almak istediğin ses ise açık tip havafiltresi kullanmalısın, tabi yeni filtre için karbüratörlerden hava ve benzin ayarları iyi ayarlanması lazım çift silindir kardeş silindir bir makina sonuçta işinin ehli sadece tek silindir motosikletlerle uğramayan bi usta bulmalısın, karbüratörleri aynı oranda ayarlaması lazım sanırım bunun için olması lazım bi senkron cihazı vardı.
istediğin performansa bence bu tip bi makinayla performans için uğraşma, çok sağlam çok dayanıklı motosikletler değil limitlerini aşmadan motosikleti zorlamadan tatlı tatlı kullanırsan daha sağlıklı mutlu günler seni bekler... sağlıcakla
Teşekkür ederim kardeşim ama şu anda motosiklette hava filtresi takılı değil. Normal kutu içi filtre taktım ve verim alamadım hatta karbüratörün pistonları bile şişti...
Şimdi karbüratörün hava ayarlarını yaptırdım, tabi filtre takılınca rölantı baya düşürmek gerek, bende normal filtre yerine performans filtresi takmayı düşünüyorum, bunu takarkende havayı direk dışardan almayı düşünüyorum, araya aparat olarak da egzos borusu takacağım...
Yapacağım işlem motora faydalı olur mu? Dediğin gibi japonlar kadar sağlam ve performanslı değiller ama elimizde olan makine bu:unsure:
motora pek bi faydası olacagını sanmıyorum zaten motorda alabileceğin net hız maximum 120 rampa inerken yuselik çıkarken düşer bu önemli değil o tip bi motorda ses almak istiyosan egzozlarla ugraş yakıt sistemini hiç karıştırma derim, makinanın limitleri belli sonuçta hem klasik tarzı gözüken bi motosiklette spor hava filtreside hoş göstermez kendini orjinali neyse onu kullan bence,
perfomans konusuna gelince pek bişey değişmez değişsede biraz tork artışı olur onuda hisseetmezsin zaten, rampalardada pek bayılan tarz da bi motoru yok, bence hiç oynama
teşekkür ederim kardeşim verdiğin bilgiler için.
Ama şu anda motorsiklette hava filtresi yok. Orjinal hava filtresi taktığımda ise performansda düşüklük oluyor. Malum hava filtresi motor bloğunun arkasında , ne kadar hava biriktirse bile mutlaka belli bir müddet sonra sıcak motorun etkisi oluyor. Genelde 5inci vitese geçtiğimde düşüş görüyorum ve motor çok yoruluyor...
Onun için ya hava filtresi takmayacağım, takmadığım zamanda dış etkenlerden korumak zor olacak, yada başka bir şey deneyeceğim ne yapacağımı bende bilmiyorum.
Egzostlarla oynamayı düşünmüyorum motorun muayenesine gideceğimde problem olabilir.
Bu hava filtresini kullanan nasıl uygulayacağımı anlatacak birileri lazım
Arkadaşlar, bu tiner olayı şaka yada uydurmasyon değildir. Uzun süre yatmış makineler için zaman zaman bazı ustalar bu yöntemi denemektedir. Tabiki bunun belli bir ölçüsü var, nedir örneğin; 5 lt benzine 50 gram gibi... Yüksek süratlerde karbüratöre nüfus etmesini sağlamaktır(selülozik tiner). Bunun kesin bir çözüm olduğunun iddiasıyla uğraşmakta ayrı bir konudur-ki böyle bir amacım yok. Arkadaşımızın motosikletinin 1 yıl kadar yattığını ve ustanın kurum bağlamıştır kelimelerinden yola çıkılarak yapılmış bir çözüm önerimidir...
