Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Sübap ayarı nasıl yapılır ? (Resimli anlatım)

    REKLAM ALANI
  1. #81
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Bu sorunun cevabını motorun kitapçığında bulabilirsin, misal 1000 devir,+/- 100 devir diye yazar.Kitabın yoksa araştırman gerekiyor emsallerinden.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82

    Üyelik
    09 Kasım 2009
    Alıntı taylan601 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    artık size hocam diye hitab etmek istiyorum düşüncenizi paylaştıgınız icin teşekkürler,ben hava ayarını yaptıgımı düşünmüştümki,bu akşam motoru bir süre kullandım,ve motordan indiyimde hafif hafif gazverdim gaz verip bıraktım o sıradada motorun sesini dinledim ronaltide gazı verip bıraktıkatan hemen sonra motorun ronalti düşüm saniyede kendini toplayıp normal ronaltisine dönüyor,gazı verip bıraktıktan sonra saniyelik oluyor acaba ronaltimi düşük ondanmı,bana göre ronalti iyi neden olabilir hocam,şimdiden teşekkürler.
    bugün fark ettim motordan yine can can diye bir ses geliyor sanki demiri demire vurur gibi

  3. #83
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Ses

    Tarif ettiğin ses piston kolu vuruntusunu çağrıştırıyor.Güvenilir birine dinlet.Neredesin yer olarak?

  4. #84
    fatihdikec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2005
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    KAVASAKİ ZZR 1400 ABS
    0.6 egzos subabı için normal egzos gazları doğal çıkışında neredeyse

  5. #85

    Üyelik
    29 Nisan 2010
    ya arkadaşlar bende mondial rt 125 war bi türlü sübab ayarı yapamadım her seferinde ya çok cırıltılı ses çıkıkıyo yada hiç sübab sesi gelmiyo bi türlü anlayamadım sübab arası mesafeyi tutturamıyorum bi yardım edin

  6. #86

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    mondial 125 kt/jawa 350 TS
    ilk önce şunu belirtmek isterimki rt 125 modelinin sübap ayarını yapmadım daha öncesinde kendi motorum mondial 125 kt sübap ayarlarını her zaman kendim yaparım, motorunuzun piston duruş pozisyonunu ayarlamanız gerekli yani üst ölü nokta her iki sübabında boşa çiktığı noktada yapılması gerekir umarım bunları uygulamışınızdır.Bir diğer konu ise sente aralıkları örneğin kendi motorum da EMME=10 EKSOZ=15(eksoz daha fazla ısındığı için) olarak yaparım tabiki bunun içinde en azından elinizde filer çakısı bulunması lazım.Yapmış olduğunuz sübap ayarında aşırı ses oluyorsa gevşek,motor vuruntulu çalışıyor ise sıkı yapmışsınız anlamındadır.Buda motor çalışma,yakıt,tork,hız,soğuması için sıkıntı oluşturucaktır.Size tavsiyem sübap ayarı ince iş olduğu için anlamıyorsanız anlayan bir servise götürmenizi tavsiye ederim.

  7. #87
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    üstadlarım bende aprilia leonardo 150 var subap ayarları kaç numara olacak bilen varmı? motor tek silindir 4 subap

  8. #88

    Üyelik
    22 Haziran 2010
    Şehir
    ''Düzc€''
    Motosikleti
    Honda cbr 125 ''06
    arkadaşlar ben yeni katıldım aranıza cbr 125 sahibiyim ve motor bölümü bitirdim.şunu söylemek isterim ki cbr 125 in orjinal fabrikanın belirlediği sübap degerleri;emme:0,08 eksoz:0.27.bu sekil oldugu zaman motordan tam performans alabilirsiniz.
    [COLOR="Red"][B][I]Honda cbr 125R[/I][/B][/COLOR]

  9. #89
    turkmath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2009
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 - Kawasaki z250sl
    3-4 gün önce sübap ayarı yaptırdım; şimdi silindir kapağının aradan yağ sızdırıyor galiba! Acaba iyi sıkılmadı mı? Neden olabilir?

