çok önce hava ve yakıt karışımı yanmaya çalışıyor ortaya detenasyon dediğimiz vuruntu sesi oluşuyordu. Tevit etmek için de moto çalışırken ekstra olarak karbüratöre yakıt püskürttüm (enjektörle) egzosu neredeyse kucaklıyordum. Buna rağmen ne krank nede piston oluşan güce zayıflık gösterdi.

    Yine ses, gören piston krank dedi. Sonunda bizdeki egzantirik üstte olduğundan zincir civataları kapağa sürtüyordu. Bir başka defa, sübablar 0.4mm boşlukluydu ses geldi.

    Motorunun sesini iyi dinlemelisin. Farklı ortamlarda farklı açılardan defalarca dinlemelisin. Eğer motorunu seviyorsan onu dinle. Ve unutma, bu motoru Çinlilerde yapsa, bir çok deney ve araştırmadan sonra ortaya çıkarmışlar, türlü testlerden geçirmişlerdir. Teknik hesap, analiz sorgu ve araştırma sürecidir. Bütün bunların birleşimi TECRÜBEDİR. Tecrübe, yıllar boyu bir vidayı sola doğru 12 defa çevirmek değildir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Jazzbass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Adrianapolis
    Motosikleti
    Ledow 250cc Chopper
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum @taner_k

    Aslında sesin muhteviyatı gerçekten çok önemli. Dinlemeden tahminle ancak bu kadar yardımcı olunacaktır sana. Bir olay gelmişti başıma. Zealsun'u yeni almıştım. Sabah çalışmayınca jigleyi kullandım. İnan motor avas vuruntusu gibi bir ses çıkartıyordu. Motoru servise götürdüm (hiç jigleyi motordan vuruntu sesi geldiğini görmemiştim) Servis bana (abi motor inecek, piston boşluk yapmış) dediler. Motor daha 500-600km yeni gitmişti. Olur mu dedim, olabilir. Ses piston boşluğundan geliyor. Benzin fazla gelince motor güçle pistonu boşlukta sallıyor dedi. Piston sallıyormuydu bilmiyorum ama usta epey sallıyordu. Sonunda şu testleri yaptım;

    Motoru indirip, Şanzumanı söktüm. Bujiyi de söktüm. İnanmayacaksın alttan ütü ile buhar verdim (gülme) pistonu elimle hareket ettirmeye çalıştım. herhangi bir kaçakla karşılaşmayınca içim rahat etti. Bunun üzerine "neden jiglede bu ses geliyor" sorusunu araştırmaya başladım. Jigle hava filtresinin girişini kapatınca, emiş esnasında sadece az miktar hava ve bol miktar yakıt geliyordu. Bu durumda ateşleme zamanından çok önce hava ve yakıt karışımı yanmaya çalışıyor ortaya detenasyon dediğimiz vuruntu sesi oluşuyordu. Tevit etmek için de moto çalışırken ekstra olarak karbüratöre yakıt püskürttüm (enjektörle) egzosu neredeyse kucaklıyordum. Buna rağmen ne krank nede piston oluşan güce zayıflık gösterdi.

    Yine ses, gören piston krank dedi. Sonunda bizdeki egzantirik üstte olduğundan zincir civataları kapağa sürtüyordu. Bir başka defa, sübablar 0.4mm boşlukluydu ses geldi.

    Motorunun sesini iyi dinlemelisin. Farklı ortamlarda farklı açılardan defalarca dinlemelisin. Eğer motorunu seviyorsan onu dinle. Ve unutma, bu motoru Çinlilerde yapsa, bir çok deney ve araştırmadan sonra ortaya çıkarmışlar, türlü testlerden geçirmişlerdir. Teknik hesap, analiz sorgu ve araştırma sürecidir. Bütün bunların birleşimi TECRÜBEDİR. Tecrübe, yıllar boyu bir vidayı sola doğru 12 defa çevirmek değildir.
    +1
    Kesinlikle iyi bir ustanın eline verilmeli ve işi bilen birileri sökmeli. Motor sökülünce usta arkadaşlarımız daha iyi bilir toplanmasıda ayrı derttir. Her tamirci (mobilet tamircileri) toplayamaz dağıtamaz motoru. O yüzden gideceğin servisi iyi düşün doğru karar ver
    [COLOR="Red"][B]"Korkularının üzerine gidebildiğin kadar yeni birşeyler öğrenirsin."[/B][/COLOR]

  3. #23
    ErTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    vaRRdı
    Teknikhoca bilgiler için çok teşekkür ediyorum..

