Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Basit akü şarj cihazı yapalım mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Her motorcunun derdidir,bir süre kullanılmayan akülerimiz deşarj olur ,hatta daha çok beklerse bozulur.
    En lazım olduğu andaysa motorumuz çalışmaz bizi üzer.Halbuki zaten kapasiteleri düşük ve rahatlıkla yerinden çıkarabileceğimiz akülerimizi evde şarjda bekletmemiz mümkündür.Aynen evde elektrikler kesildiğinde devreye giren ışıldaklar vb gibi.
    Yapacağımız işler gayet kolay ve ucuza mal olacak malzemeler.
    1- 12 v dc 400-500 ma adaptör. 3-5 ytl
    2- Bir çift farklı renkte krekodil fiş vaya hazır kablolu krekodil. 1-2 ytl (Tercihan kırmızı ve siyah renk)
    3- Biraz bant.

    Adoptörümüzün üzerindeki etikette soketinin tipine göre hangisi artı (+) hangisi (-) belirtilmiştir.Yapabiliyorsanız soketi kesmeden ilave kabloları krekodillere bağlarsınız yada soketi kesip + ve - uçları karıştırmadan krekodile bağlarsınız,ek yerini bir güzel bantladınızmı alın size soft şarj cihazı.
    500 ma şarj ile 10 Amper aküyü 20 saatte şarj edersiniz. Hatta fişte takılı kalsa dahi aküyü ısıtıp kurutacak kadar akım veremiyeceği için akünün ömrünüde uzatır.
    Kışın evinizin banyo balkon vs bölümünde devamlı şarjda kalsa olur.(Olası asit buharı sebebiyle)

    Haydi kolay gelsin iconw












    Böyle bir cihazda alabilirsiniz ancak akü şarj olunca çıkarmayı unutmamak gerek ve fiyatı yüksek olur.

    blackfish bunu beğendi.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    İhtiyar abi güzel düşünce ama buna ilaveten akünün dolduğunu anlayıp devreyi kesecek bişyler olması lazım. Sürekli dolmaya mecbur bırakılan akü patlama tehlikesi bile yaratabilir..

  3. #3
    Gaziantep İl Temsilcisi AYDEMİR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    Gaziantep..
    Motosikleti
    O Bir Goldwing 1800 cc Birde Yamaha 250 cc
    ihtiyar abim pratık cözumde ustune yok valla ama akü şarz cıhazıda o kadar pahalı degıl 15-20 ytl

  4. #4
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İhtiyar abi güzel düşünce ama buna ilaveten akünün dolduğunu anlayıp devreyi kesecek bişyler olması lazım. Sürekli dolmaya mecbur bırakılan akü patlama tehlikesi bile yaratabilir..
    Zaten düşük güçte bir adaptör seçmemizin nedeni bu.
    Şöyle bir kaç örnek vereyim,günümüzde satılan birçok ışıldak,şarjlı el süpürgesi,el tipi projektörler devamlı şarjda durabilmektedir.
    Üstelik aküleri 6v 4A dir ve 6 volt adaptörle günlerce hatta aylarca şarjda beklemektedir.

    Şarj akımı %5-8 arası kalmakta ve ısıya sebep vermemekte,aküler ısınırsa gaz sıkışmasına sebep olabilir ve ancak o zaman patlar.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  5. #5
    SaLToN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2006
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Beyaz MELEK
    Dün şarjda aşırı kalan kalem pilimin patlaması gibi akünüde patladığını düşünsene. Kendimize belirli bir süre verip o süre bitiminde adöptörü pirizden çekmemiz lazım.
    27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin

  6. #6
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    http://www.hepsiburada.com/productDe...vsc2925#tablnk
    İşte bu ürünler.



    http://www.hepsiburada.com/productDe...ctID=evsca2238
    Hele bu fluoresanlar evlerde işyerlerinde merdiven boşluklarında yangın çıkışlarında davamlı 7/24/365 kullanılıyor.

    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  7. #7

    Üyelik
    12 Ocak 2007
    Şehir
    Sinop merkez
    Motosikleti
    şimdi yok
    harika valla ben bunu yapayım paylaşımın için teşekkür ederim
    ALLAH YÜRÜ YA KULUM DEDİ MOTORUMU SATTIM :salut::queen::flower::sunny:::unsure::::whip::::146::

  8. #8
    mit-x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    ANTALYA / Merkez
    Hocam cok tesekkurler! Daha once aklima bile gelmemisti acaba boyle birsey yapilabilir mi diye! Sen bu bilgiyi ayaklarimizin onune serdin! BUYUKSUN...!

