Bu sorunun cevabını motorun kitapçığında bulabilirsin, misal 1000 devir,+/- 100 devir diye yazar.Kitabın yoksa araştırman gerekiyor emsallerinden.
Bu sorunun cevabını motorun kitapçığında bulabilirsin, misal 1000 devir,+/- 100 devir diye yazar.Kitabın yoksa araştırman gerekiyor emsallerinden.
Tarif ettiğin ses piston kolu vuruntusunu çağrıştırıyor.Güvenilir birine dinlet.Neredesin yer olarak?
0.6 egzos subabı için normal egzos gazları doğal çıkışında neredeyse
ya arkadaşlar bende mondial rt 125 war bi türlü sübab ayarı yapamadım her seferinde ya çok cırıltılı ses çıkıkıyo yada hiç sübab sesi gelmiyo bi türlü anlayamadım sübab arası mesafeyi tutturamıyorum bi yardım edin
ilk önce şunu belirtmek isterimki rt 125 modelinin sübap ayarını yapmadım daha öncesinde kendi motorum mondial 125 kt sübap ayarlarını her zaman kendim yaparım, motorunuzun piston duruş pozisyonunu ayarlamanız gerekli yani üst ölü nokta her iki sübabında boşa çiktığı noktada yapılması gerekir umarım bunları uygulamışınızdır.Bir diğer konu ise sente aralıkları örneğin kendi motorum da EMME=10 EKSOZ=15(eksoz daha fazla ısındığı için) olarak yaparım tabiki bunun içinde en azından elinizde filer çakısı bulunması lazım.Yapmış olduğunuz sübap ayarında aşırı ses oluyorsa gevşek,motor vuruntulu çalışıyor ise sıkı yapmışsınız anlamındadır.Buda motor çalışma,yakıt,tork,hız,soğuması için sıkıntı oluşturucaktır.Size tavsiyem sübap ayarı ince iş olduğu için anlamıyorsanız anlayan bir servise götürmenizi tavsiye ederim.
üstadlarım bende aprilia leonardo 150 var subap ayarları kaç numara olacak bilen varmı? motor tek silindir 4 subap
arkadaşlar ben yeni katıldım aranıza cbr 125 sahibiyim ve motor bölümü bitirdim.şunu söylemek isterim ki cbr 125 in orjinal fabrikanın belirlediği sübap degerleri;emme:0,08 eksoz:0.27.bu sekil oldugu zaman motordan tam performans alabilirsiniz.
[COLOR="Red"][B][I]Honda cbr 125R[/I][/B][/COLOR]
3-4 gün önce sübap ayarı yaptırdım; şimdi silindir kapağının aradan yağ sızdırıyor galiba! Acaba iyi sıkılmadı mı? Neden olabilir?
slm arkadaşlar ben merak ettim bu sipap ayarı yapıldıktan sonra motorda hız olarak kaç km değişim yaptı bi yazarsanız memnun olurum kolay gelsin bilgiler için tşklr
bend arora 150 a var supap ayarları nedir
bendede 50 cc kangda var forumda yazılanlar göre bide çin malı scooterlerde subaap ayarı yapma diye bi video var ona bakarak subap ayarı yaptım motorun sesi baya azaldı calısmasıda iyi fakat çekişte bi değişme yok gibi yakıtta baya artmıştı yakıtı daha deniyemedim yanlız...
2 sorum var.
1- uygun sentili subap boşluğuna koyduktan sonra tam mı sıkacaz yok sa hafif oynıyacak kadar boşluk kalacakmı
2- galiba benim ekzosda dolmuş nasıl temizleyebilirim...
Merhaba motorum SYM Wolf Classic 125 motora subap ayarı gerekli sitesinden pdf ini indirdim ama sentil aralığı ile ilgili bir bilgi yok nerden öğrenebilirim?
teknik hocam saygılar konuyu hortlattım ama birsey sormak istiyorum
servis bana subap ayarı olarak emme 0.006 ekzos 0.007 degerlerini söyledi anladıgım kadaryla bunlar inç degerleri,
bende elimde bulunması amaçlı sentil çakısı almayı düşünüyordum inç mi almalıyım yoksa degerleri mm ye cevirip mm lik mi alayım sizce hangisinin kullanımı daha pratik olur ?
tekrar saygılar
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
bencede bir yalnışlık var sentil çakılarında en düşük 05 olması onun altında yok biliyorum artı değerler doğru bile olsa anlatımda hata var resimli anlatımda ilk olarak eksozu anlatıyorsunuz 06 geçiyor emmeyi anlatırken 0,25 geçiyor anltımın kafa karıştırıyor ben bu işin 30 yıldır profosyenel olarak yaptığım halde benim kafam karıştı bir diğer anlatımın doğru eksoz sibabı emmden daha yüksek değerde bunu sebebini açıklamışsın yüksek ısı yani işin aslı şu emme sibabı düşük değerli eksoz sibabı yüksek değeli sentille ayarlanır ve bu ayarlat standart değildir her motorun sibap ayar değerlei değişiktir bunu aklınızın bir köşesine yazın saygılar
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------
merhaba 125 cc lik motorlarda üstten eksantrikli modellerde emiş sibabını 0,05 eksoz sibabınıda 0,10 yaparsan uygundur saygılar
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:14 ----------
merhaba sizin motorun sibap ayarlarında eğerki boşluk istenen değerin üzeriyse bir şey değişmez amma sibaplarınızın ayar değerleri düşükse yani işn aslı sipaplarınız sıkıysa o zaman değişirki oda çok fazla bir fark olmaz yani yozde 5 kadi bilemedin 10 olsun sadeçe sıkıntılı çalışan motorunuz rahatlar
teşekkürler paylaşım için yararlı bi bilgi .
Şu Motorsikletine atlayıp da, keyifle çıkıp arada bir tırstığın uzun yol var ya, işte o “hayatın ta kendisi”, yollarda karşılaştıkların da onun içinden geçirdiğin “insanlar” aslında. Hayat bildiğin yol, sonu da varman gereken yere varıyor aslında...
şunu bi hortlatıyim de millete bi faydam olsun....
Selam Arkadaşlar benim bi problemim var mondial 125 AGK aldım 2.el motor güzel şık duruyo öyle döküntü deegil ama bi derdi var çözemedim gitti,aniden gaz verinde stop ediyo bunu neden yapar bi bilen varmı ? subap dediler yaptırdım olmadı,buji dediler değiştirdim gene olmadı,karbüratörü temizlettim gene olmadı bi anlayan yokmu şu şeyden...
selam arkadaşlar bugün sübap ayarı yaptım yalnız egzost sübapı için 0.25mm fazla geldi.şu an fazlaca tıkırtı sesi geliyor. 0.20 ile ayarlamayı düşünüyürum.bu arada sentil (filler ) i 10tl ye aldım. 20 yaprak ve izeltaş. manavgattan. bu arada contaya gerek kalmadı çünkü üzerindeki conta kalın lastik gibi idi.bugün 20-30 km gittim yağ akıtma gibi bir sorun çıkarmadı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:33 ----------
bu arada sübap ayarı 0.06mm diğeri 0.27mm olması gerekiyor.youtubede yabancı bir videoda izledim.yan grenajın altında hondanın verdiği değerler yazıyordu.hatta bujinin aralık ayarı bile yazıyordu. youtube ye cbr 125 valve yazın bulacaksınız.adam çok güzel geçmiş videoyu orada anlatıyor dingilizce bişeyler
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)