    Bende bir süredir motorumu dinliyorum, motordan bu tip şıkırtı sesleri geliyor... Ama her zaman değil... Şİmdi bir fikir edinmiş oldum... 8000 akımına 1000 km var.. o zamana kadar motoru izlemeye alıp siteye danışacağım şeyler olacak o zamanda yardımlarını isteyebilirim
    ... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
    ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
    ''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''

  4. #24
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Türkiye'de yanlış yapılan bir uygulama var. Bunu ustalara anlatınca kızıyorlar bana." Bu ustalık değil" miş (buradaki yazım kimseye itafen yazılmamıştır. Genel düşüncelerim olup, şahsi anlamda hakaret içeren her cümle tarafımca kabul edilmektedir)

    Herhangi bir mekanizma, kaçıncı defa sökülüyorsa sökülsün, demontaj şeması oluşturulmalıdır. Basit bir şey. Kitapcıdan 3 milyona 100 adet beyaz kayıt. Sökerken, hangi civatayı, nasıl söktünüz bir yere not edilmelidir. Bu işin tecrübeyle alakası yoktur. Siz çok iyi bir ustasınızdır, ama o gün çırağa kızgınlığınız, dikkat etmeniz gereken bir noktayı atlamanıza neden olur. Ayrıca, montaj resimleri incelenirse, her montajın bir alt montajı olduğunu görürsünüz. Bunlarda tek tek not edilmelidir. Tüm ayarlarda, tırnak çakısı, gazete kağıdı, mendil, (benim gibi) buharlı ütü, tost makinesi (onu acıkınca kullanıyorum genelde) kullanmayıp, kesinlikle ölçü aletleri ile kontroller yapılmalıdır. Çok nadir karşılaştım, sente ayarını veya sübab ayarını sentil ile yapanı. Maket bıçağı veya jilet kullanan var. "tık" sesine göre ayar yapan var. Tecrübe tek başına değil, bilgi ile harmanlandığında yeterli sonuca ulaştırır. Nadir gördüğüm bir konu, ustalar genelde motordan gelen sesleri çeşitli testlere tabi tutmadan değerlendirmemelidir. Tık sesi, envai çeşit yerden gelebilir. Yankı neticesinde şanzumandaki bir ses, size sübab vuruntusu gibi gelebilir. 1997 senesinde, 1 haftalık (sıfır) bir mazda 323 geldi, eski çalıştığım servise. O zamalar servis danışmanıydım. Adam, "ön göğüsten ses geliyor" dedi. Tabiki bizler hemen, bağlantılar, gösterge paneli, torpido kontrolü yok yok.... Adam sadece önden ses geliyor dedi. Çok tecrübeli ve bilgili teknik bir ustamız vardı. Adama türlü sorular sordu. Arabayı önce çukura soktu. Sonra sert kalkış ve duruş yaptı. Direksiyonu sağa ve sola çevirdi sertce giderken. Sesin tam yerini buldu ve biz o kısmı söküp, düşen yüyük parçasını aldık. Lütfen testeler yapmadan kesin kanaat getirmemelidir.

    @ertech dostum.

    Bu sitedeki herkes her konuda yardıma hazırdır. Bu güvenle motoruma biniyorum hep. Hep danışabileceğim birileri var güveniyle.

  5. #25
    taner_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    İ Z M İ R
    Motosikleti
    satıldı :)
    hocam bıkmadan usanmadan yazıyorsun yaaa.. eminim birçok üye bunları okuduğunda daha bilgili oluyor ve bilinçli hareket ediyor..motorda irili ufaklı o kadar parça varki gerçekten bazı sorunları kestirebilmek çok güç ..ve dediğin gibi tecrübe istiyor.öncesinde de bir test ve deneme gerekli..motorun çinli yada japon olması sorun olmıyacağı anlamına gelmiyor.çevremde ne kadar kaliteli motorların ne kadar basit şeylerden dolayı hareket bile etmediğini yolda kaldığını duydum..

    kesin ve net birşey sölemek gerekirse sorunsuz motor olmaz..biraz daha genelleme yaparsak hayatta ne sorunsuz kii ? ?
    İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
    vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
    ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!