    SAYGILAR.....!
    Tarih bir milletin kanını, hakkını, varlığını hiçbir zaman inkar etmez! Bu memleket tarihte TÜRK'tü, bugün de TÜRK'tür ve ebediyen TÜRK olarak yaşayacaktır. M.Kemal ATATÜRK

  9. #9
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    İhtiyar bu konuyu daha önce araştırmıştım ve normal adaptörler bu iş için uygun değil. 500 mA lik bir adaptörü 12 volt 14 amperlik bir motosiklet aküsüne bağladığınızda yarım saat sonra adaptörün plastik kısımlarının erimeye başladığını görürsünüz. Bunun sebebi akünün + ve - kutupları arasındaki direncin çok düşük olması ve şarj için bağladığınızda yüksek akım çekmeye çalışmasıdır. Şarjlı ışıldaktaki aküler bile 1 A.llik gerilimle şarj edilmektedirler. Şarjlı ışıldaklşarın sürekli şarjda bırakılabilmesini sağlyan şarj olduğunda akımı kesen elektronik devre var içinde. Eğer akünüz 6 volt ise benimki gibi zaten şarjlı ışıldağın aküsünü söküp yerine kendi akünüzü bağlıyarak düzgün şarj yapabilirisiniz. 12 volt aküler için ise maalesef bu çözüm geçerli olmayacaktır.
    Aşağıdaki sitede hem 6 hem de 12 volt aküler için akım korumalı ve akü dolduğunda şarjı kesen bir devre var. Eğer elektronikte az çok anlıyosunuz yada çevrenizde size yardım edebilecek birileri varsa 20-25 ytl civarına malolacaktır.


    Aşağıdaki link

  10. #10
    maxx75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Bahcelievler
    Motosikleti
    PIAGGIO X9 250 EVO'06
    Bu benim bildigim bişey aslında ama hiç 20 saat boyunca denemedim...bi 20 dk beklettim aküyü (1.2 A lik bir adaptör le)biraz toparlanma olmuştu...zaten adaptör fazla ısınmıştı ama tabi 20 dk lık sarj la bi işe yaramamıştı,zaten motorda sorunluydu tek marşla tık diye almıyodu...daha sonra bi akücüde sarj ettirip taktım..
    2 W H E E L S R I D E R

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    ben bunu kısın yapmıstım.....ama adptorden devamlı dııııız dıye ses gelıodu...hatta daha cabuk doldursun dıye 3 tane adaptör aldım..hepsının artı ve eksılerını bırlestırdım....ve bagladım akuye...+ve - ler dogru baglı akuyede dogru baglı....ama cok zor sarj edıodu...yok dencez kadar azdı yanı...bıde aku 14 amper

    bide 12 voltluk adaptöru tek bagladım akuye adaptör kömüre döndu....yandı yaw....ben cok telefon degiştirdim ıcın telefonu alırken sarj makınesını alıom ama satarken vermıodum...

    bu yuzden evde 15 yakın sarj makınası var...bende 3-4 tanesını bırlestırdım...ılk zamanlar ıyıdydıde sonradanoda işe yaramamaya basladı..sanırım akunun 14 amper oldugu ıcındır....

  12. #12

    Üyelik
    15 Mart 2007
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    HONDA CGL 125
    Bahsedilen adaptörlerin amperi cok düşük ve 12 Volt. Amperinin düşük olmasının bi sakıncası yok ama bu sadece şarj suresini uzatır Akünün şarj olabilmesi için adaptörün 13-14 Volt olması gerekir. bide aküyü şarj a taktığınızda gerekiyorsa saf su ilavesini yapın akü kapakları şarj sırasında açık kalsın.

  13. #13

    Üyelik
    02 Nisan 2007
    ihtiyar harikalar yaratabilirsin seni canı gonulden teprik ediyorum ama arkadaşların dedigi gibi bunun sarj olup doldugunu nereden anlıyacagız ama eminim sen onuda bulursun

  14. #14
    ReBeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    200 GY Enduro
    şarj için 14 volt gerekli aksi halde direnç düşk olduğundan çekilen amperaj artacaktır. ne zaman fişin çekilmesini anlamanın yolu hesaptır. 10 a aküyü 500ma le 10/0.5=20 saatte şarj eder. buna göre hesaplanabilir.

