Merhabalar,
Keeway Matrix 150 scooter kullanıyorum.90 km de 4,5 lt benzin yaktı hızlı gitmiyorum ama kalkışta motorun sınırlarını zorluyorum bundan olabilir mi yoksa daha başka nedenler olabilir mi?
Merhabalar,
Keeway Matrix 150 scooter kullanıyorum.90 km de 4,5 lt benzin yaktı hızlı gitmiyorum ama kalkışta motorun sınırlarını zorluyorum bundan olabilir mi yoksa daha başka nedenler olabilir mi?
büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)
abe kızanım kalkışta açarsan gazı sonuna kadar tabiki yakar benzini nazik ol sakin ol bak nasıl farkedicek more...
O KASKI Hemen Kafana Geçir.......
4.5 litre oldukça fazla
Motor sabit hızda giderken gazı sonuna kadar açarsan hafif bir boğulma yaşıyor mu? Eğer yaşıyorsa, hava-yakıt ayarın uygun değildir. Genelde hava ayarı için, ayar vidasını sonuna kadar sıkıp, sonra yavaşca 3-4 tur cevirmek yeterli olacaktır.
Motor ayaklıktayken motora gaz ver. Bu sırada egzostun biraz gerisine kağıt peçete tut. Peçete üst devirlere geldiğinde siyahlaşıyorsa, yine hava-yakıt ayarı + buji tırnak aralığı kontrol edilmelidir.
Şehir içi normal trafikte 3.5litreyi geçmiyor olman gerekir.
motor yakamadıgı benzini atar derler tam gaz gitmek yerine yavas gidersen daha iyi olur benzin acısından
@teknikhoca çiğ benzin atması egzost sübapının ayarsız ve/veya kapamadığından olabilir mi?
gittiğim serviste bir jinlun 150 chopper motor soğuk çalıştırmada zorluk çekiyordu buji değiştirildi üst devirlerde egzostlardan bariz bir şekilde çiğ benzin atıyordu. aynı zamanda motor rölantide çalışırken gaz verince stop ediyordu. hava ayarı yapıldı fakat sübaplarda tıkırtı gibi ses geliyordu usta egzost sübabı kapamıyor dedi.
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
Dostum @tuğrulÖzbek günaydın;
Kısmen. Çiğ benzin, ideal hava yakıt karışımı olan 14/1 oranının dışında bir oranda, örneğin 11 birim hava ile 1 birim benzinin olmasından kaynaklanıyordur. Sübab ayarının yanlış olması 14/1 karışımın silindir içerisine yeterince alınıp alınmayışını belirler.
Yakıt ve hava karbüratörde (veya enjeksiyonlu sistemlerde manifoldta) ayarlanır. Sübabların görevi, bu karışımın silindir içerisine alınıp, orada hapsedilmesiyle alakalıdır. Sübabların açık kalması kompresyon kaçaklarına neden olur. Ayrıca, ateşleme sonunda piston basınçla aşağıya inerken, şayet emme sübabı çok sıkı yapıldıysa, pistonun inişinde yava yakıt karışımının tekrar emilmesine neden olur. Buda egzosdan çiğ yakıt atılmasına neden olur. Bunda egzostun değil emme sübabının etkisi vardır.
Bana kalırsa sorun ateşleme sistemi ve (varsa) kapış sisteminde. Ayrıca hava ayarı rölanti ile birlikte yapılmalıdır. Hava ayarı ve ateşleme doğruluğu, orta veya üst devirlerde motora verilen ani gazlarda boğulma veya kapanma ile kendini belli eder.
Sübablar sıkı olursa şıkırtıdan çok, patlama sesine benzer daha tok bir ses çıkartır. Sıkı sübablar soğukta rakat çalışıp, ısındıkça performansı düşer.
yakıt tüketimin normal, çoğu 150cc lik scooter 4-4.5 litre arası yakıyor.
rs151 de böyle, zat150 de,As150'de, diğerleri de....
90km/h hız motorun son hızına yakın bir hız, bu tüketim bence normal. 1.6 litrelik otomobilde de tapagaz gidersen 12-14 litreleri görürsün.
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)