  6. #26
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ soğutuculu motorlar, düşük devirlerde uzun süre kullanılmamalıdır. Zira yağ soğutma işlemi, düşük yağ basıncı nedeni ile sağlanamakta, ısıya bağlı olarak yağ incelmesi ve yağ yakması sorunu ile karşılaşılmaktadır. .
    Hocam bilgiler için çok teşekkürler - fakat Düşük Devir nedir? 0-2000RPM? 2000-3000 RPM? 3000- 4000?

    Benim Hyosung GT250R de yağ radyatörlü, ondan sordum.

    Sagolun, -turgut
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R

  7. #27
    kuvva - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2005
    Şehir
    Karşıyaka/İZMİR
    teşekkürler teknikhoca,
    emeğine ve ellerine sağlık, gerçekten faydalı bilgiler verdin.
    Gerçek olmak zordur, nerden baksan mütevazilik ister,
    Yalan olmak kolaydır vede havali,
    Olmak yada olmamak, işte bütün mesele bu değil.

  8. #28
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Dostum @tkalfaoğlu;

    İfade olarak düşük devir, motorun tork üretmeye başladığı devir ile maksimum torkunun %80'inin üretilmeye başladığı devir bandını kapsar. Bu normal motorlarda rölanti devri ile (900) başlar ortalama 3000 devre kadar sürer.

    Ancak motosikletlerde durum farklı. Genel olarak birçok motor (seninkinin özelliklerini bilemiyorum tahmini söyleyeceğim) 1400 devir dakikada rölantiyi yakalayıp, 5000-7000 devir bandında maksimum torku yakalarlar. Bu devirlerden sonra motor gerçekten güç üretmeye başlar ve performans gösterir. Ortalama bir motosiklet motoru ZORLANMADIĞI SÜRECE minimum 3000 devir bandında seyretmelidir. Ancak hafif rampa, sollama gibi kriterlerde 3000 devir çok alçak kalacaktır.

    Özetle... 0-3000 devir bandında motorunuzu çok sıkışık trafikte zorlayıcı şekilde sürmemeliyiz.

  9. #29
    taner_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    İ Z M İ R
    Motosikleti
    satıldı :)
    ben sürekli 6000-7000 devirle sürüyorum motoru eğer anlattıklarını yanlış anlamadıysam bu durum motor için kötü gibi gözüküyor..patlaatcazzz mı yoksa motoruuu
    İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
    vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
    ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!

  10. #30
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    Sayın TeknikHoca,
    Bilgiler için çok teşekkür ederim!
    -turgut
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R

  11. #31
    taner_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    İ Z M İ R
    Motosikleti
    satıldı :)
    dün krank değişti.. bugunde kullanmak nasip oldu..şıkırtılı ses azalmış baya..ama psikolojik mi bilmiyorum şimdide farklı bi ses duyuyorum..ritimli bir şekilde tak tak diye bişi vuruyor..şimdide bu nedir diye düşünüyorum..başka bir tamirciye gidip sesini dinleticem..ve birde çırr çırr diye bi ses geliyor..gairpten sesler mi duymaya başladım ben yaaa anlamıyorum.. boştayken ses yok vitese atıp gaz verince çırrrrrrrrrrrrr çırr ..üff üff
    İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
    vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
    ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!

  12. #32

    Üyelik
    06 Nisan 2006
    Şehir
    Çanakkale-Çan
    Motosikleti
    Honda CRF
    Teknikhocam forum kirliliği yaratmamak için bende buradan bir soru soracağım.Bende üsten egzantirikli ramzey 200 gy var.Motor rolentada ve 3000 devire kadar hiç ses yok.Fakat 3000 devirden sonra motordan ses geliyor.2500 km de sibop ayarı yaptırdım ses kesilmedi.3000 km de siboplara tekrar baktırdım fakat değişen bir şey olmadı.Şu anda 6700 km de ses gelmeye devam ediyor.Sizce bu ses nerden olabilir.