  10. #90

    Üyelik
    09 Ekim 2008
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    mondial-125.agk
    slm arkadaşlar ben merak ettim bu sipap ayarı yapıldıktan sonra motorda hız olarak kaç km değişim yaptı bi yazarsanız memnun olurum kolay gelsin bilgiler için tşklr

  11. #91

    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Şehir
    muş
    Motosikleti
    jinlun 250 cc marauder ve jawa 350 twinsport
    bend arora 150 a var supap ayarları nedir

  12. #92
    alone_chief - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Mondial drift 150
    bendede 50 cc kangda var forumda yazılanlar göre bide çin malı scooterlerde subaap ayarı yapma diye bi video var ona bakarak subap ayarı yaptım motorun sesi baya azaldı calısmasıda iyi fakat çekişte bi değişme yok gibi yakıtta baya artmıştı yakıtı daha deniyemedim yanlız...
    2 sorum var.
    1- uygun sentili subap boşluğuna koyduktan sonra tam mı sıkacaz yok sa hafif oynıyacak kadar boşluk kalacakmı
    2- galiba benim ekzosda dolmuş nasıl temizleyebilirim...

  13. #93
    mankind1976 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    HONDA CRF 250 L
    Merhaba motorum SYM Wolf Classic 125 motora subap ayarı gerekli sitesinden pdf ini indirdim ama sentil aralığı ile ilgili bir bilgi yok nerden öğrenebilirim?

  14. #94
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sübablarla ilgili en ideal boşluk ayarı, her iki sübabında boşta olduğu zamanda yaoılması idealdir. Diğer türlü her sübabın basmadığı anında sübab ayarının yapılmasında bir sakınca yoktur. Ama ideal olanın (sübabın kam miline basmadığı en garanti an, ateşleme zamanında pistonun Ü.Ö.N ya belirli bir derecede yaklaştığı andır. Yani tam bujinin ateşlediği an)

    Belirttiğin likte neyi kontrol etmem gerekiyor anlayamadım. Ancak 0.6mm boşluk bence gerçekten fazla. Bendeki sentilde bu değer 0.60 olarak gösteriyor. Ancak bazı kataloglarda 0.005-0.008inch değerleri veriliyor. Buda0.12-0.2mm ye geliyor. Bu değeri kontrol etmedim, sadece "fazla değilmi" diye tereddüt ediyorum
    teknik hocam saygılar konuyu hortlattım ama birsey sormak istiyorum
    servis bana subap ayarı olarak emme 0.006 ekzos 0.007 degerlerini söyledi anladıgım kadaryla bunlar inç degerleri,
    bende elimde bulunması amaçlı sentil çakısı almayı düşünüyordum inç mi almalıyım yoksa degerleri mm ye cevirip mm lik mi alayım sizce hangisinin kullanımı daha pratik olur ?
    tekrar saygılar
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  15. #95
    şaban usta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2012
    Şehir
    çerkezköy tekirdağ
    Motosikleti
    üç tekerli moto trıkel
    Alıntı Carcharoth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teknikhoca Otomobil değerlerini pek bilmiyorum. Ama CBR125 için belirlenen değerlerin bunlar olduğundan eminim. Honda CBR125 Topicinin altında motor teknik özellikleri listesinide ben ekledim. Oradanda kontrol edebilirsin. Bu avrupada Honda servislerinin kullandığı katolok. Yani bilgiler doğru. Zaten bu sübapların ilk ayarlanışı. Emmede fazla boşluk yoktu. Yani değerlerin doğru olduğunu teyid etmiş oldum

    babyboy Su soğutmalı. Bu motoru almamdaki en büyük sebeplerden biride su soğutmalı oluşu.

    praetorian
    Özgür sabırsızlıkla bekliyorum.

    bencede bir yalnışlık var sentil çakılarında en düşük 05 olması onun altında yok biliyorum artı değerler doğru bile olsa anlatımda hata var resimli anlatımda ilk olarak eksozu anlatıyorsunuz 06 geçiyor emmeyi anlatırken 0,25 geçiyor anltımın kafa karıştırıyor ben bu işin 30 yıldır profosyenel olarak yaptığım halde benim kafam karıştı bir diğer anlatımın doğru eksoz sibabı emmden daha yüksek değerde bunu sebebini açıklamışsın yüksek ısı yani işin aslı şu emme sibabı düşük değerli eksoz sibabı yüksek değeli sentille ayarlanır ve bu ayarlat standart değildir her motorun sibap ayar değerlei değişiktir bunu aklınızın bir köşesine yazın saygılar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------