  15. #15

    Üyelik
    15 Mart 2007
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    HONDA CGL 125
    abi bende birilerinden buydum. olup olmayacağını bilmiyorum ama DC adaptör çıkışına motosiklerde de bulunan konjöktör takıyolar . Konjöktör akü şarj olduğunda gerilimi kesiyo. akünün amperi azaldığında tekrar şarjı devreye geçiriyo.

    konjoktör bi ara hurdacılarda kakılıydı bu hurda araçların trafikten kaldırıldığı zamanlar araştırılsa gene bulunabilir. maliyet açısından

  16. #16
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    konu hortlamış olacak ancak bu şarj cihazını masaüstü bilgisayarın güç kablolarıyla yapabilmemiz mümkün mü acaba. sonuçta bilgisayarın içerisinde dolaşan elektrik 12 volt ve 2 amper. ??

    (tabii akünün üzerinde yazan dolum değerlerine bağlı kalmak şartıyla)
    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Akü şarjı

    Alıntı Omicron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konu hortlamış olacak ancak bu şarj cihazını masaüstü bilgisayarın güç kablolarıyla yapabilmemiz mümkün mü acaba. sonuçta bilgisayarın içerisinde dolaşan elektrik 12 volt ve 2 amper. ??

    (tabii akünün üzerinde yazan dolum değerlerine bağlı kalmak şartıyla)
    Mesajların hepsini okumamışsınız.Bilgisayar güç kaynağı tam 12 volt verir.Bununla gerilimi 9-10 volta düşmüş aküyü 11,5 volt civarına kadar şarj edebilirsiniz.Oysa tam şarjlı akü 13,5 vol civarındadır.Bunun için akü doldurucu 14 volt ve ayarlanabilir veya akünün kapasitesine göre sabit amper veren bir cihaz olmalıdır.Prensip olarak aküler kapasitelerinin 10 da biri akımla 14 saat şarj edilmelidir.Örnek: 10 amper/saatlik bir akü 1 amper akımla şarj edilmelidir,ama,devamlı 1 amper veren cihaz 10 nuncu saatten sonrada 1 amper vermeye devam ederse,akü kaynamaya başlar ve kurşun yüzeyleri tahrip olur.Bu nedenle akünü sağlığı için,akünün dolduğunu anlayan bir şarj cihazı kullanılmalı veya daha az akımla kontrollu olarak daha uzun sürede şarj edilmelidir.Asla evinizin içinde (Balkon hariç),iyi havalandırılmayan yerlerde,asit buharından zarar görecek şeyler bulunan yerlerde şarj yapmayınız.

  18. #18
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesajların hepsini okumamışsınız.Bilgisayar güç kaynağı tam 12 volt verir.Bununla gerilimi 9-10 volta düşmüş aküyü 11,5 volt civarına kadar şarj edebilirsiniz.Oysa tam şarjlı akü 13,5 vol civarındadır.Bunun için akü doldurucu 14 volt ve ayarlanabilir veya akünün kapasitesine göre sabit amper veren bir cihaz olmalıdır.Prensip olarak aküler kapasitelerinin 10 da biri akımla 14 saat şarj edilmelidir.Örnek: 10 amper/saatlik bir akü 1 amper akımla şarj edilmelidir,ama,devamlı 1 amper veren cihaz 10 nuncu saatten sonrada 1 amper vermeye devam ederse,akü kaynamaya başlar ve kurşun yüzeyleri tahrip olur.Bu nedenle akünü sağlığı için,akünün dolduğunu anlayan bir şarj cihazı kullanılmalı veya daha az akımla kontrollu olarak daha uzun sürede şarj edilmelidir.Asla evinizin içinde (Balkon hariç),iyi havalandırılmayan yerlerde,asit buharından zarar görecek şeyler bulunan yerlerde şarj yapmayınız.
    evet hocam..ağzınıza sağlık..katılıyorum...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  19. #19
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    13.3 volt 1.5 amperlik bir şarj cihazı buldum eskilerden. çıkışlar ise (+ sı + ya) ( - si - ye) gelecek şekilde aküye bağladım. akü üzerindeki değerler 0.9 amper için 10 saat, hızlı şarj için 4 amper 1 saat olarak yazıyor. ben yaklaşık 4 saat şarj etmeyi düşünüyorum. sizce şarj olur mu?

    sonuç en kısa sürede açıklanacaktır.

    yardım için teşekkürler sevgili _OLD_

    saygılar
    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür

  20. #20
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Şarj

    Verdiğin bilgiler akünün 9 A/h olduğunu söylüyor.Bu durumda akün hemen hemen boş ise en az 6 saat,tam boş değilse 4 saat yeter.Çevre kurallarına dikkat ermeyi unutma.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)