subap ayarında boşluklar fazla olursa mesela 0.05 mm olması gereken boşlukta siz0.10 boşluk verirseniz motor dan zırıltı yani subap sesleri gelmeye başlar,can sıkııcı bir sestir,eğer bu boşluklar haddinden az ise bu sefer motor sıkı çalışır yani yeterince açılamayan emme ve egsoz subapları yüzünden motorunuz geç çalışır çekiş düşer,hareret yüksek olur,çabuk aşınır,fazla yakar subap ayarı önemli bir ayardır fabrikanın tavsiye ettiği boşlukları uygulamanız motorunuzun sağlığı açısından çok önemli iyi günler
ben bu ayarı kendim yapamam çünkü malzemem yok.yalnız benim de subap ayarlarım bozuk galiba.şu ana kadar hiç yaptırmadım.ama önceki başlıkta yazan problemlerin tıpkısı bende de var cırıltı sesli çalışma.yalnız burdaki tamircilerin sizin anlattığı gibi düzgün yapacaklarını sanmıyorum.sıvı contaymış hava ile temizlemek miş burdaki tamirciler bilmez böyle şeyleri.ama yine de yarın götürmeye karar verdim.ayarı yapınca değişikliği hissedebiliyor musunuz?benim motor keeway speed.150 liklerde b değerler neler bilen var mı.
ha bu arada ben motorla kaza da yaptım.ondan da subap ayarlar ıbozulabilir mi?
ben keeway in kitapçığını internetten indirdim emme 0.005 egsoz 0.010 çok da güzel oluyor çekişi hissetmemen mümkün değil motorum 120 km ye rahat çıkıyo ön dişili 17 orjinali 15 idi çok farkettiriyo
dayı hangi adresten indirdin bi ekleyiver de bende indireyim.
türkçemi bu kitapçık.bende vardı ama ingilizce olunca atmıştım
Güncel.............
Faydalı bilgiler...
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
yha abi scooter larda nasıl oluyo birde onu resimli anlatım yapan yokmu ...
bakalim sanirim bende yarin falcona yaptiricam
cit cit sesine elveda insallah..
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
cbr 125 inki çok zahmetliymiş yaa benim motorunki çok kolay ayrıca üst sıkıştırma konumunu nasıl bulacağını innova kullnaım kitabıında anlatmış
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
scooter lara da yaptırmak gerekmidir subap ayarlarını acaba
Merhaba arkadaşlar; konuyu hortlattım farkındayım ama önemli
3 subaplı Bisan Lifan 100Cup motorum var. Subap ayarını kendim yapmak istiyorum. Kullanım kitapçığında
Emme : 0,05 mm
Egsoz : 0,05 mm
Olarak yazıyor. 2 adet emme 1 adet egsoz subabı var
Kitapçıkta yazan veriler, elimdeki sentil çakısının en küçük değeri. Sanki çok küçük gibime geldi,neredeyse kıl inceliğinde bi sentil. Kitapçıkta yanlış yazılma ihtimali varmıdır? Malum bu da sonuçta çin çan çon işi.
Burada okuduklarıma göre egsozun biraz daha bol olması gerektiği yazılmış.
Birde 2 subaplılarda olduğu gibi ÜÖN yani üst ölü noktayı 3 subaplı motorda nasıl bulacağım.
3 subaplılar için özellikle dikkat etmem gereken bir nokta varmı acaba?
gerçekten çok güzel düşünmüşsün abi çok saol bilgimiz olmuş oldu
[B][I]Dört teker bedenimi İKİ TEKER RUHUMU TAŞIR..!:[/I][/B] rahmetlinin sözü
ellerinize sağlık süper
cerrahi sana teşekkür ederim bana hayatımın süprizini yaptın:
YBR 125 için
Emme: 0.08 - 0.12
Egzoz: 0.10 - 0.14
denmiş bir yerde, daha önce yazılmışsa atlamış olabilirim.Bu bilgi doğru mu?Ayrıca neden tek bir rakam değil de belli bir aralık var?
Edit:Evet bu rakamlar doğruymuş, aradım ingilizce manual'ini buldum. Supap ayarı gayet güzel anlatılmış aynı zamanda.
neden scootr ları kimse konuşmuyor arkadaşlar bende 150 lik arora var bunun supap ayarı nedir degeri,ni bilen varmı acaba
SIkı bilgiler..ama bu ayarı ben yaparsam bidaha toplayamam :D
Tanrı İradesini Hakim Kılmak İçin Yeryüzündeki İyi İnsanları Kullanır.Yeryüzündeki Kötü İnsanlar ise Kendi İradelerini Hakim kılmak İçin Tanrıyı Kullanırlar..
boşluk ölçülerinde virgül hatası yapılmıştır.
emme soğuk iken 0.06 mmdir 0.6 değil
eksoz 0.27 mm dir. aman dikkat
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)