  13. #33
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Sesi biraz daha tarif edebilir misin?

    Yaptıkları sübap ayarı değerini biliyor musun?

    Ancak ses sübap ayarından gelmiyor sanki. Zira sübab ayarı soğukta rölantide belli eder kendini. Isınınca daha tiz bir tıkırtıya dönüşür. Ancak 3000'den sonra gelen ses artıyor mu? üst devirlerde kesilen bir ses mi? Dikkatli dinlersen bu devrin altında da sesi duyabiliyor musun?

    Küçük bir ihtimal. Yağ pompanı kontrol ettir derim. Üst kapak ve egzantirik grubu yağ pompası ile yağlanır. Pompanın debisi yetersizse, motorun üst devirlerde yeterli yağlama sağlayamıyorsa, eksik yağlanan sübablar birde ısıya bağlı yağ incelmesiyle ses yapıyor olabilir. Bizim motorları biraz zorlayınca ısınan yağa bağlı benzer ses duyuyoruz. Ancak sesi daha detaylı anlatırsan seviniriz.
    Birde, performans ve yakıt değerlerin nasıl? Ara gazlarda motorun nasıl? Yağ tüketimin var mı? Ayrıca bu seslerin alternatör (dinamodan) gelme ihtimali de mevcut (dinamo sistemindeki arıza bu sese benzer sorun yaratabiliyor). Çok sevdiğim hocam @naci63'ün motorunda da aynı ses var. Onun motoru son derece sağlıklı. Tüm ayarları titizlikle yapılmış. Motorun çekişi bir harika ama ses onda da var.

    Ancak senin motorun sanırım bloktan egzantirikli.

  14. #34

    Üyelik
    06 Nisan 2006
    Şehir
    Çanakkale-Çan
    Motosikleti
    Honda CRF
    Evet hocam ustanın dediğine görede ses sübaplardan gelmiyor.Piyanolardan olabilir dedi.Fazlada kurcalatmak istemiyorum,naci63 beyin motorunun aynısı;ramzey kros.3000 devirden sonra başlıyor üst devirlerdede aynı seviyede devam ediyor.Tırlama sesi.19 yıldan beri motor kullanıyorum bencede sübap sesi değil.Naci beyinki gibi performans süper, km de 90 kuruş yakıyor.2000 km de yağı değiştiriyorum.Çok azyağ eksiltmesi var.Ses sanki gevşek bir vida tırıltısı gibi.TEŞEKKÜRLER.

  15. #35

    Üyelik
    22 Haziran 2016

    Hocam yardım bekliyorum.

    Benim motorum 2015 R25 2800 km de .. Motor rölantideyken pıtı pıtı çalışırken normal sesiyle birlikte tok olmamak kaydıyla taktaktak diye ses geliyor motordan. Debriyajı kavrayınca ses gidiyor bırakınca tekrar hafifçe vurmaya devam ediyor.Bu şekilde 400 km yol yaptım uzun yol babında. Motor ısınınca daha da hissedilir seviyelere çıkıyor ses. Yamaha servisine gösterdim. Yamahalarda kronik bir sorun neredeyse her motorunda var diyor r6 ve r1 de de var bu ses diyor ama benim motordaki kadar hissedilir seviyelerde değil. Ne yapmalıyım?

  16. #36
    NoWyld - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X-Max 250
    Alıntı mistiklaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorum 2015 R25 2800 km de .. Motor rölantideyken pıtı pıtı çalışırken normal sesiyle birlikte tok olmamak kaydıyla taktaktak diye ses geliyor motordan. Debriyajı kavrayınca ses gidiyor bırakınca tekrar hafifçe vurmaya devam ediyor.Bu şekilde 400 km yol yaptım uzun yol babında. Motor ısınınca daha da hissedilir seviyelere çıkıyor ses. Yamaha servisine gösterdim. Yamahalarda kronik bir sorun neredeyse her motorunda var diyor r6 ve r1 de de var bu ses diyor ama benim motordaki kadar hissedilir seviyelerde değil. Ne yapmalıyım?
    Vay canına be. Hortlatmada literatüre girecek bir örnek


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)