Arkadaşlar ilginiz için hepinize çok teşekkür ederim.Gerçekten güzel bir forum burası.Ben bu motoru geçen sene sattım.Şu an Kawasaki VN 1600 Mean Streak kullanıyorum kısacası emsalsiz bir ürün.Şimdi bu konuyla ilgili olarak sorunun kaynağını anlatayım kısaca.motoru götürmediğim usta kalmadı maslakta ustayım diye gezinen çok usta var.Açıkçası durum şundan ibaret motorunuzu hissetmeniz , bir bütün olmanız büyük bir duygu ve anlam kazandırıyor.İşin özü alırsın motoru kucağına karbüratör depo filtre söktüm
ulan birde ne göreyim Karbüratör içindeki fişeklerden bi tanesinin kulak contası gevşek , hava kaçırıyor sanırsam ateşleme sırasında. sonra contayı çıkarırken mika olan bu malzemeyi kırdım , neyse japonla yapıştırdım 1 numara zımpara ile ince rötüş düzelttikten sonra tekrar contayı olması gerektiği gibi kulakla birlikte karbürator havzasının iiçine yerleştirdim.İğne ayarları ile oynamadım.Biraz acaip bir malzeme narin.Sonra karbüratör filtreler derken tarabyadan maslaka yoluna bir basayım dedim 2 kişi artçımla , yaklaşık 7 saniyede motor 190 km ye ulaştı.enteresan bir saçmalık var ama motora nos takmış gibi fena oldu.Benzin tasarrufu bile sağladı alet.Sevgiler herkese.Tiner filan katma olayı bazı motorlarda belki faydalı olabilir ama normalde Türk usulü bir iş sanırsam. WD 40 kodumun kimyasalı romatizmaya bile iyi geliyor neredeyse .. sevgiler herkese çok sağolun.
Selamun aleyküm
Evvela tiner yağı silip atacağı sözü düşünülmelidir. Dört zamanlı da yakıttaki tinerin yağ kısmına bulaşmayacağını düşünürsek yağı silip atması pek mevzu olmaz. İki zamanlı da da yağ sentetikse tinerin de sentetik olması lazım yağı çözmesi için Selülozik tiner yakıttaki yağı çözmez sanırım ama karışımsal etkisi ne olur bilmem.
Esas mevzu olan hızlanma probleminde sorun çözülmüştür belki ama bu problem bujinin üst bağlantıdan kıvılcım kaçırmasından dolayı daha önce birinin yazdığı gibi tek silindir düşmekten olabilirdi. (Tek silindire düşmek belki kıvılcım kaçırmaktan olmayabilir.)
, Hayırlı günler
Merhaba arkadaşım başlığın hepsini okuyamadım ama galiba 2T yani iki zamanlı motor yağı koymuşsun motoruna hemen acilen boşalt yağını.Motor bir süredir çalışmıyormuş ve km side 24000 dayandıysa boşalttığın yağa 4T yağ koymadan önce motor yağ haznesine kapasitesi kadar gaz yağı doldur ve 40-50 sn rolantide çaılıştır motorunu.Daha fazla çalıştırma ama..! motordaki bütün kurumu isi pası çözer gaz yağı.Bu kısa çalışmaının ardından tapadan gaz yağını boşalt ve çıkan simsiyah kurumları görünce şaşıracaksın. ardından bir süre yağ koyma ve boşaltma tapasını tozsuz bir ortamda açık tut ve kalan gaz yağının uçmasını sağla gerekirse bir günden fazla süre açık tut tapaları ve tekrar 4 zamanlı motor yağını doldur. Makinen rahatlasın biraz.Sorun gider mi kesin bilemem ama yağına çok dikkat et b undan sonra...kolay gelsin ;)
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
slm arkadaşlar 3 yıldır virago 535 kullanıyorum ve aynı sorundan dolayı motoru komple yeniliyorum şuana kadar ki maliyeti 3.000 tl ve bitmedi.konu başlıgını açmış olan kardeşime tek ve net birşey söylüyorum motora daha fazla binmeden iyice araştır ve viragodan anlayan bir ustaya götür.motorun tek silindire düşüyo ve yüksek devirde tekrar devreye giriyor motorun açılması şart o motor açıldığında eğer şanslıysan 2 000 tl ye anlayan usta işi bitirir eger sıkıntı büyükse 4000tl yi gözden çıkarmalısın dost acı söyler :(
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)