    Alıntı mankind1976 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba motorum SYM Wolf Classic 125 motora subap ayarı gerekli sitesinden pdf ini indirdim ama sentil aralığı ile ilgili bir bilgi yok nerden öğrenebilirim?
    merhaba 125 cc lik motorlarda üstten eksantrikli modellerde emiş sibabını 0,05 eksoz sibabınıda 0,10 yaparsan uygundur saygılar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:14 ----------

    Alıntı ihtiyar moto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadaşlar ben merak ettim bu sipap ayarı yapıldıktan sonra motorda hız olarak kaç km değişim yaptı bi yazarsanız memnun olurum kolay gelsin bilgiler için tşklr
    merhaba sizin motorun sibap ayarlarında eğerki boşluk istenen değerin üzeriyse bir şey değişmez amma sibaplarınızın ayar değerleri düşükse yani işn aslı sipaplarınız sıkıysa o zaman değişirki oda çok fazla bir fark olmaz yani yozde 5 kadi bilemedin 10 olsun sadeçe sıkıntılı çalışan motorunuz rahatlar
    mankind1976 bunu beğendi.

  16. #96
    10SuzAsLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2011
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    Pulsar-200NS
    teşekkürler paylaşım için yararlı bi bilgi .
    Şu Motorsikletine atlayıp da, keyifle çıkıp arada bir tırstığın uzun yol var ya, işte o “hayatın ta kendisi”, yollarda karşılaştıkların da onun içinden geçirdiğin “insanlar” aslında. Hayat bildiğin yol, sonu da varman gereken yere varıyor aslında...

  17. #97
    şaban usta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2012
    Şehir
    çerkezköy tekirdağ
    Motosikleti
    üç tekerli moto trıkel
    Alıntı alone_chief adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bendede 50 cc kangda var forumda yazılanlar göre bide çin malı scooterlerde subaap ayarı yapma diye bi video var ona bakarak subap ayarı yaptım motorun sesi baya azaldı calısmasıda iyi fakat çekişte bi değişme yok gibi yakıtta baya artmıştı yakıtı daha deniyemedim yanlız...
    2 sorum var.
    1- uygun sentili subap boşluğuna koyduktan sonra tam mı sıkacaz yok sa hafif oynıyacak kadar boşluk kalacakmı
    2- galiba benim ekzosda dolmuş nasıl temizleyebilirim...
    sibap ayarı yaparken sentilin tatlı sıkı olmasına sikkat edin yeterli çok sıkarsan sibabı açarki buda senin sibap ayarının sıkıolmasına yol açar yani ayar istenilen değeri tutmaz saygılar

  18. #98

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Şehir
    antalya/muratpaşa
    şunu bi hortlatıyim de millete bi faydam olsun....
    plectrum bunu beğendi.

  19. #99

    Üyelik
    13 Ağustos 2012
    Selam Arkadaşlar benim bi problemim var mondial 125 AGK aldım 2.el motor güzel şık duruyo öyle döküntü deegil ama bi derdi var çözemedim gitti,aniden gaz verinde stop ediyo bunu neden yapar bi bilen varmı ? subap dediler yaptırdım olmadı,buji dediler değiştirdim gene olmadı,karbüratörü temizlettim gene olmadı bi anlayan yokmu şu şeyden...

  20. #100

    Üyelik
    16 Haziran 2013
    selam arkadaşlar bugün sübap ayarı yaptım yalnız egzost sübapı için 0.25mm fazla geldi.şu an fazlaca tıkırtı sesi geliyor. 0.20 ile ayarlamayı düşünüyürum.bu arada sentil (filler ) i 10tl ye aldım. 20 yaprak ve izeltaş. manavgattan. bu arada contaya gerek kalmadı çünkü üzerindeki conta kalın lastik gibi idi.bugün 20-30 km gittim yağ akıtma gibi bir sorun çıkarmadı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:33 ----------

    bu arada sübap ayarı 0.06mm diğeri 0.27mm olması gerekiyor.youtubede yabancı bir videoda izledim.yan grenajın altında hondanın verdiği değerler yazıyordu.hatta bujinin aralık ayarı bile yazıyordu. youtube ye cbr 125 valve yazın bulacaksınız.adam çok güzel geçmiş videoyu orada anlatıyor dingilizce bişeyler


5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler